pettämisestä..

196 posts, 10 pages, 31,264 views

Lost-Soul

Posts: 3,107

#61 • • Lost-Soul los pallos

Mark:
niin.. jos todellakin rakastaa jotain hlöä ja pettää kumminkin, meinaako se siis sitä että rakkaus on muuttunut tottumukseksi ja kaipaa vaihtelua? Ja jos suhde on ruvella mutta ”rakastaa” toista, onko se vaan pakkopullaa? Muutenki suhde muuttuu ajan mittaan, mut missä menee se raja et koska on enää kyse kiintymyksestä ja tottumuksesta eikä rakkaudesta? *ding*

-M


Eiköhän tossa jo lähetä tohon, et pitäis alkaa määrittelemään mitä rakkaus on... Varmasti melkein kaikki ajattelee rakkauden eritavalla.. Tuskin siihenkään löytyy mitään yksiselitteistä määritelmää.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

jUSSi

Posts: 1,377

#62 • • jUSSi äkäinen vanhus

Lost-Soul:
No en kyl tiedä pitääkö tuossa nyt luopua ollenkaan omasta elämästä. Ehkä ajattelen jotenkin kapeesti tai jotain, mut eikö juuri tuo seurustelu ole omaa elämää. Tuskin kukaan seurustelee sen takii, et se toinen tykkää siitä, mut itselle tulee hirveet ”elämän riistot”. No, ainakin oma parisuhteeni on juuri mun elämää, jossa välillä vituttaa ja välillä ei...*plur*



huom. osasta omaa elämäänsä ei koko elämästään *vink*

Itse olen sitä mieltä, ettei mikään suhde voi toimia pitkään elleivät molemmat suhteen osapuolet anna periksi joissain asioissa. Ja mitä tuohon rakkauteen tulee, niin jokainen todellakin määrittelee sen itse, mutta sen voin kertoa, ettei se rakkaus mihinkään katoa ajan myötä, se muuttuu. Petätte itseänne, jos luulette että rakkaus pysyy samanlaisena ihastuksen tunteena, jolloin on perhosia mahassa ja askel on kevyt, kuin suhteen ensihetkinä.

Arki tulee nopeasti vastaan ja silloin on molempien oltava valmiita tekemään ”uhrauksia” suhteen eteen.

nimim. ”mies, joka vei ensimmäisen tyttöystävänsä vihille”
hrdkvr

Posts: 3,929

#63 • • hrdkvr KURGO
aivan ...

rakkautta kun on niin monen laista...
en nyt jaksa alkaa luennoimaan , mutta jo hebrean kielessä on 3 eri sanaa jotka kaikki tarkoittavat rakkautta mutta eri lailla...
muistaakseni eros(you know), ilias(sukulais tunteet), agape(epäitsekäs rakkaus& KUNNIOITUS)..
mielestäni kaikkee noita tarvii oli sitten suhteesta kysymys tai ei...

nimi merk. mies joka vei ensimmäisen todellisen rakkautensa vihille 3v sitten ja edelleen onnellinen

--
-keep it hard-

jUSSi

Posts: 1,377

#64 • • jUSSi äkäinen vanhus

hardikaveri:
nimi merk. mies joka vei ensimmäisen todellisen rakkautensa vihille 3v sitten ja edelleen onnellinen



kuin myös *plur* (oli eukko vaan sattumalta myös ensimmäinen oikea tyttöystävä)

[muokattu 17.6.2003 11:22]
Elsa F

Posts: 2,763

#65 • • Elsa F Koululainen :)

Mark:
niin.. jos todellakin rakastaa jotain hlöä ja pettää kumminkin, meinaako se siis sitä että rakkaus on muuttunut tottumukseksi ja kaipaa vaihtelua? Ja jos suhde on ruvella mutta ”rakastaa” toista, onko se vaan pakkopullaa? Muutenki suhde muuttuu ajan mittaan, mut missä menee se raja et koska on enää kyse kiintymyksestä ja tottumuksesta eikä rakkaudesta? *ding*

-M



Suhteissa tulee eteen erilaisia vaiheita. Joskus saattaa tulla kyllästymisiä ja kelailuja molemminpuolin..Kannattaa huutaa ja tapella ja puhua ja itkeä...Jos vielä myrskyn jälkeen tuntuu, että toisesta ei halua luopua, niin sitten on hyvä jatkaa.*joo*

Mun mielestä nykymaailma on tosiaan liian hektinen ja ihmiset luovuttaa liian helposti ja etsii jotain ihme utopiaa parisuhteesta. Mä en ainakaan aio luovuttaa helposti!

--
On parempi sytyttää kynttilä kuin kiroilla pimeyttä.

