oi ku hän on söpö!
mist noit saa/mitä joutuu maksamaan ja millanen on lemmikkinä?
Elikäs tämä lössykkä on kesyhilleri, aka fretti (hintaa n.135-220, saattaa olla enemmänkin). Meikäläisen hektiseen elämäntyyliin kerrassaan loistavia otuksia, nukkuvat n.20 tuntia vuorokaudessa ja sen ajan kun ovat hereillä, ovat kovinkin seurallisia, leikkisiä ja ennenkaikkea fiksuja, (Hjördis osaa kerjätä ja tekee tarpeensa joko keittiöön sanomalehden päälle tai kylppäriin suihkukoppiin). Syövät kuivamuonaa ja juovat vettä, herkkupaloina oon antanut kurkkua, rusinoita jne..
Frettiä ei kannata hankkia eläinkaupasta (niillä saattaa olla käytöshäiröjä kun ei tiedä kuinka monessa perheessä on elänyt ja mistä on tullut), vaan suoraan kasvattajilta. Hjördis on kerran pentuna purrut mua, mutta on tässä elämänsä varrella tajunnut että elämä on niin suloista kun tekee niin kuin mä käsken (Eli kovin ovat koiramaisia tässä suhteessa). Nykyään se kerjää syliin ja vaatii huomiota sekä rapsutusta korvan takaa Tiedän kyllä fretin joka ei ole missään vaiheessa esim. tottunut vieraisiin vaan käy suoraan kiinni sormeen (tämänkin olisi voinut välttää jos sitä pidettäisiin vapaana kämpässä vaatehuoneen sijasta).. Nää kaikki on vain ja ainoastaan koulutuksesta ja olosuhteista kiinni.
Tiedän tapauksia, jotka ovat hankkineet fretin tietämättä niistä hölkäsen pöläystä ja on käynyt ikävästi. Käykää ihmeessä tutustumassa http://fretti.letku.net/ mutta älkää tehkö mitään hätiköityä. Näistä karvamakkaroista pitää tietää hieman..
Kerron mielelläni lisääkin, tähän en jaksa nyt kirjoittaa kaikkea (juttuu riittää ).. Mutta saa kysyä jos edellä mainituilta sivuilta ei löydy infoa.
[muokattu 17.12.2003 01:20]