Unet ja muut houreet

1,327 posts, 67 pages, 523,788 views

peikkolapsi

#1021 • • peikkolapsi miisa the maskotti
ainiin vois samalla selostaa itekkin.
oon kirjotellu jo jonkin aikaa unipäiväkirjaa, aamulla tuli n. kuukauden tauon jälkeen rustattua.

olin jossain tienlaidassa "ojassa" joittenkin kanssa kyttäämässä autotietä. siin tiessä oli sellain kohta mitä me tarkkailtiin, jossa kaikki autot suistu ojaan toiselle puolelle tietä. sit muutaman jälkeen alettiin miettii et "ei hitto nyt tuolta tulee taas auto ja kauhee kolari... siis kyllä tälle asialle pitää tehdä jotain". no paikalle saapui joku hoomoilanen lassila&tikanojalta, joka alko pesemään vesiletkun kanssa sitä tietä siitä kohtaa mikä aiheutti autojen ojaan suistumisen *justjoo* auttoiko se pesu, sitä en jääny katsomaan, koska menin pois jotten kastuisi. seuraavalla hetkellä törmäsin serkkuuni ja sen kaveriin, jotka tuli ilmoittamaan et meidän ois jo mentävä. "joo, olenkin jo pakannut" -vastasin.
sitte oltiin laivassa kohti viroa, istuin yhden yläasteluokkakaverin kanssa laivan keulassa niin että vesi melkein osui meihin. serkku tuli kysymään et mitä viinoja nyt tahdon. jotain vaniljavirusta sanoin ja keskityin siihen etten putoa mereen.
vieressä meni laiva, jolla oli sellainen keulakuva/veistos/mikälie-hahmo, jolla oli viitta ja hyvin kalpeat ja kuolleen näköiset kasvot. vaikka se oli vain keulakuva, niin pitkät luisevat kädet viitan uumenista kauhoivat vettä... (jos joku on lukenut dragonlanceja, niin keulakuva näytti aika samalta kun oletan raistlin majeren näyttävän; kultaiset kasvot ois tosin olleet paremmat kuin ne jauhonvalkoiset.)... sitten soi herätyskello. *hmph*

--
mut hei, n'hrään nniinku, tanssitaan koloissa
taI sit mennää pikahissilla prahaan'
se on tanssilattialla

peikkolapsi

#1022 • • peikkolapsi miisa the maskotti

Lilly, 25.11.2008 09:43:
Yks kenen yhteydenottoa oon turhaan odottanu jo kohta kolme vuotta lähetti mulle unessa viestin. Ei kauheesti hymyilyttäny kun tajusin sen olevan vain unta. *uuh*

pakko vähä quottaa tätä vanhaa, mut tuli niin oma uni mieleen minkä näin tossa jo jonkin aikaa sitten. ai että sen jälkeen kiukutti kyllä monta päivää. unessa oli hyvin läheistä erään ihmisen kanssa, jonka kanssa olisi kovin mielellään tekemisissä tänäkin päivänä, mutta kun joskus sössi asiat niin minkäs teet. aamulla ensin hymyilytti, kunnes tajusi että se oli unta, ja hyvä ettei itkua tullut *uuh*

--
mut hei, n'hrään nniinku, tanssitaan koloissa
taI sit mennää pikahissilla prahaan'
se on tanssilattialla

vuokko

#1023 • • vuokko
jeee... mun kaipaamani (valitettavasti edesmennyt) venla on hiippaillut uniini, kaunis maatiaiskissatytteli on tullut pitämään minulle yksinäiselle seuraa uniini nyt viime kuun aikana jo neljästi
... niin ikävä *uuh*
Freja

#1024 • • Freja Sihteeri
Lauloin jotain laulua unessani viime yönä. Se oli joku biisi, missä on naislaulaja enkä mitenkään erityisemmin pidä siitä biisistä. Hitsi kun en muista mikä se oli :/

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Minnalilla

#1025 • • Edited Minnalilla
Oon nähny täs lähiaikoina todella todella todella monena yönä unta et oon raskaana *eiei*
Eiks se mun unienkäsikirjoittaja jo tajuu, et en mä oikeesti haluu sitä muksua... *justjoo**whaat*

Toho muihin houreihin vois lisätä; En tajuu miks puhun välil unissani ku joku on meil yötä., en ikin mulloin *pepsodent*

--
tilulileii!

pirpeli

#1026 • • pirpeli
Nää muistan.