Elsa F

Posts: 2,763

#66 • • Elsa F Koululainen :)
...Kylläpäs tuli vuodatettua topicin vierestä...*hih**ding*

--
On parempi sytyttää kynttilä kuin kiroilla pimeyttä.

Lost-Soul

Posts: 3,107

#67 • • Lost-Soul los pallos

jUSSi:


Ja mitä tuohon rakkauteen tulee, niin jokainen todellakin määrittelee sen itse, mutta sen voin kertoa, ettei se rakkaus mihinkään katoa ajan myötä, se muuttuu. Petätte itseänne, jos luulette että rakkaus pysyy samanlaisena ihastuksen tunteena, jolloin on perhosia mahassa ja askel on kevyt, kuin suhteen ensihetkinä.


Tuota juuri tarkoitin.. Minulle ei rakkaus todellakaan ole tuota kutinaa mahassa yms.. Kutinat ja kynsisieni kuuluu ihastuksiin... Rakkaus on jotain paljon vankempaa, mitä ei mikään järistys ja tuulenpuuska puhalla toiselle saarelle...
*pihkassa*
No onhan tuo vaikee selittää ja tuskin tossakaan selityksessä kaikkee on... mut pointti on tärkee

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Opamox

Posts: 489

#68 • • Opamox

jUSSi:
Ehkä tuo nyky-yhteiskunnan itsekäs meininki osaltaan selitää kasvavat avioeroluvut.



Uutislehti 100 kertoi tänään että avioerot ovat vähentyneet viimeisen kolmen vuoden ajan.
jUSSi

Posts: 1,377

#69 • • jUSSi äkäinen vanhus

Olliboy:
Uutislehti 100 kertoi tänään että avioerot ovat vähentyneet viimeisen kolmen vuoden ajan.



oho, pitänee päivittää tilastotieteen tietokannat *hih*
sasu

Posts: 192

#70 • • sasu


pupuankka:
eikö kellekään ole tullut mieleen ns. pettämisen ehkäisy eli sopimussuhde? meillä rakkaan kanssa sellanen sopimus et luvan kanssa saa käydä naimassa muiden kanssa.



7 vuotta saman miehen kanssa, ja sen jälkeen sovittiin breikistä ja sovittiin myös että sinä aikana saa tehdä mitä lystää, siis myös sextailla toisen henkilön kanssa.
No mulla sit oli tollainen lyhyt seksi juttu yhden henkilön kanssa, mut mun miespä ei sitä sit kovin hyvin kestänytkään, mut se onkin sit jo toinen juttu.

Mut kannattaa siis miettiä, että jos jotain tollaista sopii niin onko varmasti henkisesti myös valmis siihen, että jakaa rakkaimpansa jonkun toisen henkilön kanssa. Todellisuus kun on vähän toista kuin pelkät mielikuvat...*uuh*

--
- Silmäsi ymmärtävät minua, ne eivät
katso sormeani kun osoitan kuuta -

milla

Posts: 3,699

#71 • • milla

Lost-Soul:
Rakkaus on jotain paljon vankempaa, mitä ei mikään järistys ja tuulenpuuska puhalla toiselle saarelle...
*pihkassa*



niinpä. myöskään jotkut yksittäiset virheet. tää siis i m o
sasu

Posts: 192

#72 • • sasu

jUSSi:
---
hardikaveri:
nimi merk. mies joka vei ensimmäisen todellisen rakkautensa vihille 3v sitten ja edelleen onnellinen
---


kuin myös *plur* (oli eukko vaan sattumalta myös ensimmäinen oikea tyttöystävä)

[muokattu 17.6.2003 11:22]



Taidan kuulua samaan kategoriaan teidän kanssa*joo*: 7 vuotta ensirakkauden kanssa, kihloissa ollaan, muttei vielä olla naimisiin asti päästy. Ja näin ”pienoisen” kriisin jälkeen ylipäässeenä sanoisin että hyvin onnellinen *plur*

--
- Silmäsi ymmärtävät minua, ne eivät
katso sormeani kun osoitan kuuta -

jUSSi

Posts: 1,377

#73 • • jUSSi äkäinen vanhus

sasu:
Taidan kuulua samaan kategoriaan teidän kanssa*joo*: 7 vuotta ensirakkauden kanssa, kihloissa ollaan, muttei vielä olla naimisiin asti päästy. Ja näin ”pienoisen” kriisin jälkeen ylipäässeenä sanoisin että hyvin onnellinen *plur*



ja kaikki ollaan Espoosta, tuosta rakkauden ja juppien luvatusta maasta *nauru*
Lost-Soul

