wgi, pgone, nature's own - verkostomarkkinointi

272 posts, 14 pages, 75,161 views

[Nuclear]

Posts: 5,855

#21 • • [Nuclear] el aprendiz

UzU:
Tietenkin ylempänä olevilta. Väitinkö jotain muuta? Miksi nää pitää aina vääntää näin..
Sanoin vain että Herra X voi tienata enemmän kuin ylempänä oleva...
Oliko tuossa jotain liian vaikeaa ymmärtää?


Alempana olevat henkilöt saavat tuloja ylempänä olevilta? Anteeksi, mutta itse olen käsittänyt asian _juuri_ päinvastoin, valaise minua jos olen saanut väärää informaatiota. *hymy* \”Voi tienata\”, voihan maailmassa tapahtua moniakin asioita, mutta koitin ottaa todellisuuden mukaan.

Ei ole kielletty kertomasta mitään. Ja toivon ettei tästä tulee mikää kina-palstaa. Ei jaksa ..
En siis ole kavereitani tuohon mukaan ottanut.. mielenkiinnosta seuraan miten tuossa käy...


Ei mitään kina-palstaa, kaksi päinvastaista mielipidettäkin voi muodostaa asiallisen keskustelun. Joku laitto ircissä joskus mielenkiintoisen osoitteen missä oli verkostomarkkinoinnista ja sen \”aivopesusta\”. Kuinka osakkaita rohkaistaan firman menestyksestä ja patistetaan tekemään enemmän töitä jossei työ vielä tuota tulosta, niinhän hekin ovat menestyneet ja katsokaa kuinka he pärjäävät. Annetaan katteettomia lupauksia yleisistä tuloista ja mainonnassa käytetään aina hyvin suurta palkkaa (Nature\'s Own painotti kovasti kattopalkkaansa ja sen luomaa etua). Seminaarien pitäjät ovat karismaattisia henkilöitä ja saavat ihmiset uskomaan ja \”valaistumaan\”...

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

diezel

Posts: 430

#22 • • diezel -

UzU:
Sanoin vain että Herra X voi tienata enemmän kuin ylempänä oleva...
Oliko tuossa jotain liian vaikeaa ymmärtää?



Suora lainaus täältä
http://koti.mbnet.fi/mantynen/ukk.htm
[Verkostomarkkinointi - Usein kiistellyt kysymykset]

Verkostomarkkinointi ei ole pyramidihuijaus, koska verkostomarkkinoinnissa alemmalla tasolla oleva voi tienata lujasti töitä tekemällä enemmän, kuin joku hänen ylälinjassaan.

Jos pyramidisysteemit määriteltäisiin tämän väittämän mukaan, niin ketjukirjeetkään eivät olisi laittomia. Ketjukirjeessäkin voi tienata enemmän kuin joku ylälinjassa, eikä tarvitse kuin tehdä töitä lujempaa, eli lähettää enemmän kopioita.

Otetaanpa esimerkki. Henkilö A saa ketjukirjeen ja pitää sitä hyvänä ideana. Kirjeessä A:ta neuvotaan maksamaan viisi markkaa kullekin kirjeen nimilistalla olevalle henkilölle, poistamaan sitten ylimmän nimen ja lisäämään omansa alimmaiseksi. Hän monistaa kirjettä ja lähettää sen eteenpäin mahdollisimman monelle. A:lla ei kuitenkaan kauppa käy, vaan hän saa houkuteltua mukaan ainoastaan yhden uuden henkilön, henkilö B:n. B on yhtälailla epäonnekas ja värvää ainoastaan C:n, joka värvää ainoastaan D:n. D värvää E:n ja E värvää F:n. Mutta F:llä tärppää!! Hän saa värvättyä 20 uutta henkilöä mukaan ketjukirjeeseen. B, C, D, E ja F saavat kaikki 100 markkaa, mutta koska A on jo ulkona listalta, saa A vain 25 markkaa. Koska jokainen maksoi ylälinjaansa 25 markkaa, niin A:n tulos on tasan nolla, mutta jokainen hänen alalinjassaan saa 75 markkaa voittoa, eli enemmän kuin A heidän ylälinjassaan.