Katselin sellasen iiiison talon ikkunasta alas merenlahdelle, jossa sellanen helkatin iso joku megavalas söi sellasta Free Willy- valasta. Ja muutenkin seurailin sen otuksen uintia siinä. Lisäksi mun pyörä oli varastettu yhden kadun varresta, ja rikottu lukko löytyi meidän talon lähellä tehtävän tietyön duunareilta. Nolotti kamalasti mennä pyytämään sitä lukkoa takas jostain syystä. Lisäks löysin sitte pyöräni jonkun talon alta ihan solmussa.

Juuri ennen heräämistä mösjöö OlliS puristi mun selästä karmeen finnin.*nauru* Loikoiltiin isolla porukalla jossain rannalla, ja oli hirmu rentoutunu tunnelma.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Aurinkoneiti

#1027 • • Aurinkoneiti
Useamman kerran olen nähnyt olevani hyvin saastuneessa ympäristössä. Ilma haisee pahalle, keltaiset saastepilvet pysyvät paikallaan.Tuntuu, että tukehtuisin. Se mitä nään, ahdistaa. Sitten löydän tien uuteen paikkaan, metsään. Ilma on raikas, taivas sininen. Siellä on helppo hengittää.

Halusin tavat erään ihmisen, jota en ole nähnyt aikoihin. En tiennyt, mihin minun pitäisi mennä. Matkalla tapaan eläimiä tai olioita. Neuvottelen niiden kanssa. He auttavat minua, mutta joudun tekemään kompromisseja tavoista. Kuljen meren yllä, päädyn jollekin saarelle. Sieltä löydän etsimäni henkilön hitsaamassa jotakin. Hän katsoo epäuskoisesti minua. Sanoin tulleeni moikkaamaan.
Meke

#1028 • • Meke GT Digital, BCN Records
Tuli pari viikkoa sitten nähtyä piirretty uni...ihan kuin olis katsonut piirrettyä leffaa.
Eka kerta kaikelle.

--
Ruboy Records, GT Digital, BCN Records, Burning Chrome Records, Sinthetic Digital, Electronica Exposed, Finrg Recordings, Audio Reanimation, Freeformaniacs, Ruffbeatz

happosepi

#1029 • • happosepi
Tuli nähtyä niin friikki uni tuossa sohvalle nukahdettua, että oli pakko kirjoittaa ylös kun vielä jotenkuten muisti. Onneks oli läppäri vieressä.

Olin yleisönä jossain televisioitavassa teiniskabassa, jossa piti vetää "Michael Jackson -tanssia". Juontajana oli kunnon vittuileva natsi, ja skabaan valitut olivat ihan paskana ukon vittuiluille jo kun heitä valittiin yleisön joukosta. Juontaja oli maalannaut kasvonsa valkoiseksi, hahmo oli itseasiassa melkein 1/1 Heath Ledgerin Jokeri, mutta ei ihan. Käytökseltään vastaava.

Skabaan osallistui eräs kaverini, joka oli pukeutunut kiiltävään, keltaiseen kireään kokovartalo-sirkustrikooseen. Päässään hänellä oli Pelle Hermanni -peruukki ja naama maskeerattu Pelle Hermanniksi. Kengissä oli 20cm platform-pohjat vai mikä sellaisten nimitys nyt on.

