Tipaton tammikuu

178 posts, 9 pages, 18,876 views

Avatar
#61 • • -=aave=- Guest
Juu, ei muuten alkanu... :excellent:
Avatar
#62 • • JsL Guest
Eilen joutu vielä tyhjentää kaapin nesteistä, ettei ne homehdu :D. Nyt tsempataan säteeseen asti -> melkein tipaton tammikuu. Asiaa auttanee P.A.2004 - tila, joka nyt päällä :panic:.
Avatar
#63 • • Ana-- Guest
Muistaakseni tipaton tammikuu on rankempi maksalle kuin kohtuullisesti
nautittu tammikuu. Tietty konttauskännit-joka-viikonloppu on sit viel
rankempi, mut keskitie kaikessa. Viina on viisasten juoma, teinit
lipittäköön siidereitään..
Avatar
#64 • • Timmo Guest

Päättelyketju menee siis jotenkin näin:

1. Podetaan huonoa omaatuntoa liiallisesta dokaamisesta. :scared:
2. Vietetään naurettavan lyhyt ajanjakso kokonaan ilman viinaa. :panic:
3. Saadaan "todistettua" itselle ettei alkoholinkäyttö oikeasti ole ongelma. :)
4. Voidaan hyvällä omallatunnolla jatkaa entiseen malliin. :excellent:

Itsepetos rulez.



Aivan. Tuo "naurettavan" on juuri oikea sana. Te kaikki, jotka yritätte todistaa itsellenne että pystytte olemaan kuukauden juomatta, osotatte vaan hienoa itsepetosta. Juominen jatkuu taas helmikuussa...olkaa ensi uuteen vuoteen asti juomatta. Ja veikkaan, että kaikki teistä ei pysty edes tähän kuukauteen.
Seuraavaksi sitten Kahviton Kesäkuu ja Savuton Syyskuu...Pettäkää itseänne ihmiset, pettäkää, niin saatte ahdistusta aikaan...omaan päähänne.

Onneksi en juo kahvia, en polta mitään, en käytä huumeita ja viinaakin juon harvoin.
ja elämä maistuu oikeasti hyvälle, myös aamuisin. :roll:
Avatar
#65 • • sixtus Guest



Onneksi en juo kahvia, en polta mitään, en käytä huumeita ja viinaakin juon harvoin.
ja elämä maistuu oikeasti hyvälle, myös aamuisin. :roll:



Sulla on tosi pelottavan kuuloinen elämä :D
Avatar
#66 • • Timmo Guest
:D Äläs nyt, harrastan polkupyörätrialia, parkouria ja kesäsin kallioilta veteen hyppimistä. Miksaamista ja bileissä ravaamista myös tulee tehtyä.

Noita kun tahkoo tarpeeks, niin ei jää edes aikaa "paheisiin"... :)
Avatar
#67 • • sonni Guest
ei tarvitse edes yrittää, kun osaa juoda.
krapula on noviiseille :)
Avatar
#68 • • Hugo Guest
Pari viikkoa riittänee maksan uusiutumiseen - turha sitä koko tammikuuta kitkutella :D
Avatar
#69 • • Taedium Guest

Krapulan voi välttää helposti vaikka
dokailiskin.

Mä oon hoitanu ihan kotikonstein. Illalla ennen nukkumaanmenoa ku pakottaa itseensä litran vettä ja puoli litraa aplaria, ja jos on oikee tuiskeessa niin vielä sellasen monivitamiinitabun, jossa on montaa B-vitaminiinia. Kai se sun tabus olis tohon parempi. Ihan perus vitamiiniporetabua olen itse juonut. (Menee se litra vettä helpommin.)

Krapulassahan on monta vaikuttavaa tekijää, joista syinä mm. se, että alkoholi sekoittaa nestetasapainon ja polttaa verensokerin.