No onko kyseinen ketjukirje laillinen tämän ansiosta? Ei ole. No miksi tämä sitten tekisi verkostomarkkinoinnista yhtään sen paremman, kuin mitä se on?

Ja oli muutenkin aika hyvä vaikka hieman vanha sivu tämä:
http://koti.mbnet.fi/mantynen/verkostomarkkinointi.htm
Karski

Posts: 6,049

#23 • • Karski Pomon kätyri

MR*ENIGMA:

Esitä mulle joku todiste missä WGI:n toiminta on todettu laittomaksi. KRP on tutkinut toimintaa eikä sitä ole missän todettu laittomaksi.



Siinä tapauksessa olin yksiselitteisesti
väärässä.

Vielä kuitenkin kiinnostaa milloin KRP on tutkinut toimintaa, ja
mistä olet saanut tietosi tästä tutkinnasta?
UzU kun juuri totesi että tutkinnat ovat vielä kesken.

Kuulostaa vähän samalta kuin PG Freen 'Meillä on sopimus
Soneran kanssa'. Tais tulla ylälinjasta tää informaatio eikö vain?

[muokattu 22.9.2003 17:59]

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

[Nuclear]

Posts: 5,855

#24 • • [Nuclear] el aprendiz

UzU:
Hmm.. tuota.. Markkinointikikka?? EU:ta nyt kuitenkin pidetään kai hyvänä auktoriteettina Euroopassa lakiasioiden suhteen. En ota kantaa onko tuo sitten hyvinen tapojen mukaista markkinointia.

IMO täyttä kusettamista, tietoisesti. Sanoja vääntelemällä on helppo kikkailla asia niin, että se saadaan kuulostamaan ”hyvältä” (eli, em. tapauksessa, että ne olisivat EU:n valvomia), mutta sitten todeta, että ne olivat vain samantapaisia kun asiasta kysellään tarkemmin. Kusettaminen on sallittua niin kauan kunnes laki sanoo toisin, mutta itse en arvosta kovasti ihmistä jonka moraali = lakikirja. Ihmisiä on joka lähtöön ja valitettavasti uhreiksi joutuvat ne jotka eivät jaksa ottaa asioista selvää ja ovat (turhan) hyväuskoisia.

Itse kuulisin kovin mielellään muidenkin toimintaan jo liittyneen perusteluja asian puolesta, mutta pahoin pelkään, että keskustelu kuolee siihen kun ”vastustajia” on 10 enemmän kuin ”puolustajia”. Kuten on parissa muussakin topikissa käynyt ja ymmärrän ettei jaksa vastailla 10 eri ihmisen viesteihin, siinähän menee ikä ja terveys.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

POSER

Posts: 800

#25 • • POSER Wimp and Poser
Verkostomarkkinointi on sellainen asia, mihin ei aio koskea tikullakaan, ellen nyt sitten satu pääsemään ihan pyramidin huipulle sen perustamisvaiheessa.

Silti mielipiteeni äärimmäisen negatiivinen ko.toimintaa kohtaan, sillä saa sitä rahaa helpommallakin.

[muokattu 22.9.2003 18:20]

--
Keppiä Jehoville!

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#26 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Tres:

Siinä tapauksessa olin yksiselitteisesti
väärässä.

Vielä kuitenkin kiinnostaa milloin KRP on tutkinut toimintaa, ja
mistä olet saanut tietosi tästä tutkinnasta?
UzU kun juuri totesi että tutkinnat ovat vielä kesken.



