Tipaton tammikuu

178 posts, 9 pages, 18,865 views

Avatar
#81 • • Ana-- Guest
10 $X + 1
20 IF $X >20 GOTO KOTIIN ELSE
30 DRINK "Olut III"
40 GOTO 10
Avatar
#82 • • Karo Guest


Onneksi en juo kahvia, en polta mitään, en käytä huumeita ja viinaakin juon harvoin. ja elämä maistuu oikeasti hyvälle, myös aamuisin. :roll:



[/tilitysmode]
Aaargh! En tuomitse sinua, kukin eläköön niin kuin tahtoo. Sen sijaan kadehdin, ihmettelen ja ihailen. En pystyisi millään olemaan edes yhtä viikkoa juomatta. Polttamatta tupakkaa en pystyisi olemaan edes yhtä päivää (yritetty on, ja sain itkuraivarin duunissa). Kaikenlaisia päihteitä on tullut vedettyä kymmenisen vuotta. Tulee ahdistus ja paha olo jos *ei* juo tms.

Olen perustellut tätä itselleni sillä, että sitä on suvussa (addikteja ja alkoholisteja), ja että riippuvuuksien syntyminen on osittain biologisperustaista. Siis että uusimpien tutkimusten toiset syntyvät niin, että heidän dopamiini- ja serotoniinitasonsa ovat "keskivertoihmisiä" alempana. Heidän täytyy siis päihteillä pitää tätä dopamiinitasoa yllä tunteakseen olonsa edes jokseenkin siedettäväksi.
:rolleyes:

Tieteen kuvalehdessä oli taannoin artikkeli "koukussa dopamiiniin", jossa pohdittiin juuri sitä, että kaikki addiktiot ovat pohjimmiltaan oire samasta perusongelmasta. Monia muitakin syitä päihteiden liikakäytölle voi löytää. Esim. monet ADHD -potilaat sortuvat helposti päihteisiin, koska ne "normalisoivat" heidän oloaan ja helpottavat elämää tiettyyn pisteeseen asti.

Täysin päihteettömät ihmiset herättävät minussa helposti ärtymystä, koska tulkitsen heidän kieltäymyksensä tietynlaiseksi tasapainoisuudeksi (ja onnellisuudeksi?), jota minun on mahdoton saavuttaa. Se siitä. Ylihuomenna pääsee taas juomaan VIINAA, ihanaa!
:excellent:
[/end of tilitysmode]
Avatar
#83 • • timppa^ Guest


Onneksi en juo kahvia, en polta mitään, en käytä huumeita ja viinaakin juon harvoin. ja elämä maistuu oikeasti hyvälle, myös aamuisin. :roll:



[/tilitysmode]
Aaargh! En tuomitse sinua, kukin eläköön niin kuin tahtoo. Sen sijaan kadehdin, ihmettelen ja ihailen. En pystyisi millään olemaan edes yhtä viikkoa juomatta. Polttamatta tupakkaa en pystyisi olemaan edes yhtä päivää (yritetty on, ja sain itkuraivarin duunissa). Kaikenlaisia päihteitä on tullut vedettyä kymmenisen vuotta. Tulee ahdistus ja paha olo jos *ei* juo tms.

Olen perustellut tätä itselleni sillä, että sitä on suvussa (addikteja ja alkoholisteja), ja että riippuvuuksien syntyminen on osittain biologisperustaista. Siis että uusimpien tutkimusten toiset syntyvät niin, että heidän dopamiini- ja serotoniinitasonsa ovat "keskivertoihmisiä" alempana. Heidän täytyy siis päihteillä pitää tätä dopamiinitasoa yllä tunteakseen olonsa edes jokseenkin siedettäväksi.
:rolleyes:

Tieteen kuvalehdessä oli taannoin artikkeli "koukussa dopamiiniin", jossa pohdittiin juuri sitä, että kaikki addiktiot ovat pohjimmiltaan oire samasta perusongelmasta. Monia muitakin syitä päihteiden liikakäytölle voi löytää. Esim. monet ADHD -potilaat sortuvat helposti päihteisiin, koska ne "normalisoivat" heidän oloaan ja helpottavat elämää tiettyyn pisteeseen asti.

