Tupakoinnin lopettaminen.

1,205 posts, 61 pages, 616,339 views

Keniro

Posts: 369

#201 • • Keniro
Hmm, mä en ite polta kovin vakituisesti, tai no siis iso aski riittää mulle viikon ihan hyvin ja toi pitää ihan varmasti, on pitänyt tähänkin asti. Sitäpaitsi on mun mielest turhaa pohtii että kuolenko keuhkösyöpään (jota ei tarvitse juurikaan pelätä koska en o mikään tervakeuhko) vai johonkin muuhun, sillä kun täälä kumminkin joskus kuolee onko sillä niin hirveesti väliä mihin mä tääl kuolen *täh*
iam

Posts: 3,085

#202 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
Lakritsin makuinen purkka oli pelastus.. 2,5 kk takana! Tosin pari lipsahdusta kännissä, mutten viitsi niistä murehtia, kokonaisuus ratkaisee.

Tabletit ja laastarit oli liian passiivisia, purkka on hyvä kun sitä voi jäystää niin on jotain tekemistä. Purkan kanssa pystyi pääsemään tavasta eroon ja sitten vasta nikotiinista purkkaa laimentamalla/vähentämällä. Eli alussa otin purkan aina niissä tilanteissa joissa olisin normaalisti sytyttänyt.

Tosin 4mg purkkaan tuntu jäävän koukkuun enemmän kuin tupakkaan, mutta nikotiinivieroitus tuntuu paljon helpommalta kuin tavan tappaminen. nyt syön 2mg purkkaa joskus kun on pakko, mutta saattaa mennä päiviä etten syö yhtäkään. Silti vielä joskus saattaa nähdä unta röökin polttamisesta, muttei enää joka yö :)

[muokattu 2.5.2004 14:04]
iam

Posts: 3,085

#203 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
VIelä yks vinkki omasta kokemuksesta: Jos olet käyttänyt laastaria, niin ota kuiteskin baariin purkat mukaan!
innae

Posts: 1,377

#204 • • innae PaskaJätkä

mkuisma:
Lakritsin makuinen purkka oli pelastus.. 2,5 kk takana!




Entäs sit kun pitäis lopettaa purkan jauhaminen ja laastarien käyttö? Itse lopetin ilman noita koska liian suuri riski jäädä niitä käyttämään pidemmäksikin ajaksi...

--
PaskaJätkä

iam

Posts: 3,085

#205 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
ei ole ollut ongelmaa kun niitä on eri vahvuisia, nyt pärjään jo ilmankin. Huomasin myös että laksirin makuinen jenkki toimii hienosti korvikkeena sitten lopuksi.

itse en olis ikinä onnistunut ilman mitään apuvälineitä.. jos pitää tapella nikotiinia ja pinttynyttä tapaa vastaan yhtäaikaa niin se oli mulle liikaa. Mutta 15v polttaneena ei ole helppoa vaikka olis mitä apuvälineitä.. hypnoosia olisin kokeillu varmaan seuraavaksi jos noi ei olis toiminu.

nicoreten purkat on kyllä niin kamalia että jos semmoista olis ensin kokeillu, niin olisin varmaan luovuttanu siihen :)
Chainboy

Posts: 363

#206 • • Chainboy
joo kiva mun lakko kesti sittten jopa kokonaiset 5 päivää kunnes sorruin kun töissä meni hermot.... olen tainnut ostaa selkärankani jostain vitun etolasta......

--
I am gay, so what ? = makunsa kullakin, sanoi koira munia nuollessaan

Chare

Posts: 412

#207 • • Chare kiltti tyttö
mä oon tupakoinu epäsäännöllisen säännöllisesti 14-vuotiaasta asti.. viimeset pari vuotta enemmän säännöllisesti.. mut mä en silti oo koskaan ollu siit riippuvainen. se on vaan tapatupakointii. periaattees voisin lopettaa millon vaan, mut ku ei huvita. *nauru* olin viime viikol ihan kauhees flunssas enkä polttanu kaheksaan päivään ollenkaan. eikä ollu minkäänlaisia vierotusoireita tms.. mut joo.. mikäköhän mun pointti oli? en muista. ihan sama. tälläst tää on. heh..

