Kaupungissa menimme kahvilaan, joka oli sellainen pienen paatin mallinen, vähän niin kuin Wäiski*nauru*! No siel 3 Irlantilaista jätkää hyökkäs mun päälle ja mua mukiloimaan ku koittivat ryöstää mun lompakkoa. Siinä me sit nahisteltiin ja mätkittiin ja lompakko ei meinannu siirtyä puoleen eikä toiseen. Sit mä huusin että "auttakaa ny ihmiset, auttakaa"!! No sit toi Unelmakämpän Jukka (Anttia ei näkyny siin) istui lastensa (?) kanssa pöydässä ja rupes kiljumaan ihan hemmetin kovaa kaikkee kirosanoja!! No siitähän ne ryöstäjät sit pelästy ja häippäs, huh*hymy*.
No, käväsin vessassa ja mul kesti kumman pitkään siel ja oveen koputeltiin. No sielt tuli 2 irlantilaista poikaa jo ennen ku kerkesin ite ulos. No ne tuli siinä käsiä pesee niin kuin mäkin jo, ja sit ne kattelin mua silleen homoerootttisesti. Mä vaa mietin, että "no, ollaanahan ny Irlannissa".
Sit jatkui matka ja kateltiin tään miehen kans (joka jo alussa otti mut suovesistöllä vastaan) Irlanninin kaupungin (Chaz tai jotain sinnepäin*nauru*)maisemia ja mietin ku mul ei ollu kameraa prkl. No mut, pitää ostaa kertakäyttökamera. Tästä reissusta tulee varmasti seikkailu. Tosin jo tuo alun ryöstö pisti mut varpailleen, että näinköhän mä selviin ehjin nahoin.
Sit eräässä valtavassa risteyksessä ku olin sitomassa kengännauhoja, niin mun takaa kuuluu tuttu ääni: "Arvaa kuka tuli myös?" No mun äiti seiso siinä takana! Eka meinasin halata sitä (kaiken tuon kokemani jälkeen), mut sit mä vaa kyselinkin että mitäs sä tääl teet ja kelasin että pilaakohan äiti mun seikkailuelämyksen ny*ding*.
Jatkettiin matkaa ja seuraavassa risteyksessä huomasin käveleväni vahingossa punaisia päin. Päätin korjata taaksepäin ja mutkasta syöksyi ratikka aivan hurjaa vauhtia!! Hoputin askeleitani niiden nanosekuntien aikana, mut en kuitenkaan syöksynyt, koska en halunnut tehdä siitä numeroa muiden turistien edessä (siin oli muitakin suomalaisia). Ratikka kaarsi niin että se hipoi mahanpohjaani (koska jotenkin väistöliikkeessä olin kääntynyt).
Seuraavaksi olimmekin bussissa ja edelleenkin Irlannissa vaikkakin kiisimme melkein 200km/h autobahnia pitkin. Nii ja mun vieressä istui Jay-Z*nauru*! Sit se bussi vaa tykitti kovempaa ja kovempaa menee vaik tiellä näkyi ihan selvästi isoja kraaterimonttuja. Mä kelasin että "ei hemmetti, miten se pystyy ajaa tolleen, kohta tulee kuolema eikä tääl oo turvavöitä". Jay-Z vaa otti rennosti ja välillä ku katoin eteen bussin ikkunasta ulos, näytti tie ja muut autot aivan kuin videopeliltä. Sit jossain välissä saavuimme kerrostalon pihaan ja mä rupesin kyselee, että "mix sä (Jay-Z) oot tääl? Lähettikö mun äiti sut suojelemaan mua?"
Ja siihen se loppu*nauru*!