Unet ja muut houreet

1,327 posts, 67 pages, 501,900 views

MILA

Posts: 26

#1101 • • MILA
Hah niin joo, mä oon nähnyt sellasta unta että peukaloon piti piikittää jotain uutta sekoitushuumetta ja sitte vessanpytyllä istuessa tungin sitä piikkiä peukaloon ja samalla luin lapusta että mitä vaikutuksia tulee kuinkin monen päivän jälkeen. Sitte mietin että pitäisköhän lopettaa käyttö kun jotkut taekwondokisat olis ollu parin päivän päästä niin mietin että eihän sitä kuoseissa mitään pysty tekeen ja jossain doping-testissä jäis kiinni xD
turquoise

Posts: 732

#1102 • • turquoise e-ra2co
Jee, näin pari yötä sitten unta, jossa rupesin kelaan että onkohan tämä nyt totta vai unta. Ajattelin, että ei tämä kyllä unta voi olla, mutta päätin kuitenkin hypätä pari kertaa paikallani testiksi. Ei pätenyt painovoimalait ja sain liidellä korkeuksiin *pihkassa*

Kooma, johon ihminen menee ennen nukahtamista (itse tykkään ajatella sen tietynlaisena paikkana) on kans joskus helvetin hämärä. Viimeyönä siinä tilassa rupesin kelaan, että missä olen asunut lapsuuteni. Vastaushan oli tietenkin kaupunki nimeltä Lauri. En tajunnut, miksi se nimi näytti niin hämärältä. Sit kai heräsin vähän enemmän, ja muistin että se olikin Lapua. Sit meinasin taas nukahtaa ja säpsähdin ihan kunnolla hereille, kun unohdin vissiin hengittää. *slurps*

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Laskeuma

Posts: 240

#1103 • • Laskeuma Koneradio/Battle Royale
No huh huh mitä unia on nähny kun nyt joutunu ottaan noita rauhottavia, ihan niiku järjettömiä.

mutta onneks tressi on lievittäny nii nukun yöt ainakin tällähetkellä putkeen.

--
Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu.

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#1104 • • Aurinkoneiti
Keskustelin siskonmieheni kuolleen isän ja mummon kanssa. Naureskelin isän pervoille jutuille. Mummo sanoi, ettei se siitä mihinkään muuttunut juttujensa suhteen. Tapasin muitakin ihmisiä. Minua kohti lähestyi valkoinen eläin, se muistutti isoa marsua. Otin sen syliini. Otus katsoi minua silmiini, ja sanoi kaiken olevan hyvin.
Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#1105 • • Aurinkoneiti
Valveunissani sytyttelen kynttilöitä keltaisessa rintamamiestalossa. Tunnelma on lämmin ja hämyisä. Lähelläni on joku mies, jota en ole nähnyt selvästi.
Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#1106 • • Aurinkoneiti
Juttelin kuolleelle koiralleni. Se katseli minua myötätuntoisesti. Kerroin, että mulla on kauhea ikävä sitä. Se nosti tassunsa ilmaan ihan kuin hyvästiksi. *nyyh*
evvk

Posts: 1,918

#1107 • • Edited evvk
Mistä muuten johtuu että nään joskus unta mistä on todella vaikea herätä koska uni on niin rankka että se vain väsyttää minua ja kun sitten saan itteni väkisin herätettyä niin olen tosi väsynyt ja houreinen. Esim. olen sängyssä unessani halveentuneena ja sänky lentää jaa liiskaa mut kattoon ja alkaa vetää eessun taas ja olen sängyn ja katon välissä ja tunnen kovaa tuskaa.

Joskus taas näen unta että olen omassa asunnossani ja sitten arvuutteleen onko tämä unta vai ei ja testaan asian että voinko kävellä seinien läpi ja kun seinien läpäikävely onnistuu niin tiedän että tämä on unta. Unessa vain ei huomaa sitä että ympäristö ei ole kuitekaan realistinen.

Monesti kun unessa menee paikasta A paikkaan B ja kun menee takaisin paikaan A niin se paikka onkin paikka C.

Voisiko unessa kuolla (siis tarkoitan jos unessa kuolee niin kuoleko in reallife)? Meinaan vaikka jos tiedän että tämä on unta niin silti en tee unessa itsaria ja anna sen monsterin lävistää mua seipäällä.

Pahinta on se että kun sen monsterin lävistää puukolla vaikka 100 kertaa niin se ei kuole.

Yksi tapa minkä olen huomannut on se että voi tarkistaa että onko tämä vain unta että maistaa uunessa löytyvää ruokaa ja jos maku on epärealistinen tai olematon niin unta tää vain on.
epicuros

Posts: 7,734

#1108 • • epicuros
Vihdoinkin olisin saanut nukkua niin pitkään kuin mieli teki, mutta...

Näin sellaista unta, missä oltiin ilmeisesti firman pikkujouluissa uusimmalla Tallinkin laivalla. Kaikki oli helvetin hyvin ja meininki varsin kääliömäistä juuri niin, kuin laivoilla kuuluukin. Siinä yhden kollegani ja jonkun tuntemattoman naisen kanssa oltiin menossa herättelee nukkumatteja, kun "pitäis nyt vähän juhliakin kun kerta laivalla ollaan". Kello taisi olla jotain 22 tjsp.

Päästiin erään tapauksen hyttiin, jossa naureskeltiin ja jauhettiin jotain peruskauraa, kunnes yhtäkkiä laiva kippas melkein 45 -astetta vasemmalle, oikealle, vasemmalle. Olin, et vittu tää ei edes tunnu unelta ja alkoi hälytyskellot soimaan, et taitaa nyt oikeasti käydä huonosti! Tuntui sen verran aidolta ja jumalauta ehdin jo henkisesti valmistautua kuolemaankin. Alkoi menee sen verran hektiseks meininki ja joku huusi, et "yksi normaalia hurjempi aallokko se vain oli!" tjsp. Noh, siitä sitten oli jo tarkoitus alkaa vetäytyy pois hytistä jostain syystä, kunnes iso laivamme rupes pyörii ympäri yhteen suuntaan ihan kuin se olisi tippunut mäkeä alaspäin. Siis niin ku wtf.. Valothan oli hytistä jo pois, mutta ikunasta tuli välillä jonkin sortin valokeila ja menin katsomaan että mistäs se tulee. Just sopivasti laivamme lopetti keikkumisen ja alkoi kuulumaan eräänlainen sarjatuli, mikä oli niin kova että koko laiva tärisi. Ulkona näkyi ihan saatanan monta laivaa "perääntymässä" keulat kohti merta ja vieläpä yksi helvetin iso MECH(!) ampumassa ohjuksia jotain tunnistamatonta isompaa hahmoa merellä päin, millä selkeästi oli törkeä yliote koko laivastosta, mikä siinä meidän puolella oli. Siis matkustajalaivoja, rahtilaivoja ja sota-alukset, mitkä selkeästi puolustivat meitä siviilejä. Tuosta oudosta hahmosta tuli valokeila ja se ikäänkuin työnsi näkymättömällä voimalla muita aluksia nurin ja ampui jotain törkeän kokoisia luoteja perään.

Laivamme teki hidasta käännöstä poispäin, meidän kylki tuota ihme hahmoa päin ja ylläri se vitun valokeila tuli meidän kohtaan ja alkoi tulitus. Olin juuri huutamassa "maahan", mutta näin luoti sateen tulevan just meidän suuntaan, joista yksi suoraan päin näköäni - PAM!

Heräsin pää nostettuna tyynystä hämilläni, mutta onnellisena kuin Picachu perkele. Kello oli tasan 8:00, joten oli ilmeiseisti hyvä aika herätä :)

Anyway, ainoastaan valveunissa on ollut sellainen fiilis, et se siitä ei voisi herätä pois ja yleensäkin sitä huomaa unien olevan pelkkiä unia, joten ei syytä huoleen. Ton mechin nähtyäni tapahtui jo niin paljon, ettei ehtinyt funtsii ja naurahtaa sille ajatukselle, et "onneksi tää on vain unta". Mut todella mielenkiintoinen, hauska ja ennenkaikkea aidon tuntuinen uni.

*tähti**tähti**tähti**tähti*½


(Pahoittelen roska-tason suomenkieltä, mutta en jaksa myöhemmin enää ruveta kelailee näitä, joten pistän nyt mahd. paljon mitä muistan ja annan henkilökohtaiseni oikolukijani jatkaa unia rauhassa.)

