Unet ja muut houreet

1,327 posts, 67 pages, 502,190 views

Avernian

Posts: 7,451

#501 • • Edited Avernian Kerettiläinen
Eka uni :
Olin melkein täydessä bussissa tulossa kaupungilta kotiin joku melkein Shannyn Sossamonin näköinen tyttö/nainen sylissäni poikittain. Olimme molemmat alasti. Jutussa ei kuitenkaan ollut mitään seksuaalista, piti olla alasti että nainen voi luottaa muhun. Joku nuori poika edempää vilkuili meitä, mutta isänsä käski olemaan tuijottamatta. Puhuttiin sen naisen kanssa siitä miten joku mies oli pettänyt meitä molempia (olin vissiin nainen tai jotain, en nähnyt itseäni unessa, vaikka yleensä nään unet kolmannesta perspektiivistä) ja miten siitä pitäisi antaa vähän takaisin.
Saavuttiin perille, yhtä pysäkkiä ennen virallista pysäkkiä, koska siitä pääsisi nopeammin kävelemään, kunhan rämpisi pikkuisen suopalstan yli. Saavuimme perille siis kanootilla ja astuimme kuivalle kannakselle. Nainen otti maasta ohuen kepin ja alkoi sillä tavoittelemaan vedestä paksumpaa keppiä jolla saisi kanootin hilattua rantaan. Mua alkoi samalla kiusaamaan joku pörriäinen, kuten pörriäiset yleensäkin se seurasi mua ja halusi sitten lentää mun verkkaritakin alle.
*ärsyttävän pelottavaa*

--Heräsin--

Toka uni :
En muista kuin että olin musketööri tms. renessanssin miekkamies, joka kävi tuulimyllystä hoitelemassa vaarallisen rikollisen. Sain aika pahoja haavoja ja lyyhistyin tuulimyllyn ekalle tasolle homman jälkeen. Toverini tulivat sitten hakemaan minua ja kantoivat käsistä ja jaloista rappuset alas sanoen että älä ala edes puoliksi nukkumaan, ettei ruumiin tee mieli nukkua kokonaan (eli kuole). Ulos ja vehreyteen.

--Heräsin--

Saa selittää, jos jotain kekkasee *nauru*

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Jago

Posts: 4,039

#502 • • Edited Jago un-trained monkee

Gnomex, 30.7.2006 21:10:
On muuten helvetin pelottavaa kun huomaa että uni oli enneuni. Vielä pelottavampaa on se että isosiskoni näki saman unen samana yönä *whaat**ding*


juu tai silloin kun näkee unta missä kuolee ja monta vuotta myöhemmin tapaa sen tyypin jonka kanssa siinä unessa kävelet ennen kuolemaasi

itte nähny aina enneunia ja noin 11-12 vuotiaana näin unen missä kävelen yhen tyypin kanssa ilmeisesti bileistä tai jatkoilta tuolla kalliossa kun mulle tulee yhtäkkiä todella huono olo ja rintaan sattuu jne. sitten mä otan seinästä kiinni ja ilmeisesti yrjöön.. pian sen jälkeeen kaadun maahan..

pelottavaa myös että siihen aikaan en voinut todellakaan ennustaa että mun elämäni olisi nyt juuri sitä mitä siinä se oli, koska silloin mun elämä näytti olevan menossa ihan eri suuntaan. ja mä en todellakaan ole voinut ennustaa että mä tulen käymään reiveissä silloin, kun en edes ollut tietoinen semmoisten olemassa olosta*whaat*

pelottavaa kun tässä unessa oon noin 20-22v(korkeintaan jotain 24) ja täytän kohta 21, tiedän tyypin jonka kanssa näin käy. mä omistan nyt ne vaatteet jotka mulla on siinä unessa päälläni,, oon nähnyt sillä ne vaatteet jotka sillä oli mun unessa päällä..

se siis tapahtunee pian*poks*

edit. niin lisätään viellä semmonen tieto että oon nähnyt paljon ennenunia jotka on tullut toteen ja tämä on niistä ajallisesti viimeisin.. tarkotan sitä että en oo nähnyt unia missä oon 30v tai 25v tai jne.. vaan tuo olisi ilmeisesti viimeinen tapahtuma elämässäni*vainottel*

esit2. niin ja tuo tulee kai tapahtumaan loppukesästä. heinäkuun loppu - syyskuu oletaen että on kuuma ilma viellä silloin

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

krisse

Posts: 187

#503 • • krisse ™
Viimeyönä näin semmosta unta että olin jossain USAn armeijan boot campilla ja hyppäsimme pituutta, sitten joku kehtasi arvostella hyppytekniikkaani ja alkoi ottaa päähän niin että päätin karata koko laitoksesta. Karkaaminen ei edes harmittanut minua, vaikka normaalisti olen viimeisen päälle vastuuntuntoinen jne.
Woox