Tutkintaa ei kai ole vielä virallisesti saatu päätökseen sitä on puitu jo pitkään. Yksi kaverini, joka on suomessa pisimpään WGI:ssä toiminut on ollut yhteydessä tutkinnan johtajiin ja sanoi että mitään laitonta ei toiminnassa ole. WGI:n erottaa hyvin muista VM firmoista se että kun muissa VM jutuissa joutuu heti sijoittaamaan jotain about 500. Wgi:hin pääset mukaan 17 ja sitten kun itse näät että homma toimii voit sijoittaa lisää rahaa.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

diezel

Posts: 430

#27 • • diezel -

MR*ENIGMA:
WGI:n erottaa hyvin muista VM firmoista se että kun muissa VM jutuissa joutuu heti sijoittaamaan jotain about 500. Wgi:hin pääset mukaan 17 ja sitten kun itse näät että homma toimii voit sijoittaa lisää rahaa.



Eikö tän tyyppinen lause ole aika yleinen KAIKISSA verkostomarkkinointifirmoissa ? Me ollaan erilaisa kuin muut, me ei kuseteta sun rahoja meille ja onhan se tietty muutenkin fiksua vähän yrittää muuttaa verkoston toimintaperiaatetta ettei yksinkertasimmat osaa yhdistää ”vanhoihin” ja epärehellisiin verkostomarkkinointifirmoihin..
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#28 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

diezel:


Eikö tän tyyppinen lause ole aika yleinen KAIKISSA verkostomarkkinointifirmoissa ? Me ollaan erilaisa kuin muut, me ei kuseteta sun rahoja meille ja onhan se tietty muutenkin fiksua vähän yrittää muuttaa verkoston toimintaperiaatetta ettei yksinkertasimmat osaa yhdistää ”vanhoihin” ja epärehellisiin verkostomarkkinointifirmoihin..



En sano etteikö olisi olemassa epärehellisiä VM firmoja, mutta ihan yhtä lailla kaikilla aloilla toimii epärehellisiä yrittäjiä. Älä leimaa kaikkia sen takia jos jotkut toimivat väärin. *super*

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

diezel

Posts: 430

#29 • • diezel -

MR*ENIGMA:
En sano etteikö olisi olemassa epärehellisiä VM firmoja, mutta ihan yhtä lailla kaikilla aloilla toimii epärehellisiä yrittäjiä. Älä leimaa kaikkia sen takia jos jotkut toimivat väärin. *super*



On olemassa varmasti vähemmän epärehellisiä VM firmoja, mutta epäilyttää vähän koko toimintaperiaate niin paljon etten kyllä periaatteesta lähtisi yhteenkään mukaan ellen olisi se ylin siellä joka saisi kaikki rahat *hih*

Ja tietenkin jollain tasolla kaikki markkinointi/mainostus on kuluttajan kusetusta.. mutta silti..
[Nuclear]

Posts: 5,855

#30 • • [Nuclear] el aprendiz

MR*ENIGMA:
Tutkintaa ei kai ole vielä virallisesti saatu päätökseen sitä on puitu jo pitkään. Yksi kaverini, joka on suomessa pisimpään WGI:ssä toiminut on ollut yhteydessä tutkinnan johtajiin ja sanoi että mitään laitonta ei toiminnassa ole. WGI:n erottaa hyvin muista VM firmoista se että kun muissa VM jutuissa joutuu heti sijoittaamaan jotain about 500. Wgi:hin pääset mukaan 17 ja sitten kun itse näät että homma toimii voit sijoittaa lisää rahaa.

Eli ts. kusettaa vähemmän, what's the difference? Suurin kiistanaihehan on itse markkinointi, ei se kuinka paljon naapurin Matti sijoittaa itse yhtiöön. Se, että paskaa syötetään tuutin täydeltä ei palvele ketään muita kuin itse lafkan pitäjiä ja niitä jotka siihen sokeasti uskovat ja markkinoivat faktana heikkouskosempiin...*ding*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

anqqa

Posts: 4,034

#31 • • anqqa tirehtööri

MR*ENIGMA:
Yksi kaverini, joka on suomessa pisimpään WGI:ssä toiminut on ollut yhteydessä tutkinnan johtajiin ja sanoi että mitään laitonta ei toiminnassa ole. WGI:n erottaa hyvin muista VM firmoista se että kun muissa VM jutuissa joutuu heti sijoittaamaan jotain about 500. Wgi:hin pääset mukaan 17 ja sitten kun itse näät että homma toimii voit sijoittaa lisää rahaa.



osaatko sanoa mimmosissa summissa tuo kaveri nykyään on tienesteissään?

uhkapeleissä talo voittaa aina, raha ei tuu tyhjästä.

