skywalker, 29.9.2006 14:25:
---
Mellu-, 27.9.2006 18:25:
mikä on mielestänne sopiva ikä aloittaa punttiharjoittelu? koska tänään pääsin todistamaan karseaa näkyä,joukkueemme kehityspelaaja..ehkä painaa 50 kiloo ja on ku keitetty makarooni,tuskin edes omanpainon harjotuksia pystyy kunnolla tekemään oikein niin oli meidän vanhusten mukana puntilla ja valmentaja teetti samoja juttuja kun meillä raukka on varmaan 16 vuotias ja pelkkää luuta ja nahkaa ja löysä kun mikä, ei puntille mun mielestä ennen kun täyttää 18,kasvu on loppunut ja pohja on kunnossa..sitten.. huih... kyllä mä sieltä taustalta sitten rääyin neuvoja kun valmentajat ei niitä osanneet antaa.kauhidtelin vain.. että semmosta..
---
kyllä kai sitä ylä-asteella voi mennä jo puntille jos on kunnon ohjaus.ainakin lätkä ja jalkapallo aikana meidät laitettiin ylä-aste ikäisinä,oiskohan oltu seiskalla,eli mitäs sillo ollaan 13v tai jotai.
mua tosin ei pahemmin niihin aikoihin kiinnostanu puntti...
paikat vaan menee aika helposti varmaan paskaks jos tekee liikkeet väärin ja liian isoilla painoilla.luulis et nivelet ja jänteet voi olla kovilla,viitaten tohon jos valmentaja pistää tekemään isoilla painoilla ilman oikeeta tekniikkaa....
Jos rupeaa treenamaan liian nuorena (murrosikä) suurilla painoilla niin se vahingoittaa nivel- ja rustopintoja pysyvästi. Suositeltava kunnon punttitreeni ikä on 17-18 eteenpäin. Itsekkin aloitin liian nuorena treenin niin nyt mun olkapää ja kyynerpää on aika huonossa kunnossa