Ei tarvii aamulla juoda niin paljoa. Eikä virtsaamisen tarvekkaan ole sen suurempi, kun hikoaa yöllä kumminkin.

Itsellä alkaa tänään "jonkin aikaa" kestävä viinaton aika. Pakko. Tullu otettua taas siten, että krapulat alkaa olee jo häiritseviä. Skidinä ei ollu ollenkaa krapulaa. Teininä ihmetteli muitten krapulaa. Kyl se näköjää tulee. Mut tosiaa ku viime sunnuntai-aamuyöstä lopetin juomisen, ja tiistai-iltana hikoamisen, niin päätin, että saa taas fiunas jäädä hetkeksi. En tiedä onko kuukaus, pari vai ehkä pidempään. Fiiliksestä riippuen.

Hehee... Tiedänpä parannuskeinon alkoholista johtuvaan hikkaan. Ei valitettavasti toimi normaaliin hikkaan, mutta ku joskus tulee olusta siemaillessa ikävä hikka.

En kerro sitä tässä, koska se olisi helmiä sioille.

Sitä ei ihmiset
a) usko
b) muista
c) tee oikein ja sit napistaan, ettei toimi
jos ei sitä itse kokeile hikan sattuessa ja jos minä tai muu keinon osaava neuvoo vieressä.

(Helkkari kun sekin on niin yksinkertainen ohje, mutta saa selittää ihmiselle rautalangasta vääntäen, miten pitää tehdä. Oonko mä ainoo, jolla on ollu Legoja pienenä? Tai sit se johtuu siitä, että sen oon selittäny aina melko tuiskeessa olevalle hikottelijalle...)

Kaikki säikäyttelyt ja vedenjuonnit ylösalasin on hanurista. Ei mitää kikkakolmosii. Ei ne toimi.

Tavalliseen hikkaan en tiedä kyllä minäkään parannusta.
Avatar
#70 • • Tres Guest


tammikuu - tipaton
helmikuu - huppeliton
maaliskuu - morkkikseton
huhtikuu - hutikaton
toukokuu - tuiteriton
kesäkuu - krapulaton
heinäkuu - (lisää tähän joku)
elokuu - (lisää tähän joku)
syyskuu - (lisää tähän joku)
lokakuu - (lisää tähän joku)
marraskuu - maksakirroositon
joulukuu - (lisää tähän joku)



Tästä sainkin idean!
Avatar
#71 • • Remotion Guest



Tavalliseen hikkaan en tiedä kyllä minäkään parannusta.



Asetu seisaalleen ja täytä lasi viileällä vedellä. Rauhoita hengitystäsi hiukan hengittämällä muutaman kerran syvään, anna viimeisen hikan tulla ulos, tietäen että se oli viimeinen. Juo lasillinen vettä erittäin rauhallisesti ja hengittele samalla nenän kautta ulos ja sisään rauhallisesti, tärkeää on että lähes kokoajan kurkusta valuu hiukan vettä alas. Koita saada lasillinen kestämään ainakin 30sek. älä juo yli neljää desiä ettei tule liian pönäkkä olo. Hymyile raukeasti ja nauti hikattomasta maailmasta. Toimii ainakin mulla. :D
Avatar
#72 • • Taedium Guest

Asetu seisaalleen ja täytä lasi viileällä vedellä. Rauhoita hengitystäsi hiukan hengittämällä muutaman kerran syvään,

Mihin toi perustuu? Mikä tossa vaikuttaa?

Just noita kikkakolmosia mä en oo jaksanu hikkaan ees kokeilla.
Avatar
#73 • • Quu Guest
Mulla on aina kikkana toiminut yhden lasillisen juominen sokeripalan läpi. Tuossakin kikassa on varmasti kiittäminen sitä psykologista vaikutusta.

Uskokaa, niin se auttaa.
Avatar
#74 • • Bobsony Guest

"Näillä helpotat (krapulaa):
Krapulaan ei ole tieteellisesti vedenpitävää ehkäisyä tai hoitoa. Jos lipsut kohtuudesta, voit kokeilla näitä.