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

J.J.

Posts: 216

#32 • • J.J. Mutta missä on..?
Noista ”ei-niin-pahoista” VM firmoista tulee mieleen amivo tai amway... ite katoin hetken toimintaa mutta luovuin ku ei vaikuttanu ihan rehelliseltä ja arviot menestyksestä oli epärealistisia kun teki itte kunnon laskelmat. Se mikä teki siitä ainakin siedettävän oli että sain rahat takas 3 kk mukana olon jälkeen vielä. Amwaylla se systeemi oli joku nettikauppa ja ostojen (ja alalinjan ostojen) mukaan sitte tienais. Se oli puoltoista vuotta sitte tosi uutta kaiketi (piti laajeta ja tulla yllättäen tosi tosi kova juttu), mutta eipä siitä mitään oo kuulunu sen jälkeen, joten kai meni puihin tai jatkaa pienellä volyymillä...

--
"Kuolema kuittaa univelat"

Karski

Posts: 6,049

#33 • • Karski Pomon kätyri

MR*ENIGMA:
En sano etteikö olisi olemassa epärehellisiä VM firmoja, mutta ihan yhtä lailla kaikilla aloilla toimii epärehellisiä yrittäjiä. Älä leimaa kaikkia sen takia jos jotkut toimivat väärin. *super*



Minäkään en sano, etteikö WGI voisi olla
täysin rehellinen firma, mutta kehottaisin kaikkia
tutustumaan myös tähän linkkiin

http://www.wgiworld.net/worldnet/index_sf.htm

ja erityisesti kohtaan jossa todetaan:


Herra Olaisen on rakentanut nopeimmin ja laajimman liiketoiminnan ja alalinjan koko maailmassa. Tor-Einar on 25 vuotias ja on aiemmin työskennellyt Natures Own yrityksessä, jossa hän saavutti Diamond Executive tason. Tor-Einar saavutti maailmanennätyksen rakentaen verkostoaan WGI'ssä ensimmäisen kuukautensa aikana. Tuon ensimmäisen kuukauden aikana Tor-Einar rakensi 2400 jäsenen verkoston alapuolelleen. Nuo jäsenet olivat alunperin rekisteröityneet VGG'n kanssa huhtikuun 27.2001 lähtien ja myöhemmin siirretty WGI'n. Alussa WGI'llä oli ongelmia uusien jäsenten rekisteröinnissä, mutta kuitenkin tänäpäivänä; siellä on yli 155.000 jäsentä maailmanlaajuisesti.



Natures Own lienee kaikille verkostomarkkinointiin
perehtyneille henkilöille entuudestaan tuttu.

[muokattu 22.9.2003 18:42]

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

UzU

Posts: 2,361

#34 • • UzU [33100]

Tres:
---
Vielä kuitenkin kiinnostaa milloin KRP on tutkinut toimintaa, ja
mistä olet saanut tietosi tästä tutkinnasta?
UzU kun juuri totesi että tutkinnat ovat vielä kesken.




Tuosta tutkinnasta löytyy ilmoitus ihan KRP www-sivuilta.
Ja marraskuussa odotellaan ”kuulemma” tuloksia.
Mielestäni on rehellistä kertoa moisesta ihmisille. Se että ei kertoisi siitä on kusetusta.

anqqa:

uhkapeleissä talo voittaa aina, raha ei tuu tyhjästä.



Näinhän se on. Ja niinkauan kuin firma tienaa jatkuu myös sen toiminta.

[Nuclear]:
Alempana olevat henkilöt saavat tuloja ylempänä olevilta? Anteeksi, mutta itse olen käsittänyt asian _juuri_ päinvastoin, valaise minua jos olen saanut väärää informaatiota. *hymy* ”Voi tienata”, voihan maailmassa tapahtua moniakin asioita, mutta koitin ottaa todellisuuden mukaan.



Loistavaa sanojen vääristelyä. Sanoinko mä että alemmat saavat ylemmiltä tuloja? EN.
Ei tietenkään. Mutta koska kysesssä on binäärimuotoinen puu, jossa pitää olla tasapaino ”jalkojen” välillä niin voi olla että tienaat 0 vaikka allasi olisi 1000 ihmistä... Tutki ennekuin hutkit.

Ja mä sanoudun sitten irti kaikista noista MR*ENIGMA:n sanomista luvuista, koska missään ei ole esittää mitään faktaa noista. Itse en ole penniäkään tienannut, enkä edes lupaa tienaavani, mutta siihen on mahdollisuus. Valitettavati liian moni vm-kaatuu yli-innokkaisiin markkinoijiin jotka toimivat vain huhujen perusteella.. *huoh*

[muokattu 22.9.2003 18:51]

[muokattu 22.9.2003 18:52]
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#35 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

anqqa:

osaatko sanoa mimmosissa summissa tuo kaveri nykyään on tienesteissään?

uhkapeleissä talo voittaa aina, raha ei tuu tyhjästä.




Kaveri tienaa jotain about 5000-9000 kk. Kaikki eivät tietenkään pääse näin koviin tienesteihin, mutta jokainen joka jaksaa tehdä töitä voi tienata jotain 3000-6000 kk. Niinkuin missä tahansa työssä myös vm:ssä pitää jaksaa yrittää. Ilmaisia lounaita ei ole olemassa. Tottakai uhkapelissä talo voittaa, mutta wgi:ssä sinun ei ole pakko itse pelata saat rahaa kun joku alalinjassasi pelaa ihan sama voittaako vai häviääkö hän.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Karski

Posts: 6,049

#36 • • Karski Pomon kätyri

UzU:
Tuosta tutkinnasta löytyy ilmoitus ihan KRP www-sivuilta.
Ja marraskuussa odotellaan ”kuulemma” tuloksia.
Mielestäni on rehellistä kertoa moisesta ihmisille. Se että ei kertoisi siitä on kusetusta.



Aa, niinpä löytyikin, ja sanamuodot ovat varsin mielenkiintoisia

http://www.poliisikoulu.fi/poliisi/bulletin.nsf/PFBDArch/75942481C115EC4DC2256CDE003D500B?opendocument


WGI harjoittaa Internetissä peli- ja arpajaistoimintaa sekä eräänlaista verkostomarkkinointia, johon pääsee mukaan maksamalla alkupanoksen ja hankkimalla lisää jäseniä peliorganisaatioon. Tällainen toiminta on Suomessa arpajais- ja rahankeräyslakien vastaista.



sekä

Osa jäsenistä on lähtenyt mukaan uskoen toiminnan olevan laillista ja hankkinut uusiksi jäseniksi henkilöitä lähipiiristään.



[muokattu 22.9.2003 18:54]

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

[Nuclear]

Posts: 5,855

#37 • • [Nuclear] el aprendiz
WGI tulee kasvamaan huomattavan suureksi hyvin lyhyen ajan kuluessa. Henkilöt jotka lähtevät mukaan ja rakentavat liiketoimintaansa tässä varhaisessa vaiheessa omaavat poikkeuksellisen hyvät mahdollisuudet tulla erittäin menestyksekkäiksi. Ollessamme alkupään osallistujia WGI'ssä, me voimme ansaita uskomattoman paljon rahaa tämän yhtiön kanssa. Aluksi meidän täytyy työskennellä kovasti menestyäksemme, mutta kun työ on kerran kunnolla tehty, voimme nauttia sen tuloksista. Jo nyt tiedämme useiden jäsenten ansaitsevan poikkeuksellisen paljon rahaa ja tavoittaneen tulotason joka ylittää heidän odotuksensa ja unelmansa. Useat Norjalaiset jäsenet ansaitsevat kuusinumeroisia viikkotuloja jo heidän ensimmäisen vuotensa aikana WGI'ssä. Voitko kuvitella? Toistaiseksi emme ole edes tutustuttaneet loppumaailmaa tähän konseptiin.

