Unet ja muut houreet

1,327 posts, 67 pages, 507,298 views

haesul

Posts: 178

#861 • • haesul :--)
kerran näin sellasta unta missä olin hoitelee jotai tosi hyvän näköstä muijaa. sit yhtäkkiä se muuttu läppäriks ja kysy "onks se jo sisällä". herätes oli vähä sellane olo ett vittuilinko just itelleni unissa *ding*

--
*kuolaa*

adix

Posts: 69

#862 • • adix

Yleisin sarja on, että jokin, jonka täytyy olla suora ja kova, alkaa muuttumaan ryppyisemmäksi ja ryppyisemmäksi.
Yleisimmän sarjan paikasta kilpailee lähes yhtä menestyksekkäästi perspektiivin muuttuminen. Silloin tuntuu kuin olisi kamalan kaukana ja näkisi kaiken suurempana, esimerkiksi katsoo kerrostalon katolta todella isoa huonetta. (Tämä efekti tulee myös jos chattaa liian myöhään väsyneenä ja tuijottaa tekstiä liian pitkään.. *igor* *nauru*)



Mulla täsmälleen samat "oireet" :)
On kyllä ihan vitun ahdistavaa! Nään unta jostakin asiasta, mut kuitenki siin unessa on pallo, sit se pallo alkaa muuttuu isommaksi, sit katon ympärilleni ja koko huone paisuu ja yhtäkkiä se pallo mikä just muuttu isommaks alkaa rypistymään ja yhtäkkii siel on monta palloa ja kaikki muuttaa muotojaan.. Ei kuullosta pahalta mutta hyi helvetti mua ahdistaa tää uni.

Joskus näin unta että naapuritalon takana asus joku mummeli mikä metsästi meiän kissaa. Jokakerta se sai sen kiinni, vei kissan kotiinsa, paisto sen ja lopulta söi sen..
Tää tapahtus jotai 5vuotta sitten. Näin samaa unta noin 2viikkoa putkeen...

Joskus ku oon kipeä ni nään kans semmosta unta että lennän metsässä tuulen mukana enkä voi millään ohjata tai laskeutua.. Mut tää uni on yleensä tosi lyhyt kun nään sen.
pirpeli

Posts: 5,533

#863 • • pirpeli
Viime yönä erittäin ahdistavassa unessa oli jo vuosia sitten kuollut mummoni, joka unessani oli elossa, soitti mulle eikä puhunut puhelimeen mitään, sopotti vaan jotain ja oli sen jälkken hiljaa. Luulin, että mummo oli kuollut puhelimeen puhuessaan. Lisäksi häätö kodista, kiirellinen työtehtävä, jonka suorittamisesta tuli mahdotonta ja kirjaimellisesti paljon hikeä. Unessa itkin myös ihan kamalasti.
Ensi yönä kiitos jotain kivempaa.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

sapeli

Posts: 11,768

#864 • • sapeli jokukukamikä?
Vähän meinaa flunssaa pukkaa päälle ja oli tosi vaikea saada unen päästä kiinni... Varmaan tunnin pyörin enkä pystynyt keskittymään muuhun kuin päänsärkyyn ja siihen kuinka sormet oli tajuttoman kylmät. Lopulta uni tuli kuitenkin, ja olin jollain tasolla miettinyt että tästä tulee lyhyt yö ja heräämisestä varmaan vaikeata.

No, näin kuitenkin yhden aika pitkän unen missä olin jossain metsässä minkä läpi kulki polku/tie, ja siellä oli joku luola, kunnon dungeon-tyyppinen. En kuitenkaan ehtinyt sinne sisälle asti koska sieltä tuli seikkailijoita ja he saivat minut kiinni (ikäänkuin olisin vakoillut heitä). Paljastui kuitenkin että osa seikkailijoista oli minulle sukua, joten jatkoimme yhdessä matkaa ystäviemme luokse.

Sitten jaeltiin sattumanvaraisesti supervoimia, ja minä sain tosi hyvät kyvyt - olin lähes haavoittumaton. Muut olivat kateellisia ja kyseenalaistivat oliko tuo kovin reilua. Päädyin muistaakseni luopumaan kyvyistä koska muilla oli tosi hyödyttömiä kykyjä (tyyliin pystyy kasvattamaan kynsiään tosi nopeasti).

Tässä välissä heräsin ja kävin vessassa, oli tosi lämmin olo. Kun palasin, siirryin jonkinlaiseen horrokseen missä en enää nähnyt visuaalisia unia vaan pään täytti sellainen käsitteiden tasolla tapahtuva "peli" - me pelattiin Civilization kolmosta aika paljon eilen, ja tästä tuli jotain vaikutteita läpi. Oli semmoisia koko sivilisaation edistysjuttuja (ja näitä oli eniten), ja sitten kahta tai kolmea muunlaista, tyyliin sotaväki ja tiede, ja jotenkin näiden juttujen miettiminen oli todella rauhoittavaa.