Posts: 3,107

#74 • • Lost-Soul los pallos
OT!!!
Turussa oli kaunis kevätaamu. Linnut lauloivat, aurinko paistoi ja ihmiset olivat iloisella mielellä. Turussa omakotialueella poika pompotti palloa jalkakäytävällä. Sattumalta hän vilkaisi erääseen kadun viereen pysäköityyn autoon. Pallo karkasi kädestä ja poika juoksi kotiin. - ”Isä, isä, tuolla autossa setä ja täti rakastelee!!” Isä vastaa: - ”Poikani, Turussa on kevät; linnut laulavat, aurinko paistaa ja ihmiset ovat iloisella mielellä. On luonnollista että jotkut saattavat jopa rakastella.” - ”Mutta se täti on kuollut.” Isä ryntää pihalle katsomaan autoon ja tarkastamaan tilanteen. Yhtä nopeasti hän ryntää puhelimeen. - ”Haloo, onko poliisi. Täällä minun taloni edessä pariskunta rakastelee autossa!” Poliisi vastaa: - ”Turussa on kevät, linnut laulavat, aurinko paistaa. On ihan luonnollista että jotkut saattavat rakastella.” - ”Mutta kun se nainen on kuollut!” Puhelimesta ei kuulu enää mitään, vaan kohta alkaa kuulua poliisiauton sireeni. Poliisiautosta hyppää kaksi konstaapelia ja he syöksyvät tuijottamaan pysäköityyn autoon. Kalpeana toinen heistä koputtaa pampulla auton ikkunaan: - ”Mitä siellä oikein tapahtuu!” Mies avaa ikkunaan vaivoin jatkaen hommiaan: - ”Turussa on kevät, linnut laulavat, aurinko paistaa. On luonnollista, että saattaa tehdä mieli rakastella.” - ”Mutta tuo nainenhan on kuollut.” - ”Ei se ole kuollut. Se on ESPOOSTA.”

[muokattu 17.6.2003 15:42]

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

jUSSi

Posts: 1,377

#75 • • jUSSi äkäinen vanhus

Lost-Soul:
OT!!!
Turussa oli kaunis kevätaamu. Linnut lauloivat, aurinko paistoi ja ihmiset olivat iloisella mielellä. Turussa omakotialueella poika pompotti palloa jalkakäytävällä. Sattumalta hän vilkaisi erääseen kadun viereen pysäköityyn autoon. Pallo karkasi kädestä ja poika juoksi kotiin. - ”Isä, isä, tuolla autossa setä ja täti rakastelee!!” Isä vastaa: - ”Poikani, Turussa on kevät; linnut laulavat, aurinko paistaa ja ihmiset ovat iloisella mielellä. On luonnollista että jotkut saattavat jopa rakastella.” - ”Mutta se täti on kuollut.” Isä ryntää pihalle katsomaan autoon ja tarkastamaan tilanteen. Yhtä nopeasti hän ryntää puhelimeen. - ”Haloo, onko poliisi. Täällä minun taloni edessä pariskunta rakastelee autossa!” Poliisi vastaa: - ”Turussa on kevät, linnut laulavat, aurinko paistaa. On ihan luonnollista että jotkut saattavat rakastella.” - ”Mutta kun se nainen on kuollut!” Puhelimesta ei kuulu enää mitään, vaan kohta alkaa kuulua poliisiauton sireeni. Poliisiautosta hyppää kaksi konstaapelia ja he syöksyvät tuijottamaan pysäköityyn autoon. Kalpeana toinen heistä koputtaa pampulla auton ikkunaan: - ”Mitä siellä oikein tapahtuu!” Mies avaa ikkunaan vaivoin jatkaen hommiaan: - ”Turussa on kevät, linnut laulavat, aurinko paistaa. On luonnollista, että saattaa tehdä mieli rakastella.” - ”Mutta tuo nainenhan on kuollut.” - ”Ei se ole kuollut. Se on ESPOOSTA.”



kyllä siinä herkempikin tylsistyy kun turkulainen yrittää tulitikulla saada värinää aikaiseksi *plur*
Riku

Posts: 3,187

#76 • • Riku The Little Prince
Pistänpä tämän mietelauseen pätkäni nyt tännekin...

”Rohkeutta on tuntea pelkäämättä. Myötätuntoa on välittää toisen kärsimyksestä. Uhrautumista on kärsiä toisen puolesta. Kunnioitusta on hyväksyä toinen vikoineen. Luottamista on uskoa toisen välittävän. Ymmärtämistä on antaa anteeksi. Ja rakastamista on tehdä kaikkea tätä.”

