Tipaton tammikuu

178 posts, 9 pages, 18,855 views

Avatar
#41 • • messis Guest
lähes messis tos hommas. tosin synttärit on tammikuun lopulla, et joutuu
ehkä repeen ennen kuun loppua, mutta jos edes pari kolme viikkoa olisi niin alkaisi maksa-arvot nousemaan.
Avatar
#42 • • Elohopea Guest
Ideana ihan ok mutta itseni tuntien toteutus ontuisi aivan jumalattomasti :D
Avatar
#43 • • Bio Guest
Ei taida onnistua.. vaikka yrittäisin.
Täytyy harjoitella, jotta onnistuu.. :D
Avatar
#44 • • -=aave=- Guest
Ei mitään toivoa, että pystyisin luopua jokapäiväisestä oluestani. :D
Enkä taida edes haluta. :crybaby:
Avatar
#45 • • Daniel Braun Guest
Mä vietän lähes tipatonta vuotta... :scared:
No, kulunut vuosi meni siinä että dokailin kunnolla about kerran kuukaudessa/kahdessa.
Jos sitäkään.

Yhden iltasiiderin otin useammin, mutta sitä ei lasketa.
Eihän? :excellent:

Alkoholi on yliarvostettu juttu... :right:
Avatar
#46 • • DyyD Guest

Yhden iltasiiderin otin useammin, mutta sitä ei lasketa. Eihän? :excellent:

Alkoholi on yliarvostettu juttu... :right:



Jooh. Ei mun mielestä lasketa. Eikä noita mun iltapirtujakaan... :scared:

Sit ku on pari pulloa tyhjiä ni vietän ainaski humalattoman viikon :heart:
Avatar
#47 • • Elohopea Guest



Jooh. Ei mun mielestä lasketa. Eikä noita mun iltapirtujakaan... :scared:



Hohohooo....iltapirtut tieettän mihin se johtaa enemmän kuin herkästi... :D
Avatar
#48 • • nvd Guest

Hmm... Sulta ei löydy tältä syksyltä yhtään selvää viikonloppua. Multa ei löydy vuoden -95 jälkeen, eli kahdeksaan vuoteen en ole ollut yhtään viikonloppua selvinpäin! :eek:



tääh, miten ihmeessä te pystytte tuohon?
Avatar
#49 • • k1mm0 Guest
ei mitn tipatonta tammikuuta ainakaan mulle, kiitos.
mutta karkkilakon kyllä ajattelin aloittaa :happyroll:
Avatar
#50 • • Hansu Guest
"En saatana edes halua".

Miksei voi kulkea sitä monissa muissakin asioissa niin hyväksi havaittua kultaista keskitietä? Ei ole pakko olla kuivin suin ja menettää loistavia makunautintoja (ja toisinaan myös hauskoja hetkiä alkoholin parissa) muttei myöskään ole pakko juoda itseään säännöllisesti siihen tilaan että jalat lähtee alta kun pöydästä nousta yrittää.

En muutenkaan usko, että tollasesta tipattomasta tammikuusta (tai mistään muustakaan tipattomasta kuusta) on hyötyä, jos alkoholi on päässyt muodostumaan henkilölle ongelmaksi. Mitä hyötyä on kuukauden kärvistelystä, jos vuorokauden vaihtuessa helmikuulle riennetään saman tien baariin juomaan "hyvällä omallatunnolla"? Jos ihminen tosiaan kokee alkoholin ongelmakseen ja haluaa raitistua, luulen että se onnistuu helpommin vaikka omia juomisen syitä pohtien kuin jollakin tällaisella ihmedieettiin verrattavissa olevalla keinolla.

Ugh. Olen puhunut.
Avatar
#51 • • Zwei Einsdrei Guest
Onhan toi tipaton tammikuu tai yleensäki joku tavoitteellinen aikamäärä selvinpäin aika kuollut idea jos juominen on oikeasti ongelmaksi. eikä kuukauden selvinpäin olo niin paljoa lompakossakaan tunnu.. tuo kultainen keskitie on enemmän mun juttu vaikka laitamyötänen yleensä vie aina vähän sivuun keskitieltä :) silti ajateltiin kaverin kans lyödä vetoa ja kilpailla onnistuuko tipaton tammikuu..jos lipsuu niin häviäjä tarjoaa sitten viinat molemmille :D
Avatar
#52 • • anton Guest
Kyl tää on jo käynyt mielessä parikin kertaa, sen verran kosteaa oli joulukuussa.. :scared:
Avatar
#53 • • Jukka I Guest
Päättelyketju menee siis jotenkin näin:

