Stiflat! (kuvia kans)

263 posts, 14 pages, 54,884 views

#41 • • hexasonik Guest

al bundy -topikki

al bundy rules ja serkkupoika ted tulee hyvänä kakkosena!
#42 • • Paarma Guest

Mä olin just sanomassa et yks
hyvä syy siihen miks kirjotan
yhä harvemmin mitään on se,
et ymmärrän yhä vähemmän
mistä nää kakarat puhuu.

Kiisberi?

"Kiisberi" kyl hämmentää, olis nyt sit vaik "kiisteri" :-I Vai onkohan täs ny jotenkin koitettu kombinoida "berberi" samaan syssyyn..?
#43 • • Hugo Guest

voisinkin pistää mun kengät jonoon, ja ottaa kuvan ja laittaa sen tänne...

Post your kengät jonossa :D

Vois kyllä postata kuvan, mutta ei mahdu kämpässä jonoon, johonkin kasaan ehkä ennemminkin. Täytyypä virittää foto tänne :hah:
#44 • • Hansu Guest
stella104.jpg
Keilauspopot :hearts:

campusb.jpg
Lähes loppuun palvelleet tennarini, jotka taas kohta kaivan kaapista kevätkatuja kuluttamaan.
#45 • • drS Guest

"Kiisberi" kyl hämmentää, olis nyt sit vaik "kiisteri" :-I Vai onkohan täs ny jotenkin koitettu kombinoida "berberi" samaan syssyyn..?

älä ees yritä tulkita jotain raumalaisten keksimiä sanoja :/
#46 • • mekaanikko Guest

vain ihmisistä säälittävimmät ja erikoisimmat ostaa merkkipaskaa kymmenkertaisella hinnalla saadakseen vastineeksi paskan jossa on merkki. siis noiden konstruktiivinen laatu voi olla super, mutta mitä oon jotain suomalaisia nahkakenkiä ostanu tollasia just aiemmin niin hyvinhän nekin kestää. kuitenkaan näin ruman tuotteen hankintaa ei voida perustella laadulla koska sisäinen laatu ei poista rumuuden leimaa joka estää vakavan käytön edustustilaisuuksissa jota varten koko kenkä on tehty.

Siis WTF hanki tyylitaju mies! Weejuns = teh ässä, vaik itse en toki ensimmäistäkään paria omista. Ylipäänsä 50-60 -luvuilla on osattu about kaikki visuaaliseen kulttuuriin liittyvä, ml. pukeutuminen, hiton paljon paremmin kuin nykyään.

Ite en kyl ihan täysin toki pidä ihannoitavana sellaista kapeakatseista historismiäkin että otetaan jonkun aikakauden tyyli ja kopioidaan se mahdollisimman 1:1 ottamatta yhtään huomioon nykypäivän mahdollisuuksia ja vaatimuksia (enkä sano Heikki että sinä moiseen syyllistyisitkään =) kunhan yleisellä tasolla kitisen). Itse mielestäni parasta jälkeä syntyy kun luovasti poimitaan parhaita paloja hyväksi havaituista menneistä jutuista ja updeitataan ne sopivasti nykyaikaan.

Tosin, en oo ehkä oikea ihminen puhumaan tyylikkäästä pukeutumisesta, oon niin saatanan saamaton hankkimaan kledjuja että omistan hyvin vähän vaatteita joihin olen todella tyytyväinen.
#47 • • Diodi Guest
Klabbeissa on mulla tonnin stiflat.
Ei ne tonnii paina, mut ne bungaa sen.
Joskus mä stygen niille tsungaan,
silloin kun mä muille tsungaa en.

(Tuomari Nurmio - Tonnin stiflat)

meni offtopiciks mut tuli heti ensimmäisenä tosta stifla sanasta mieleen.
#48 • • drS Guest

Klabbeissa on mulla tonnin stiflat.
Ei ne tonnii paina, mut ne bungaa sen.
Joskus mä stygen niille tsungaan,
silloin kun mä muille tsungaa en.