  • Syö kun juot: ruoka hidastaa alkoholin imeytymistä.
  • Nauti makeaa nestettä illan päätteeksi ja uudestaan aamulla. Se nostaa matelevaa verensokeria,
  • Jos pelkäät megakrappista, ota ennen nukahtamista ibuprofeenia."

"B-vitamiini auttaa? Kansanuskomus elää sitkeässä, vaikka todisteet ovat yhden kokeen varassa. 1970-luvulla tehdyssä tutkimuksessa B6-vitamiini eli pyridoksiini vähensi krapulaoireet puoleen. Koehenkilöt nappasivat yhden 400mg:n tabletin etukäteen, toisen kesken bailaamisen ja viimeisen illan päätteeksi. Vitamiiniuskoa nakertaa se, ettei havaintoa ole vahvistettu. Myös mekanismi on tuntematon."

Avatar
#75 • • Quu Guest

  • Jos pelkäät megakrappista, ota ennen nukahtamista ibuprofeenia."



Tietääkseni ibuprofeenin ja alkoholin yhdistelmä johtaa oksenteluun.
Avatar
#76 • • Taedium Guest

Mulla on aina kikkana toiminut yhden lasillisen juominen sokeripalan läpi. Tuossakin kikassa on varmasti kiittäminen sitä psykologista vaikutusta.

Siinä on ideana verensokerin nopea nostaminen. Se jollain tapaa resetoi pallean. Sokerin ja pienen määrän nestettä imeskely suussa on varmaankin nopein tapa saada verensokeria pikkusen nostettua.

Ja koitappa selittää toi humalaiselle. Mä en ymmärrä miten se on niin hankalaa. Joka kerta pitäny eriksee mainita, että saa sen nielaistakkin jossain vaiheessa...

Ei vaa skulaa tavalliseen hikkaan. (Ainakaan mulla.)
Avatar
#77 • • Edited Taedium Guest

Tietääkseni ibuprofeenin ja alkoholin yhdistelmä johtaa oksenteluun.

Omien kokemusten mukaan alkoholi voi suurissa määrissä nautittuna aiheuttaa oksentelua. Ibuprofeeni puolestaan on havaittu aiheuttavan päänsäryn alenemista. Yhdessä nautittuna ei tutkimushenkilöt (minä) ole huomanneet juuri mitään yhteisvaikutusta, ja tämä ilmiö on sittemmin omissa päissäni laitettu sen piikkiin, että Burana 400 ei ole kolmiolääke.

Paitsi että kokeissa käytetyt eläimet eivät normaalisti nauti särkylääkkeitä kuin ehkä noin maksimissaan kerran-kaksi vuodessa.
Avatar
#78 • • serotonot Guest

  • Jos pelkäät megakrappista, ota ennen nukahtamista ibuprofeenia."



Tietääkseni ibuprofeenin ja alkoholin yhdistelmä johtaa oksenteluun.


kuinka paljon sä sitä ibuprofeenia oot ottanu?
Kyllähän tollasen 400:n buranan kestää hyvin.
Haitallisinta ibuprofeenissa on käsittääkseni se, että kroonisesti ja/tai suurilla määrillä se voi aiheuttaa vatsahaavan
Avatar
#79 • • jouni a Guest
Ajattelin nauttia keittoa tässä kuussa kohtuudella :cool:

Join kuitenkin loppusyksyn ja alkutalven kiintiön joululomalla täyteen, niin nyt täytyy ottaa iisimmin

Aina voi ottaa yhden...ja sit viel yhden (palaa lauseen alkuun)

:roll:
Avatar
#80 • • Taedium Guest

Aina voi ottaa yhden...ja sit viel yhden (palaa lauseen alkuun)

So you got an extra GOTO10 line somewhere?