En kyl voi olla kiinnittämättä huomioo siihen kuinka vitun huono perä tossa ja niin monissa uudemmissa bemareissa on. Edestä ja etuviistosta toi näyttää ihan eläimeltä, hemmetin hyvältä. Takaapäin niin tylsännäkönen et hävettää. Muistan jossain vaiheessa kuulleeni jonkun huhun et tietyn 2000-luvun bemarigeneraation isompi suunnittelija oli saanu potkut juuri perän takia. Vaikee enää uskoo tota huhua ku perät on vieläki noin paskoja, ellei sit uuski jamppa oo yhtä huono :D
No nämä on taas niitä ikuisuus ristiriitoja... kuka tykkää mistäkin. Omaan silmään toi näyttää hyvältä.
ezzy, 9.5.2008 14:24:
Naurettavin on toi vika kommentti. Ihan ku joku kaduntallaaja erottais tota jotenkin normi 3-sarjalaisesta tai muista bemareista. Pää kääntyy lähinnä ajokäytöksen takia :D
On kyllä turhan konservatiivinen muotoilu tossa 4-ovisessa mallissa. Tuosta on "urheiluauton" ulkonäkö kaukana, eikä hopeinen väri paranna mielikuvaa yhtään. Samaa voisi sanoa kyllä M5:sestakin.
Sopineeko tänne, vai minne pistäisi? Täällä Klubbarissa keskustelu liikenteestä, autoista ja polttoaineesta häröilee useammassa eri ketjussa..
Läntisessä ja eteläisessä Euroopassa ihmiset alkavat olla kypsiä öljyn hinnan nousuun. Isossa-Britanniassa rekankuljettajat eri puolilta maata kokoontuivat eilen Lontooseen yhteiseen protestiin.
Rekankuljettajat kiersivät Lontoon keskustaa torvet soiden ja toimittivat pääministeri Gordon Brownille pyynnön, että bensaveroa laskettaisiin.
Ranskassa protesteihin ovat nousseet kalastajat. Espanjassa sekä rekankuljettajat että kalastajat ovat vaatineet toimia hallitukselta lakkoilemalla. Italialaiset, kreikkalaiset ja portugalilaiset kalastajat suunnittelevat lakkoilua myöhemmin tällä viikolla.
Euroopan johtajat pohtivat nyt, mitä asialle pitäisi tehdä. Ranskan presidentti Nicolas Sarkozy on ehdottanut Euroopan laajuista leikkausta öljyn veroihin. Raakaöljyn hinta on keikkunut noin 130 dollarissa tynnyriltä.
Ja juuri viime viikolla Katainen märisi ettei mitään energiaveroja leikata, koska jäsenmaiden VVM:t ovat näin päättäneet jo 2006. No odotellaampa mitä polttoaineet maksaa tuossa joulun kieppeillä. Jos sama nousutahti maailmanmarkkinoilla jatkuu ja dollari senkuin voimistuu niin 2e/litra menee kirkkaasti rikki ennen vuoden loppua. KivaKiva. Tähänhän asti kotimarkkoidemme bensanhintaa on pitänyt aisoissa vain ja ainoastaan euron korkea kurssi dollaria vastaan.
On hauskaa lueskella Jenkkien lehtiä kun siellä kauhistellaan maagisen $4/gallona -rajapyykin rikkoutumista ainakin Kalifornian osavaltiossa. Se on näin kotimaisesti suhteutettuna noin 65-70snt/litra.
Se mikä olisi positiivista, olisi kiisselin ja bensaveron laittaminen tismalleen samalle tasolle. Sen jälkeen poistuisi markkinoita vääristävä dieseleiden keinotekoinen suosiminen, joka on .. syvältä. Itseasiassa tuotantokustannuksiensa vuoksi diesel ilman veroja maksaa 10-15snt enemmän per litra ympäri Eurooppaa. Ja K-Euroopassahan jo yli 50% uusista autoista on dieseleitä ja sen kulutus senkuin lisääntyy. Näin maallikkona arvelen, että jossain lähitulevaisuudessa voipi diesel kustantaa reilustikin enemmän kuin bensa, ainakin vääristämättömillä markkinoilla.
On kyl magee.. Prkle ku ois tääl himassa talli ni vois pitää kakkosajokkina jotai tollasta... Joku iha 200cc riittäs esmes kaupunkicruisailuu hyvin Ei vaa viitti taivasalla oikee pitää :D
On vanha pösö käytössä, mutta oon jotenkin tykästynyt Fiat Stiloon Vaikuttaa ihan näppärältä peliltä. En sitten tiedä miten sitten omassa käytössä fiiu kestää ja millaiset laskut ylläpidosta tulee....
On kyl magee.. Prkle ku ois tääl himassa talli ni vois pitää kakkosajokkina jotai tollasta... Joku iha 200cc riittäs esmes kaupunkicruisailuu hyvin Ei vaa viitti taivasalla oikee pitää :D
250cc:llä tuli viikonloppuna päristeltyä ja ihan kivasti tollanen "työmalli" kulki maantielläkin 2 päällä 85kmh. Mukavia pelejä noin virkistyskäytössä, kun piti painaa sekä mettässä, että maantiellä juhannuksen kunniaksi :D
Olen ensimmäistä kertaa elämässäni auton haltijana. Diesel-mersu, jolla on jo tarpeeksi ikää ostaa itse omat siiderinsä Iska edelleen omistajana, mutta haltijaksi päädyin, koska muuten en olisi saanut C-tunnusta Helsingissä pysäköimiseen.
Hyvin kulkee. Melkein puoli miljoonaa mittarissa (en tosin tiedä kuinka paljon on ruuvattu, kun on aikoinaan Saksasta ostettu). Kattoluukku auki, niin kyllä tuolla helteessäkin pärtsää. Syksyllä kuitenkin Jouni saa lähteä kiertoon ja katsotaan mikä (e)peli tulee ensi kesänä kesäautoksi.
Nykyinen kikotin johon bemu vaihtu tossa jonnin aikaa sitten:
Saab 9-3 "Preaero" Nordic Tuning, +350 hp/4xx nm
Enempää teknisiä specsejä tuskin tähän jaksaa raapustaa