puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,040,088 views

Jna

Posts: 613

#841 • • Jna

KooKie, 9.12.2006 12:29:
Mun pitäisi ehkä harjoitella punnertamaan enemmän, kuin yhden vaivalloisen noston. Väärä tekniikka, I presume (and hope). :D




Punnerra, tee penkkiä ja muita rintalihasliikkeitä ni kyl se siit!
[Nuclear]

Posts: 5,855

#842 • • [Nuclear] el aprendiz

ALIEN, 9.12.2006 00:26:
Nyt on kyllä sellainen ohjelma ja motivaatio ollut päällä et ei voi muuta kuin pelätä ylikuntoon joutumista, eikä talvikaan mikään paras vuodenaika ole alhaiselle rasvaprossalle. Ihanaa olla taas kunnossa, Viva le naturale! (tjsp:D)


Mitäs jos hei tehtäis silleen et treenaat vaan niin paljon ku jaksat ja sit ku sulle alkaa tulee ylikuntoo, niin siirrät sitä kuntoa muhun ja jatkat edelleen treenaamista rankasti?

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Jusna666

Posts: 1,447

#843 • • Jusna666 Diablo

Tuikkari, 8.12.2006 22:38:
Torstaina kun vedin käsipainoilla penkkiä niin läks vasen olkapää paikoiltaan, kun koitin rutistaa viimesiä irti. Eli tasapainohan siinä petti liikkeen lopussa ja kun ei oo varmistajia niin noin kävi. Se pomppas heti takas kun päästin helistimistä irti. Karjasin vaan "AI VITTU!". Sattuhan se ja sattuuhan se vieläkin ja aika paljonkin. Tais venähtää muutamat lihaskimput siinä samalla. Ei oo ikinä ennen käyny tällein.



Mul kävi olkapäälle ihan samalla tavalla muutama viikko sitten. Eri asiayhteydessä tosin. Mutta pomppas pois paikaltaan ja itestään takasin. Sattu sen verran et sormist läks tunto ja on vieläkin tietyissä asennoissa kipeä.

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Avatar
#844 • • -Loyal- Guest

Ozma, 8.12.2006 23:46:
Pitää itsekkin ottaa taas niskasta kiinni ja ruveta tekamään jotain. Rakentelin tossa 3x koko kroppa per viiko ohjelman ja sen lisäksi aamuisin 5km lenkki. Peruslihaksia harjoitukseen (rinta,haba,ojentaja,reidet,pohkeet,vatsat ja selät) sitten kesään asti ja katsoo mihin pääsee. Siitä sitten toinen ohjelma kesäksi käyttöön.

Tän vuoden alussa oli (kun aloitin itse salilla käynnin ekaa kertaa) etten tajunu syödä kunnolla. Nyt sitten uskomattomalle tonnikalalihotuskuurille äijä ja puntteja nostelemaan. Jos vaikka riisikepin ympärille saatais muutama pekonisuikale *lmao*

Siis meinaatko tosiaan kerkeä tehdä 3x koko kroppa per viikko?
Mä kävin viimesen vuoden 4-12 kertaa salilla, eli amuisin ja illoin yleensä.
Sai sillä aika hyvä lihaserottuvuuden ja tietty lihasta lisää, mut mun nivelet kului ja nyt odotan leikkausta, koska kummastakin ranteetsta on vivelsiteet poikki. Tullut liiasta treenaamisesta.
Myöskin omasta hölmöydestä, et oon treenannu kaikke amuuta paitsi ranteita koko ajan.. nyt heikoin petti sit..

Kannnattaa kyllä käydä maksimissaa 4x viikko salilla ja yrittää siihen saada noi
jalat,selkä,rintakädet ja muuttaa sitä ohjelmaa vaikka kolman viikon välein...
Ozma

Posts: 867

#845 • • Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi

Loyal, 9.12.2006 13:21:
---
Siis meinaatko tosiaan kerkeä tehdä 3x koko kroppa per viikko?
Mä kävin viimesen vuoden 4-12 kertaa salilla, eli amuisin ja illoin yleensä.
Sai sillä aika hyvä lihaserottuvuuden ja tietty lihasta lisää, mut mun nivelet kului ja nyt odotan leikkausta, koska kummastakin ranteetsta on vivelsiteet poikki. Tullut liiasta treenaamisesta.
Myöskin omasta hölmöydestä, et oon treenannu kaikke amuuta paitsi ranteita koko ajan.. nyt heikoin petti sit..

