kilobitti, 13.4.2008 07:03:
---
Iceman, 12.4.2008 06:28:
Ponzi skeemalla ja verkostomarkkinoinnilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
---
Hmm....kaikki yllämainittu pätee ihan suoraan aiemmin mainostamaasi randygageteamiin.
Verkostomarkkinointi on kanava jolla tavoitetaan asiakkaat suusta suuhun menetelmällä, esim Agel. Agelilla on tuote jota ihmiset haluavat käyttää, tiimin edustajan tehtävä on välittää tieto mistä tätä tuotetta on mahdollista ostaa itselleen. Verkostomarkkinoinnista palkkiot tulevat vain ja ainoastaan tuotteesta, jos ei tuotetta myydä ei tule rahaakaan, ponzi skeemassa rahaa sijoitetaan "tyhjää" vastaan, eli ei mitään kongreettista tuotetta jota voisi käyttää.
Verkostomarkkinoinnin idea ei ole että vain ns. aloituspakettien myynnistä tulisi lisää rahaa, vaan pitää löytää ihmisiä jotka oikeasti haluavat käyttää tuotetta jota yritys tarjoaa. Esim sinä näet ehkä Agelin tuotteen sellaisena jota et koskaan käyttäisi, se on hyvä ja täysin sinun asia, mutta meitä on monia jotka haluavat käyttää niitä, joten markkinoimme niitä myös eteenpäin koska pidämme niistä.
Alla linkki jossa on tietoa verkostomarkkinoinnin historiasta, kehityksestä ja toimintatavoista.
www.ateamsuomi.com/10
Kannattaa myös tutustua maailman suoramarkkinointi liittoon joka valvoo kyseisen alan yrityksiä, että toimintatavat pysyvät säädettyjen sääntöjen ja lain rajojen sisäpuolella.
http://www.dsa.org/
Itse olen toiminut alan parissa noin 6vuotta ja tutkinut asiaa jokseenkin paljon, joten itse uskon osaavan tunnistaa eron yrityksistä jotka pelaavat ns. puhtailla jauhoilla ja tulevat luultavimmin olemaan toiminassa vuosikymmeniä ja kauemminkin niistä joiden tarkoitus ei ole kuin kerätä nopeat rahat parissa vuodessa ja sen jälkeen hävitä kuin tuhka tuuleen. Olen myös huomannut että järjestäin kaikki negatiivinen puhe hyvistäkin yrityksistä on johtunut ihmisistä joille säännöt on tehty rikottaviksi, oma tilinauha tärkein ja tuotteen tärkeys on unohdettu. Se on VM:nin ehdottomasti huonoimpia puolia omasta mielestäni, koska yrityksen on mahdoton valvoa kaikkea mitä itsenäiset edustajat kentällä puhuvat ja tekevät.
Aurinkoista kesää kaikille