Unet ja muut houreet

1,327 posts, 67 pages, 524,058 views

RiD

#741 • • Edited RiD Nukemi
Näin taas todella tasapainoisia unia:

Unen alussa istuin kahvilla Lahden ehkä räkäsimmän baarin (Moonlightin) Terassilla. Istuskelin hetken ja 2 mun nykystä työkaveria saapu siihen sitten. Päätettiin lähtee messilän pururadoille hiihtämään. (wtf?!)

Hiihdeltiin aikamme siellä ja yhtäkkiä olin täysin yksin. Hätäännyin ja eteeni ilmestyi kaksi vaaleanpunasävyistä kettua. Ketut raateli mut aivan paskaks ja myöhemmin unessa kuolin sairaalassa vesikauhuun.

RUletsk.

--
*super* *possu*

Santutar

#742 • • Santutar Santtusaatana, Kanttura

RiD, 12.9.2007 06:40:
Näin taas todella tasapainoisia unia:

Unen alussa istuin kahvilla Lahden ehkä räkäsimmän baarin (Moonlightin) Terassilla. Istuskelin hetken ja 2 mun nykystä työkaveria saapu siihen sitten. Päätettiin lähtee messilän pururadoille hiihtämään. (wtf?!)

Hiihdeltiin aikamme siellä ja yhtäkkiä olin täysin yksin. Hätäännyin ja eteeni ilmestyi kaksi vaaleanpunasävyistä kettua. Ketut raateli mut aivan paskaks ja myöhemmin unessa kuolin sairaalassa vesikauhuun.

RUletsk.

Unikirjassa lukee:
Kuolema unessa merkitsee yhden elämänvaiheen päättymistä ja uuden alkua, uudestisyntymistä. Toinen vaihtoehto on kuolema kehottaa tarkistamaan omat asenteet ja elämäntyyli.
Unen ketut ovat oveluuden symboleita.
Vaalenpunainen kuvastaa tunteita....
Olisko älliä?
DaVinci Oliivi

#743 • • DaVinci Oliivi Anarkiaa ja pään takomista jo vuodesta 1980!
.......................................................................................................................
...............................................................................
....................................................................
.......................................................
S Y N T A X E R R O R
.......................................................
................................................................................................................
.......................................................................
....................................................................

--
Hei, talipäät! Suomileijona on kotoisin Ruotsista, tatuoikaa se otsaanne ja kuulukaa vähemmistöön!

Piia

#744 • • Piia
Mie nään aika usein painajaisia mun hampaista! Ne tippuu, lohkee, heiluu... Syljeskelen verta ja hampaan palasia ja aamulla on pakko tarkistaa onko hampaat tallella!!! En tiedä muita niin pelottavia painajaisia *hikoil*
Tarsu

#745 • • Tarsu
oli kyl vittumaista nähdä unta olevansa sodassa.

tosin, mut ylennettiin korpraalista kersantiks
ku huusin 'huomio' kapteenin astuessa samaan
tilaan meidän muiden kanssa :D

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Jago

#746 • • Jago un-trained monkee
Olin söäöstänyt, muttaa unohtanu laittaa tänne tälläsen

Pellon keskellä olevassa talossa on bileet(jossain keskisuomessa). Siellä jotain ihme menoo ja tarjoilee huumeita jollekkin kaverilleen siellä silleen kun "muut ei näe", mutta mä huomaan. Mä lähen sieltä.. siellä tapahtuu jotain outoo(?). Yhtäkkiä se niitä tarjoillut on psykoottinen ja yrittää tappaa mut(ilmeisesti tappo jo jotain muita siellä) kendo-miekalla?

Mä pakenen talosta 100metrin päässä olevalle bussipysäkille jään odottamaan bussia, paljastuu etä kyseessä on mun ja jonkun muovailuvaha/hiekkalaatikko leikki. Läheisestä järvestä on kendo-miekkailijat kuollut ja nyt sen takia järvi on kuollut, levänen ja täynnä hyttysiä..
Järvi tyhjennetään viljelyalueen kasteluksi.. ja sitä lannoitetaan huonekasvilannotieliukoksella(sillä vihertävällä)
Kauheesti ravinne kuonaakerätään peltolammikon ympäriltä sen kuivattua ja siitä muovaillaan tiiliä uutta taloa varten.