Kannnattaa kyllä käydä maksimissaa 4x viikko salilla ja yrittää siihen saada noi
jalat,selkä,rintakädet ja muuttaa sitä ohjelmaa vaikka kolman viikon välein...



Tossa nivelien kulumisessa määrää kans aika hyvin painot mitä käyttää ja meikäläisellä se lähtee todella alhaalta. Voipi tosin olla, ettei paikat kestä. Sitä on vaikea ennustaa, mutta kyllä se elimistö sen sitten kertoo, ENNEN ku se menee noin rikki. Alkuvuodesta oli kyynärpää aika jumissa ja vihlo penkkiä tehdessä tietyissä kohdissa. Asian kuitenki sai korjattua riittävällä ojentajan venytyksellä ja riittävällä alkulämmöllä.

Toi 4-12x salilla on aika HC. Mä en ees koskaan ajattelis tommosta. Tosin 4x vois käydä, jos taas tekis 2-jakoisen ohjelman, mut se on aika max jo. Lenkkeily sinänsä semmosta rentoa menoa, jossa hengästyy kuitenkin, jotta hapenottokyky kasvais.
-Kerttu-

Posts: 4,542

#846 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Jna, 9.12.2006 00:22:
Josko vaikka sit sais niit leukoja sen yhden..*igor*



Toi yksi leuka oli mun viime kevään tavoite..Sen toteutin..*pepsodent* Tosin kesän aikana sekin taito taas katosi. Nyt on tavoitteena 3 leukaa ens kevääksi..*hikoil* Tosin treeni kulkee siihen nähden vähän nihkeesti..Mut luotan et joulun jälkeen alkaa taas kulkemaan paremmin! *joo*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Jna

Posts: 613

#847 • • Jna

Super-Kerttu, 9.12.2006 14:31:
Toi yksi leuka oli mun viime kevään tavoite..Sen toteutin..*pepsodent* Tosin kesän aikana sekin taito taas katosi. Nyt on tavoitteena 3 leukaa ens kevääksi..*hikoil* Tosin treeni kulkee siihen nähden vähän nihkeesti..Mut luotan et joulun jälkeen alkaa taas kulkemaan paremmin! *joo*



Mulla on sen verran tota elopainoo, että menee kyllä hetki ennenku menee edes se yksi.. Saan mä jo suunnilleen 1/3 *pepsodent*
Avatar
#848 • • -Loyal- Guest

Ozma, 9.12.2006 13:39:
---
Loyal, 9.12.2006 13:21:
---
Siis meinaatko tosiaan kerkeä tehdä 3x koko kroppa per viikko?
Mä kävin viimesen vuoden 4-12 kertaa salilla, eli amuisin ja illoin yleensä.
Sai sillä aika hyvä lihaserottuvuuden ja tietty lihasta lisää, mut mun nivelet kului ja nyt odotan leikkausta, koska kummastakin ranteetsta on vivelsiteet poikki. Tullut liiasta treenaamisesta.
Myöskin omasta hölmöydestä, et oon treenannu kaikke amuuta paitsi ranteita koko ajan.. nyt heikoin petti sit..

Kannnattaa kyllä käydä maksimissaa 4x viikko salilla ja yrittää siihen saada noi
jalat,selkä,rintakädet ja muuttaa sitä ohjelmaa vaikka kolman viikon välein...

---


Tossa nivelien kulumisessa määrää kans aika hyvin painot mitä käyttää ja meikäläisellä se lähtee todella alhaalta. Voipi tosin olla, ettei paikat kestä. Sitä on vaikea ennustaa, mutta kyllä se elimistö sen sitten kertoo, ENNEN ku se menee noin rikki. Alkuvuodesta oli kyynärpää aika jumissa ja vihlo penkkiä tehdessä tietyissä kohdissa. Asian kuitenki sai korjattua riittävällä ojentajan venytyksellä ja riittävällä alkulämmöllä.

Toi 4-12x salilla on aika HC. Mä en ees koskaan ajattelis tommosta. Tosin 4x vois käydä, jos taas tekis 2-jakoisen ohjelman, mut se on aika max jo. Lenkkeily sinänsä semmosta rentoa menoa, jossa hengästyy kuitenkin, jotta hapenottokyky kasvais.

