Tupakoinnin lopettaminen.

1,205 posts, 61 pages, 609,964 views

Avatar
#241 • • GoA Guest
Kohta vuosi aikaa topikin aloittamisesta. Hyvin on lopetus onnistunut. Aluksi oli vaikeaa mutta nytten ei edes tee yhtään mieli tupakkaa. Se haisee paskalle, on kallista, vie terveyden ja kunnon ym. ym.. Sen huomaa sitten kun pääsee siitä eroon, kyllä sitä oli tyhmä nuorena kun piti aloittaa. =)
Avatar
#242 • • GoA Guest

Astaroth:
Jo yli 3 viikkoa takana. Hyvin menee. :)



Känni/vitutus tai molemmat ovat pahimmat hetket jolloin vaatii mielenlujuutta ja ystävien tukea.
Hotblood

Posts: 387

#243 • • Hotblood
Ite polttanu joskus aikoinaan ku korsteeni, sit vuosia tupakoimatta, nyt taas alkanu nautintona harrastaa silloin tällöin. Viime viikonlopun duuniputken ja alkuviikon ihmissuhdehelvetin seurauksena meinas sit lähteä lapasesta. Nyt taas 4. päivää polttamatta, aion pitää ainakin pari viikkoa totaalisesti ilman. Tapatupakoitsijaksi en aio lipsua enää!

Tsemppiä kaikille, kyl te siihen pystytte!

--
"Mieluummin kadun tekemiäni asioita kuin tekemättä jättämisiä. En juurikaan kadu."

keisha

Posts: 1,394

#244 • • keisha bullet with butterfly wings
Oon pysynyt vapusta asti polttamatta, kaksi kertaa oon kännissä maistanut tupakkaa mut pahalta on maistunut enkä ole kuin parit henkoset maistanut. Nyt alkaa olla aika hyvin päässyt eroon tapatupakoinnista, ja baarissakin voi olla ihan kivuttomasti polttamatta. Ainoastaan joskus kun oikein vituttaa jokin tekee mieli polttaa.

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

Leppäkerttu

Posts: 225

#245 • • Leppäkerttu
Reilu kaks viikkoo jo ilman ja terva alkaa irtoo keuhkoista*sars*
Upee fiilis ku ei tartte haista pahalle koko ajan ja jaksaa paljon paremmin*jiihaa*
Tällä kertaa röökaaminen on ohi for good. ei enää*eiei**kiitoskiitos*
Cloudberry

Posts: 493

#246 • • Cloudberry
Alotin 6 vuotta sitten, ”fiksuna” 15-v. tyttönä. Sen jälkeen pisin aika polttamatta on ollut 5kk toissatalvena (sellasen viikon puhdistuspaaston ja yleisen kooman jälkeen), mutta ei se vanha koira sit lopulta oppinutkaan uusia temppuja. *nyyh*
”Kerran tupakoija, aina tupakoija”, lohduttivat työkaverit. *taputapu*

Edellisen lopettamisen jälkeen oon ostanut jo 3 isoa askia.. *dissaa*

Valtava ristiriita tässä, että toisaalta ei ole varaa, ei kestä terveys ja vituttaa olla riippuvainen jostain niin pahasti, mutta toisaalta se vaan on niiiin mukavaa ja ilman oleminen on ihan hirveetä.. *eiei* *grr*

Mutta hyvin suunniteltu on puoleksi tehty. Ehkäpä tässä syksyn mittaan.. Pitää vaan hankkia jostain enemmän motivaatiota ja järkeä päähän.. *iihhih*
Jone

Posts: 8,258

#247 • • Jone Archibald Haddock

Leppäkerttu:
Reilu kaks viikkoo jo ilman ja terva alkaa irtoo keuhkoista*sars*
Upee fiilis ku ei tartte haista pahalle koko ajan ja jaksaa paljon paremmin*jiihaa*
Tällä kertaa röökaaminen on ohi for good. ei enää*eiei**kiitoskiitos*



Tällaisten kirjoitusten lukeminen on IMO aina yhtä lystikäs kokemus; tupakoinnin lopettamisen ilmentäminen liki uskonnollisena kokemuksena - ”Nyt olen nähnyt valon eikä paluuta menneisyyteen enää ole.”
micqo

Posts: 1,094

#248 • • micqo
Otin deadlinen elokuun viimeiseen päivään eli syyskuun eka nou rööki *joo* saa nähdä kuin käy...*nauru*
Aisti

Posts: 402

#249 • • Aisti Turtiloparabellum

Hotblood:
...ja alkuviikon ihmissuhdehelvetin seurauksena meinas sit lähteä lapasesta.



Gah.. Amen, tässä itsellä kyllä se keskeisin syy miksi sorruin jälleen.. Noh, ymmärtääpä ensi kerralla olla ajoittamatta näitä kahta samaan aikaan, niin ehkäpä edes toisesta tulee jotain. :/
Hotblood

Posts: 387

#250 • • Hotblood

djf:
---
Hotblood:
...ja alkuviikon ihmissuhdehelvetin seurauksena meinas sit lähteä lapasesta.

---


Gah.. Amen, tässä itsellä kyllä se keskeisin syy miksi sorruin jälleen.. Noh, ymmärtääpä ensi kerralla olla ajoittamatta näitä kahta samaan aikaan, niin ehkäpä edes toisesta tulee jotain. :/



Niin Keuhkovammaliitto kuin Kuulonsuojeluyhdistyskin on antaneet mulle suosituksen välttää kaikenlaista kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen koska lopullisena seurauksena on kuitenkin taas vain tupakointia ja musiikin kuuntelua liian lujalla *nauru*

Mut jees, samassa veneessä, tää nyt 5 päivää polttamatta, pitää ajatella niin ettei se joku ollut sen väärti et sen takia kannattais alkaa/jatkaa itsensä tuhoaminen noin....

--
"Mieluummin kadun tekemiäni asioita kuin tekemättä jättämisiä. En juurikaan kadu."

Foxmagon

Posts: 1,329

#251 • • Foxmagon Iso Paha Ad..
Jepjep. Kohta on oltu puolisen vuotta polttamatta, ja hyvin menee. Että menkööt. *hih*

Vaikka en vieläkään usko että tupakka jää lopullisesti, mut ollaanpa nyt ainaskin hetki erossa.

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

Dacey

Posts: 671

#252 • • Dacey Hän joka saa sinut ..
*täh* justhan mä oon alottanu, ja nyt pitäis lopettaa? NO WAY!
Zimeon

Posts: 310

#253 • • Zimeon

Elvi:
Mä en kykene lopettaa ihan vielä.... Pian *hymy* sit kun huolet hellittää.



Sama juttu, sen takia alotinki tossa jonkun aikaa sit taas. Mut nyt alkaa jo olee parempaan suuntaan, eilen meni viiminen tupakka ja uutta EN OSTA ! :D
Avatar
#254 • • astaroth Guest
Jos nyt vaikka tähän väliin annan oman ohjeennuorani, jos siitä vaikka olisi jotain apua lopettajille. Tupakoinnin lopettanut pomoni sanoi minulle näin:

”Jos poltat, niin sano, että haluat polttaa. Jos lopetat, niin sanot, että et halua polttaa. Jos alat polttamaan uudestaan, älä sano, että sorruit. Sano vain, että halusit aloittaa taas polttamaan. Jos sanot, että tekee mieli röökiä, niin silloin myönnät olevasi heikompi, kuin rööki.”

Itse pari kertaa sanoin vahingossa*, että en halua lähteä kaljalle tai baariin, koska juodessa tekee mieli. Pomoni sanoi siihen: ”Oletko heikko?” En tietenkään ole heikko, ja sitten perkele ollaan ilman, koska en halua polttaa. Mitää nitkuja ei tunnusteta, perkele!*yessir*

Ja todellakin tämä mentaliteetti on pitänyt minut savuttomana kohta kuukauden päivät, eikä ole mitään ongelmia. Te nähkääs alatte kummasti pikkuhiljaa uskomaan siihen ajattelutapaan, jota itsellenne tuputatte.*vink*

*(tietenkin lainausmerkit, koska todellisuudessahan miä en halua polttaa! :)
Avatar
#255 • • polve Guest

Astaroth:
”Jos poltat, niin sano, että haluat polttaa. Jos lopetat, niin sanot, että et halua polttaa. Jos alat polttamaan uudestaan, älä sano, että sorruit. Sano vain, että halusit aloittaa taas polttamaan. Jos sanot, että tekee mieli röökiä, niin silloin myönnät olevasi heikompi, kuin rööki.”

Itse pari kertaa sanoin vahingossa*, että en halua lähteä kaljalle tai baariin, koska juodessa tekee mieli. Pomoni sanoi siihen: ”Oletko heikko?” En tietenkään ole heikko, ja sitten perkele ollaan ilman, koska en halua polttaa. Mitää nitkuja ei tunnusteta, perkele!*yessir*

Ja todellakin tämä mentaliteetti on pitänyt minut savuttomana kohta kuukauden päivät, eikä ole mitään ongelmia.



Myönnän olevani heikko. Ei mentaliteetit liiemmin auta.
Sorruin tänään.

..mutta ilomielin ajattelin ilmoittaa, että ei olisi
aamu paremmin voinut alkaa eilisestä parisuhde
mittelöstä huolimatta. Aamuni nimittäin alkoi
savukkeella.
Pinxu

Posts: 196

#256 • • Pinxu
Mä en jaksa ees alottaa mitään lopetus operaatioo...Itsekuri on mitä on,ni kuitenki turhis juttu *dissaa*
W

Posts: 1,049

#257 • • W
Meikä lopetti röökaamisen joskus 4 kesää sitten, ja tuolloin tein niin että treenasin niin paljon ettei tullut edes mieleen vetää röökiä, rullaluistelin joka päivä reilu 20km ja lisäksi pumpasin salilla pari tuntia. Jo vaihtu savukeuhkot tuolloin pinkeeseen kuntoon....saispas nyt tuon kunnon....duunissa muuten vaan keskityin ajattelemaan etteä hyi savuke! *sars*
Kyllä loppujen lopuksi oli aika helppo operaatio!
Pinxu

Posts: 196

#258 • • Pinxu
Muilla on varmaa pikkasen eri juttu ku mul.Mulla ois helppo lopetus,ku miniminä poltan jtn 3-4röökii/pvä.Mut ei vaa potki lopettaa.Tiedän..Tyhmä olen.*grr*
Hupsu

Posts: 1,005

#259 • • Hupsu
Kolmas paiva menos... taas.

--
Päivän mietelause?

Pinxu

Posts: 196

#260 • • Pinxu

poro:
Kolmas paiva menos... taas.

Onnee yritykseen..Sillo ku tulee vaikeeta,ni koitat vaa kovi keksii jotai aktiviteettii,ettei kerkeis miettii sitä röökii *hymyy kannustavasti*