No, kaverin vuoro tulee. Kamerat seuraavat kun kaveri lähtee vetämään bäkkäriltä (!) joraamalla kohti esiintymislavaa. Kaveri vetää vitun hyvin, ja muistan olleeni täysin vakuuttunut voitosta. Mutta samalla sekunnilla kun kaveri on pääsemässä estradille, juontaja (nähden siis ehkä n. sekunnin kaverin esityksestä) torppaa koko touhun "EI EI! Täyttä paskaa!" tjsp. vastaavaa tylytystä ja homma loppuu siihen.

Kaveripa ei nielekään vittuilua muiden tavoin, vaan rupeaa avautumaan ja huutamaan ihan kunnolla. Avautuminen oli erittäin yksityiskohtaista ja kestää melko pitkään, harmi etten muista enää tarkemmin. Tämän jälkeen kamerat seuraavat takaisin bäkkärille ja seuraavaksi näytetään bäkkäriltä kun juontaja tunkee valkoisen naaman ihan kaverin naaman viereen ja hönkäisese jotain tyyliiin "You know what happened? Shit happened." ja jatkaa: "Kaveri on kotoisin Keuruulta. Ihana. (kääntyy kameran suuntaan) MISSÄ VITUSSA ON KEURUU??!!? (jokeri-naurua)". Ja tämä kaverihan ei siis ole kotoisin Keuruulta.

Tämän jälkeen uni hyppää toiseen paikkaan jossa olen n. 10-vuotiaana jonkun pariskunnan luona joka väittää että isäni nimi on Morris. Heidän koiransa hyppää etujaloillaan minua vasten ollen yhtä pitkä kuin minä, ja haukahtaa päin naamaa aivan saatanan kovalla äänellä moneen otteeseen sanoen ihan ymmärrettävällä puheella: "WUS?" "WUS?" Tajuan että koira yrittää kysyä jotain, mutta en ymmärrä mitä.
Aurinkoneiti

#1030 • • Aurinkoneiti
Kysyin joltakin lappalaisnaiselta, tietäjältä, neuvoa yhteen asiaan. Hän antoi minulle puukon. Sitten näin mielessäni miehen kuvan.( n.9v. sitten näin samaisen miehen kuvan mielessäni).
Matkustin erilaisissa maailmoissa. Taas tein kompromisseja erilaisten hahmojen kanssa. Lopulta päätin kääntyä takaisin... Olisi ollut kiva tietää, miten tuo uni jatkui. Herätessäni oli todella pöllähtänyt.
pululu

#1031 • • pululu .jemmutti.
Huomaa kyllä että stressiä on vähän liiaksikin asti.

IRL: Tänään oli erään projektin deadline, ja päätimme eilen jo kaverini kanssa että käydään hakemassa energiajuomat 8:50 ennen koululle menoa. Klo 13 olisi pitänyt olla homma hanskassa.

Viime yönä unessa: Heräsin sitten Keravalla (WTF?) samaisena tänä armon päivänä klo 9 ja yritin siinä sönköttää että "Mun piti 10 min sit olla ostamassa Batterya Hämeenlinnassa!" Yritin soittaa kaverille et "Joo kyllä mä tulen klo 13 mennessä" mutta puhelimeen vastasi opettaja joka sanoi että "Kyl nyt Jenni tais mennä koko homma penkin alle ku et oo ajoissa paikalla". Ja vielä kaiken lisäksi jouduin ihme duunihommiin siinä matkan varrella enkä koskaan ehtinyt ajoissa paikalle.

Onneksi homma toimi tänään hyvin ja projekti purkissa. Mut pieni hiki oli aamulla herätessä, että tuleeko mutkia matkaan.

...ja jostain kumman syystä olin kaivanut kaikki rintsikkani siihen vierelle nukkumaan (vrt. s. 50 Jenni + kynttilät). Mitä ihmettä? *nauru*

--
Ei ole enää pitkä matka
maisemaan jota en ole koskaan nähnyt.