6.30 herätti kännykkä ja olin jo siinä vaiheessa ihan virkeä, mutta tapanani on torkkua vielä 30 min (5 min välein torkkuherätys). Jokainen 5 min tuntui todella pitkältä ja sinä aikana sain "valmiiksi" aina yhden näistä edistysjutuista, ja tuntui rauhoittavalta ja miellyttävältä että "edistyin" näiden lyhyiden pätkien aikana, jotenkin tietäen että se oli tehokasta unta.

Hauskoja tämänmoiset abstraktit unijutut, onneksi tuo kääntyi tällä kertaa positiiviseksi - hirveän usein kun on vähän kuumetta tai muuten flunssainen olo niin nämä on vaan toistuvia labyrinttejä tai jotain ajatuskoukeroita mitkä ei etene mihinkään ja vaan menettää ajantajun.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Freja

Posts: 8,775

#866 • • Freja Sihteeri
Heräsin viime yönä siihen, että itkin ihan tosi paljon. En muista enää, miks.

Ihan selvästi taas painajaisputki alkamassa.. Huoh.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

drifter

Posts: 834

#867 • • drifter RoadMonkey | K1
Ohhoh, olipas jännä yö. Heräsin kolmelta kun olin nukkunut jostain iltapäivästä asti (edellisen yön huonot unet, ja ajattelin kompensoida, mut eihän se sitte niin toiminu) ja palloilin ihan virkeenä pari tuntia. Joka tapauksessa outo seikkailu alkoi maanalaisesta bunkkerista jonka valtasivat ystävälliset zombiet, ja miun piti kumppaneideni kanssa kaapata pääzombien poika joka ei ollut vielä 100% muuttunut sellaiseksi. Onnistuneen kaappausoperaation jälkeen suoritimme siirtymisen lentokoneella (missään vaiheessa ei oltu lentokentällä?) ihan tavallisella reittilennolla, toetenkin bisnesluokassa.

Lentsikka laskeutui suoraan uima-altaaseen ja saavuimme seuraavaan valtioon jossa tapasimme erinäisten episodien jälkeen hallitsijan tyttären, joka oli puhuva sipuli. Tosin muut ihmiset näkivät hänet ihmisenä, mutta minä näin tuon illuusion läpi (pienen päänsärkyefektin avulla).

Puhuvan sipulin kanssa keskusteltuani henkeviä heräilin n. 30 min myöhässä ja totesin että olin tassutellut herätyskelloni torkkunappia vähän liian ahkeraan, mutta kello oli kuitenkin sen verran paljon että oli pakko nousta töihin ja ihmetellä että mitäköhän ihmettä sitä oikein on alitajunnassa kun näin ihmeellisisä unia näkee, ja ehkä enemmän ihmettelin sitä että missään vaiheessa unen aikana en kyseenalaistanut mitään?

Okei zombiet vielä menee jotenkuten ja ehkäpä lentokone joka laskeutuu suoraan uima-altaaseen mut hei, puhuva sipuli joka vielä sattui olemaan sellasessa pakkauksessa missä on leluhahmoja? En yleinsä harrasta tälläsiä lyhenteitä enkä puhu yksikseni mutta herätessä oli kyllä pakko todeta ääneen että 'wtf'?

--
If its dry, smoke it.
If its wet, drink it.
If it moves, screw it.
If it doesnt move, load it into the truck.

Elmiira

Posts: 1,446

#868 • • Elmiira
Mä alan olla jo väsynyt näkemään unia:
viimeisen kuukauden aikana olen lähes joka yö nähnyt unta,
jonka muistan aamulla. Unet eivät ole varsinaisesti painajaisia,
mutta yleensä kuitenkin melko negatiivisia...

Olen mm. toissayönä irtisanonut itseni, eräänä yönä raivonnut
meidän markkinointijohtajalle, ollut jossain ihme kotibileissä ja
uponnut siellä polvia myöten kukkapenkin multaan, ollut vanhempieni
kotona jollain tavalla vankina ja onnistunut pakenemaan kuvitteelliseen
naapuritaloon, jossa kuitenkin pelkäsin, että minut löydetään ja
viime yönä heräsin henkeäni haukkoen puoli kolme, koska kultani
luetteli unessani kenen kaikkien kanssa on minua pettänyt.

Että semmosta *justjoo*

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

Freja

Posts: 8,775

#869 • • Freja Sihteeri
Miks aina joku haluu tappaa mut? *uuh*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

domi

Posts: 7,069

#870 • • domi Työn sankari.