--
Valid criticism does you a favor.

turquoise

Posts: 732

#1109 • • turquoise e-ra2co
Näin unta, että vein kaveria pyörän jopparilla Pohjanmaalla. Ajettiin semmosen rakennustyömaan ohitse semmosella omakotitaloalueella. Sieltä kuulu joku semmonen "PUM!", jonka jälkeen huomasin, että meidän kummankin t-paitojen selkämykseen oli ilmestynyt röntgenkuvat meidän keuhkoista ja selkärangoista *ding*

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Lyylikki

Posts: 2,975

#1110 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Olihan oikein kunnon liskodisko viime yönä ja painajaisetkin liittyivät lonkeroihin/viruksiin.

Maahan oli "hyökännyt" joku vieras laji, joka otti ihmisen valtaansa ja muutti sen itsensä kaltaiseksi. Niillä oli sellaiset isot ja limaiset emoliskot ja ne näkymättömästi hyppäsi ihmiseen ja alkoivat kaluta ihmistä sisältäpäin.

Ne myös pystyivät jonkin aikaa hallitsemaan ihmistä niin, että ei voinut olla varma onko ihminen sen örkin vallassa vai oma itsensä. Lopulta homma päätyi siihen, että se vieras olento tunki sen ihmisen silmien kautta ulos ja muutti sen ihmisen kokonaan sellaiseksi lonkeroiseksi mössöksi myös. Ne lonkerot, jotka tuli sen ihmisen silmistä, oli sellaisia rusketa ja ällöttäviä.

Itse olin unessa useammassa roolissa. Sekä jollakin saarella/lautalla, jonne nää örkit ekana hyökkäsi. Me lähetettiin sieltä mantereelle viesti, että tällaisia limanuljaskoja on tulossa, että niiltä pystyy suojautumaan, kun tukkii kaikki aukot rakennuksista ja kiipeää mahdollisimman korkealle. Meidän piti lähettää se viesti jotenkin salattuna ja me tehtiin aikakauslehtiin salataskuja, joihin me laitettiin varoituksia.

Lisäksi mä olin se tyyppi, joka siellä mantereella sai noi salaiset viestit. Mun tehtävänä oli saada kaikki kansa uskomaan, että tällainen todellinen vaara on olemassa ja että meidän pitää suojautua siltä. No hyökkäsihän ne limanuljaskat tietenkin sinne kaupunkiinkin, eikä kaikki tietenkään olleet uskoneet minua, joten aika paljon ruumiita tuli.

Pystyin heräämään unesta ja toteamaan sen olleen vain paha uni, mutta kun laitoin silmät kiinni, niin uni vain tuntui jatkuvan. *uuh*
sapeli

Posts: 11,768

#1111 • • sapeli jokukukamikä?
Ai nii! Mä näin viime yönä itse asiassa kaksikin unta joissa oli suuri katastrofi... Ensimmäisessä oli yksi tyyppi joka oli laittanut valtavan pommin räjähtämään tietyn päivän tiettynä hetkenä, mutta suurin osa ihmisistä ei uskonut kun hän heille pommista kertoi. Minä olin yksi niistä jotka olivat kuitenkin menneet varmuuden vuoksi pommisuojaan kun pommi kosahti, ja näin kauhukseni pommisuojan ikkunasta (?!) kun pommi räjähti ja valtava paineaalto pyyhki kaiken tieltään. Vielä viime hetkellä joku yritti päästä suojaan ja suojan ovi jäi auki kun paineaalto tuli meidän kohdalle, ja paiskauduin oven kanssa pommisuojan perälle - mutta selvisin kuitenkin.

Heti seuraava uni kertoi jostain pyörremyrskystä joka iski alueelle jossa asustelin, ja siinä sitten koitettiin laittaa kerrostalon ikkunoita jotenkin paremmin kiinni ja suojata niitä jollain, mutta tästä unesta heräsin aika pian.

Unitulkintojen mukaan nämä unet saattaisivat hyvinkin viitata johonkin tulevaan muutokseen elämässä, erityisesti sellaiseen jota olen koittanut vastustella tai jättää huomiotta. Toisaalta kukaan ei unessa kuollut tai vahingoittunut, mutta varmaankin aika paljon uudelleenrakentamista oli luvassa pommin räjähdettyä...

