115 posts, 6 pages, 76,337 views
Replying to POLYLUUKKU:
"Kaksin aina kaunihimpi."
Replying to POLYLUUKKU:
En mä osaa tota oikein moraalisesti tuomita.
Replying to POLYLUUKKU:
---
"Kaksin aina kaunihimpi."
---
Se on toki varsin kaunista jos esimerkiksi tytöllä on kaksi poikaystävää, mutta miksi pitäisi tyytyä siihen kahteen?
Replying to POLYLUUKKU:
Eikä siinä toki mitään, maailmasta loppuu aika jos kaikkia tapoja elää pitää alkaa ihan tosissaan spekuloimaan ...
Replying to POLYLUUKKU:
Aika monesti aiheesta puhuttaessa tulee vastaan ajatus "polyamoria on ihan jees, mut itsestä ei siihen olisi". Kommentti tulee vielä yleensä sellaisella vakaumuksella, ettei tilaa harkinnalle, siis ihan oikealle harkinnalle, vaikuta erityisemmin olevan. Eikä siinä toki mitään, maailmasta loppuu aika jos kaikkia tapoja elää pitää alkaa ihan tosissaan spekuloimaan, kannan jyrkkyys vaan vaikuttaa vähän hassulta. Erityisesti siis tapauksissa, joissa omakohtaista kokemusta ei ole. Miten voit tietää mihin sinusta on, jos et koskaan koettele rajojasi? Puoli vuotta sitten itse olin vielä vahvasti sitä mieltä, että laskettelu ei ollenkaan oo mun laji.. kunnes kokeilin
Replying to POLYLUUKKU:
Juhgu, mikä on sinun mielipide tähän itse asiaan; polyamoriaan?
Replying to POLYLUUKKU:
---
Juhgu, mikä on sinun mielipide tähän itse asiaan; polyamoriaan?
---
Omalla kohdallani less is more, mut ei mua haittaa jos muut sekakäyttää.
Replying to POLYLUUKKU:
Omalla kohdallani less is more, mut ei mua haittaa jos muut sekakäyttää.
Replying to POLYLUUKKU:
Tuli eilen nimeltämainitsemattomien tahojen kanssa puhetta siitä, että polyamoriasta ei ole hirveästi tällä foorumilla keskusteltu.
Keskustelu on nyt siis avattu. Kokemuksia, näkemyksiä ja ennakkoluuloja otetaan innolla vastaan :) Jos jollakulla herää kysymyksiä asian tiimoilta tai jokin erityinen näkökulma, jonka kautta tätä aihetta olisi hyvä lähestyä niin laittakaa ehdotuksia kehiin - osallistun sitten itsekin varmasti paremmalla ajalla keskusteluihin enemmän.
Replying to POLYLUUKKU:
Tää taitaa olla kanssa yhdenlainen ja oma vedenjakaja eli tästä mahtaa (toivottavasti ainakin) tulla aikamoisia mielipiteitä. Ja hyvä niin kun ei koskaan voi olla liikaa keskustelua.
Replying to POLYLUUKKU:
Tässähän voisi vaikka olla galluppi mukana, että olisiko itse valmis kokeilemaan polysuhdetta. En usko että itse ainakaan olisin, koska luulen että aina kun suhteeseen päädyn, niin päädyn tarvitsemaan sitä toista ihmistä liikaa - takerrun. Eikä se ole välttämättä sen tyyppistä takertumista joka rajoittaa sitä toista, mutta rajoitan omaa elämääni sen kautta. Ja taitaa olla niin että päädyn rajoittamaan sitä toista piilosyyllistämällä.
Eli jos en oikein osaa yhdenkään kanssa niin monen kanssa menisi vielä enemmän metsään.
Replying to POLYLUUKKU:
---
Hyviä pointteja sinulla :) Mutta sen verran tuosta kokeilunhalusta, että kaikki ihmiset ei ole kokeilunhalusia.
Itse pohtinut tätä asiaa, koska ystäväpiirissä on poly immeisiä ja sen tiimoilta miulla omat aatokset ja en kaipaa kokeilu/jännitystä jne.
Replying to POLYLUUKKU:
hmm, tää on kyl mustakin hyvä ja mielenkiintoinen aihe, ei vähiten siks että oon sattuneista syistä joutunut pohtimaan koko parisuhdekäsitettä viime aikoina, ja sen mielekkyyttä, lähinnä sen perusteella miten vaikeaa parisuhteilu on ollut ja millaista puukkoa ja pettämistä on tullut koettua, just tällä hetkellä ajatus parisuhteesta pelottaa, mutta yksinkään ei haluaisi olla.
Replying to POLYLUUKKU:
---
*klipediklip*
(mä en tiedä oisinko ollut valmis ottamaan sitä omiin nimiini, kun en ihan vielä oo päättäny mitä mieltä oon ko. aiheesta.)
Replying to POLYLUUKKU: