mitä ruokaa inhoot?

754 posts, 38 pages, 152,608 views

Tetsu

#241 • • Tetsu Naksutohtori
BAH! Maksarasistit! *nauru**hih* Uskokaa mua että maksa on hyvää oikein tehtynä ja oikean kastikeen kanssa *vink*
#242 • • pipa Guest
kinkku....gäää!!! se on irstasta!
Tetsu

#243 • • Tetsu Naksutohtori

sOuphy:
iNhOon..

Lihapaloja joissa on ”kitjaleita” jotka jÄä hampaisiin ja joita ei saa miTenkÄä puRtuun/nielastuun. .

InHoon kaLAa jos on rUotoja..

iNhooN... jotai hilloSipuleita.. kaikkee liMasta.. niiKo siEniä -.
Etanat, Sienet, RavUt, kOtilot, simPukat.. *yÖks*

inHoon.....

Heheh, siun pitää maistaa mun sienikermakastiketta *nauru**hih* Eiks ni G*?
Cofu

#244 • • Cofu
Juuh, on päiviä kun ajatuskin joistain eri ruuista ällöttää, okei joka päivä*hmph*... Jatkuva pahoinvointi on mukavaa*uuh*. Heh, ja en ole raskaana vaikka tosta vois niin luulla, lekuritki on ihmeissää..

Mutta mitä en tod. syö ni lipeä kala (yäk), grillimakkara ja muut sen välimuodot, graavilohi(kylmäsavu on sitte ihan eri asia *slurps*) ja kurpitsasalaatti.
Tiinuliinu81

#245 • • Tiinuliinu81 Säätäjä
Pinaatti-ja verilettuja, yöks!*eiei*

--
Jos oisit kohtelias, hyvätapainen
jos oisit vähemmän vittumainen
tai äiti Teresan sukulainen...

vaavu

#246 • • vaavu vara-vana
Mä olen täysin vakuuttunut siitä että kaikkea oppii syömään, jos vaan suostuisi edes yrittämään. Useimmilla kun nämä ruokafobiat ovat enemmän tai vähemmän kiinni siitä tietoisuudesta että nyt suuhun on menossa jokin inhottava ruoka-aine, ei niinkään siitä miltä se lopputulos suussa maistuu.

Seuraavat esimerkit ovat elävästä elämästä. Henkilö A inhoaa rahkaa ja kieltäytyy syömästä sitä missään muodossa. Kun henkilö A:lle tarjoaa mansikkatorttua johon on käytetty yhtenä ainesosana rahkaa, hän syö sitä innoissaan ja pyytää vielä santsikierroksen. Henkilö B inhoaa sipulia yli kaiken, mutta syö hyvällä ruokahalulla uunissa kuorrutettuja paprikoita joiden täytteessä on sipulia. Henkilö C ei pidä kaalista ollenkaan, mutta kuitenkin syö kaalisuikaleita itämaisessa nuudeliwokissa ja pitää ruokaa hyvänmakuisena.

Mielestäni on aavistuksen lapsellista että jopa aikuiset ihmiset suhtautuvat joihinkin ruoka-aineisiin niin torjuvasti ja ylpeilevät sillä kuinka rajoittuneita he ruoan suhteen ovat. Ymmärrän kyllä sen että kaikki eivät pidä kaikesta, mutta se että kieltäytyy suu mutrussa edes laittamasta suuhunsa mitään tottumustensa ulkopuolelta kertoo jostakin enemmän. Kaikkeen voi opetella aloittamalla ensin pienistä määristä ja sekoittamalla se muiden raaka-aineiden joukkoon, ja etenemällä pikkuhiljaa suurempiin määriin, jos vain tahtoa löytyy.

Mutta toisaalta, omapahan on ruokarajoitteisten menetys... Hyvä ruoka ja erilaisilla mauilla ja hajuilla leikkiminen kun on mielestäni yksi maailman parhaita nautintoja.
#248 • • greenie Guest
Mulla ei ole suoranaisia inhokkeja.

Inhoan noin yleisesti huonosti tehtyä ruokaa. Esim. Tapiolassa tuli pari viikkoa sitten syötyä niin pahaa ruokaa Escafe -nimisessä ravintolassa, että piti jättää kesken. Kana maistui kalkkunalle ja oli kylmää. Välissä Mozzarellaa, joka sekin oli kylmää, sekä joku yrtti, joka maistui hieman rakuunalle, jota vihaan sydämeni kyllyydestä. Riisin sekaan oli sotkettu etikkaisia vihanneksia ja itse riisi maistui samanlaiselle kuin aikoinaan muistelisin kouluruokalan riisin maistuneen. Tästä ilosta, sekä siitä, että tarjoilija heti kättelyssä kaatoi vedet syliin - 15 euroa.