--
Ihmisen JOKAISEN teon takana on sama ensisijainen päämäärä: oman mielenrauhan ja henkisen mukavuuden varmistaminen. -mark twain

hakuna matata! -leijonakuningas

Karski

Posts: 6,049

#208 • • Karski Pomon kätyri
Mä oon nyt ollu viimeset 6 kk viikonlopputupakoija,
mikä sopii mulle mainiosti, arkisin ei käy edes
mielessä enää että pitäis polttaa, ja toisaalta
en nää mitään varsinaista syytä ruoskia itseeni
lopettaan myös humalassa tupakoiminen.

Ja chainboylle: ei kannata heti lannistua
yhdestä tupakasta, se on kuitenkin vaan
yks tupakka. Harventaminen sopii muutenkin
monille paremmin kuin suoraan vaan
lopettaminen. *piis*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Avatar
#209 • • -Loyal- Guest
....

[muokattu 18.7.2004 22:47]
*jen*

Posts: 112

#210 • • *jen*
Arrrrrrggghh!!! V***u nää purkat auta mitään!! huudan jo kissallekin*dissaa*
noena

Posts: 3,138

#211 • • noena first breath after coma
ihan puihin on mennyt noi munkin vähentämis/lopettamis suunnitelmat... prkl.. mutta sellaiseen tulokseen olen päätynyt että jos mulla olisi joku isompi syy, vaikkapa mies, niiin voisin siinä tapauksessa jos hän ei polta niin lopettaa tupakoinnin kokonaan, eihän se tietenkään heti onnistuisi, mutta yritys hyvä kymmenen! *hymy*
anyone got my point? *hih*

--
TwistedLife™ Amusement Park

noena

Posts: 3,138

#212 • • noena first breath after coma

Chainboy:
joo kiva mun lakko kesti sittten jopa kokonaiset 5 päivää kunnes sorruin kun töissä meni hermot.... olen tainnut ostaa selkärankani jostain vitun etolasta......



tuttu tilanne.. *lohduttel*
mä ostin omani tiimarista... *justjoo*

--
TwistedLife™ Amusement Park

Fyrisch

Posts: 4,525

#213 • • Fyrisch
kolmas viikko meneillää ku en viikkosin polta yhtäkää röökii, vaa sillon ku juon alkoholii eli pe-la. koitetaa pitää tää tässä, ja ehkä joskus jopa pärjää ilman.
Tsemii kaikille *piis*
Marjo

Posts: 1,796

#214 • • Marjo pupuTupuna
Mä ole ehkä jotenkin outo --> mulla kävi sillee, että viime syksynä rupes vaan tupakka etoo ja ei vaan tehny mieli sauhutella. Mitäpä sitä väkisin jatkamaan, joten lopetin. täytyy myöntää, että kun olen juhlimassa niin muutaman tupakan saatan tavan vuoksi polttaa, mutta siihen se sitten onkin jäänyt. Ja rahojani en nykyään varsinkaan tupakoihin laita!!!*nauru*
Foxmagon

Posts: 1,329

#215 • • Foxmagon Iso Paha Ad..
miepä onnistuin taas lopettamaan kuin seinään. nyt on tainnu mennä jo öö 2kk ja 3 viikkoa, jos nyt oikein muistan ^_^
pahimpaan hätään polttanu sitten puolikkaan sikarin, ja noinkin tapahtuu ehkä kerran kuukaudessa.. onnea vaan yrittäjille *hymy*

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

JG

Posts: 73

#216 • • JG Outo hymyMmiäs
Ööö. Nyt menee taas vähän huonommin. Siis vaikka vähentäminen on onnistunut, mut ensin piti olla niin että saa polttaa vaan bilettäessä. Nyt annan itselleni jo luvan polttaa jos olen v***uuntunut, hermostunut - jopa ruoan jälkeinen tupakki sekä ihan normaali terasseilla tai kahviloissa sauhunta... *iihih*

Mut vähentäminen onnistuu -vaikkakin se kumuloituu suuremmaksi määräksi koko ajan...*igor*

Ja tiedoksi muuten kaikille keuhkosyövän pelkääjille:

Vasta kymmenen vuoden tupakointi (n.1aski päivässä) antaa pääsyn keuhkosyöpäryhmään. Eli siis ei pelkoa keuhkosyövästä jos on polttanut vaikka 2 kaksi vuotta... Tällä en yritä antaa syytä olla vielä lopettamatta - sitä paitsi miten pidemmäksi jättää lopettamisen, sen vaikeampaa se on...

