onx autoo? jos ei, ni millaisen haluaisit?

1,938 posts, 97 pages, 544,369 views

terraluna

Posts: 1,270

#1461 • • Edited terraluna Agentti
tesla_stock.jpg

Tesla Roadster

Mun unelmana ois täysin äänetön auto, mutta ei Teslakaan kauas jää:



En ymmärrä mihin sitä paskanhajuista pakokaasua ja sen tuottamisesta aiheutuvaa meteliä tarvitaan, aika vanhanaikasia ihanteita IMO. Vähän kun sanois että kyllä on ikävä niitä vanhoja putkinäyttöjä ja matriisikirjoittimia. Ylä mainitun kaltainen auto olisi siis makee, eri asia ostaisinko sellaista vaikkaa varaa olisikin, kun mua ei oikein vakuuta minkään auton ekologisuus (edes noiden sähköautojen) ja tarpeellisuus riittävästi, jotta ostopäätökseen asti päästäisiin.

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

lohikarme

Posts: 1,730

#1462 • • lohikarme RitariVittupää

Miltzu, 6.5.2008 05:43:
Maksoin tänään käsirahan tämmöisestä... Kyseessä siis BMW 335i Coupe. Elämäni ensimmäinen oma auto, tai ei se vielä ole oma mutta on kunhan maksan vielä muutamat puuttuvat kymppitonnit. Rattiin pitäisi päästä parin viikon päästä :)



Kallista herkkua jenkeissä? :)

--
Qualis artifex pereo

ezzy

Posts: 8,060

#1464 • • Edited ezzy Droid-pappa

terraluna, 6.5.2008 09:03:

Tesla Roadster

En ymmärrä mihin sitä paskanhajuista pakokaasua ja sen tuottamisesta aiheutuvaa meteliä tarvitaan, aika vanhanaikasia ihanteita IMO.



Kokeileppa olla jalankulkijana kaupungissa, jossa on vain sähköautoja *pepsodent*
Jotenkin karmiva fiilis ajatella, että ainoa ääni joka autosta tulee maantiellä on rengasmelu...
terraluna

Posts: 1,270

#1465 • • Edited terraluna Agentti

ezzy, 6.5.2008 09:20:
---
terraluna, 6.5.2008 09:03:

Tesla Roadster

En ymmärrä mihin sitä paskanhajuista pakokaasua ja sen tuottamisesta aiheutuvaa meteliä tarvitaan, aika vanhanaikasia ihanteita IMO.

---


Kokeileppa olla jalankulkijana kaupungissa, jossa on vain sähköautoja *pepsodent*
Jotenkin karmiva fiilis ajatella, että ainoa ääni joka autosta tulee maantiellä on rengasmelu...



Arvasin että joku heittää tän. Kyllä jokaiselle on varmaan isi ja äiti tai viimeistään koulu opettanut että risteyskohdissa pitää katsoa tarkkaan tuleeko autoja tai muita kulkuneuvoja. Silti moni jättää katsomatta. En usko että autojen äänettömyys on mikään ongelma, kunhan ihmiset tottuvat siihen, ettei lähestyvää autoa voi kuulla, vaan pitää nostaa se katseensa kadusta irti nähdäkseen, onko tie vapaa. Sama "kohtalo" on sitäpaitsi autoilijoilla itsellään jo nyt, harva lukee kolmion takaa kääntyessään tekstaria ja kuuntelee tuleeko autoja. En ymmärrä miten kävelijä poikkeaa autoilijoista muussa kuin ehkä vastuun ottamisessa yhteisestä turvallisuudesta.

Autoilijoiden suureksi ansioksi liikenteessä täytyy tunnustaa liikennesääntöjen noudattaminen ja toiminnan ennakoitavuus, ainakin verrattuna mihin tahansa muuhun ryhmään. Liikun lähes päivittäin pyörällä kaupungissa ja jaksan aina ihmetellä, miten ihmiset unohtavat täysin liikennesäännöt ja muiden tiellä liikkujien huomioimisen liikkuessaan jalan. Koirien annetaan kulkea kevyen liikenteen väylällä flexi tien poikki kulkien, kävellään väärää laitaa tiestä, pyöräkaistoilla, ei katsota tuleeko pyöriä kun lähdetään ylittämään pyörätietä jne. Eli ponttini on kai se, että ihmisten asenteet ja tottumukset kaipaisi tuuletusta, liikennesäännöt on jo tehty sellaisiksi, ettei ole tarkoitus selvitä liikeneteessä vain kuulonsa varassa, vaan käyttää liikkumistavasta riippumatta ympäristönsä havannointiin kaikkia aistejaan.