Joo noi ranteet meni pystysoudussa , ne on aina rutissu siinä tosi pahasti. Eipä sitä tarvii enää tehdä. Onneks on muita vastaavia liikkeitä olemassa niin paljon...
mummoankka

Posts: 369

#849 • • mummoankka

Jna, 9.12.2006 14:58:



Mulla on sen verran tota elopainoo, että menee kyllä hetki ennenku menee edes se yksi.. Saan mä jo suunnilleen 1/3 *pepsodent*



ei se elopainosta oo kii, vaan selkälihasten voimasta *vink*
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#850 • • Edited Hyzenthlay myrkynsekoittaja

**JenKKis**, 9.12.2006 17:01:
ei se elopainosta oo kii, vaan selkälihasten voimasta *vink*



O__o mä vedän tietääkseni itseni sinne tangon yläpuolelle lähinnä käsien lihaksilla

..mut eipä noita kyl mullakaan paljoa mee *nauru* oiskohan tekniikasta kiinni.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

moksu

Posts: 1,386

#851 • • moksu [Dimension]

Hyzenthlay, 9.12.2006 17:14:
---
**JenKKis**, 9.12.2006 17:01:
ei se elopainosta oo kii, vaan selkälihasten voimasta *vink*

---


O__o mä vedän tietääkseni itseni sinne tangon yläpuolelle lähinnä käsien lihaksilla

..mut eipä noita kyl mullakaan paljoa mee *nauru* oiskohan tekniikasta kiinni.


et.. vaan pääsääntöisesti selkälihaksilla.. ainakin toivottavasti:) eli selkälihaksia vahvistamalla leuat alkaa sujumaan todella helposti.
gerry

Posts: 979

#852 • • gerry
2005 kesäl tuli oltua kyl hyväs kunnos... Kävin säännöllisesti salil ja vetin protskuja ja söin terveellisesti.

Intin jälkeen en oo muuta kuin kaljatuoppia nostellu.... Pitäis kyl vähän alkaa taas satsaa.... :/

--
by B.C.S

Avatar
#853 • • ALIEN Guest

[Nuclear], 9.12.2006 12:33:
---
ALIEN, 9.12.2006 00:26:
Nyt on kyllä sellainen ohjelma ja motivaatio ollut päällä et ei voi muuta kuin pelätä ylikuntoon joutumista, eikä talvikaan mikään paras vuodenaika ole alhaiselle rasvaprossalle. Ihanaa olla taas kunnossa, Viva le naturale! (tjsp:D)
---

Mitäs jos hei tehtäis silleen et treenaat vaan niin paljon ku jaksat ja sit ku sulle alkaa tulee ylikuntoo, niin siirrät sitä kuntoa muhun ja jatkat edelleen treenaamista rankasti?




oolrait eli missä muodossa haluisit, kiinteessä vai nestemäisessä? xP
[Nuclear]

Posts: 5,855

#854 • • [Nuclear] el aprendiz

ALIEN,
oolrait eli missä muodossa haluisit, kiinteessä vai nestemäisessä? xP


Saat ite päättää, hyvältä ne näyttää kuitenkin.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Jna

Posts: 613

#855 • • Jna

**JenKKis**, 9.12.2006 17:01:
ei se elopainosta oo kii, vaan selkälihasten voimasta *vink*


No tottakai! Mut mitä enemmän painoa itsellä ni sitä enemmän se vaatii siltä selältä. 10 kiloo laihempi ni kummasti nousis..
yusub

Posts: 67

#857 • • yusub

Jna, 9.12.2006 19:38:
---
**JenKKis**, 9.12.2006 17:01:
ei se elopainosta oo kii, vaan selkälihasten voimasta *vink*

---

No tottakai! Mut mitä enemmän painoa itsellä ni sitä enemmän se vaatii siltä selältä. 10 kiloo laihempi ni kummasti nousis..

Toden näköisesti jos olisit 10 kiloa laihempi olisivat voimatasosi myös pienemmät mitä nykyään. Itsellä ainaki toisto määrät pysyneet aika samoina leuanvedossa kuten ennenkin mutta painoa tullut lisää noin 20kg armeija vuosilta. Voinut jopa tulla muutama toisto lisääkin*super*
Jusuplussa

Posts: 1,292

#858 • • Jusuplussa UG-///

Ozma, 9.12.2006 13:39:
Tosin 4x vois käydä, jos taas tekis 2-jakoisen ohjelman, mut se on aika max jo. Lenkkeily sinänsä semmosta rentoa menoa, jossa hengästyy kuitenkin, jotta hapenottokyky kasvais.



Toi 2-jakonen on ihan hyvä idea, jos ottaa lenkkeilyn mukaan. 2-jakosen ideahan on se, että ei treenata lihoja ihan failureen asti, vaan jätetään vähän varastoon että päästään treenaamaan lihat mahdollisimman nopeasti uudestaan. Palautuminen on nopeaa ja voi lenkkeilläkki ilman, että reidet huutaa koko ajan. Ja jos tolla 2-jakosella treenaa, nii kannattaa yrittää käydä se 4krt/vko. Alussa kannattaa ottaa aika vähän sarjoja per lihasryhmä ja lisäillä myöhemmin sitten fiiliksen ja kunnon mukaan.

Tässä on hyvä esimerkki siitä, mitä etuja 2-jakoisella on verrattuna perus 3-4 -jakoisiin (kopioitu toiselta forumilta)

Karkeasti sanottuna hommaa voisi havainnollistaa seuraavalla karkealla esimerkillä:

10 sarjan treeni aiheuttaa lihakselle kasvuärsykkeen, jonka suuruus on 100 yksikköä.
20 sarjan treeni aiheuttaa lihakselle kasvuärsykkeen, jonka suuruus on kenties 150 yksikköä (HUOM: ei kuitenkaan 200 yksikköä).

Jos kerran viikossa tehdään 20 sarjaa, on viikon kokonaiskasvuärsyke 1 x 150 yksikköä = 150 yksikköä.
Jos kaksi kertaa viikossa tehdään 10 sarjaa, on viikon kokonaiskasvuärsyke 2 x 100 yksikköä = 200 yksikköä.



Sarjoja per lihasryhmä 2-jakosessa ottaisin näin:

selkä 4-6
etureidet 4-6
takareidet 3-4
pohkeet 3-4
rinta 2-3
olkapäät 2-3
ojentajat 2-3
hauis 2-3

hyvä jako olis vaikka työntävät/vetävät:

etureidet, rinta, olkapäät, ojentajat
selkä, takareidet, hauis, pohkeet
Ozma

Posts: 867

#859 • • Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi
Jep jep ... Noinhan se menee! Täytynee ekana vaan kokeilla tota 3x koko kroppa. Kesällä varmaan siirtyy tohon 2-vaiheeseen. Itte reenas tammi-kesäkuun viimeksi 3-jakosella. Siinä sai kyllä jokainen pienikin lihas oman reeninsä.
Kalle

Posts: 479

#860 • • Kalle Kiusankappale

Tuikkari, 8.12.2006 22:38:
Torstaina kun vedin käsipainoilla penkkiä niin läks vasen olkapää paikoiltaan, kun koitin rutistaa viimesiä irti. Eli tasapainohan siinä petti liikkeen lopussa ja kun ei oo varmistajia niin noin kävi. Se pomppas heti takas kun päästin helistimistä irti. Karjasin vaan "AI VITTU!". Sattuhan se ja sattuuhan se vieläkin ja aika paljonkin. Tais venähtää muutamat lihaskimput siinä samalla. Ei oo ikinä ennen käyny tällein.



Jos et vielä ole käynyt, niin käy röntgen-kuvauttamassa se olkapää. Voi olla, että siellä on jotain vekkulia käynyt olkanivelessä.

Todennäköisesti sieltä on myös nivelsiteet revenneet irti (tapahtuu muistaakseni n. 80% tapauksista kun nuoremmilla henkilöillä menee olkapää paikoiltaan), jonka takia olkapää menee helposti myös uudelleen sijoiltaan.

Itsellä on kumpikin olkapää mennyt useampaan kertaan paikoiltaan (oikea yhteensä kuusi kertaa, vasen kaksi kertaa) ja ne on kummatkin tähystysleikkauksella korjattu, eli nivelsiteet ankkuroidaan takaisin paikoilleen. Tähystysleikkaus kannatti todellakin, sillä kumpikaan olkapää ei ole enää leikkauksen jälkeen mennyt paikoiltaan. Oikeassa olkapäässä paljastui leikkauksessa myös sijoiltaanmenojen yhteydessä irronneita pieniä luukappaleita, jotka olivat "piilossa" nivelen sisällä niin ettei niitä röntgenillä nähnyt - nuokin ongittiin sitten sieltä pois samalla kertaa.