onx autoo? jos ei, ni millaisen haluaisit?

1,938 posts, 97 pages, 544,415 views

ezzy

Posts: 8,060

#1481 • • ezzy Droid-pappa

Epailija, 6.5.2008 17:08:
---
ezzy, 6.5.2008 13:38:
Tuli bongattua perjantaina tollanen punaisena. On se vaan niin hieno ja klasari. En tosin noin vanhaa itse ottais, uus turbo kelpais. Tai vaikka Cayman :P
---


Cayman. =P~ Ei kyllä haittaa yhtään, että se ei periaatteessa ole kuin Boxster kovalla katolla. Nuo vanhat klassikot eivät ulkonäöllisesti oikein sytytä, mutta ajokokemuksena niissä on aivan varmasti tekemisen meininkiä ihan eri tavalla kuin näissä uusissa ajonvakautuksella yms. "kesytetyissä" versioissa. Radalla olisi kiva kokeilla, liikenteessä ei niinkään. x)



Caymanissa haittais enemmän se et se on köyhille, joilla ei o varaa 911:een. :(
Epailija

Posts: 5,636

#1482 • • Epailija Physicist, 2nd class.

ezzy, 6.5.2008 17:11:
Caymanissa haittais enemmän se et se on köyhille, joilla ei o varaa 911:een. :(



Eipä tuo Cayman ominaisuuksien puolesta hirveästi isoveljensä varjoon jää ja kun ulkonäkökin on vielä varsin linjakas (mitä ei kaikista 911:n versioista voi sanoa), on aiheellista kysyä: Miksi ostaa 911, kun Caymanin saa selvästi halvemmalla? ;)

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Samu81

Posts: 1,224

#1484 • • Edited Samu81 kokolihaa

Miltzu, 6.5.2008 05:43:
Maksoin tänään käsirahan tämmöisestä... Kyseessä siis BMW 335i Coupe. Elämäni ensimmäinen oma auto, tai ei se vielä ole oma mutta on kunhan maksan vielä muutamat puuttuvat kymppitonnit. Rattiin pitäisi päästä parin viikon päästä :)



Niinkuin Remotion tuossa osittain mainitsikin, olisi kannattanut ottaa avona. Olisit saanut vielä paremmat "katteet" myydessäsi kiesin Suomessa +oi sitä rahassa mittaamatonta iloa kun saa ajella katto alhaalla ;)

Muuten kyllä aika hyvä sijoitus, jos ei nyt loistavin niin verraten erinomainen. Dollarin kurssin vuoksi tämä on otollisinta aikaa tuoda auto Jenkeistä, puhumattakaan = -veron muuttoautoista. Suomessa siitä saa aikanaan enemmän (jopa vaihdossa..) kuin mitä maksat siitä nyt Jenkeissä :D :D Ehkäpä paras sijoitus rahalle olisi ollut Mustang tai vielä parempi se uusi, juuri ulostuleva '08 Challenger. Taalan kurssin ollessa mitä on, noita (Mustangeja) saa euromäärissä ihan pilkkahintaan ja Suomessa niitä on myyty jollain 60-70ke:llä :D :D

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Miltzu

Posts: 188

#1486 • • Miltzu

Samu*, 6.5.2008 21:36
Niinkuin Remotion tuossa osittain mainitsikin, olisi kannattanut ottaa avona. Olisit saanut vielä paremmat "katteet" myydessäsi kiesin Suomessa +oi sitä rahassa mittaamatonta iloa kun saa ajella katto alhaalla ;)

.... noita (Mustangeja) saa euromäärissä ihan pilkkahintaan ja Suomessa niitä on myyty jollain 60-70ke:llä :D :D



Joo, avoa mä mietin kanssa mutta jossain kohtaa mullakin tulee budjetti vastaan. 335i avona on pitkälti yli 50.000 dollaria. Toisekseen sen käyttöaika Suomessa ei ole mikään kovin häävi ja asun sen verran pohjoisessa että meilläkin on täällä talvi...

Mustangia mietin myös mutta se on vaan niin... nähty... Se on niin kulunutta tuoda täältä Mustang :) Useampi työkaveri nimittäin ajaa tällä hetkellä Suomessa Mustangia. Ja kun oon seurannut mitä kaikkia ongelmia niillä on niiden kanssa ollut niin otin mielummin luotettavamman (tai ainakin sen tuntuisen) Eurooppalaisen. Challengerin ulkonäöstä en hirveesti tykkää mutta Dodge Charger SRT-8 HEMI oli jonkin aikaa listoilla mukana, kunnes tulin "järkiini" nähtyäni miten järjettömästi se imee bensaa (kaupunkiajossa 18 litraa / 100 km)...