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Aurinkoneiti

#747 • • Aurinkoneiti
Olen suljetullaosastolla töissä. Eräs psykoosissa oleva nainen käyttäytyy uhkaavasti, epäluuloisesti. Selvittelen tilannetta pysyen itse rauhallisena. Mietin tarkkaan, mitä sanon naiselle.
sapeli

#748 • • sapeli jokukukamikä?
Huh ku oli paljon selkeitä unia tänä yönä *hymy* Ihanaa ku saa viikonloppusin nukkua pitkään *hihu*

Yks uni oli Steven Seagalin leffa. *nauru* Se alko sillä, että Seagal haki jonkun n. 10v pojan sen kotoa ja lähti viemään sitä autolla johonkin. Poika ihmetteli mistä on kyse, mutta sitten autoa alettiin tulittaa pojan puolelta! Seagal teki väistöliikkeitä ja otti pojan kainaloonsa turvaan - katsoja näkee kuinka auton oveen iskee reikiä, samoin katosta ja lattiasta läpi, mutta tietenkään kumpaakaan ei yksikään osu. Yksi ammus osuu ilmeisesti johonkin vähän oleellisempaan paikkaan autossa, mutta aina valmis Seagal kaataa sinne litran vettä ja tukkii aukon vesipullolla.

Auto saapuu määränpäähänsä. Seagal ei itse voi tulla mukaan koska hänet voitaisiin nähdä, mutta hän neuvoo poikaa hakemaan suojapaikkaa eräästä kerrostalon asunnosta. Oven avaa valkoisiin pukeutunut aasialaismies jolla on pyöreät mustat aurinkolasit (se kaveri Matrixista!). Poika pääsee sisälle koska häntä ollaankin jo osattu odottaa. Aasialaismies on jonkun tiibetiläisen munkin / papin / tietäjän (miespuolinen oraakkeli?) apulainen. Asunnossa asuu myös kaksi nuorta naista. (Mulle jäi hyvin mieleen sen huoneiston pohjapiirros ja huoneiden ulkonäkö, mikä on mulle harvinaista. Naisten huoneet oli yhteydessä toisiinsa - tummatukkaisella tytöllä oli harmaan sävyinen pienempi huone, toisella oli värikkäämpi. En tiedä mitä tekemistä naisilla oli näihin aasialaisiin kavereihin.)

Pahisten auto kurvaa talon eteen ja poika lähetetään ullakolle piiloon. Huoneistossa seuraa kiivas taistelu, mutta lopulta pahikset voittavat. He etsivät poikaa ja jotakin jalokiveä joka paikasta, mutta eivät siinä onnistu. Seagal tulee paikalle kun yksi pahiksista on yhä paikalla, mutta teeskentelee (?) tyhmää. Hän ei tunnusta tietävänsä mitään pojasta, mutta kertoo uskottavuuden vuoksi kaiken asunnon asukkaista. Pahis etsii näiden tietojen avulla vielä tarkemmin josko jalokiveä löytyisi. Tällä välin poika yrittää peloissaan soittaa Seagalin kännykkään omallaan (kätevää!) ja Seagal melkein jää kiinni. Seagal huomaa että hänelle on tullut 16 tekstiviestiä, mutta pistää kännykän kiinni ettei pahis huomaisi.

Lopulta pahis luovuttaa ja lähtee pois. Seagal koittaa nyt itse löytää jotakin johtolankoja jalokiven sijaintiin, muttei löydä mitään muuta paitsi jonkin oudon korukokoelman. Korut ovat kaikki pyöreitä, vähän kuin nappeja tai rintakoruja, ja niissä on (emalilla tehtyjä?) kuvia. Koruja on noin 16 ja ne ovat pareittain kiinni toisissaan. Yksi pari on esim. sudenkorento ja susi, toinen tulppaani ja kuva tulesta. Seagal koittaa painaa nämä mieleensä ja lähtee hakemaan pojan ullakolta.

