vajakki:
oon vajaan vuoden käyttäny ja nyt vast alkaa tajuamaa mite o psyyke täysin paskana ja muutenki elämän sai sellasee jamaa et saa paikkailla viel pitkää. ainoa vaikeus päästä eroo o ku seuras muut vetää. no, piakkoin muutto edessä. elämä ja hyvä musiikki on ne parhaat ehdottomasti!!
Jos nyt avoimesti haluat ilmaista että käytät huumausaineita, että olet saanut niillä pääsi ihan jengalle vuodessa ja että sun on vaikea päästä niistä eroon niin voinet varmaan samaan syssyyn puhua aineista ihan nimillä, käytön määristä ja siitä mikä on johtanut ongelmakäyttöön. Olen pahoillani, mutta mua oikeasti ottaa aivoon se kuinka tämänkin kirjoituksen yleisen sävyn takia voisi kuvitella että parin jojon polttaminen kerran kuussa ja herskan rännääminen päivittäin on sama asia ja niillä saa päänsä samaan jamaan. Haluisin nimittäin esittää teorian, jonka mukaan sun on täytynyt käyttää piriä, nameja ja/tai kolaa etc. aika tehokasta tahtia jos jo vuodessa "psyyke o täysin paskana" tai sitten sinulla on lähtökohtaisesti mahdollisesti ollut tietyntasoisia psyykisiä ongelmia. En siis väitä että tietyt substanssit eivät mahdollisesti aiheuttaisi psyykisiä (ja fyysisiäkin) ongelmia, mutta sanoisin tämän olevan hyvinkin yksilöllistä. Toisin sanoen joku voi vetää tiettyä ainetta (puhutaan nyt vaikka maidosta) likipitäen määrättömästi ilman huomattavissa olevaa vahinkoa kun taas toiselle ko. aine ei sovi niin ollenkaan ja jos joku aine ei sovi (esim. vaikka nyt sen maito aiheuttaa että vatsa tulee kipeäksi) niin tulisi olla sen verran järkevä että tajuaa lopettaa sen käytön saman tien.
Koen myös jotenkin säälittäväksi laumasieluisuuden, eli sen että on pakko vetää douppii kun frenditkin vetää tai vastaavasti olla niin helvetin streitti ihan vaan koska koko kaveripiirikin haluaa olla sitä osaa joka ylpeilee raittiudellaan ja tuntee perusteetonta ylemmyyttä niitä kohtaan, jotka jotain käyttävät. Siis ihan oikeasti, itsekin saa ajatella ja tehdä päätöksiä. Ei mulle ole ainakaan ole koskaan ollut ongelma olla ilman vaikka ihmiset ympärillä ovat käyttäneet jotain, mutta en kyllä tunne olevani parempi ihminenkään sen takia että käyttäydyn muista poikkeavasti tietyissä tilanteissa. Yksilön valinta on yksilön valinta eikä se tee kenestäkään sen huonompaa tai parempaa ihmistä kuin toisesta.