Kipinä

#1032 • • Kipinä Jonna
Voitinpas viime yönä lotossa 3 miltsiä. Olin kovalla tohinalla makselemassa lähipiirin velkoja pois ja muistan etten meinannu mitenkään tajuta voittaneeni. Kuitenkin tajusin unessa, että eihän tää ookaan totta... Mut hauskinta on että mä muistan ne mun voittonumerot, jos kävis vaikka Ärrällä tänään... *nauru*
Vendela

#1033 • • Vendela e-ra2co
Näin unta, että olin saanut potkut duunista. Ja se tuntui todella hyvältä. Nyt ei muuta kuin mollia selaileen ahkerasti, kai mä vihaan työtäni enemmän kuin tiesin.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Lyylikki

#1034 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
En muista, että millonka(an) olis ollu niin pahat liskot kuin viime yönä. Hauskan viikonlopun fiiliksen vähän pääsi pilaamaan ahdistavat ja looppaavat unet, sekä heräily ja valvoskelu viime yönä. Näin ihme unta, jossa kävelin kämppikseni kanssa eri ihmisten perässä ja sitten aina hukattiin ne ihmiset meidän edeltä ja oltiin eksyksissä, kunnes huomattiin olevamme Espoon juna-asemalla.

Lisäksi aina kun heräsi, niin uni ei meinannut millään tulla uudestaan, mutta unikuvat alkoivat juosta heti kun laittoi silmät kiinni. Niissä oli todella inhottava keli, satoi koko ajan ja vaikka yritin ajatella ne aurinkoisiksi, niin ei se kestänyt kuin hetken, niin alkoi taas satamaan.

Että semmosta. Eilen Sunnuntailaskujen jälkeen menin kiltisti kotiin, enkä mihinkään ravinteliin ja mitä sain palkaksi *hmph*
sapeli

#1035 • • sapeli jokukukamikä?
Olipa kivoja unia. *hymy* Mä sävelsin musiikkia ja tanssin. *hihu*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Freja

#1036 • • Freja Sihteeri
Hyökkääviä rusakkoja ja oravia.
Vihainen susi, joka leppyi kermalla (mietin ensin keitettyjä perunoita).

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

wiwi

#1037 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Näin unta että sain kuulla olevani vasta 14-vuotias. Tämä tarkoitti, että mun on laitonta seurustella nykyisen poikaystäväni kanssa.

Oli epämiellyttävä uni.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

julia

#1038 • • julia
Näin viime yönä unta, että pääsin töihin Nokialle, mut ne ei enää valmistanu kännyköitä, vaan jääkaappeja. Laitoin jääkaappien sisään jotain elintarvikkeita (ainakin jogurttia) ja sitten ihmiset tuli hakemaan niitä suoraan tehtaalta. Vippasivat mulle tyyliin jonkun kahdenkympin setelin ja saivat sitten jääkaapin omakseen. *ding*
SamHard

#1039 • • Edited SamHard
Apocalyptisia unia enivan? Mii has aal te colors!*pahis**nauru*
pirpeli

#1040 • • pirpeli
Juuri äsken heränneenä seikkailin mm. joidenkin poikien kanssa, kun he varastivat ravintolasta limousiinin ja lähtivät ajelemaan sillä o.O Kysyin takapenkiltä, osaako tämä nuori kuski ajaa ja seuraavassa hetkessä noin 100 metrin ilmalennon(siis kyllä, limo lensi) jälkeen oltiin vielä hengissä. Kampesin autosta ulos ja läksin karkuun, koska poliisit olivat perässä. Pääsin pakoon ja jäin jollekin jätteenkeräyspisteelle pääsemään eroon turhasta tavarasta, joka ois ollut vaan painolastina. Jätin sinne mm.kaksi tyynyä, kasan vessapaperia ja jotain muuta...

Aiemmin oli unessa jotain ihme mäenlaskua ja kummallisia putkirakennelmia. Unet on kyllä kipeänä mitä oudoimpia.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-