Tipaton tammikuu

178 posts, 9 pages, 18,874 views

Avatar
#121 • • Quu Guest

Lapin Kulta is like having sex in a canoe. - It's fuckin' close to water!



Toihan on kuuluisa Budweiser vitsi! :eek:
Avatar
#122 • • Wayne G Guest

Hoi te tipatonta tammikuuta viettävät! Nyt on välitilinpäätöksen paikka. Ketä sattuu, ketä janottaa, ketä kiristää ja ketä vituttaa muuten vain?
:D



Mua vituttaa suunnattomasti!!!
Kolulusta johtuva stressi painaa päälle, kaikkien duunien palautuspäivät lähestyy... lisäksi oluesta johtuva loputon jano maksimoi kurjuuden :mad:
Saatta olla, että perjantaina tulee kotiin mentäessä ostettua kaljaa. Ja sitäpaitsi tänään tulee täyteen 4-viikkoa dokaamatta/oltua ilman viinaa. Ja yleensähän toi kuukausi on toi 4-viikkoa.
Onneks huhujen mukaan Kari Grandi on nähty hengaamassa meiän Siwan nurkilla.... :D
Avatar
#123 • • Homegrove Guest
Älä petä mua oi aatetoveri. Muuten mulla on tässä mukana enää pari hullua Turkulaista. :crybaby:
Avatar
#124 • • Taedium Guest

Toihan on kuuluisa Budweiser vitsi! :eek:

:eek: EI VOI OLLA, ETTÄ MUN TEKSTISSÄ ON REFERENSSI TAI LAINAUS! :eek:
Avatar
#125 • • guli van kaak Guest

Antasivat jonku tehdä, joka tekee edes lievästi sinnepäin makua sisältävää olutta.



höpö höpö, mä antaisin vaikka molemmat kivekseni, jos saisin 30 vuoden varastot lappalaista. en mä sitä calijaa (niinku viinaa yleensä) sen maun takia juokkaan.

nimim. perus känniääliö tänäkin tammikuuna.
Avatar
#126 • • Taedium Guest

höpö höpö, mä antaisin vaikka molemmat kivekseni, jos saisin 30 vuoden varastot lappalaista. en mä sitä calijaa (niinku viinaa yleensä) sen maun takia juokkaan.

Niinkö? No sitten ihmettelen vielä enemmän.

Otappa kaksi pulloa käteesi kun meet ens kerran kauppaan. Kaljahan maksaa saman, oli mitä merkkiä vaan.

Lappari: 4.5%
Karhu: 4.7%

Jos sä et sitä maun takia juo, vaan humalan, niin eikö se Karhu olisi parempi vaihtoehto?
Avatar
#127 • • -=aave=- Guest

[]Joka kerta ku mäki nään jonku tuotteen, jossa mainostetaan tota tunturiporojen rakkautta, niin ihmettelen, että miksi Lapin Kulta on ylipäänsä päästänyt markkinoille niitä tuotteitaan...

Antasivat jonku tehdä, joka tekee edes lievästi sinnepäin makua sisältävää olutta. Ei Suomessa kyl normaalia olutta juomalla hyvää löydä. Karhussa on pikkusen makua, mut muuten joutuu ettii sit jotain erikoisoluita, joista saa maksaa vasemman kiveksensä Alkon kassalla Suomessa tai sit ne pari centtikolikkoa taskunpohjalta jossain toisessa maassa normaalin kaupan kassalla.

Lapin Kulta is like having sex in a canoe. - It's fuckin' close to water!



Otin muuten henkilökohtaisesti tosta herneen aika syvälle nenäonteloon, mutta rauhallisena persoonana en päästä sitä enään ulos, vaan nielaisen sen arvokkaasti.
Yksi asia mua vituttaa silti! Suomalainen olut on mielestäni parasta maailmassa (huom! olen juonut olutta myös ulkomailla. Oluessa täytyy olla sitä itsensä makua, eikä tyyliin puoli pulloa vaahtoa tai pari kuplaa. Kuplat, vaahdot ja kaikenmaailman hienosto juonti on pelkkää teeskentelyä. Sen pituinen se...

Ps. taisi olla pisin teksti, jonka olen plattariin muuten kirjoittanu. :)
Avatar
#128 • • LindaGP Guest

Oluessa täytyy olla sitä itsensä makua, eikä tyyliin puoli pulloa vaahtoa tai pari kuplaa. Kuplat, vaahdot ja kaikenmaailman hienosto juonti on pelkkää teeskentelyä.



Se on juuri se vaahto joka suojaa oluen makua lasissa. Ihmettelenkin miksi niin monissa ravintoloissa oluthanat säädetään ja pulloista kaadetaan niin ettei vaahtoa tule juuri ollenkaan.

T. Baarimikkosi
Avatar
#129 • • -=aave=- Guest

Oluessa täytyy olla sitä itsensä makua, eikä tyyliin puoli pulloa vaahtoa tai pari kuplaa. Kuplat, vaahdot ja kaikenmaailman hienosto juonti on pelkkää teeskentelyä.



Se on juuri se vaahto joka suojaa oluen makua lasissa. Ihmettelenkin miksi niin monissa ravintoloissa oluthanat säädetään ja pulloista kaadetaan niin ettei vaahtoa tule juuri ollenkaan.

T. Baarimikkosi



No joo, en tiedä noista oluista paljoakaan, muuten kuin että juon sitä melko runsaasti(jos nyt joku ei ymmärtänyt, niin merkki on Lapin Kulta).
Kiitti tiedosta, aina oppii jotain uutta. :)
Avatar
#130 • • Taedium Guest

Otin muuten henkilökohtaisesti tosta herneen aika syvälle nenäonteloon,

Miksi henkilökohtaisesti? Mä en pidä siitä vedestä mitä ne kehtaa myydä olutpullossa. En minä sinua verrannut veteen. Vai oletko Hartwallin osakkeenomistaja?

Oluessa täytyy olla sitä itsensä makua, eikä tyyliin puoli pulloa vaahtoa tai pari kuplaa.

Hö. Kyllä sitä on juotu weiss-oluttakin pullonsuusta ilman vaahtoilua, vaikka sillä ei kyllä saa kaikkea makua siihen olueen. Njam, ku sen kaataa oikein ja vieläpä oikeaan lasiin. Sulla on vaa väärä tekniikka siinä juonnissa.

Mut lämmintä weissia pullonsuusta liian nopsaan ja ... no min. puoli pulloa maassa.
Avatar
#131 • • Wayne G Guest

Älä petä mua oi aatetoveri.



Katotaan mitä kohtalo suo. :cool:
Avatar
#132 • • -=aave=- Guest

Otin muuten henkilökohtaisesti tosta herneen aika syvälle nenäonteloon,

Miksi henkilökohtaisesti? Mä en pidä siitä vedestä mitä ne kehtaa myydä olutpullossa. En minä sinua verrannut veteen. Vai oletko Hartwallin osakkeenomistaja?

Oluessa täytyy olla sitä itsensä makua, eikä tyyliin puoli pulloa vaahtoa tai pari kuplaa.

Hö. Kyllä sitä on juotu weiss-oluttakin pullonsuusta ilman vaahtoilua, vaikka sillä ei kyllä saa kaikkea makua siihen olueen. Njam, ku sen kaataa oikein ja vieläpä oikeaan lasiin. Sulla on vaa väärä tekniikka siinä juonnissa.

Mut lämmintä weissia pullonsuusta liian nopsaan ja ... no min. puoli pulloa maassa.



Tota, antaa olla. Tää menis vain "kuka juo parasta olutta"-sarjaan.

