mini_mi, 28.6.2009 21:58:
---
Zeratul, 28.6.2009 21:38:
Sanoisin et aikamoista itteään jalkaan ampumista.
Yhtä fiksuu ku se et olis jonku kanssa josta ei oikeesti välitä, ihan vaan ollakseen jonku kanssa. Sopiihan niitä koiria tietty hankkii, mut ei ne ihmisuhdetta kuitenkaan korvaa, pänvastoin aikaaa kuluis enemmän muuhun ku seuranhakuun ja motivaatioki moiseen varmaan laskis just siltä pohjalta et on jo käyttäny niin paljo aikaa koirien kaa. Tai sit ei viitti lähtee paikkoihin tai tehä juttuja ku koiria ei voi jättää yksin...
Kyl mä vaan joudun väittää et siinä vaiheessa ku se vähäki yrittäminen löytää mieleistä seuraa korvataan jollain täysin muulla tekemisellä nii peli on menetetty.
Tai ehkä sun vaan pitää elää vanhaks koiralauman kanssa tasapainottaakses vastaavia kissaihmisiä. Heh.
---
Oma kokemukseni toistaiseksi on, että koiraseura on parempaa kuin ihmisseura (puhumattakaan miesseurasta ;D). Muun muassa sen takia, että koira on aito ja rehellinen. Pienemmällä todennäköisyydellä se koskaan jättää, hylkää tai unohtaa sinut paitsi kun aika jättää. Kuinka moni ihminen pitää sinua yhtä erityisenä kuin koira voi pitää? Kieltämättä kyllä aikamoinen riippuvuussuhde... vähän kuin lapseen? ;D
PS. Koiran hankintaa itsekin mietin ja rajoitteena voisi olla mm. ylipitkät työpäivät tulevaisuudessa.
Henkilökohtaisesti olen huomannut et kiinnostus laskee helposti henkilöön jolle tärkeintä maailmassa on se oma söpö kuolaava karvakasa joka tunkee joka paikkaan ja jota pitää käyttää ulkona aamuin illoin duunin jälkeen what not.. "sori emmä nyt voi kun pitää käydä kusettamassa koira.." jne kiitti moi.
Onhan ne ihan kivoi otuksia mut raah, eläin/asia jota toisen pitää paapoa turhan säännöllisesti.. Joo kiitos ei. Tai sit ei vaan ole hetkeen kolahtanut yksikään koiraihminen, ehkä siksi kun itsellä on kissa ;-D
Ja se kissa osaa syödä, juoda ja kusta (oikeissa paikoissa) itsenäisesti ilman että näytän naamaani sille vuorokauteen/pariin :)
Mut valintoja, koiran kans vaan pitää sitoutua selkeästi enemmän käyttämään sitä vapaa-aikaansa, ehkä se sit palkitsee yhtä lailla.
EDIT: en lietso tässä mitään kissa vs. koira-keskustelua sen enempää, vaatii se kissakin minun aikaani ja varmasti on joillekin ihan yhtä lailla turn off.
,j