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#1112 • • Aurinkoneiti
Joku mies nosti minut syliinsä sängystäni. Sitten hän kantoi minua seinien läpi jonnekin. Siinä vaiheessa päätin, etten lähde yhtään mihinkään. Heräsin mätkähdykseen.*ding*
wiwi

Posts: 1,575

#1113 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Toissayönä pelastin palelevan Reivaajan rapun ovelta ja tarjosin yöpaikan olkkarin lattialta. Mies ei suostunut paljastamaan nimeäään ja piti koko ajan hupparia naaman edessä etten näkisi kasvoja.

Noh, viime yönä sitten leikkelin valkoisia kiharia hiussuortuvia Alek Szahalalta. Sen jälkeen lähdin veneretkelle sellaisella isolla paatilla mummoseurueessa (muistan ainakin omat mummoni). En tiedä, mistä ilmestyi Vampyrella, joka hyppi veneestä veteen ja ui delfiinien kanssa oranssi lasten uimapuku päällään. Itse yritin kovasti tiskata, mutta astiat tippuivat koko ajan mereen.

Ketään edellä mainituista en tunne irl. Pitäisiköhän hankkia elämä? :D

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Freja

Posts: 8,774

#1114 • • Freja Sihteeri
Yritin karata jostain tyrannin hallitsemasta valtakunnasta. Aluksi edessä oli paljon isoa kivikkoa, joten jouduin hyppimään kiveltä toiselle. Tyranni ei ollut vielä huomannut minun ja kavereideni pakoa, meitä oli yhteensä 4 joista loppujen lopuksi vain yhden kanssa pääsin pakenemaan. Tätä ihmistä en tunne irl. Hänen suustaan löytyi "mekaaninen" kärpänen, jonka hän sylkäisi pois. Oli saanut sen mieheltä, keneen oli ihastunut, mutta tämä mies oli sitten ollut jotenkin petollinen, ymmärsimme että hän olikin ollut tyrannin vakoilija.
Ensin pakeneminen oli vaivalloista, mutta sitten löysimme ns. "suotien", joka oli kuitenkin kiinteä ettei sinne uponnut, mutta sopivan kostea, että liu'uimme mahallamme tietä eteenpäin sukkelaa vauhtia. Välillä oli kuitenkin esteitä, jonkinmoiset demonit, jotka muistuttivat rapuja/hieman alienmäisellä vivahteella, heittelivät meitä kalojen raadoilla, jotka haisivat niin pahalle että matkamme hidastui pahan hajun takia kun emme pystyneet toimimaan tarpeeksi nopeasti. Kalanraadot olivat isompia kuin me, ja meidän piti näitä myös väistellä ettemme olisi osuneet niihin.
Lopulta valtakunnan tie päättyi, ja huomasimme olevamme ns. "julkisella" tiellä, jossa oli tehty vaaleaa katukiveä, ja tiesimme ettei tämä paha hallitsija voisi enää saada meitä takaisin vangeikseen, koska emme olleet enää hänen alueellaan.

Sit mä heräsinkin. Olin vähä möyriny sänkyä.
Unesta jäi tosi hyvin mieleen ne kalanraadot, mutten oikeen vielä ymmärtänyt niitä. Enkä oikeastaan koko unta. Tuon kärpäsen ehkä, luulen tietäväni mihin se liittyi. Muut ovat vähän ihmetystä.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

sapeli

Posts: 11,768

#1115 • • Edited sapeli jokukukamikä?

Replying to Unet ja muut houreet:

sapeli, 28.9.2009 10:15:
Ai nii! Mä näin viime yönä itse asiassa kaksikin unta joissa oli suuri katastrofi... Ensimmäisessä oli yksi tyyppi joka oli laittanut valtavan pommin räjähtämään tietyn päivän tiettynä hetkenä, mutta suurin osa ihmisistä ei uskonut kun hän heille pommista kertoi. Minä olin yksi niistä jotka olivat kuitenkin menneet varmuuden vuoksi pommisuojaan kun pommi kosahti, ja näin kauhukseni pommisuojan ikkunasta (?!) kun pommi räjähti ja valtava paineaalto pyyhki kaiken tieltään. Vielä viime hetkellä joku yritti päästä suojaan ja suojan ovi jäi auki kun paineaalto tuli meidän kohdalle, ja paiskauduin oven kanssa pommisuojan perälle - mutta selvisin kuitenkin.