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

Mar6

Posts: 2,178

#1466 • • Mar6 Team Apinaorkesteri

Miltzu, 6.5.2008 05:43:
Maksoin tänään käsirahan tämmöisestä... Kyseessä siis BMW 335i Coupe. Elämäni ensimmäinen oma auto, tai ei se vielä ole oma mutta on kunhan maksan vielä muutamat puuttuvat kymppitonnit. Rattiin pitäisi päästä parin viikon päästä :)




Vittu props.. *piis*
Tuossa on laite mun makuu.. Aika vähän täälläpäin noita ekoina autoina on tai sitten on joko pakka kunnossa tai pitkä pätkä *tirsk*

--
-Where there is house there is a home-

ezzy

Posts: 8,060

#1467 • • ezzy Droid-pappa

lohikarme, 6.5.2008 09:09:
---
Miltzu, 6.5.2008 05:43:
Maksoin tänään käsirahan tämmöisestä... Kyseessä siis BMW 335i Coupe. Elämäni ensimmäinen oma auto, tai ei se vielä ole oma mutta on kunhan maksan vielä muutamat puuttuvat kymppitonnit. Rattiin pitäisi päästä parin viikon päästä :)

---


Kallista herkkua jenkeissä? :)



Tapi

Posts: 1,437

#1468 • • Tapi Dreamstate
Autoilu on jenkeissä sairaan halpaa. Hyvin varustellun BMW 335i coupén saa jenkeissä about 50000 USD:llä, mikä nykyinen kurssi huomioiden on pilkkahinta. Suomessa perusauton lähtöhinta on vähän yli 60000 EUR...
ezzy

Posts: 8,060

#1469 • • ezzy Droid-pappa

Tapi, 6.5.2008 10:21:
Suomessa perusauton lähtöhinta on vähän yli 60000 EUR...



ja hintavin 335i melkein 80ke lähtöhinnaltaan. Bensakin huimat $4 keskihinnaltaan gallonalta ämeriikassa, joka on luokkaa 0.7euroa/L.
remotion

Posts: 5,283

#1470 • • remotion nostatus guru

Miltzu, 6.5.2008 05:43:
Maksoin tänään käsirahan tämmöisestä... Kyseessä siis BMW 335i Coupe. Elämäni ensimmäinen oma auto, tai ei se vielä ole oma mutta on kunhan maksan vielä muutamat puuttuvat kymppitonnit. Rattiin pitäisi päästä parin viikon päästä :)



Onneksi olkoon! :)
Kerropas vähän varusteista ja väreistä yms. :)

Oli viikonloppuna remmissä yksi tuommoinen 335i Cabrioletkin ja hienohan se on.

Ainut mikä häiritsee noissa on se että lisävarusteena ei edes saa tasauspyörästön lukkoa, siis bmw:ltä, mutta toki semmoisen saa hartgelta tai muulta vastaavalta.
Fyrisch

Posts: 4,525

#1471 • • Fyrisch
Porsche 911 vm. 1984 mulle kiitos.

84CarreraWhite67.JPG
ezzy

Posts: 8,060

#1472 • • Edited ezzy Droid-pappa

Fyraett, 6.5.2008 13:05:
Porsche 911 vm. 1984 mulle kiitos.




Tuli bongattua perjantaina tollanen punaisena. On se vaan niin hieno ja klasari. En tosin noin vanhaa itse ottais, uus turbo kelpais. Tai vaikka Cayman :P
Miltzu

Posts: 188

#1473 • • Miltzu

lohikarme, 6.5.2008 09:09

Kallista herkkua jenkeissä? :)



No se on noin puolet Suomen hinnasta...

