Replying to Kannatatko kaikkien huumeiden laillistamista?:
Hyödyllisyyden mittari on yhteiskunnallinen tuottavuus ja hyvinvoinnin lisääminen.
oliko alkoholin laillistaminen mielestäsi hyödyllistä?
Ei sillä kaljan myymisellä mitään sen suurempaa hyötyä olekaan, se on vain välttämätön paha, kieltäminen aiheuttaisi enemmän harmia.
edelleen miksi asia olisi toisin muiden päihteiden kanssa? tuo on minusta tekopyhä asenne
Huumeiden osalta tästä ei ole varmuutta.
mihin perustat tämän väitteen? oliko alkoholin osalta joku varmuus? monet päihteet ovat ihmisen käyttöhistoriassa tuhansia vuosia vanhempia, kuin tislattu alkoholi
Voi olla. Voi myös olla, että eivät olisi eri mieltä kanssani.
tbo tähän jo vastasikin, joten ei tarvitse toistaa
No voihan laille olla perusteita vaikka sillä ei ole uhria?
mitkä ovat perusteesi huumeiden kieltämiselle?
Lailla luodaan yhteiskunnan pelisäännöt, se miten yhteiskunnassa toimitaan.
http://www.dumblaws.com/
joskus ois hyvä vähän pohtia niitä pelisääntöjä uudestaan :D
Jos esim. tuolla vihreällä värillä olisi joku suuri kielteinen merkitys jossakin yhteiskunnassa, niin mielestäni olisi ok, jos sen käyttö kiellettäisiin.
miten vahvana ja järkevänä voit pitää yhteiskuntaa, joka horjuu jostain väristä? sellainen yhteiskunta on vain yksinkertaisesti tyhmä
Kyllä hyväksyisin liberaalin lainsäädännön, jos siitä päätettäisiin demokraattisesti. Mitä muita vaihtoehtoja minulla edes olisi?
tässä asenteessa piilee se syy miksi minusta monet asiat menevät päin metsää tässä yhteiskunnassa. ei osata olla mitään mieltä mistään ja mennään vaan massan mukana kyseenalaistamatta. saattaisiko se majoriteetti olla vaan todella pälliä porukkaa, jotka eivät muodosta mielipidettää millekään rationaaliselle pohjalle?
Toki, jos asia olisi minulle todella tärkeä olisin eri mieltä ja voisin kannattaa ja olla tukemassa toisenlaista mallia.
minusta on vain surullista että ihmiset alkavat välittämään asioista useimmiten vasta sitten kun oma perse on lankulla. "ei koske mua, ei kiinnosta"
Eivät varmasti. Kuitenkin päihteiden tulisi olla mielestäni aika suuri ja esim. jatkuvasti kasvava ja resursseja enemmän syövä ongelma, jota ei pystyttäisi enää hoitamaan käytössä olevilla menetelmillä, jotta alettaisiin hakemaan uusia ratkaisuja.
eli nykyinen tilanne ei mielestäsi vaadi mitään muutosta, koska meidän kaula on vielä kusirajan yläpuolella? ne ongelmat ovat edelleen siellä, ongelmat ovat sellaisia joita meidän pitää ratkaista
No en nyt tuosta syrjimisestä tiedä. Eiköhän jokainen itse tee valintansa ja ryhdy rikolliseksi. Jotain vastuunottoa...
millä perusteella itsekseen päihtyvä ihminen, joka ei aiheuta vaaraa ympäristölleen, on rikollinen? se EI ole oikea peruste, että koska laki sanoo niin
onko joku rikollinen jos tykkää syödä hiekkakakkuja pihan laatikolla?
No mielestäni alkoholilla on ja on ollut täällä niin erilainen asema kuin huumeilla, ettei niitä oikein voi rinnastaa.
"mielestäni valkoisilla on ja on ollut täällä niin erilainen asema kuin mustilla, ettei niitä oikein voi rinnastaa"
"mielestäni miehillä on ja on ollut täällä niin erilainen asema kuin naisilla, ettei niitä oikein voi rinnastaa"