http://polyamoria.fi/ antaa suhteellisen hyvän yleiskuvan aihepiiristä siihen vihkiytymättömille erilaisien linkkien ja kirjoitusten kautta, vaikka jokainen oman suhtautumisensa aina varmasti juuri omannäköisekseen rakentaakin. Itse yhteisö ei ole mitenkään hirvittävän aktiivinen ja olen kuullut, että ainoa paikka Suomessa missä nykyään järjestetään säännöllisiä tapaamista asian tiimoilta on Suomen Turku. Turussa olen kuullut joka kuun kymmenes päivä järjestettävän tapaaminen, jossa asiasta voi keskustella ja samanhenkisiin ihmisiin voi tutustua. Kesäisin on perinteisesti kuulemma järjestetty jonkinlaista polyleiriä, jossa ohjelmaa on ollut laidasta laitaan.
Henkilökohtaisesti en ole oikein kokenut tarvetta ottaa vahvaa kontaktia tällaisiin yhteisöihin, vaikka koenkin aika vahvasti kuuluvani sellaisten ihmisten joukkoon, joiden rakkaus ei rajoitu ainoastaan yhteen henkilöön. Joskus tuollainenkin miitti pitää kuitenkin käydä ihan silkasta uteliaisuudesta katsastamassa ja asiasta keskusteleminen erityisesti tällaisen anonyymin foorumin kautta voisi toki olla ihan mielenkiintoista.
Keskustelu on nyt siis avattu. Kokemuksia, näkemyksiä ja ennakkoluuloja otetaan innolla vastaan :) Jos jollakulla herää kysymyksiä asian tiimoilta tai jokin erityinen näkökulma, jonka kautta tätä aihetta olisi hyvä lähestyä niin laittakaa ehdotuksia kehiin - osallistun sitten itsekin varmasti paremmalla ajalla keskusteluihin enemmän.