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised

Miltzu

Posts: 188

#1474 • • Miltzu

Mar6, 6.5.2008 09:54
Vittu props.. *piis*
Tuossa on laite mun makuu.. Aika vähän täälläpäin noita ekoina autoina on tai sitten on joko pakka kunnossa tai pitkä pätkä *tirsk*



No mä oon vähän semmonen et jos jotain tehdään niin tehdään näyttävästi ;) Että kun kerran auto ostetaan niin se ei oo sit mikään Passatti (ei millään pahalla, Passatin omistajat).

Ja joo, se ei täällä ihan miljoonia maksa. Mut onhan toi ihan järjettömän makee vehje :)

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised

Miltzu

Posts: 188

#1475 • • Miltzu

remotion, 6.5.2008 12:24

Onneksi olkoon! :)
Kerropas vähän varusteista ja väreistä yms. :)

Oli viikonloppuna remmissä yksi tuommoinen 335i Cabrioletkin ja hienohan se on.

Ainut mikä häiritsee noissa on se että lisävarusteena ei edes saa tasauspyörästön lukkoa, siis bmw:ltä, mutta toki semmoisen saa hartgelta tai muulta vastaavalta.



Öö mitähän kaikkee siinä nyt oli... Siinä on siis premium ja cold weather packaget. Harmaat nahkapenkit, kattoluukku, tsiljoona sähkönappia millä säätää penkkejä ja ilmastointia jne ja ratissa on napit millä säätää stereoita ja sitten siinä on bluetooth handsfree. 17" vanteet siinä tulee vakiona mut enköhän mä jotkut 19" osta tässä kesän aikana, käytän sitten ne 17" talvirenkaille kun tuon ton Suomeen. Navigaattoria siinä ei ole mikä vähän harmittaa mutta sillä säästää aika ison rahan.

Täällähän siis autot ostetaan käytännössä suoraan diilerin pihalta eli sieltä etitään semmonen mikä miellyttää ja sen saa about samantien mukaan. Aika harvat oikeesti tilaa auton, niin kuin Suomessa on tapana tehdä... Toi oli aika löytö, se on viime vuoden malli joka on jäänyt niiden pihaan roikkumaan eli vaikka se on ihan uusi auto (n. 100 mailia mittarissa) niin hinta oli 5000 vähemmän kuin vastaavassa "uudessa". Vaan tokihan sen jälleenmyyntiarvokin on alempi kun se on 2007 vuoden malli. Mikä sopii hyvin mulle, koska en viittis ihan hirveitä veroja maksaa siitä kun Suomeen sen lopulta tuon...

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised

Mar6

Posts: 2,178

#1476 • • Edited Mar6 Team Apinaorkesteri

Miltzu, 6.5.2008 15:04:
---
Mar6, 6.5.2008 09:54
Vittu props.. *piis*
Tuossa on laite mun makuu.. Aika vähän täälläpäin noita ekoina autoina on tai sitten on joko pakka kunnossa tai pitkä pätkä *tirsk*

---


No mä oon vähän semmonen et jos jotain tehdään niin tehdään näyttävästi ;) Että kun kerran auto ostetaan niin se ei oo sit mikään Passatti (ei millään pahalla, Passatin omistajat).

Ja joo, se ei täällä ihan miljoonia maksa. Mut onhan toi ihan järjettömän makee vehje :)

Oikein*taputapu* Kyllä tuollasessa meinaan on sitä ajamisen iloa riittämiin *lmao* Angel eyes päivitys mallia iBright sopis toho. Sun hoodeilta sais jopa edullisesti vertaa suomeen :D

--
-Where there is house there is a home-

remotion

Posts: 5,283

#1477 • • Edited remotion nostatus guru

Miltzu, 6.5.2008 15:11:
Öö mitähän kaikkee siinä nyt oli... Siinä on siis premium ja cold weather packaget. Harmaat nahkapenkit, kattoluukku, tsiljoona sähkönappia millä säätää penkkejä ja ilmastointia jne ja ratissa on napit millä säätää stereoita ja sitten siinä on bluetooth handsfree. 17" vanteet siinä tulee vakiona mut enköhän mä jotkut 19" osta tässä kesän aikana, käytän sitten ne 17" talvirenkaille kun tuon ton Suomeen. Navigaattoria siinä ei ole mikä vähän harmittaa mutta sillä säästää aika ison rahan.