(Tässä vaiheessa aloin vähän heräilemään joten uni ei ole enää yhtä selkeää.)

Seagal vie pojan pois maasta tämän turvallisuuden vuoksi. Ulkomailla jossakin turvapaikassa parivaljakko tajuaa korujen merkityksen. Kun kirjoittaa ylös mitä niissä kuvattiin (esim. SUdenkorento - SUsi, TULppaani - TULi), löytää siitä tavuja, jotka oikein yhdistämällä paljastavat jalokiven sijainnin! Se päätyi olemaan Alankomaissa golfkentällä. Parivaljakko menee paikalle ja löytääkin ilman suurempia kommelluksia sokeripalan näköisen sini-vihreä-keltaisena kimaltavan jalokiven. Jostakin paljastuu että se sopii erittäin hyvin yhteen vastaavan oloisen puna-oranssi-keltaisen jalokiven kanssa yhteen - joka sattuu olemaan United Kingdomin kruunujalokivi.

Tämä sitten päätyi olemaan todistus sille, että muinaisina aikoina Ranska ja United Kingdom olivat tarkoitettu yhdistymään, ja näinhän siinä sitten kävikin. *nauru*

Sitten toinen pitempi uni:

Olin töissä jossain paikassa, vähän ylemmässä virassa, ja sain selville että joku työntekijä oli viime aikoina ottanut paljon virheellisiä tilauksia vastaan. Menin ottamaan asiasta selvää. Mies vaikutti hermostuneelta mutta ei myöntänyt tehneensä mitään virheitä. Sain hänen työkaveriltaan selville että hän ei ollut oikein oma itsensä kun hän ei ollut saanut mieluistaan kahvia pitkään aikaan, kahvia joka tuodaan valmiina jauheena ulkomailta. Menin tuontiosastolle selvittämään asiaa ja löysinkin kyseisiä kahvipusseja. Ne näyttivät McDonaldsin suolapusseilta, paitsi että yhdessä pussissa oli 800mg kofeiinia, sekä paljon epinefriiniä (adrenaliinia) ja guaranaa! Mies oli siis ihan koukussa, ja hän ilmeisesti veti aina puoli pussia kerralla!

Menin sitten kohtaamaan miehen asian tiimoilta mutta hän alkoi raivoamaan (vieroitusoireet?). Jostain hän löysi konekiväärin ja alkoi tulittamaan kaikkia paikallaolijoita. Pelastuin täpärästi hyppäämällä ikkunan läpi ulos ja onnistuin menemään alemman kerroksen ikkunasta sisään. Käynnistin koko talon laajuisen hälytyksen ja kaikki menivät pommisuojaan piiloon.

Pommisuojassa oli yhden firman työntekijät missä olen itse oikeastikin ollut töissä vuosia sitten. Koitamme järjestää suojaan myös työntekijöiden perheet (ja kukas sieltä tuleekaan: Jopo! *nauru*). Pommisuojassa pidämme myös tallessa firmamme vaatekokoelmaa, jonka minä ilmeisesti olen suunnitellut! Jotenkin tähän liittyy sellainen punamusta kimmeltävä, miesten edestä napitettava, kauluksellinen t-paita, jota oli olemassa vain yksi kappale. Ehkä tuota jauhetta tarvittiin sen valmistukseen? En muista enää.

No, toimitusjohtajamme otti sitten härkää sarvista ja meni puhumaan tälle sekopäälle joka ulkopuolella riehui. Tämä oli vallannut hotellin aulan oloisen paikan kokonaan itselleen ja nautiskeli siellä olostaan. Hän istui pianon ääressä ja kokeili näppäimiä. Johtaja meni pokkana paikalle ja sysäsi tämän kaverin siitä pois ja istui siihen itse soittelemaan. Asemies oli ymmällään ja puski itsekin penkille istumaan - johtaja antoi periksi ja teki tälle tilaa siten, että molemmat istuivat siinä.