Jossain kohtaa meinasi palaa hihat siihen kun porukka laskee ja miettii koko ajan että mistä saa parhaan katteen kun auton myy Suomessa. "Osta volkkari, ne on nyt tosi halpoja jenkeissä" ja "ei sieltä nyt ainakaan bemaria kannata tuoda, osta joku jenkki kun ne on siellä niin halpoja". Mä ostan tässä elämäni ekaa autoa jolla joudun pakostakin ajamaan vähintään 3 vuotta ennen kun saan sen myytyä. Ehkä mä laitan vähän arvoa sillekin miten paljon itse siitä autosta tykkään. Jos mä nyt jollain toisella autolla olisin tienannut enemmän niin who cares.

Kyllähän toi 335i:kin bensaa osaa syödä eikä 2-ovinen auto ole mikään käytännöllisin mahdollinen. Mutta mä oon vähän semmonen fiilis-ihminen, sillä mennään mikä tuntuu parhaimmalta!

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised

Mar6

Posts: 2,178

#1487 • • Mar6 Team Apinaorkesteri
Kyllä mä väitän että tollanen ja moni muukin bemu on hiukan erilaista laatua kun Musset.
Itselläni on ollut lukuisia bemuja ja yksi tosin nykyistä vanhempi avo Mustangi ja ei ne kyllä laadultaan vakuuta.. Tosin hinnaltaankin sijoittuu ihan eri kategorioihin uusi musse verrattuna esim 300 sarjan avoon, ja nyt puhun hinnasta ennen mussen jäätävää suomilisää. Uudesta ponista ei omakohtaista kokemusta, toki haluaisin sellaista testata.
Henk koht ei olisi vaikea valita esim 335 coupen ja uuden mussen välillä :D
Aika temppuja on kyllä tehty kun noita heppoja suomessa myydään tuplahinnalla, tosin ostajat taitaa olla toistaiseksi kohtuu harvassa *lmao*

--
-Where there is house there is a home-

remotion

Posts: 5,283

#1488 • • remotion nostatus guru

Miltzu, 6.5.2008 22:11:
Kyllähän toi 335i:kin bensaa osaa syödä eikä 2-ovinen auto ole mikään käytännöllisin mahdollinen. Mutta mä oon vähän semmonen fiilis-ihminen, sillä mennään mikä tuntuu parhaimmalta!



Eläsnyt, sulla on sentään takapenkitkin ;)
Miltzu

Posts: 188

#1489 • • Miltzu

remotion, 6.5.2008 23:01
Eläsnyt, sulla on sentään takapenkitkin ;)



Niin no joo olishan sitä voinut ostaa Z4:kin mutta sit olisin joutunut aina vuokraamaan auton lentokentälle menoa varten kun sinne ei saa mitenkään matkalaukkuja kyytiin :D

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised

remotion

Posts: 5,283

#1490 • • remotion nostatus guru

Miltzu, 6.5.2008 23:04:
Niin no joo olishan sitä voinut ostaa Z4:kin mutta sit olisin joutunut aina vuokraamaan auton lentokentälle menoa varten kun sinne ei saa mitenkään matkalaukkuja kyytiin :D



sitä varten on taksit ja kaverit ;)
eivaan hyvä tuo on!
ezzy

Posts: 8,060

#1491 • • Edited ezzy Droid-pappa

Mar6, 6.5.2008 22:35:
Kyllä mä väitän että tollanen ja moni muukin bemu on hiukan erilaista laatua kun Musset.
Itselläni on ollut lukuisia bemuja ja yksi tosin nykyistä vanhempi avo Mustangi ja ei ne kyllä laadultaan vakuuta.. Tosin hinnaltaankin sijoittuu ihan eri kategorioihin uusi musse verrattuna esim 300 sarjan avoon, ja nyt puhun hinnasta ennen mussen jäätävää suomilisää. Uudesta ponista ei omakohtaista kokemusta, toki haluaisin sellaista testata.
Henk koht ei olisi vaikea valita esim 335 coupen ja uuden mussen välillä :D
Aika temppuja on kyllä tehty kun noita heppoja suomessa myydään tuplahinnalla, tosin ostajat taitaa olla toistaiseksi kohtuu harvassa *lmao*



Joo ei mussen perusmalleja voi mitenkään verrata bemuihin, järkyttäviä malmikasoja. Hintaluokkakin on PIKKASEN eri ku ko. bemulla. Ei oikeen o reilua verrata. *lmao*