Freja, 9.1.2008 10:30:
Miks aina joku haluu tappaa mut? *uuh*


Tulkintakysymyksiä: tappaminen unessa tarkoittaa usein vahvoja ja ristiriitaisia tunteita, tai niiden kehittymistä. Jossakin palstalla (oiskohan ollut peräti suomi24 *nauru*) tapetuksi tuleminen tarkoitti suhteen tulemista.
Freja

Posts: 8,775

#871 • • Freja Sihteeri

domi, 9.1.2008 10:42:
---
Freja, 9.1.2008 10:30:
Miks aina joku haluu tappaa mut? *uuh*

---

Tulkintakysymyksiä: tappaminen unessa tarkoittaa usein vahvoja ja ristiriitaisia tunteita, tai niiden kehittymistä. Jossakin palstalla (oiskohan ollut peräti suomi24 *nauru*) tapetuksi tuleminen tarkoitti suhteen tulemista.



No se on ainakin väärässä *lmao*
jos se vaik tarkottaakin "Haha hajoa elämääsi olet ikisinkku!" ?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

kokosbollar

Posts: 334

#873 • • kokosbollar franks and beans!
Mä näin viime yönä ihan _sairasta_ unta. Tai oikeastaan useita unia. Oikeen oksetti ku heräsin! Onneks se oli vaan unta eikä todellisuutta.. kaikenlaista ihmeellistä tuolla alitajunnassa liikkuukin.. kraah.

--
Yeah, I know.
- Andy Pipkin -

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#874 • • Aurinkoneiti
Olin vanhassa kivitalossa. Tarjoilin makeampaa leipää naiselle, happamampaa miehelle. Mies olisi halunnut lisää, mutta totesin, nyt riittää. Yritin etsiä ulospääsytietä talosta. Haahuilin ympäriinsä, matkalla näin katkenneita luita.
Pääsinkin talosta päivänvaloon. Sitten tulivat suuret vesimassat aaltoineen. Aallot vaan kasvoivat, mutta päätin olla rauhallinen myllerryksen keskellä. Kelluin tyynenä.
m_a

Posts: 1,017

#875 • • m_a
Aloin näkemään aktiivisen pilvenpolton jälkeen taas unia, ja se on ollut menoa nyt :) lentounet ja sukellukset on tullu taas uudelleen tutuiks, ja unien kautta voin taas kohdata ihmisiä joita muuten en tapais. Mutta vieläkin ongelmana on, aivankuten pikkupoikanakin, että lopetan unet liian aikaisin, en seuraa loppuun asti jos asiat menee epämiellyttävästi.
ehkä mä joskus opin hyväksymään itseni sellaisena kuin olen.
pirpeli

Posts: 5,533

#876 • • pirpeli
Mä halusin ostaa Daniel Pallillon huppareita ja menin Helsinki10- liikkeeseen. Ensin jouduin johonkin toiseen paikkaan, mis oli jotain vanhuksia syömässä. Sitte löysin oikean liikkeen, ja olin jo etukäteen ilonen, et saisin sellasen kivan hupparin. Koska niistä oli sanottu, et ne on sopivan hintasia myös tavalliselle kuluttajalle. No, hupparien hinnat lähti sitte 500 eurosta ja yks sellanen silkkipaita makso vaatimattomat 20800 euroa. Ihmettelin sitä tovin, ja unen paikka muuttu.

Oltiin edesmenneiden mummin ja ukin kanssa mökillä, ja niillä ei ollut varaa tilata sinne paikallista sanomalehteä. Mummi sitte huijas ukkia tekemällä vanhoista sanomalehdistä sellasta leikekirjaa. Mummia mietitytti kamalasti, et toivottavasti ukki ei huomaa, et ne on vanhoja lehtiä. Mua taas nolotti kummankin puolesta, ja se kanssa, että niillä ei ollu varaa tilata sitä lehteä.

Sitte olin takas Helsinki10, jossa tapasin Klubbarin Ana-5000. Juteltiin siinä hetki, ja Ana sano, että sillä on kamala ikävä kun Minna on niin kauan poissa. Analla oli kaulassa 2 tuhottoman paksua pronssista Kaleva-korua, sellasta missä oli sydänriipukset. Läksin heken kuluttua pois ja olin jossain lasten ja nuorten leirillä, missä oli iltaohjelma alkamassa. Mä olin saamassa jonkun huomionosotuksen, josta yks Maunulan entinen nuori(joka on myös nykyään töissä Hesa10:ssä), oli hirmu ilonen. Sara halus antaa mulle pusun ja sitte se anto sellasen hienon hiuskoristeen mulle.