Täysin päihteettömät ihmiset herättävät minussa helposti ärtymystä, koska tulkitsen heidän kieltäymyksensä tietynlaiseksi tasapainoisuudeksi (ja onnellisuudeksi?), jota minun on mahdoton saavuttaa. Se siitä. Ylihuomenna pääsee taas juomaan VIINAA, ihanaa!
:excellent:
[/end of tilitysmode]



Sääliks käy. Viina masentaa ja ahdistaa. Tupakka turhaa. Muutenkaan en keksi mitään syytä käyttää mitään päihteitä.

nimim. 4kk viime humalasta ja siitäkään en tykännyt.
Avatar
#84 • • Timmo Guest

Sen sijaan kadehdin, ihmettelen ja ihailen.



Älä nyt sentäs.... :eek:
Avatar
#85 • • Ana-- Guest



[/tilitysmode]
Aaargh! En tuomitse sinua, kukin eläköön niin kuin tahtoo. Sen sijaan kadehdin, ihmettelen ja ihailen. En pystyisi millään olemaan edes yhtä viikkoa juomatta. Polttamatta tupakkaa en pystyisi olemaan edes yhtä päivää (yritetty on, ja sain itkuraivarin duunissa). Kaikenlaisia päihteitä on tullut vedettyä kymmenisen vuotta. Tulee ahdistus ja paha olo jos *ei* juo tms.

Olen perustellut tätä itselleni sillä, että sitä on suvussa (addikteja ja alkoholisteja), ja että riippuvuuksien syntyminen on osittain biologisperustaista. Siis että uusimpien tutkimusten toiset syntyvät niin, että heidän dopamiini- ja serotoniinitasonsa ovat "keskivertoihmisiä" alempana. Heidän täytyy siis päihteillä pitää tätä dopamiinitasoa yllä tunteakseen olonsa edes jokseenkin siedettäväksi.
:rolleyes:

Tieteen kuvalehdessä oli taannoin artikkeli "koukussa dopamiiniin", jossa pohdittiin juuri sitä, että kaikki addiktiot ovat pohjimmiltaan oire samasta perusongelmasta. Monia muitakin syitä päihteiden liikakäytölle voi löytää. Esim. monet ADHD -potilaat sortuvat helposti päihteisiin, koska ne "normalisoivat" heidän oloaan ja helpottavat elämää tiettyyn pisteeseen asti.

Täysin päihteettömät ihmiset herättävät minussa helposti ärtymystä, koska tulkitsen heidän kieltäymyksensä tietynlaiseksi tasapainoisuudeksi (ja onnellisuudeksi?), jota minun on mahdoton saavuttaa. Se siitä. Ylihuomenna pääsee taas juomaan VIINAA, ihanaa!
:excellent:
[/end of tilitysmode]



Eiks sun kantsis ehkä konsultoida jotain ammattilaista tosta aiheesta?
Tää ei oo mitään pään aukomista, ihan vaan tuli mieleen et jos tiedostat
ongelmas noinkin selkeesti, niin nyt on viel helppo päästä eroon tosta
tavasta ku kuuskymppisenä uradeekuna..
Avatar
#86 • • JussiS Guest
Ei perkele mitään tipattomia kuukausia. Tammikuu on tohon muutenkin pahinta aikaa, kun se on kuitenkin vuoden pisimpiä kuukausia. Helmikuuta vois harkita ;)
Avatar
#87 • • Jukka I Guest

Sääliks käy. Viina masentaa ja ahdistaa. Tupakka turhaa. Muutenkaan en keksi mitään syytä käyttää mitään päihteitä.

nimim. 4kk viime humalasta ja siitäkään en tykännyt.



Pikemminkin niin, että viinan liikakäyttö masentaa ja ahdistaa. Sen sijaan tuoppi bitteriä töiden jälkeen tai lasillinen skottilaista mallasviskiä illalla ovat sellaisia nautintoja, joita itse en vaihtaisi mihinkään. Silloin tällöin tapahtuva tarkoituksellinen kohtuukäytön rajojen ylittäminen on myös pirun kivaa.

Suomalaisten suhde alkoholiin tuntuu vielä tänäkin päivänä olevan kuin kieltolain ajoilta: kaikki viina mitä löytyy on juotava. Ainoa sallittu ja tavoiteltu päämäärä on humaltuminen, muuta käyttöä ei alkoholijuomilla voi olla. Ja ainoa vaihtoehto tälle meiningille on raivoraittius, ei suinkaan kohtuukäyttö.
Avatar
#88 • • Hansu Guest

Suomalaisten suhde alkoholiin tuntuu vielä tänäkin päivänä olevan kuin kieltolain ajoilta: kaikki viina mitä löytyy on juotava. Ainoa sallittu ja tavoiteltu päämäärä on humaltuminen, muuta käyttöä ei alkoholijuomilla voi olla. Ja ainoa vaihtoehto tälle meiningille on raivoraittius, ei suinkaan kohtuukäyttö.