(Tuomari Nurmio - Tonnin stiflat)

meni offtopiciks mut tuli heti ensimmäisenä tosta stifla sanasta mieleen.

tajusin vasta neljännellä rivillä et tää on joku laulu :eek:
#49 • • Funkatronik Guest

originaalit superstaarit (valkonen pohja, musta raidat - except no substitutes) tuli ekaa kertaa hommattua yläasteen graffitibuumin aikoihin ja tähän mennessä niitä on kaapissa jo muutama pari kun ovat penteleet niin nopeita kulumaan :mad:

Minun on oikeasti hyvin vaikea uskoa että Superstareja on joskus oikeasti käytetty koripallon peluuseen. Nehän kulahtavat normaalissa käytössä parissa kuukaudessa.

Tietysti voi olla että niiden urheiluun tarkoitettujen supereiden rakenne oli jotenkin erilainen ja materiaalit parempia, vaikea sanoa.
#50 • • Quu Guest

Minun on oikeasti hyvin vaikea uskoa että Superstareja on joskus oikeasti käytetty koripallon peluuseen. Nehän kulahtavat normaalissa käytössä parissa kuukaudessa.

Olivat muuten 70 -luvulla ehdottomasti yleisimmät kengät NBA:ssa.
#51 • • Funkatronik Guest
Tiedän, mutta olivatko ne oikeasti muka samat kengät kuin mitä nykyään saa kaupasta? Jos olivat, niin sääliksi käy koripallonpelaajia, varmaan erätauoilla heittivät kengät aina roskiin ja vaihtoivat uusiin.
#52 • • hexasonik Guest

Ite en kyl ihan täysin toki pidä ihannoitavana sellaista kapeakatseista historismiäkin että otetaan jonkun aikakauden tyyli ja kopioidaan se mahdollisimman 1:1 ottamatta yhtään huomioon nykypäivän mahdollisuuksia ja vaatimuksia (enkä sano Heikki että sinä moiseen syyllistyisitkään =) kunhan yleisellä tasolla kitisen). Itse mielestäni parasta jälkeä syntyy kun luovasti poimitaan parhaita paloja hyväksi havaituista menneistä jutuista ja updeitataan ne sopivasti nykyaikaan..

tämä on ihan totta. asiassa kuin asiassa jonkun tyylin/aikakauden dogmaattisesti 1:1 kopioiminen on hiukan tylsää ja mileikuvituksetonta. esimerkkinä vaikkapa sisustus: niin paljon kuin pidänkin modernismista muotoilun (ja myös taiteen) tyylisuuntina, en voisi kuvitellakaan asuvani pelkällä alvar aallolla sisustetussa asunnossa.

mutta olivatko ne oikeasti muka samat kengät kuin mitä nykyään saa kaupasta? Jos olivat, niin sääliksi käy koripallonpelaajia, varmaan erätauoilla heittivät kengät aina roskiin ja vaihtoivat uusiin.

kyllä olivat, mutta olisikohan nykylaadulla versus 70-luvun superstarien laadulla olla jotain tekemistä sen kanssa, että siihen aikaan tossuissa luki 'made in germany' siinä missä nykyään on 'made in china (or whatever sweatshopland)'. :) huom! tämän läpän tarkoitus ei ole syyllistää addujen ostajia vaan kommentoida monien jalkinemerkkien yhä huononevaa laatua.

toisaalta, olivat kestäviä tai eivät, ovat nba-äijät 70'-luvulla taineet joka tapauksessa kuluttaa useamman tossuparin per kausi, kyllähän joku keskivero sm-lligan jääkiekkoilijakin kuluttaa useamman parin luisdtimia kaudessa. vaikka miten kestävät ja huippulaatuiset ccm:t olisivat jalassa.
#53 • • Quu Guest

Tiedän, mutta olivatko ne oikeasti muka samat kengät kuin mitä nykyään saa kaupasta? Jos olivat, niin sääliksi käy koripallonpelaajia, varmaan erätauoilla heittivät kengät aina roskiin ja vaihtoivat uusiin.

Btw, ei ne supertarsit edes kulu normaalia nopeammin. Itselläni on yhdet parit joita ole käyttänyt melko aktiivisesti jo kohta kuusi vuotta. En tiedä jos muilla on huonoja kokemuksia, mutta en itse ole pitänyt superstarseja mitenkään heikkoina kenkinä.
#54 • • Funkatronik Guest

Btw, ei ne supertarsit edes kulu normaalia nopeammin. Itselläni on yhdet parit joita ole käyttänyt melko aktiivisesti jo kohta kuusi vuotta. En tiedä jos muilla on huonoja kokemuksia, mutta en itse ole pitänyt superstarseja mitenkään heikkoina kenkinä.