”Oletko sitä mieltä, että Espoo on mauton kaupunki?”, eli kesällä Radio Helsingissä pyörinyt mainos tuli mieleen kyllä aika pian poistuessani paikasta. Piti oikeesti hetki keräillä itseään ton ruokailun jälkeen, oli se sen verran hirveä kokemus, kun vielä edellistenkin asioiden lisäksi paikassa hortoili huomiota kaipaava sekavassa mielentilassa ollut mieshenkilö.

Sodexho on tosin kyllä vetänyt tuotakin lyhyemmän korren tarjoamalla geelimäistä ja erittäin suolaista pinaattikeittoa. No points! :)
#249 • • greenie Guest

vaavu:
Mutta toisaalta, omapahan on ruokarajoitteisten menetys... Hyvä ruoka ja erilaisilla mauilla ja hajuilla leikkiminen kun on mielestäni yksi maailman parhaita nautintoja.

Olen samaa mieltä. Tosin siinä vaiheessa kun esim. ruoka maistuu tiskirätille, ei tosin voi puhua enää nautinnosta (ed. viestini) :)
itis

#250 • • itis Morning Star
punajuuria - bhhhhäääääqqqhh

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

vaavu

#251 • • vaavu vara-vana

greenie:
Inhoan noin yleisesti huonosti tehtyä ruokaa.

Tottis. Minkä tahansa raaka-aineen saa kyllä pilattua tekemällä siitä ruokaa huonosti. Monet täälläkin mainituista inhokeista, kuten kaalilaatikko, kesäkeitto, maksa tms. kärsivät kouluruokien vaikutuksesta. Jos nämä ruoat tekisi oikein taiteen sääntöjen mukaan, olisi tulos jotain ihan muuta kuin se ruokalassa tarjottu pöperö. Klimpit keitossa, liisteriksi muuttunut kastike ja kuivat lihakäntyt taitavat olla ihan jokaiselle aikamoinen turn-off.
Yonna

#252 • • Yonna
No veriletut ja maito ei kyllä mene alas millään. Johtuu varmaankin siitä kun pienenä hoitopaikassa lähes aina oli tarjolla verilettuja ja lämmintä maitoa, yäk! Saan kylmiä väreitä jo pelkästä ajatuksestakin. Ja mielestäni salaattiin ei kuulu laittaa sipulia, mutta makuasia kai sekin on. Mutta yleensä kyllä melkein kaikki menee alas kunhan on hyvin tehty *hymy*
DagO

#253 • • DagO häröö
en tykkää merenelävist. Tykkään kuitenki kalapuikoist ja seitist.

[muokattu 19.11.2003 19:29]
ella_

#254 • • ella_

DagO:
en tykkää merenelävist. Tykkään kuitenki kalapuikoist ja seitist.

[muokattu 19.11.2003 19:29]

mäkään en syö mereneläviä mut syön kalapuikkoja.. kumma juttu koska kalapuikoissahan on usein nimenomaan kaikki kalojen scheissepalat *sars*

--
Elementary, my dear.

kAiStA

#255 • • kAiStA
Maksaa sen kaikissa yökkömuodoissa =) ja joitakin kalaruokia.. ei maun takia, vaan mulla on vissiin pysyviä traumoja siitä etten osaa syödä kalaa yrittämättä ainakin kerran tukehtua ruotoon... *eiei* Sama juttu joka kerta pienestä pitäen... ehkä outo mutta onnellinen...
Onkohan vielä keksitty pelastakaa vihannekset ry:n rinnalle aatetta, jossa ei valkoista lihaa syödä?*plur* nojoo... väsy.

--
Let the music be your only God..

-P

#256 • • -P
on ruokia joita en voi sietää ylikaiken.. mämmi, kaalilaatikko ja suurin osa merenelävistä *eiei**poks**eiei**sars**sars*

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

KaveriTavara

#257 • • KaveriTavara pyryharakka
kaikkea mikä sisältää punaistalihaa eli possua,nautaa,lammasta yms...
ja kasvislasengea..yöx!

--
hyvässä lihassa ei harmita

helluli

#258 • • helluli pupunen / hababambi
ehdottomasti kamalinta IKINÄ on maksalaatikko. ja mä olen ihan varma et se juontaa juurensa mun lapsuudentraumoista (eli en saanut ottaa puolukkahilloa, kun oli vissii taipumusta pelkän hillon syömiseen) *justjoo*

oikeestaan kaikki muu ruoka on ihan siedettävää ku on tarpeeks iso nälkä..*nauru*

--
Elämä on kaunein satu - H. C. Andersen

marre

#259 • • marre pieni punapää
kaikista inhotuksin on verilätyt. ja hyvänä kakkosena tulee kaikki, mikä tulee merestä. *poks*

--
i love you when you dance
when you freestyle in trance
such a pure expression

Rocka

#260 • • Rocka
* maksakastike
* oliivit
* homejuusto
* sienet

siinä nyt kai oli ainaki alkua..

[muokattu 9.12.2003 11:23]