Jotain se asemies siinä vielä uhkaili mutta johtaja ei korvaansa lotkauttanut, ja jotenkin ne sitten sai asiat selvitettyä puhumalla. (Jälleen unen loppupuoli oli vähän epäselvempi.)

Sitten yhdessä unessa Avernian oli kylässä paikassa missä siinä unessa asuin! Joku naapuri oli justiinsa saamassa häätöä ja sen hässäkän takia erkaannuimme toisistamme. Minä menin alimpaan kerrokseen - portaat oli jotenkin oudosti, koska piti aina välillä mennä joitain portaita ylöspäin että pääsi lopulta alimpaan kerrokseen. (Mä oon aikaisemminkin nähnyt unia epäloogisista portaikoista, tai portaikoista ilman kaiteita.) Lopulta kun löysimme toisemme niin Avernian oli melkein myöhässä junastaan! Kiirehdimme sinne ja hän ehti kuin ehtikin mukaan. Olin iloinen että hän oli ehtinyt käymään luonani. *hymy*

Tämmösiä tällä kertaa! *hihu* Ja nämä siis kaikki oli samalta yöltä *haukottel*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

alphamagic

#749 • • alphamagic
Viime yönä tuli kyl nähtyy monta unta mut parhaiten muistan sen että olin kotipaikkakunnalla talvisena yönä Teboilin edessä joka siis on sen kylän pääväylän varrella. Lauloin Avril Lavignen I´m with you:ta ja lunta sateli hiljalleen katuvalojen hohteessa. Makasin vastasataneessa lumessa ja halailin sitä ja ryömin käsivoimin eteenpäin samalla kun jatkoin laulamista...
Turvallinen ja rauhallinen fiilis oli unessa <3

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

alphamagic

#750 • • alphamagic

`Ҡӫ, 22.8.2007 17:52:
Näin sellasta unta toissa yönä että näin jonkun käsivarret - tai oikeastaan ranteet - ja ne oli merkattu hiilellä(?) X:llä. Samalla koin valaistuksen: RAISON D'ÊTRE = SUICIDE. Ranne "avautui" viuhkaksi ja näin sen sisään; luut, veren, punaisen lihan ja jänteet. Viuhka teki täyden kierroksen ja sulkeutui. Näky oli kaunis mutta pelottava samanaikaisesti.

Oon kans nänhny samatapasia unia, yhdessä näin oman jalkani sisään jossa oli tosiaan kaikki luut ja lihakset jne. Mut itseasiassa veri puuttu, jalka oli ikäänkuin ontto.

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

Freja

#751 • • Freja Sihteeri
Oon si taas puhunu yöllä unissani.

Sänky on ollu sotkunen, se on pitänyt siivota, mutta oon kertonut että "memmu tulee siivoamaan sen". Kuka ihmeen memmu? :D

En tiiä.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Birgie

#752 • • Birgie Kikati
Nään öisin unia, missä mä oon jossain treffeillä jonkun "ehkä" ihastuksen kanssa *justjoo*
Ehkä se on syy, miksi mä nykyään nukun niin pitkään kun eihän tollasia unia voi lopettaa kesken kaiken *nauru*

Piti sitten lukea unikirjaakin, mutten kyl kehtaa paljastaa mitä se sanoi. *tirsk**blush*

--
Elämä ei ole täydellistä, kuolema on täydellistä.

Santutar

#753 • • Santutar Santtusaatana, Kanttura
Oon monena yönä nähny unta että pari mustaan takkii/viittaan pukeutunutta miestä ajaa mua takaa... en pääse juoksemaan kunnolla vaikka kuinka yrittän. Lopulta tipun rotkoon *ding*
peikkolapsi

#754 • • peikkolapsi miisa the maskotti
ei vitsi, just muistin että näin unta mitä oon nähny monta kertaa aikasemminkin. tai se on tapahtunu useinkin, et tuulisella sääl ku kävelen jossai ni tuuli tarttuu muhun ja nousen johki ilmaan ja se oikeen tuntuu luissa ja ytimissä. (no en oo todellakaa niin kevyt *ding*)nyt heräsin si siihe ku yritin huutaa apua mut luonnollisesti vaan jotai ähkin tuol sängys. muita vastaavia on sellaset mis on esim. hypänny jossai joustavalla alustalla ja kans pompsahtanut johki eikä oo laskeutunu, tai si on alkanu mut herää siihen ku putoo. ööh.