Kyllähän noita Superstareja monta vuotta pitää voi, mutta ainakin jokainen omistamani pari on kulahtanut parin kuukauden käytön jälkeen, sellaisia pehmeitä ja muodottomia kenkiä ei ole kiva pitää. Siksi suosinkin nykyään lähes pelkästään kunnollisia nahkaisia kävelykenkiä, ne kun tapaavat kestää monta vuotta ja yleensä vielä paranevat vanhetessaan.
#55 • • J-P Guest

ja noi avaruusalukset on sitte hyvän näkösiä? :D te kakarat ette vaan ymmärrä mistään mitään.

makuasioista on muuten vitun asiallista kiiistellä, koska siinä pääsee aina lasiallisiin lopputuloksiin!

no siis "heh heh": noi kengät oli "varoittava esimerkki" (minkä ehkä voisi ymmärtää lukemalla mun tekstin). JA äkkiäheittämällä voisin väittää olevani vähän iäkkäämpi kuin "kakara" :)
tietty jos kakara < 30 niin sit...

JA tosissaan, makuasiathan on ainoa asia, mistä VOI kiistellä, koska yleisestiottaen kaikilla muilla asiolla on olemassa "oikea" vastaus ;)

piis aut, kid'o!
#56 • • hexasonik Guest
j-p, totta, mun sisäluku'taidossa' saattaa olla parantamisen varaa! ja makuasioistahan todella PITÄÄ kiistellä! se on kivaa. :)
#57 • • Ana-- Guest
Ostin just duuniin supermukavat eccot ja sit vapaa-ajaks jotku ihme geox-kengät mis pitäs olla hengittävä pohja. Neki menee varmaan duunikengiks. Molempii voi pitää vapaalla; mustaa nahkaa ku ovat.

Kai munki pitäs hankkii superstarit ku kaikil muillakin on :(
#58 • • hexasonik Guest

Kai munki pitäs hankkii superstarit ku kaikil muillakin on :(

:laugh: juuri siksi en käytä enää superstareja! :D
#59 • • Edited Remotion Guest

Siis WTF hanki tyylitaju mies! Weejuns = teh ässä, vaik itse en toki ensimmäistäkään paria omista. Ylipäänsä 50-60 -luvuilla on osattu about kaikki visuaaliseen kulttuuriin liittyvä, ml. pukeutuminen, hiton paljon paremmin kuin nykyään.

Tosin, en oo ehkä oikea ihminen puhumaan tyylikkäästä pukeutumisesta, oon niin saatanan saamaton hankkimaan kledjuja että omistan hyvin vähän vaatteita joihin olen todella tyytyväinen.

Hankkisin mut sulla ei taida olla sellasta annettavana...
vaikka ois mitkä pirun puukengät ni whocares. paremman näköset pukukengät saa kun kävelee vaikka biancon liikkeeseen sisään. that's it. tai sit ostaa ne perus clarksit tai camelit. Nih

voihan tollaset miljonäärin eccot joku wannabe royal ostaa mutta se on eri asia että dallataanko niillä tuolla steissillä oikeesti metriäkään...
#60 • • hexasonik Guest

paremman näköset pukukengät saa kun kävelee vaikka biancon liikkeeseen sisään. that's it. tai sit ostaa ne perus clarksit tai camelit. Nih

makuasiathan ovat subjektiivisia, right? :)

itse puolestani en järjettömästi välitä esim. biancon kengistä juurikaan. mallit ovat 'liian trendihenkisiä' eivätkä tarpeeksi klassisia. vaikka on mulla yhdet biancosta hankitut kesäkengät, jotka on ihan asialliset kyllä. nioitä en tosin puvun kanssa käyttäisi.

mitä clarkseihin tulee, jotku desert bootsit ovat ehdoton klassikko, mutten erityisemmin välitä clarksin(kaan) nykyisistä pukukengistä. siis ainakaan niistä malleista joita lähikenkäkaupoista saa. mulla on tosin parisen vuotta sitten hankitut hyvin pelkistetyt mutta asialliset mustat clarksit. harmi ettei kyseistä mallia myydä enää: olisi pitänyt hankkia toinen pari varastoon.

cameleista en osaa sanoa oikein mitään: mulla ei tuu mieleen siitä kuin tupakka ja camel bootsit. :)