*piis*Tsemppii taas kaikille! *aplodit*

--
® - Havi - ™

IlariB

Posts: 9

#217 • • IlariB
Röökin joko lopettaa tai sitä ei lopeta... eniten ärsyttää ihmiset jotka polttaa ja puhuu et ”pitäis lopettaa”... no miks sit poltat jos pitäis... LOPETA... ite poltan joskus askin päivässä joskus askin viikossa... joskus en ollenkaan...

--
--Under Construction--

milla

Posts: 3,699

#218 • • milla

JG:
Ööö. Nyt menee taas vähän huonommin. Siis vaikka vähentäminen on onnistunut, mut ensin piti olla niin että saa polttaa vaan bilettäessä. Nyt annan itselleni jo luvan polttaa jos olen v***uuntunut, hermostunut - jopa ruoan jälkeinen tupakki sekä ihan normaali terasseilla tai kahviloissa sauhunta... *iihih*

Mut vähentäminen onnistuu -vaikkakin se kumuloituu suuremmaksi määräksi koko ajan...*igor*

Ja tiedoksi muuten kaikille keuhkosyövän pelkääjille:

Vasta kymmenen vuoden tupakointi (n.1aski päivässä) antaa pääsyn keuhkosyöpäryhmään. Eli siis ei pelkoa keuhkosyövästä jos on polttanut vaikka 2 kaksi vuotta... Tällä en yritä antaa syytä olla vielä lopettamatta - sitä paitsi miten pidemmäksi jättää lopettamisen, sen vaikeampaa se on...

*piis*Tsemppii taas kaikille! *aplodit*



ei o kovin lohduttavaa kun itsel lähti just kymmenes vuos käyntiin! :D paitsi toisaalt, tää on 8.päivä polttamatta. ku osallistuin kämppiksen kaa lopeta ja voita kisaan ja aion voittaa sen 10 000 euroo! :D en sit tiä mitä käy sen jälkee ku on ollu polttamat sen kuukauden mitä kisan takia pitää olla, et onks sitä sit nii tyhmä et alottas uudestaa.. haluisin ainaki tupakoida baaris, mut siihen mun aikasemmatki lakot on kaatunu .(
Keniro

Posts: 369

#219 • • Keniro
Nyt joudun lopettaan kessuttelun muutamaks päiväks kun otan lävistyksen mut eipä tuo juuri ongelmaa tuota kun en oo mikään tervakeuhko ja mulle riittää 2 tai 3 tupakkii päiväs ihan hyvin..
keisha

Posts: 1,394

#220 • • keisha bullet with butterfly wings

milla:
ei o kovin lohduttavaa kun itsel lähti just kymmenes vuos käyntiin! :D paitsi toisaalt, tää on 8.päivä polttamatta. ku osallistuin kämppiksen kaa lopeta ja voita kisaan ja aion voittaa sen 10 000 euroo! :D en sit tiä mitä käy sen jälkee ku on ollu polttamat sen kuukauden mitä kisan takia pitää olla, et onks sitä sit nii tyhmä et alottas uudestaa.. haluisin ainaki tupakoida baaris, mut siihen mun aikasemmatki lakot on kaatunu .(


Hyvä beibe, mäkin oon ollu viikon polttamatta, tsempataan vaik toisiamme :) Nyt alkaa pahin kiukkukin jo helpottaa. Oon ollu kyl niin äkäinen että ihan sääliksi käy niitä jotka ovat mun seurassa joutuneet olemaan. Täytyy yrittää välttää tulevaisuudessa tota baaritupakointia, siitä saa vaan karmean hedarin ja pahemman krapulan :/

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)