Heti seuraava uni kertoi jostain pyörremyrskystä joka iski alueelle jossa asustelin, ja siinä sitten koitettiin laittaa kerrostalon ikkunoita jotenkin paremmin kiinni ja suojata niitä jollain, mutta tästä unesta heräsin aika pian.

Unitulkintojen mukaan nämä unet saattaisivat hyvinkin viitata johonkin tulevaan muutokseen elämässä, erityisesti sellaiseen jota olen koittanut vastustella tai jättää huomiotta. Toisaalta kukaan ei unessa kuollut tai vahingoittunut, mutta varmaankin aika paljon uudelleenrakentamista oli luvassa pommin räjähdettyä...



Niin ja nythän meillä oli siis muutto joka täsmää aika hyvin näihin tuntomerkkeihin! Ja tuossa vaiheessa tiesin kyllä jo että putkiremontti on tulossa ja siten myöskin muutto, mutta se oli pitkään sellainen asia mitä koitin olla ajattelematta.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Freja

Posts: 8,774

#1116 • • Freja Sihteeri
Oon nähny viime öinä tosi paljon painajaisia, että oon aina jonkun kamalan hallitsijan vankina erinäisissä paikoissa, ja yrittänyt sieltä karkuun. Aina olen päässyt karkuun, mutta sen jälkeen uni on ollut yhtä pakenemista.

Viime yönä en ollut vankina, mutta unessa oli silti kamalia kohtia. Mieleen jäi ainoastaan se, että olin jossain asunnossa jossa oli lasitettu parveke. Laseista yksi oli auki. Päivällä kuulin parvekkeelta lokin rääkäisyn, ja katsoin ja näin ison lokin jolla oli suussaan pingviinin raato. Säikähdin sitä ihan hirveästi. Lokki kuitenkin lensi pois, mutta jättäen minut miettimään.
Unessa tuli ilta, ja pimeän hämärässä kuulin taas rääkäisyn. Katsoin parvekkeelle, missä oli kynttilöitä ja siinä valossa näin, että lokkia ei näkynyt missään, mutta pingviinin raato oli ilmestynyt parvekkeelle. Näky oli kamala.

Muuta en muista, mutta jossain vaiheessa yötä heräsin. Selkä oli litimärkä, mulla oli tajuttoman kuuma, en saanut happea ja mua oksetti niin paljon että mietin jo että kävisinkö halaamassa pönttöä.
Muutenkin ollut viimeaikoina ihan kamala pahoinvointi aamuisin tai öisin (en oo raskaana), enkä tiedä mistä moinen johtuu.

Hajoil :[

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#1117 • • Aurinkoneiti
Mun kaksi edellistä koiraani ovat olleet unissani.
Pitelin pientä talitiaista kädelläni.
Oikean käden sormenpäille laskeutui kolme kaunista perhosta.
Freja

Posts: 8,774

#1118 • • Freja Sihteeri
Tällä kertaa unessani oli jälleen hallitsija, mutta yritin taistella sitä vastaan. Yritin kaikkeni, että henkilö olisi kuollut.
En muista unesta kuin pieniä kohtia.
Olin alasti, unessa oli isosti symbolisena palava mylly, sekä numero 7 toistui (minun piti mm. kävellä 7km), ja jossain vaiheessa mulla oli märät sukat.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

pirpeli

Posts: 5,533

#1119 • • pirpeli
Viime yönä seikkailin skeittaaja Jay Adamsin kanssa jossain jännitysunessa. Siihen liittyi pitkiä portaita, jahtaajia ja muovisia suksia(ei minareita, vaan sellasia tavallisen suksen näkösiä mut muovista tehtyjä). Lisäksi olin jossain food tasting- tilaisuudessa ja loistin viinitietoudella.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#1120 • • Aurinkoneiti
Olin lomalla New Yorkissa. Shoppailin jossain putiikissa, missä oli ihania vaatteita ja laukkuja. En raaskinut ostaa mitään, ko olivat mukamas niin kalliita. Ennen paluulentoa Suomeen, tajusin ehtiväni lauantai-illan bileisiin Helsinkiin. *nauru*