Posts: 146

#504 • • Woox
tulis ees se uni näillä unirytmeillä *toktok*
^T^

Posts: 167

#505 • • ^T^ Universal Protagonist, Visual Hypnotist
En nyt muista enää kaikkia yksityiskohtia, mutta tässä perussettiä muutaman vuoden takaa, jollon näin suht. absurdeja unia:

Kävelen kaupungissa, joka on suoraan kuin jostain Liisa Ihmemaassa-tyyppisestä miljööstä.
Ehkä tavallisin asia ko. paikassa on nukkumatti (kyllä, melko lähellä sitä pikkukakkosen Nukkumattia, mutta urbaanimpi versio. CityNukkuMatti. Samanlainen hattu tosin, ainostaan vähän tummemmansinisempi), joka asuu about kuutiometrin kokoisessa laatikossa, jonka katto leijuu about sen hatun mitan ilmassa. Näen ikäänkuin sen laatikon läpi, mutta dissaan Matin täysin (koska se oli niin tylsä/tavanomainen karakteeri ko. unessa) ja kuljen ohi. Matti alkaa nauramaan kovaan ääneen todella häijyn kuuloisesti. Dissaan Matin edelleen ja jatkan matkaani. Viimein nauru yltyy niin suureksi, että käännyn ympäri. Näen Matin silmien tuijottavan laatikon ja se katon raosta, hatun lomasta. Nauru on siinä vaiheessa jo niin kestämätöntä, että sieppaan ilmasta tyynyn (joka leijui eteeni kuin tilauksesta) ja viskaan sillä Mattia varmana siitä, että se lävistää Matin (metallisen) laatikon ja tyrmää Matin. Muistan vieläkin sen hämmennyksen tunteen unessa, kun höyhentyyny EI lävistäkkään metallista laatikkoa, vaan osuessaan siihen "räjähtää" höyhenet ulos pöllyen. Laatikko peittyy höyheniin ja sen alta kuuluu entistä paskasempi nauru.

Fade black, wake up, analyze this...

--
""And those who were dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

Danskuh

Posts: 675

#506 • • Danskuh pikku-Dee
unes maailman inhottavinta ku rakastuu..aamul on iha sillai voooou kunnes tajuu ettei se ollukkaa totta...tai sillai et on rakastunu johki ketä ei oo koskaa ees nähny..tai sit joku tuttu..niinku viime yön..olin aamul iha rakastunu..ja nyt iha masentunu*haukottel*
Dana

Posts: 647

#507 • • Dana
näin joskus yläasteella koirani kuoltua varmaan puolenvuoden ajan jatkuvasti samaa unta.
mulla oli valkoinen kala joka asui meidän olohuoneen kaapin laatikossa.. muuta unessa ei tapahtunut, kuin että aina olin olohuoneessa ja avasin laatikon jossa ko kala oli. sitten heräsin..
*ding* jaa-a.. ehkä se kertoi kuinka kaipasin rakastani takaisin..
hallucinogen

Posts: 8,190

#508 • • hallucinogen Edain
Su-ma välisenä yönä oli kunnon liskojen yö. Näin kunnon x-files unia ja olin Mulder. Siinä syntyi naisista jotain alien-ihmishybridei ja ne oli ihan epämuodostunei limakasoi =D Sit oli hullu proffa mikä koitti levittää jotain jauhetta mikä sai ihmisen kuivumaan ja muuttumaan tomuksi sekunneissa :D

Viime yönä kaks karvaista homoa varasti tankin ja lähti seuraamaan mua mut syöksyin Abramsin taaksen joka alkoi tulittaa homojen tankkia. Sit liidin jotenkin hienosti jenkkien asemiin ja lähdin tutkimaan jotain vanhaa maanalaista temppeliä ja ne karvaset homppelit seuras ja mun konepistooli jumiutui mut onneks vesipyssy toimi O_o

Mitäköhän joku unitutkija mahtais sanoa :D

--
pikku-*possu*

pirpeli

Posts: 5,533

#509 • • pirpeli
Kerrankin muistan, mitä unta näin, koska ahdistavuusmomentti oli korkea.

Olin isolla porukalla entisen partiolippukuntani entisellä metsämökillä. Tai lähinnä Nuumaniemi oli kelohotelli. No, siellä sitten lepäiltiin ja oleiltiin, kunnes paikalle saapui jotain ylimääräistä porukkaa. He sanoivat olevansa jonkin sortin tohtoreita ja meitä tarvittiin johonkin kokeeseen. Kokeen tarkoitus oli: me saataisiin olla ihan rauhassa siellä mökillä, kunnes yhtenä päivänä meidät pitäisi tappaa.