Tuota sanojen saneleman rajallisuuden puitteissa pidän itse sinä varsinaisena rakastamisena, rakastumiset ja ihastumiset ovat sitten aivan oma tarinansa. Aito rakastaminen unohtaa ”oman itsen” ja toimii kuten toiselle on parasta, siinä ei itsekkyydelle ole sijaa. Ei vaadita, vaan saadaan ja annetaan. Ja jottei menisi ihan ohi alkuperäisestä aiheesta, niin pettämisenkin voi antaa anteeksi jos toinen todella kokee tehneensä virheen ja katuu, tahallista toisen loukkaamista ja hyväksikäyttöä sen sijaan ei.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

keisha

Posts: 1,394

#77 • • keisha bullet with butterfly wings
Yksittäinen vieraaseen punkkaan notkahtaminen on mielestäni inhimillistä ja anteeksiannettavaa. Huolimatta kauniista sanoiista ja vannotuista valoista ihminen on toisinaan lihansa vietävissä. Eikä se välttämättä vaikuta rakkauteen, jota kumppaniansa kohtaan tunteen. Järjestelmällinen pettäminen, eli uskottomuss, on eri kategoriassa, ja yksi julmimmista asioista minkä voi kumppanilleen tehdä.

Itse ainakin olen seurustelusuhteiden aikana ihastunut muihin, vaikka en ole ketään koskaan pettänytkään. Jos toiseen luottaa tarpeeksi, niin ihastumisia tai kenties yksittäistä syrjähyppyäkään ei pidä niin anteeksiantamattomana tekona, että katkaisisin suhteen, jos vain luotan että toinen rakastaa minua siinä määrin, ja on valinnut olla kanssani, eikä tahdo lähteä pois, vaikka olisikin tehnyt virheen.

En kykyne epäselvemmin ilmaisemaan *nauru*

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

Howdy

Posts: 7,955

#78 • • Howdy Oldie

Avernian:
---
kei:
Yksittäinen vieraaseen punkkaan notkahtaminen on mielestäni inhimillistä ja anteeksiannettavaa. Huolimatta kauniista sanoiista ja vannotuista valoista ihminen on toisinaan lihansa vietävissä.
---


Noi kuulostaa semmosen ihmisen sanoilta joka haluaa perustella asian itselleen / tehdä itselleen porsaanreiän sitä hetkeä varten kun himo yllättää.





Vähän samaa mieltä ....

--
Käpy vailla vertaa

Jone

Posts: 8,258

#79 • • Jone Archibald Haddock
Nyt Jussin jälkeen en kyllä jaksa kirjoittaa kauhean tarkkaa ja pitkää selostusta omasta näkemyksestäni mutta Kein näkymyksestä ja poikien sen naulaamisesta:

Ehdottomuus ei ole rakkautta. Jos toista oikeasti rakastaa niin tälle pystyy antamaan anteeksi tämän tekemät virheet. Itse olen suhteessani ilmaissut toiselle osapuolelle että jos tällainen virhe jossain vaiheessa tapahtuu niin siitä pitää vain pystyä rehellisesti puhumaan ja että uskon pystyväni anteeksiantamaan yksittäisen tapauksen vaikka se tietysti tekisikin minut onnettomaksi.

[muokattu 22.6.2003 22:45]
pupuankka

Posts: 869

#80 • • pupuankka poly-wtf?!
hei ystävät! en halunnut pahoittaa kenenkään mieltä tuolla edellisellä viestillä siitä miten tuollainen \”sopimussuhde\” voi olla mahdollinen. haluaisin vain lisätä suvaitsevaisuutta tässä yhteiskunnassa... ja sellaista suvaitsevaisuutta, että pystyttäisiin puhumaan sen oman kumppanin kanssa siitäkin, jos tekee mieli muita. mun mielestä on tärkeetä ettei nää asiat oo suhteessa tabu.

mun mielestä se, jos haluaa panna muidenkin kanssa kuin oman kullan, ei todellakaan tarkoita sitä että rakastaisi omaa kultaansa yhtään vähempää. toivottavasti osaan ilmaista itseni riittävän selkeästi *vink*

en nimittäin halua antaa kenellekään sellaista kuvaa ettei mulla (meillä) olis tunteita mukana missään jutuissa. päinvastoin. jos jostain ystävästään pitää todella paljon, ei hauskanpito seksin muodossa sitä tunnetta pilaa...

kuitenkin! olkaa tarkkoja ja puhukaa nää asiat todella läpi kumppanienne kanssa. kyllä suhde kestää jos on \”oikealla pohjalla\”. mutta testailla ei kannata jos ei ole varma... *sydän* kaikkihan me ollaan erilaisia!

rauhaa ja rakkautta keskikesäänne *pihkassa*