--
mut hei, n&#039;hrään nniinku, tanssitaan koloissa
taI sit mennää pikahissilla prahaan&#039;
se on tanssilattialla

La Petite

#755 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...
Noniin, viime yönä näin sitten tulevaisuuden. Olin tän osaston johtaja, ja pidin puhuttelua yhden duunikaverin jo lähes aikuiselle lapselle siitä, kuinka hemmoteltu ja vellihousu se on. *nauru*

--
Rem tene, verba seqventur

sapeli

#756 • • sapeli jokukukamikä?

peikkolapsi, 24.9.2007 23:27:
ei vitsi, just muistin että näin unta mitä oon nähny monta kertaa aikasemminkin. tai se on tapahtunu useinkin, et tuulisella sääl ku kävelen jossai ni tuuli tarttuu muhun ja nousen johki ilmaan ja se oikeen tuntuu luissa ja ytimissä. (no en oo todellakaa niin kevyt *ding*)nyt heräsin si siihe ku yritin huutaa apua mut luonnollisesti vaan jotai ähkin tuol sängys. muita vastaavia on sellaset mis on esim. hypänny jossai joustavalla alustalla ja kans pompsahtanut johki eikä oo laskeutunu, tai si on alkanu mut herää siihen ku putoo. ööh.

Mul on kans aina välillä unia missä mun lentäminen tai hyppiminen päätyy siihen että tuulet tempaa mut mukaansa ja vie kauas pois tutuilta seuduilta, usein meren päälle, ja sitten alan pelätä putoamista. Luulen että mun kohdalla nämä kertoo tuntemattoman (ja muutoksen) pelosta ja siitä etten uskalla "päästää irti"; turvaudun mieluummin tuttuihin asioihin.

Nyt kun mietin asiaa niin en ole nähnyt näitä vähään aikaan - saattaa olla että nuo unet enteilevät jostain suurehkosta muutoksesta mitä alitajuisesti välttelee tai pelkää. Yleensä se muutos tulee sieltä kuitenkin, ehkä auttaa miettiä hereillä ollessa mitä kaikkea hyvää mahdollisista tulevista muutoksista voisi seurata.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Aurinkoneiti

#757 • • Aurinkoneiti
Ennen nukahtamistani olin silmät kiinni. Yhtäkkiä kaverini ilmestyy hymyilevänä, sitten orava. Näky, valveuni vai mitä lie hourailua.
Marjo

#758 • • Marjo pupuTupuna
Viime yönä irtoilivat taas hampaat. Olin kauhuissani, kun siinä unessa mietin, että kauheaa, kun ne nyt oikeasti irtoaa, kun olen nähnyt monesti siitä unta. Aloinkin siinä miettiä, että onko tämä nyt unta ja pinnistelin ja pinnistelin herätäkseni, jos kyseessä olisi uni. Taisin jopa loppujen lopuksi saada itsei hereille.
Jocular

#759 • • Jocular Janni
Heräsin tossa taas yks yö omaan nauruuni.. Muistin ku heräsin, mille nauroin ja jatkoin nauramista. Vannotin itteeni, et muistan sen asian herätessä. Noh, toisin kävi.

Pisti samalla miettimään, että jos joku onneton joskus eksyy nukkumaan mun kanssa samassa sängyssä ni se joutuu kestämään paitsi, riehuvia kissoja, mun puhetta ni myös mun noita-akannaurua keskellä yötä *nauru* *pahis*

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Aurinkoneiti

#760 • • Aurinkoneiti
Unessa sain tekstiviestin, jossa luki vain 2 kuolemantapausta.