Toi tekniikka on muuten just kohdallaan, pullon suusta ja niin nopeesti ku pystyy. :excellent:
Avatar
#133 • • Jukka I Guest

No joo, en tiedä noista oluista paljoakaan, muuten kuin että juon sitä melko runsaasti(jos nyt joku ei ymmärtänyt, niin merkki on Lapin Kulta).
Kiitti tiedosta, aina oppii jotain uutta. :)



Erikoisempiinkin merkkeihin kannattaa ehdottomasti tutustua. Siinä kun ei voi hävitä mitään, mutta voittaa voi paljonkin. :)

Itse vaihdoin Karhu-linjan uusien makuelämysten bongailuun kolmisen vuotta sitten, ja sille tielle jäin. Kun on saanut vähän perspektiiviä kymmenistä uniikeista oluttyyleistä ja sadoista eri merkeistä, ei massatuotettu peruslager oikein tunnu enää riittävältä, vaikka toki ajaakin asiansa jos tavoitteena on puhtaasti humaltuminen.

Kyllä "paremmallakin" tavaralla saa tarvittaessa rehelliset perskännit aikaan ja nopeasti, varsinkin jos tykkää 8-10-volttisista belgialaisoluista. :hah:

Huomenna oluenystävää hemmotellaankin oikein kunnolla. :excellent:
Avatar
#134 • • Taedium Guest

Tota, antaa olla. Tää menis vain "kuka juo parasta olutta"-sarjaan.

Mä tiedän tasan yhden tyypin joka voi edes arvata missä on sitä "parasta olutta". Michael Jackson. Ja ei, hän ei tanssi, eikä hän juo Pepsiä.

Olen kuitenkin itsekin lyhykäisen ja mitättömän elämäni aikana juonut niin montaa olutmerkkiä, että en pysty edes sanomaan missä maassa olisin juonut edes omasta mielestäni parasta olutta. Riippuu fiiliksestä ja laadusta ja tarjonnasta ja siitä minkä kanssa sitä nauttii...
Avatar
#135 • • Hansu Guest

... en pysty edes sanomaan missä maassa olisin juonut edes omasta mielestäni parasta olutta.



Mun vastaus on Tshekki. Tumma lager tyyliin Krusovice, Staropramen, Breznak... Ja ison tuopin hinta oli ainakin silloin pari vuotta sitten 50 sentin kieppeillä.
Avatar
#136 • • guli van kaak Guest

Jos sä et sitä maun takia juo, vaan humalan, niin eikö se Karhu olisi parempi vaihtoehto?



noo, 0,2% sinne tai tänne. itse asiassa karhu on myös suomalaisista oluista sitä parhaimmistoa, ja taitaa olla tällä hetkellä myydyin keskiolut suomessa. yksi tärkee kriteeri mulle oluessa on se, miltä se maistuu lämpöisenä. tässä suhteessa moni suomalainen olut kyllä todellakin maistuu siltä itseltään poronkuselta, mutta lappalainen se vaan porskuttaa.

karhua en kauheasti juo, koska karhu on niin söpö eläin ja melkein rauhoitettu.

ps. hivoltage, tilataasko taas muutama rekallinen parvekkeelle?
Avatar
#137 • • -=aave=- Guest



ps. hivoltage, tilataasko taas muutama rekallinen parvekkeelle?



Voi tsiis, en muistanukkaan tota. :laugh:
Voishan sitä taas pian Lapin Kullan tehtaalle soitella! :laugh:
Huh, huh, mut silloin oli kyl hirvee jano. :crybaby: :happyroll:

Ps. taas Lappalainen rulaa! :D
Avatar
#138 • • Homegrove Guest
9 tuntia enää ystävät ja naapurit. :hearts:
Avatar
#139 • • xybo Guest
Nyt kun tammikuu alkaa oleen takana, niin eiköhän pistetä
samantien helmikuukin. helposti se menee.

-- xybo
Avatar
#140 • • Laite Guest

9 tuntia enää ystävät ja naapurit. :hearts:



Ole niinkuin mies ja vietä vielä tipaton helmikuu tuohon perään.