Miltzu, et esim Pontiacin G8:a koeajanut? GT tai GXP malleja.

http://www.edmunds.com/apps/vdpcontainers/do/vdp/articleId=125968/pageNumber=1

http://www.edmunds.com/apps/vdpcontainers/do/vdp/articleId=124876/pageNumber=1?synpartner=edmunds&pageurl=www.edmunds.com/new/2008/pontiac/g8/100948195/roadtestarticle.html&articleId=124876
Miltzu

Posts: 188

#1493 • • Miltzu

ezzy, 7.5.2008 08:31:

Miltzu, et esim Pontiacin G8:a koeajanut? GT tai GXP malleja.



Mä oon ajanut Pontiaceilla tosi paljon, se on yleisin vuokra-auto mikä mulla on ollut. G8:a en kyllä ole ajanut mutta Grand Prix'tä kyllä ja paljon. Onhan se ihan OK auto mutta siinä on se huono puoli että kun sitä ei tuoda Suomeen ollenkaan niin ei sit tiedä miten helppoa sitä olis Suomessa huoltaa jne. Ja täytyy sanoa että vitutti aika huolella hypätä 335:n koeajon jälkeen takaisin sen vuokra-Pontiacin rattiin... Ei niistä voi puhua edes samana päivänä.

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised

ezzy

Posts: 8,060

#1494 • • ezzy Droid-pappa

Miltzu, 7.5.2008 08:53:
---
ezzy, 7.5.2008 08:31:

Miltzu, et esim Pontiacin G8:a koeajanut? GT tai GXP malleja.


---


Mä oon ajanut Pontiaceilla tosi paljon, se on yleisin vuokra-auto mikä mulla on ollut. G8:a en kyllä ole ajanut mutta Grand Prix'tä kyllä ja paljon. Onhan se ihan OK auto mutta siinä on se huono puoli että kun sitä ei tuoda Suomeen ollenkaan niin ei sit tiedä miten helppoa sitä olis Suomessa huoltaa jne. Ja täytyy sanoa että vitutti aika huolella hypätä 335:n koeajon jälkeen takaisin sen vuokra-Pontiacin rattiin... Ei niistä voi puhua edes samana päivänä.



Nojoo, Grand Prix nyt on vähän eri auto ku toi G8 tai 335. G8 on lähinnä 5-sarjalaista vastaava ja kilpailee lähinnä älyttömän halvalla hinnalla samassa segmentissä. Kovasti vaan kehuttu ja painotettu hinta/laatu-suhdetta.
Avatar
#1498 • • niomic Guest

Syce, 9.5.2008 13:51:
http://www.iltalehti.fi/nettitv/?27978154

ei se väärin oo.. =)



En kyl voi olla kiinnittämättä huomioo siihen kuinka vitun huono perä tossa ja niin monissa uudemmissa bemareissa on. Edestä ja etuviistosta toi näyttää ihan eläimeltä, hemmetin hyvältä. Takaapäin niin tylsännäkönen et hävettää. Muistan jossain vaiheessa kuulleeni jonkun huhun et tietyn 2000-luvun bemarigeneraation isompi suunnittelija oli saanu potkut juuri perän takia. Vaikee enää uskoo tota huhua ku perät on vieläki noin paskoja, ellei sit uuski jamppa oo yhtä huono :D
remotion

Posts: 5,283

#1499 • • remotion nostatus guru
ei tuo perä oo pahan näköinen, mutta aivan järjetöntä että myyvät noita noilla porkkanavilkuilla, blackline valoilla 10x järkevämmän näköinen.

myös kannattaa kiinnittää huomiota että tuo on neliovisen perä, suurin osa kuitenkin tilaa M3:n varmasti coupena.
ezzy

Posts: 8,060

#1500 • • Edited ezzy Droid-pappa
Naurettavin on toi vika kommentti. Ihan ku joku kaduntallaaja erottais tota jotenkin normi 3-sarjalaisesta tai muista bemareista. Pää kääntyy lähinnä ajokäytöksen takia :D

$56000 on kyl tosin aika halpa hinta tosta jenkeissä :D

alle $40k Pontiac G8 GXP itelle kiitos, jos pitää joku 4-ovinen sedan-rohmu ottaa. Tai Cadillac CTS.



Bemarin loistavaa suunnittelua pitää vielä sen verran morkata, että mitä vittua ne on ajatellu X6:en kanssa :D

http://www.iltalehti.fi/autot/200805097604176_au.shtml