Tyypeillä oli siinä mökin kulmilla "huone", jota ei oltu aikaisemmin nähty. Sinne näkyi isoista ikkunoista sisään. Huone oli täynnä ruumiita, eri tavoin tapettuja. Nämä "tohtorit" kertoivat, että jos millään ei halunnut tulla sitten tapetuksi, asiasta saattoi tehdä valituksen. Päivät kuluivat ihan tavallisesti (yhdessä vaiheessa uni käväisi jossain autiossa uimahallissa..). Kunnes tuli minun vuoroni tulla tapetuksi. Yritin kysellä kauheassa ahdistuksessa "lääkäreiltä" miksi ihmeessä minut piti tappaa. Itkin, huusin, karjuin, anoin. Lääkärit käskivät tehdä valituksen asiasta, tai toisena vaihtoehtona oli myös tässä vaiheessa, että minun olisi pitänyt valita ystävävistäni se, joka sinä päivänä kuolisi. Uni päättyi siihen, että tämän episodin jälkeen menin mökin rantaan, jossa näin kirkkaan veden läpi ihmisen alastoman ruumiin upotettuna pää alaspäin veteen. Se oli aivan kuolemanvalkoinen, hiukset huljusivat veden sisässä, raajat myös....

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Avatar
#510 • • Enkeli Guest
Mä oon tapellu viime yönä oikein kunnolla, muistin että huusin jollekkin ja vedin avaril naamaan, heräsin siihen ku kulta huusi että "Mitä vittua?!" Olin vetänyt sitä avarilla naamaan... Anteeksi*nyyh*
alphamagic

Posts: 3,628

#511 • • alphamagic

Enkeli, 8.8.2006 10:09:
Mä oon tapellu viime yönä oikein kunnolla, muistin että huusin jollekkin ja vedin avaril naamaan, heräsin siihen ku kulta huusi että "Mitä vittua?!" Olin vetänyt sitä avarilla naamaan... Anteeksi*nyyh*


nou hätä *pus*

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

Bio

Posts: 4,429

#513 • • Edited Bio The Bullies / Pinky
olin siskon luona edellisyön koiranpentua vahtimassa, hauska uni tuli nähtyä:

Unessa olin menossa nukkumaan (siskon luona) ja kaapista kuului ihme kolinaa. Avasin kaapin ja siellä oli iso kala (tais olla lohi) :D Se oli vampyyri, mutta kiltti, koska kysyi aina lupaa että saako imeä verta, joten annoin sen puraista mua ja imeä verta. Sitten se muuttus liskoksi ja juoksi pois.
Lyylikki

Posts: 2,975

#514 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Mulle tulee yleensä kännissä kauhea pakkomielle siitä, että mä löydän lattialta 500 e:n setelin. No hetkeen tätä pakkomiellettä ei ole kyllä tullut, sillä se vaatii oikean sekoitussuhteen ja oikean paikan. Yleensä tämä 500 e:n etsiminen siis tapahtuu laivan discossa neljän jälkeen, kun alkoholia ei enää myydä, mutta musiikki raikaa. Ja muutamaan vuoteen en ole laivalla käynyt.

Äsken näin semmoisen unen, että viimein löysin sen setelin. Olin tulossa Kangasalan kirjastossta rappuja alas (ei ne kyllä ollut ne raput) ja löysin sen. Pistin sen visusti vasempaan taskuuni ja ajattelin viedä pankkiin. Ja miten onnellinen mä olinkaan siinä unessa, kun mä olin löytänyt sen. Ajattelin, että kyllä kannatti uskoa siihen, että sen vielä löytää. Sitten kun aloin kaivamaan sitä sieltä taskusta, niin ei siellä ollutkaan sitä seteliä. Se oli joko pudonnut tai sitten mä olin kuvitellut, että mä olin löytänyt sen setelin. Siellä oli nimittäin jonkun työsopimus ja jotain muita papereita, mutta ei mun 500 eurosta.

Ja jotenkin mä en sitten kuitenkaan osannut olla siinä unessa kovin pahoillani siitä, etten mä ollut sitä löytänytkään. Kunmallista.
Avernian

Posts: 7,451

#515 • • Avernian Kerettiläinen

neppu*, 8.8.2006 10:58:
Jos ettii merkitystä asioille/esineille unissa niin kattokaas täältä:

http://www.mtv3.fi/helmi2005/kuudesaisti/artikkeli.shtml/90829?kuudesaisti-tarua_vai_totta-unien_tulkinta

Aika mielenkiintoisia juttuja *hih*



"Lentäminen korkealla viittaa ongelmiin parisuhteessa. Jos lennät matalalla, edessä on sairautta. Jos lennät avaruudessa, tulossa on sota."

Sit kaikki aina hehkuttaa lentämisunia *ding*

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

mardis

Posts: 334

#516 • • mardis Humppa-Hannele
Mä näin viime yönä unta että mun Australian working holiday viisumin
hakemus hylättiin. *uuh*
Alle kk päästä lähtö enkä oo siis vielä saanu sitä. olikohan enneuni?!*hikoil*

--
~Dancers have happy feet~

Nitta

Posts: 5,021

#517 • • Edited Nitta Sateenkaaren päässä

Avernian, 17.8.2006 10:00:
---
neppu*, 8.8.2006 10:58:
Jos ettii merkitystä asioille/esineille unissa niin kattokaas täältä:

http://www.mtv3.fi/helmi2005/kuudesaisti/artikkeli.shtml/90829?kuudesaisti-tarua_vai_totta-unien_tulkinta

Aika mielenkiintoisia juttuja *hih*

---


"Lentäminen korkealla viittaa ongelmiin parisuhteessa. Jos lennät matalalla, edessä on sairautta. Jos lennät avaruudessa, tulossa on sota."

Sit kaikki aina hehkuttaa lentämisunia *ding*



Noh noh... riippuu tasan unen tunnelmasta ja siitä mitä unissasi teet, siis esim. missä lennät ja ketä muita siinä unessa on. Ei ole noin yksioikoista, kuten ei elämäkään *vink*
sapeli

Posts: 11,768

#518 • • sapeli jokukukamikä?

mardis, 17.8.2006 10:10:
Mä näin viime yönä unta että mun Australian working holiday viisumin
hakemus hylättiin. *uuh*
Alle kk päästä lähtö enkä oo siis vielä saanu sitä. olikohan enneuni?!*hikoil*



Yleensä mun käsittääkseni noin selkeät unet kertoo vain ihmisen (ehkä alitajuisista) peloista - ja useimmiten kun joku on nähnyt myöhemmin toteutuneen "enneunen", se on tuntunut jo unta nähtäessä erilaiselta kuin muut unet. Sinuna en huolehtisi - ainakaan tuon unen takia. *hymy*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Sunflower

Posts: 363

#519 • • Sunflower

sapeli, 17.8.2006 21:28:
---
mardis, 17.8.2006 10:10:
Mä näin viime yönä unta että mun Australian working holiday viisumin
hakemus hylättiin. *uuh*
Alle kk päästä lähtö enkä oo siis vielä saanu sitä. olikohan enneuni?!*hikoil*

---


Yleensä mun käsittääkseni noin selkeät unet kertoo vain ihmisen (ehkä alitajuisista) peloista - ja useimmiten kun joku on nähnyt myöhemmin toteutuneen "enneunen", se on tuntunut jo unta nähtäessä erilaiselta kuin muut unet. Sinuna en huolehtisi - ainakaan tuon unen takia. *hymy*



Peesaan edellistä.

Itse oon nähnyt kerran elämässäni enneunen ja vaikka se oli hyvinkin 'hämärä' uni, niin se jäi mieleen niin, että puhuin aiheesta läheisen ihmisen kanssa, joka oli nähnyt myös saman unen. Seuraavana päivänä tuli soitto eräältä molempien meidän läheiseltä, joka kertoi myös samasta unesta ja seuraavalla viikolla se kävi toteen.

Sepä oli selkeästi sanottu.. Punaviini..:/
sapeli

Posts: 11,768

#520 • • Edited sapeli jokukukamikä?
Näin taas aika reippaasti unia viime yönä, mutta parhaiten jäi mieleen sellainen uni jossa mun kameran kautta näki kummituksia... *hymy* Seikkailin sellaisessa isossa puistossa jossa asui satoja kummituksia eikä kukaan edes tiennyt sitä. Aloin sitten kameran kautta ottamaan heistä portretteja ja selvittämään minkä vuoksi he olivat kuolleet, toivoen että olisin jotenkin pystynyt auttamaan heitä siirtymään eteenpäin. *hihu* Ei siis ollenkaan pelottava uni, vaikka jotkut kuolleista olivatkin aika vaikuttavan näköisiä.

Parhaiten jäi mieleen erään nuoren viktoriaanisen ajan pariskunnan tarina. Miehellä oli ollut syrjähyppy toisen miehen kanssa, ja hänet oli tämän vuoksi tapettu, ja hänen vaimonsa, yhä uskollisena syrjähypystä huolimatta, oli tehnyt itsemurhan. Pari oli yhä tiukasti yhdessä kuolemankin jälkeen, joka ainakin mun unessa voi hyvinkin viittaa siihen että en usko että rakkautta tarvisi välttämättä rajoittaa vain yhteen ihmiseen. *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.