1. Podetaan huonoa omaatuntoa liiallisesta dokaamisesta. :scared:
2. Vietetään naurettavan lyhyt ajanjakso kokonaan ilman viinaa. :panic:
3. Saadaan "todistettua" itselle ettei alkoholinkäyttö oikeasti ole ongelma. :)
4. Voidaan hyvällä omallatunnolla jatkaa entiseen malliin. :excellent:

Itsepetos rulez.
Avatar
#54 • • taro Guest
Töiden jälkeiset oluet olisi kyllä syytä jättää väliin koko tulevana vuonna.
Ennen kuin musta tulee täys äijä.
Avatar
#55 • • Salla Guest
kysyn vaan ett MIKSI! miks just tammikuu?? jos haluu selvistellä niin kai se nyt on sama ett minä kuuna sä sitä kokeilet :eek:
ja toisaalta, pullo punaviiniä päivässä pitää sydänlääkärin loitolla :DDD (o.k. määrät on ehkä sovellettuja mutta idean ymmärrätte ja sekin pullo menee yleensä puoliksi juotuna).
Eli, En Luovu.

edit: viisauksia.
Ante

Posts: 16

#56 • • Ante

kysyn vaan ett MIKSI! miks just tammikuu??



:aargh:

Koska se rimmaa, ja koska ollaan (jotkut, en minä) dokattu aika tavalla firman pikkujouluista lähtien, ja alkoholistahan ei saa nauttia, vaan siihen on aina liitettävä joku katumusmomentti :)

Välillä kokonaan alkoholista pidättäytyvän sekä sivistyneesti sitä nauttivan lista vuoden jokaisesta kuukaudesta jatkuu näin:

tammikuu - tipaton
helmikuu - huppeliton
maaliskuu - morkkikseton
huhtikuu - hutikaton
toukokuu - tuiteriton
kesäkuu - krapulaton
heinäkuu - (lisää tähän joku)
elokuu - (lisää tähän joku)
syyskuu - (lisää tähän joku)
lokakuu - (lisää tähän joku)
marraskuu - maksakirroositon
joulukuu - (lisää tähän joku)

Vaikkakin tipaton tammikuu -tyyppisellä ratkaisulla voi olla hyvät puolensa, niin luulen silti, että tällaisiin tempauksiin osallistuvilla on vaikeuksia hallita alkoholin käyttöään. Vähän kuin itseään pettäis - "ollaan nyt tää tammikuu ilman" - käy kuin muslimien ramadanin vietolle (Paastoaika - ei saa syödä valoisana aikana, mutta hillittömät syömingit alkavat auringonlaskun jälkeen ja paino kasvaa).

Kannatan maltillista, läpi koko vuoden käyttöä, joka riittää itsensä terveelliseen viihdyttämiseen ja muiden viihtymiseen.

Nimim. Alkoholin väärinkäytöstä aikansa kärsinyt

<offtopic>
K: hoho ho - onkos jollain pipo liian kireällä
V: on :agre:
</offtopic>
Avatar
#57 • • A-E Guest
Ei tule toimimaan. Viina kuuluu viikonlopun viettoon.
Avatar
#58 • • Laite Guest

Vaikkakin tipaton tammikuu -tyyppisellä ratkaisulla voi olla hyvät puolensa, niin luulen silti, että tällaisiin tempauksiin osallistuvilla on vaikeuksia hallita alkoholin käyttöään. Vähän kuin itseään pettäis - "ollaan nyt tää tammikuu ilman" - käy kuin muslimien ramadanin vietolle (Paastoaika - ei saa syödä valoisana aikana, mutta hillittömät syömingit alkavat auringonlaskun jälkeen ja paino kasvaa).

Kannatan maltillista, läpi koko vuoden käyttöä, joka riittää itsensä terveelliseen viihdyttämiseen ja muiden viihtymiseen.



Samaa mieltä. p.s. pipo ei oo kireällä :)
Avatar
#59 • • Jukka I Guest

ja toisaalta, pullo punaviiniä päivässä pitää sydänlääkärin loitolla :DDD (o.k. määrät on ehkä sovellettuja mutta idean ymmärrätte ja sekin pullo menee yleensä puoliksi juotuna).



Kohtuukäytön hyödyt eivät rajoitu pelkästään viiniin: 2-3 ravintola-annosta mitä tahansa alkoholijuomaa päivässä pitää sydänlääkärin loitolla. Alko kertoo:

Useissa laajoissa väestötutkimuksissa on osoitettu toistuvasti, että kohtuullinen alkoholinkäyttö, joka rajoittuu 2 - 3 annokseen eli 30 - 45 millitraan puhdasta alkoholia päivässä, vähentää sairastavuutta ja kuolleisuutta täyteen raittiuteen ja runsaampaan alkoholinkäyttöön verrattuna.

Avatar
#60 • • Homegrove Guest
Nyt se alkoi. :D