Täällähän siis autot ostetaan käytännössä suoraan diilerin pihalta eli sieltä etitään semmonen mikä miellyttää ja sen saa about samantien mukaan. Aika harvat oikeesti tilaa auton, niin kuin Suomessa on tapana tehdä... Toi oli aika löytö, se on viime vuoden malli joka on jäänyt niiden pihaan roikkumaan eli vaikka se on ihan uusi auto (n. 100 mailia mittarissa) niin hinta oli 5000 vähemmän kuin vastaavassa "uudessa". Vaan tokihan sen jälleenmyyntiarvokin on alempi kun se on 2007 vuoden malli. Mikä sopii hyvin mulle, koska en viittis ihan hirveitä veroja maksaa siitä kun Suomeen sen lopulta tuon...


Alrigth kuulostaa asialliselta.
Kannattaa varmasti liittyä tänne: http://www.e90fanatics.com/
sekä kotimaiselle: http://www.btcf.fi/
Jo pelkästään sen vannepolitiikankin takia + muu tietotaito ja kokemukset kanssa autoilijoilta :)
Ja toki löytyy kuolattavaa kalustoa, esim tässä yksi 335i:
7.jpg
Miltzu

Posts: 188

#1478 • • Miltzu

Mar6, 6.5.2008 15:16:
Kyllä tuollasessa meinaan on sitä ajamisen iloa riittämiin *lmao* Angel eyes päivitys mallia iBright sopis toho. Sun hoodeilta sais jopa edullisesti vertaa suomeen :D



Joo otetaan vastaan hyviä vinkkejä mitä kaikkea tohon kannattaisi ostella :) Suomessa asuva kaveri tilasi multa just omaan bemariinsa jotain hiilikuitulogoja jne sälää, ne kun on kuulemma täällä jonkin verran halvempia. Tietysti vanteet sun muut irtoo edullisesti kans. Poppipuolelle on kans jotain tehtävä, vaikkei toi premium-soitin mikään huono ole niin olis se kiva jos sinne vähän enemmän jytinää sais... Ei oo nimittäin vaikee arvata minkälaista musiikkia mä kuuntelen ajaessa.

Kannattaa varmasti liittyä tänne: http://www.e90fanatics.com/
sekä kotimaiselle: http://www.btcf.fi/
Jo pelkästään sen vannepolitiikankin takia + muu tietotaito ja kokemukset kanssa autoilijoilta :)



Kiitoksia näistäkin vinkeistä, pitää liittyä :)

Ja nyt sitten pitäisi jaksaa odottaa 2 viikkoa että saan ton auton ajoon... Lähden Suomeen tänään ja palailen vasta ensi viikon sunnuntaina. Maanantaina sitten heti aamusta kolkuttamaan diilerin ovia että antakee se mulle ny jo!

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised

kilobitti

Posts: 2,419

#1479 • • kilobitti 1-2-3 techno

ezzy, 6.5.2008 09:20:
Kokeileppa olla jalankulkijana kaupungissa, jossa on vain sähköautoja *pepsodent*



Kokeileppa joskus korvalappustereoita, vaikuttaa jalankulkijaan ihan yhtä paljon.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Epailija

Posts: 5,636

#1480 • • Epailija Physicist, 2nd class.

ezzy, 6.5.2008 13:38:
Tuli bongattua perjantaina tollanen punaisena. On se vaan niin hieno ja klasari. En tosin noin vanhaa itse ottais, uus turbo kelpais. Tai vaikka Cayman :P



Cayman. =P~ Ei kyllä haittaa yhtään, että se ei periaatteessa ole kuin Boxster kovalla katolla. Nuo vanhat klassikot eivät ulkonäöllisesti oikein sytytä, mutta ajokokemuksena niissä on aivan varmasti tekemisen meininkiä ihan eri tavalla kuin näissä uusissa ajonvakautuksella yms. "kesytetyissä" versioissa. Radalla olisi kiva kokeilla, liikenteessä ei niinkään. x)

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous