Unet ja muut houreet

1,327 posts, 67 pages, 524,196 views

domi

#461 • • domi Työn sankari.

-K-, 20.1.2006 17:13:
Heps! liityn joukkoon iloseen.Mua vaivaa sama vaiva. Voiko tohon saada jotain hoitoa? ei noi mukavia oo varsinkin sit jos alkaa tulee monta kertaa yös....

No ite oon harrastanut neurologeja ja magneettikuvauksia, mutta eipä tunnu hoitoa löytyvän.
herman

#462 • • herman

domi, 16.1.2006 22:34:
Jokapäiväset unihalvaussetit alkaa jo vituttamaan. Onneksi viikko neurologin aikaan. Vaikka tuskin ne mitään saa selville.

Sama vaivaa täällä. Viime aikoina lisääntynyt tosi paljon jostain syystä, vaikka ei mitään ylimäärästä stressiä ole ja unirytmiä olen yrittänyt parantaa jne. Vähintäänkin yhtenä yönä viikossa nyt ollu. Eikä tosiaan ole mitään herkkua, vaikka suht monta vuotta oon jo kärsiny ja tiedän hyvin mistä on kyse (Seikkalan gradu aiheesta on luettu jne.). Toissa öisen taistelun jälkeen piti oikeen kirjottaa lapulle että jotain apua näihin pitäis hakea.. *poks*
Tiia

#463 • • Tiia
Nään tosi usein outoja unia, melkeen joka yö. Ja yleensä ne unet näkee just ennen kun herää ja niistä muistaa melkeen kaiken.

Yleisin on sellanen missä syön isoja säkkejä irtokarkkeja. Varmaan johtuu siitä kun en ole karkkia pariin vuoteen syönyt, niin tulee sitten toi karkinhimo nukkuessa esiin.. ? =) empä tiedä
Pauha

#464 • • Pauha
Meikä on tainu kattoa liika Lostia, kun näin viime yönä että olin siellä saarella. Ei se mitenkään pelottavaa ollu, ennemmin ahdistavaa. Boone löysi jonku karusellin. Siinä sitte mietittii et mikäs tää on ja ihmeteltiin ku ne tuolit mitkä siinä oli makso varmaa 1500e. Tää oli siis jollain suoalueella. Sitte ku siinä aikamme ihmeteltiin nii tuli se mörkö ja uitiin sieltä suolta rantaan.

*täh*

--
Leave me alone, I am doing my rum and noodles.

sapeli

#465 • • sapeli jokukukamikä?
Viime aikoina on tullut nähtyä unia jotka on ikäänkuin käänteisiä muistoja - eli näen semmosia "vähän sinne päin"-unia asioista jotka tapahtuu sitten lähiaikoina *hih* Tai siis näin on näköjään käynyt, ei ole mikään mun juttu ollut aiemmin. Esim. toissayönä näin piiiitkästä aikaa unta että mulla vuotaa nenästä verta, ja alle tunti siitä kun olin heränny niin eikös se alkanu. Tänään näin unta muuttamisesta, ja mullahan on siis jo asunto tiedossa että silleen ei ollu mikään enne-uni, mutta muuten vaan hyvä huomata että alitajunta jo asennoituu tuohon muuttoajatukseen *hymy*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

sapeli

#466 • • sapeli jokukukamikä?

satumetsä, 16.1.2006 21:11:
---
inneah, 16.1.2006 17:15:
Näin TAAS unta klubbarilaisesta *igor*
mut tää oli vaan jotenki outoa koska tietääkseni tää ihminen on homo ja meillä kumminkin oli pientä säätöä tuossa unessa *tirsk**whaat*
---
Joo, mä oon kans nähny noita unia, missä on peliä homojen kanssa. *nauru*

Mulla on kans joskus näitä *vink* *lmao*

--

Pauha

#468 • • Pauha

Pauha, 30.1.2006 15:05:
Meikä on tainu kattoa liika Lostia, kun näin viime yönä että olin siellä saarella. Ei se mitenkään pelottavaa ollu, ennemmin ahdistavaa. Boone löysi jonku karusellin. Siinä sitte mietittii et mikäs tää on ja ihmeteltiin ku ne tuolit mitkä siinä oli makso varmaa 1500e. Tää oli siis jollain suoalueella. Sitte ku siinä aikamme ihmeteltiin nii tuli se mörkö ja uitiin sieltä suolta rantaan.

*täh*

Yllättäen näin sitte viime yönäkin lost-unia. Ei nyt kerrota mitä siinä tapahtu, ettei spoilata jotka menee Nelosen tahtiin... Mut mitäköhän ens yönä meinaan nähdä??

--
Leave me alone, I am doing my rum and noodles.

Turbulenc

#469 • • Turbulenc BErmuDA
Näin aamulla unta että olen menossa Junalla Helsinkiin,ja että juna hajosi jonnekkin tuonne metsän keskelle kovaan pakkaseen.
Siinä sitten pyydettiin apua sinne metsän keskelle mutta kaikki junat mitkä tulivat niin posottivat viereistä raidetta tuhatta ja sataa ohi ottamatta kyytiin. Metsässä alkoi tulla kylmä pitkän odottelun jälkeen,ja Helsinkiin oli jostain syystä tosi kova kiire.Unessa toinen käteni alkoi mennä kuolioon kovan pakkasen takia ja siinä samassa herään siihen että toinen käteni on todella puutunut (sama käsi mikä unessa oli menossa kuolioon).Tämän jälkeen unenpöpperössä heräillessäni mietin et paljonkohan kello on ja katsoin että se on 11.25 ja samassa totesin että ei h****i 11.30 pitäisi olla Pankissa tekemässä vuokratakuu tiliä koska olen muuttamassa Landelta Helsinkiin ihan tässä lähiaikoina,ja ei muuta sit ku kipin kapin vaatteet niskaan ja hirveetä vauhtia sinne pankkiin.

Vieläkin tässä ihmettelen tota unta et mitäs hittoa*nauru*

--
El Turbu aka Lerbu aka el Bambu

Snowie

#470 • • Snowie Ihku Hiutale
Hmm. Näin viime yönä unta yhdestä tutusta tytöstä. Oikeassa elämässä ei sinänsä edes tunneta, ja "välit" voi olla jopa kohtuu viileät muutaman jutun takia.. Mutta siinä viimeöisessä unessa tutustuin tähän tyttöön kunnolla, ja siinä hän oli aivan mielettömän lämmin ja ihana persoona, tosin kovin väärinymmärretty.
Nyt on jotenkin sellanen olo, että sitä tyttöä on kamala ikävä. Tuntuu muuten ihan hiton typerältä, koska en tosiaan tunne sitä oikeaa ihmistä yhtään. Pelottavaa. *ding*
sapeli

#471 • • sapeli jokukukamikä?
Viime yönä näin taas niin miljoona unta (nukuin 18h *nauru*), mut se mikä jäi parhaiten mieleen - eli oli niistä viimeisin - oli semmonen että mä olin mun lapsuudenajan ala-asteella kouluavustajana ja siellä yhdellä luokalla oli sellainen ennustuskone (näytti joltain barbie-talolta) joka sitten nappia painamalla antoi jokaiselle synttäriennustuksen jotka sitten tuli aina toteen. *hih*

--

KaveriTavara

#472 • • KaveriTavara pyryharakka
Oon nähny monta kertaa selasta unta, et oon auton kyydissä ja istun siinä kuskin vieressä ja juttelen aina takana istuville kavereilleni.Paikat ja ihmiset muuttuvat kokoajan, mutta outoa on, että aina käännyn katsomaan kuljettajaan päin, niin häntä ei ole ollenkaan.Ratti liikkuu yksinään ja nään kaikki ohi vilahtavat maisemat ikkunasta.Eli kaikki on täysin normaalia auton liikkumista, mutta ei vaan ole kuskia!

Ja omistan tavan, että on pakko aina lukea kaikki mahdolliset unikirjat läpi aina uneni nähtyä, jotta tiedän mitä ne tarkoittaa. Mutta tähän en ole vielä löytänyt mitään järkevää selitystä mitä se meinaa tarkoittaa.Eli jos löytyy joku unien asiantuntija, niin saa valaista mieltäni *hymy*

--
hyvässä lihassa ei harmita

Verano

#473 • • Verano Merituuli
Näin unta että olin Elastisen kanssa treffeillä. WTF!! *ding*
Snowie

#474 • • Snowie Ihku Hiutale
Näin tossa pari yötä sitten unta, että leikittiin entisen jätkäkaverin kanssa nukeilla. Saatiin jotenkin ihan loogisella tavalla ne nuket lentämään ja siinä oli jotain todella syvällistä. Sit sen jätkän nykyinen muijakaveri tuli hakkaa meidän ovee ja me hajottiin sinne, et "ei vittu, nyt me jäätiin kiinni". *nauru*
Bio

#475 • • Edited Bio The Bullies / Pinky
Viime yönä tuli sellaista nähtyä, et oltiin kaveriporukalla jossain ulkomaanreissulla. En muista missä maassa oltiin, mut joku Aasiassa sijaitsevä maa se oli. No jotenkin siinä kävi silleen et tän maan poliisit pidätti mut jostain ihan typerästä syystä, kun maan lakikin oli ihan hullu. No mut vietiin kuuluteltavaks ja sit sain valita, et haluanko elinikäisen vankeuden heidän vankilassa vai teloituksen. Mä sit valitsin sen elinikäisen vankeuden ja poliisit sit alko viemään mua vankilaan. Mut vietiin yhteen pieneen huoneeseen, jossa varmaan oli noin 50 vankia ja kaikki oli tosi nääntyneitä ja likaisia. Sit mulle kerrottiin et tääl huonees kaikilta vangeilta katkotaan jalat nilkan kohtaa poikki sellasella japanilaisella lihaveitsellä, ettei porukka sit pääse karkuun. Ja näin kun siinä yheltä vedettiin kylmästi jalat katki. Muistan kun katoin tarkemmin niit muita vankeja niin kaikilla tosiaan oli jalat poikki ja ne makas tai istui lattialla kun eivät pystyneet seisomaan. Sit tuli mun vuoro ja juuri kun se jalankatkoja oli hakkaamas mun jalat irti niin heräsin siihen kun potkin jalkojani ilmaan.

Että tälläistä taas. Mitäköhän ens yönnä nään.
#476 • • Edited kettu kiu Guest
Näin viime yönä unta et itkin verta...
Olin lukittuna johonkin kamalaan vessaan (vähän kuin trainspottingis mut ovi oli) enkä päässy pois. Yritin soittaa et joku olis tullu avaamaan sen oven mulle ulkopuolelta.. Sit viereisestä kopista konttas seinän alta sellanen n. 2 v lapsi joka puhu mulle kaikenlaista mitä en tajunnu. Se lapsi kiipesi mua pitkin ja alko raapimaan mun kasvoja.

Heräsin ja olin itse raapinut silmien ympärykset täyteen syviä verisiä naarmuja. Kädet oli aivan veressä ja poskilla valu veriset kyyneleet..
Sit heräsin, heräsin ja heräsin jotain yli 10 kertaa (siis unessa) aina vaan uudestaan sängystäni ja huomasin et kädet on aivan veressä.
Lopulta heräsin oikeesti. Ei pahemmin enää nukuttanu loppuyönä, olo oli vaan ihan tyhjä (ja on edelleen). oikeesti kasvoissa ei siis mitään jälkiä, ainoo mitä kävi et hartiat on aivan jumissa. ahdistavaa.

mikä yllätys et näin taas outoja unia, täysikuu.. *justjoo*
sapeli

#477 • • sapeli jokukukamikä?
Zombiuni...

Tää kaikki tapahtu jossain synkässä rakennuksessa mikä oli suurimmaks osin maan alla - siinä oli jonkinlainen aula ja sit sekä portaat että hissi alaspäin, mut ei ylös. Olin siellä joidenkin kahden muun ihmisen kanssa, toinen vaikutti jotenkin isoäitimäiseltä tai muuten sellaiselta "nyt pistetään ranttaliksi"-mammalta, toinen oli heiveröisemmän oloinen. Sillä ei tuntunut olevan mitään merkitystä keitä he olivat.

Me mentiin alimpaan kerrokseen mikä oli jonkinlainen kalmisto, ja jostain syystä meidän piti viedä jonkun kuolleen tyypin palaset (jep, se oli paloiteltuna) ylimpään kerrokseen - en tiedä miksi. Se mamma otti suurimman lastin, minä ja se heiveröinen tapaus vietiin se mikä pystyttiin.

Sitten en oikein muista mitä siinä tapahtui mutta ehkä se kuolleen tyypin vieminen sieltä alakerran "sanctuarysta" laukaisi jonkinlaisen kirouksen tai jotain, mutta sitten alkoi tapahtumaan outoja. Sieltä alakerrasta alkoi tulemaan laahustavia ruumiita ylös portaita ja mehän lähettiin karkuun, tietenkin. Tässä vaiheessa tää uni alkoi olemaan tosi ahdistava.

Saatiin sitten soitettua sinne apujoukkoja, ja lopulta paikalla oli muutaman kymmenen miehen joukko aseineen ja mellakkakilpineen. Sotanäytös: sotilaat odottaa että kävelevät ruumiit on riittävän lähellä ja sitten ampuu täysillä ne kaikki maahan. Hetken hiljaisuus... ja ruumiit nousee takaisin ylös. Sotilaat ampuu lisää mutta tällä kertaa ne luodit vaan sujahtaa ruumiden mädistä ruhoista läpi ilman mitään vaikutusta. Sotilaat (ja minä) alkaa panikoimaan kun tajutaan että kellään ei ole mitään muita aseita, ja kuolleiden armeija vaan valuu lähemmäs.

Sotilailla on kilvet ylhäällä kun ruumiit pääsee lähietäisyydelle, ja yksi niistä (ilmeisesti se jonka palaset aiemmin kannettiin ylös) astuu etummaiseksi. Näyttää about samalta kuin LotRissa se kummitusten kuningas, paitsi että lihaa ja verta ja suolenpätkiä. Jotain se siinä kertoo kuinka heidän verensä ja hikensä ja kaikki eritteensä levittää tuota epäkuolleiden tautia, ja kuinka pelkkä kosketuskin riittää tartuttamaan sen eläviin... Sitten se vetäisee ison kirveen esille ja alkaa lahtaamaan etummaista sotilasta kilven ohi / yli.

Sitten alkaa täysi sota. Kaaosta joka puolella, kaikki käyttää mitä vaan sattuu löytämään aseeksi sopivaa kuolleiden lahtaamiseksi maahan, itsekin joudun taistelemaan henkeni puolesta. Hetken kuluttua koko aula on niin täynnä kuolleita (sekä sotilaita että epäkuolleita) että joudun kävelemään ruhojen päällä, jalkani musertavat mätiä päitä ja rintakehiä enkä edes halua tietää mihin astun - koitan vain pysyä pystyssä ja pitää kuolleet minusta kaukana. Kuolleet sotilaat alkavat myös nousta jälleen ylös, tällä kertaa kuolleiden puolelle.

Onnistun pakenemaan alempaan kerrokseen, ja löydän sieltä huoneen mikä muistuttaa tyhjää uima-allasta, sivuilla vain ohuet kaiteet tai ulokkeet (ledges) joita pitkin pystyy kävelemään.

Sitten tulee taas pieni pätkä mitä en muista, mutta ilmeisesti kuolleet ovat saaneet tehtävänsä suoritettua. Tyttö (se heiveröinen tapaus paljastui siis tytöksi) joutui kuolleen koskettamaksi ja oli itse nyt puoliksi muuttunut, mutta takertui yhä kuolevaisuuteensa - mutta nyt hän ymmärsi kuolleita, ja kertoi minulle kuinka he olivat vain kovin, kovin väsyneitä, eivätkä halunneet enää taistella.

Tyttö johti kuolleet siihen allashuoneeseen, ja olimme saaneet selville että siihen huoneeseen sai vedettyä sellaisen ison putken kautta nestemäisessä muodossa olevaa betonia - ja kun saimme kaikki kuolleet huoneeseen, hautasimme ne niiden suostumuksella takaisin ikuiseen uneen betonin alle.

Kun olin jo lähtemässä koko paikasta, tyttö muisti että joku hänelle tärkeä merkki oli jäänyt sinne allashuoneen seinälle, ja minun piti sitten lähteä hakemaan se takaisin. Taiteilin 30 cm leveää reunusta pitkin hakemaan merkkiä, ja huomasin samalla kuinka kuolleet jättivät toisilleen jäähyväisiä ja toivottivat toisilleen ikuista lepoa - kaameaa mutta koskettavaa. Pelkäsin koko ajan että putoan reunukselta, koska jos putoaisin, jäisin jumiin betoniin ja joutuisin jakamaan tuon ikuisen unen heidän kanssaan...

Sain kuitenkin pelastettua merkin ja jätin huoneen taakseni. Uni loppui.

Oli se aika jännä. *hymy*

--

Placeboman

#478 • • Placeboman
Ite oon kokenu yhden täysin lucid dreamin,eli unen josta muistaa joka asian ja jossa voi tehdä mitä haluaa,en nyt puhu siitä lentounesta joita olen nähnyt joskus aiemmin.Voin sanoa että se vaikutti minuun paljon,ensimmäinen omakohtainen iso henkinen kokemus,musiikin jälkeen.Niinhän jotkut jotka on ton kokenu,ne sanoo että valoja ei saa päälle tossa tilassa,ei muuten saa,yritin kyllä,ja en saanu c kasetin kansia hajalle,ne ikäänkuin uppos lattiaan pikkasen.En jaksa selittää koko hommaa,menis servu jumiin :D Nyt sai kunnon todisteen siitä että on myös muita tasoja kuin tää yksi,mut anyway...käykää lukemassa tuolta :

http://www.lucidity.com/LucidDreamingFAQ2.html

--
Don´t forget to be the way you are......

nomic

#479 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
olin jossain fakin metässä, siinä oli paljon jengiä, vedeltiin jollain pururadalla ja karhut hyökkäs kimppuun, sit jostain joini mukaan joku pyssysankari ja ampui haulikolla karhuja *ding*

ei mulla mitään eläimiä vastaan ole, olkoot eläimiä jos siltä tuntuu, mut kummastuttaa moiset unet :o
SirEphedrin

#480 • • SirEphedrin Mauton kallo
Haha. Tää on hyvä. Olin viikko sitten 40 asteen kuumessa kotona ja näin harhoja. Pellavapukuinen Bruce Willis seisoi eteisessä ja tuijotti minua sanaakaan sanomatta kuin jossain leffassa. *whaat*