Paikka vaihtu, ja olin äiskän ja iskän luona Kuusankoskella. Ne asu sellasessa aika hienossa kerrostalossa iiiiison ja tosi jyrkän mäen alla. Oltiin niiden olohuoneessa, jossa mulle tuli vessahätä. Niillä oli sellasen lipaston päällä vinyylisoitin ja mä sitte menin siihen soittimelle, nostin kannen ja pissasin, niinku se ois ollu pönttö :D o.O Iskä tuli kotiin metsästämästä, mukanaan ihana irlanninsetterityttö Jyry(iskä ja äiskä ei oikeesti siedä koiria o.O). Mä sitte hyppäsin pois siitä levarin päältä, se meinas tippua, mut äiskä sai sen kiinni. Leikin Jyryn kanssa ja unen paikka vaihtu.

Oltiin äiskän kanssa kirpparilla. Äiskällä ei ollu kenkiä jalassa ja se tarvi jotkut. Hän osti sitte Mercer- nimisen vaaleensinisen pyörän ja punaset valkosydänkuvioiset Converset....Mä olisin ostanut sellasen Coca-Cola-kitarakyltin, mutta se oli liian kallis.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

^Petunia

Posts: 888

#877 • • ^Petunia iätön duracel-pupu

pirpeli, 19.1.2008 10:48:
..Niillä oli sellasen lipaston päällä vinyylisoitin ja mä sitte menin siihen soittimelle, nostin kannen ja pissasin, niinku se ois ollu pönttö :D o.O..


Ei Helevetti!! Ahahhahahaa!! *nauru* *tuoliltatipahtamis*
Ja muutenki toi loppu-uni.. hehheh.. *tirsk*

Tulikin mieleen ihan outo uni jonka näin joululomalla.. se oli niin todellinen mut eeenpä usko Kuitenkaan.. *vink*
Pieni pätkä siitä siis: olin matkalla keskustaan ratikalla joka oli ihan täynnä, Mannerheimintiellä, oli ihan sikakuuma kesäpäivä ja mulla oli lastenvaunut jossa oli sellai suojamuovi, kupumainen jossa vetoketju ja ne vaunut oli täynnä Vauvoja (n.10kpl ) jotka Onneks nukku ihan kiltisti siellä (muistan vaan siinä unessa toivoneeni ettei ne herää ettei muut matkustajat hermostu) *ding*
Freja

Posts: 8,775

#878 • • Freja Sihteeri
Hyi kamalaa. Mä näin unta, et tein yhen testin joka näytti vaaleenpunasta viivaa :D
Olin murtunut. Onneks se ei oo tosielämässä totta :D

Sitä voi jo sanoo painajaiseks.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Slim_Jim

Posts: 573

#879 • • Edited Slim_Jim
Vittu jooh...

Heräsin tuossa äsken ja näin niin fiksun unen taas.

Uni meni niin että tässä jossain vaiheessa tänä vuonna tulisi lappunen puolustusvoimilta, kuin myös televisiossa ja radiossa kerrottiin samaa että puolustusvoimien koulutus olisi muuttunut niin radikaalisti että ennen I/08 saapumiserät joutuisivat käymään intin uudelleen.

Siitä sitten leikataan suoraan heinäkuuhun, istun Joensuuhun menevässä bussissa, vituttaa, muitakin kyydissäolijoita vituttaa, tuttuja naamoja näyttää olevan.
Ja intin portilla, meidät määrättiin samoihin yksiköihin, samoihin hommiin, samoihin tupiin ja samojen jannujen kanssa kuin ennenwanhaan.

Erona vaan että kaikkia vituttaa armottomasti.
Ja se, että alikessut olivat jotain uusia kloppeja ja kohtelu sen mukaista.
Jossain vaiheessa huomaan että tetsaan, hellettä varmaan +40 astetta ja vituttaa taas.
Alikessut vittuilee jotain "eikö alokas nönnönöö jaksa" yms. paskaa.

Jossain vaiheessa ihmetellään että missä se radikaalisti uudempi koulutus on.
Lopulta, viimeisenä päivänä se opetetaan: joku mikälie erilainen nato-yhteensopiva tervehdys.

Vaikuttikohan se kun joutui koko viikonlopun kuuntelemaan veljen kaverin inttijuttuja (I/08 saapumiserää).

Niin ja lisäys: huvittavinta hommassa oli se että meille selitettiin juttuja kuin joillekin alokkaille ja koko jengi vaan kuittasi homman aina huutamalla naama punaisena "*TTU JOO JOO!"
Lyylikki

Posts: 2,975

#880 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Työkaveri oli nähnyt unta, jossa se oli juuttunut mun parvekkeelle, mä olin tullut jonkun porukan kanssa kotiin ja siellä oli ollut Jussi69 mukana, joka oli mun paras kaveri *ding*

Itse näin viime yönä unta, jossa oli 6 tiimalasin muotoista musiikkia.