Lähinnä tätä tarkotin aiemmin kun puhuin ”aivopesusta”

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

[Nuclear]

Posts: 5,855

#38 • • [Nuclear] el aprendiz
Eli siis aiemmin sanottua:
-viesti #9

[Nuclear]:
Keneltä ylempänä olevat henkilöt saavat rahansa ellei alempina olevilta? Vai onks taas tuttua meininkiä ettet saa kertoa mitään ja pitää mennä jonkun heebon kuultavaksi?


-viesti #13

Uzu:
Tietenkin ylempänä olevilta. Väitinkö jotain muuta? Miksi nää pitää aina vääntää näin..
Sanoin vain että Herra X voi tienata enemmän kuin ylempänä oleva...
Oliko tuossa jotain liian vaikeaa ymmärtää?


-viesti #20

[Nuclear]:
Alempana olevat henkilöt saavat tuloja ylempänä olevilta? Anteeksi, mutta itse olen käsittänyt asian _juuri_ päinvastoin, valaise minua jos olen saanut väärää informaatiota. ”Voi tienata”, voihan maailmassa tapahtua moniakin asioita, mutta koitin ottaa todellisuuden mukaan.


-viesti #33

UzU:
Loistavaa sanojen vääristelyä. Sanoinko mä että alemmat saavat ylemmiltä tuloja? EN.
Ei tietenkään. Mutta koska kysesssä on binäärimuotoinen puu, jossa pitää olla tasapaino ”jalkojen” välillä niin voi olla että tienaat 0 vaikka allasi olisi 1000 ihmistä... Tutki ennekuin hutkit.



Ylempänä olevat saavat tuloja ylempänä olevilta eli ts. alempana olevat saavat ylempänä olevilta, mielestäni helpompi lukuisempaa näin. Näin sanoit itse kuten em. quoteista näät eli kysymys vastaukseesi ”EN” sijaan on ”KYLLĔ...vai onks täs viel jotain häikkää vai oonks mä niin retardi etten tajua muuten vaan? Ja tutkin ennekuin hutkin ja jos tutkin väärin, niin pyydän anteeksi tai myönnän olleeni väärässä. Toivottavasti homma toimii myös sinnekin päin.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

UzU

Posts: 2,361

#39 • • UzU [33100]
Hmm.. nyt täytyy oikein miettiä mitä tossa lukee :D .. ootas.. palaan asiaan kohta.. heh.
UzU

Posts: 2,361

#40 • • UzU [33100]

[Nuclear]:

Uzu:
Tietenkin ylempänä olevilta. Väitinkö jotain muuta? Miksi nää pitää aina vääntää näin..
Sanoin vain että Herra X voi tienata enemmän kuin ylempänä oleva...
Oliko tuossa jotain liian vaikeaa ymmärtää?
---

-
Ylempänä olevat saavat tuloja ylempänä olevilta eli ts. alempana olevat saavat ylempänä olevilta, mielestäni helpompi lukuisempaa näin. Näin sanoit itse kuten em. quoteista näät eli kysymys vastaukseesi ”EN” sijaan on ”KYLLĔ...vai onks täs viel jotain häikkää vai oonks mä niin retardi etten tajua muuten vaan? Ja tutkin ennekuin hutkin ja jos tutkin väärin, niin pyydän anteeksi tai myönnän olleeni väärässä. Toivottavasti homma toimii myös sinnekin päin.




Hups.. Siis tämä koko sotku johtui nyt siitä että mä kiiressä kirjotin väärin..
Tuossa viestissä 13 pitäs siis lukea ”tietenkin alempana olevilta” ..

Eli siis olet ymmärtänyt ihan oikein ja mä kirjottanut väärin. Pahoittelen..