Valitettavasti täysin totta.
Avatar
#89 • • Edited timppa^ Guest


Pikemminkin niin, että viinan liikakäyttö masentaa ja ahdistaa. Sen sijaan tuoppi bitteriä töiden jälkeen tai lasillinen skottilaista mallasviskiä illalla ovat sellaisia nautintoja, joita itse en vaihtaisi mihinkään. Silloin tällöin tapahtuva tarkoituksellinen kohtuukäytön rajojen ylittäminen on myös pirun kivaa.

Suomalaisten suhde alkoholiin tuntuu vielä tänäkin päivänä olevan kuin kieltolain ajoilta: kaikki viina mitä löytyy on juotava. Ainoa sallittu ja tavoiteltu päämäärä on humaltuminen, muuta käyttöä ei alkoholijuomilla voi olla. Ja ainoa vaihtoehto tälle meiningille on raivoraittius, ei suinkaan kohtuukäyttö.



Viinalla mä nyt tarkoitin tässä tapauksessa nimenomaan humaltumista. Mä ahdistun humalassa, ja ahdistun seuraavana aamuna koska olen ollut humalassa. Sen sijaan lasi hyvää punaviiniä on ehkä parasta maailmassa. On kyllä olemassa muitakin alkoholijuomia, joita diggailen, mutta humalatila on semmonen mitä pyrin kyllä välttämään kuin ruttoa.
Avatar
#90 • • timppa^ Guest
hups.
Avatar
#91 • • jouni a Guest

Aina voi ottaa yhden...ja sit viel yhden (palaa lauseen alkuun)

So you got an extra GOTO10 line somewhere?



Drinking Basic(s):

10 Take a drink
20 goto 10

Ohjelma toistaa itseään niin kauan, kunnes sammut :D :D
Avatar
#92 • • Tapsa Guest

..jota minun on mahdoton saavuttaa..



Vakuutit ainakin minut.
Tuolla asenteella et 'pysty' lopettamaan
yhtäkään noista paheista.

Tosin, jos haluat noista eroon,
niin hypnotisoija vois auttaa.
Avatar
#93 • • mark hamilton Guest
DIM kalja%

kalja% = 1

For kalja% to 10
Drink
Next
Avatar
#94 • • timppa^ Guest
public class Global
{
public static void main()
{
AlkoholiJuomat.Kalja Tuoppi = new AlkoholiJuomat.Kalja
for (int KaljaCounter = 0; KaljaCounter < 2; KaljaCounter++) {
Tuoppi.Kumoa
}
}
}
Avatar
#95 • • Taedium Guest

10 $X + 1
20 IF $X >20 GOTO KOTIIN ELSE
30 DRINK "Olut III"
40 GOTO 10
_____________________________

DIM kalja%

kalja% = 1

For kalja% to 10
Drink
Next
_____________________________

public class Global
{
public static void main()
{
AlkoholiJuomat.Kalja Tuoppi = new AlkoholiJuomat.Kalja
for (int KaljaCounter = 0; KaljaCounter < 2; KaljaCounter++) {
Tuoppi.Kumoa
}
}
}

Miksi mä meninkään sanomaan mitään?!

http://bulma.net/body.phtml?nIdNoticia=944
Avatar
#96 • • pie Guest

10 $X + 1
20 IF $X >20 GOTO KOTIIN ELSE
30 DRINK "Olut III"
40 GOTO 10
_____________________________

DIM kalja%

kalja% = 1

For kalja% to 10
Drink
Next
_____________________________

public class Global
{
public static void main()
{
AlkoholiJuomat.Kalja Tuoppi = new AlkoholiJuomat.Kalja
for (int KaljaCounter = 0; KaljaCounter < 2; KaljaCounter++) {
Tuoppi.Kumoa
}
}
}




On se perkele kun pitää juopottelukin ohjelmoida. Ohjelmoikaa nyt samalla sitten alkoholismi ;)
Avatar
#97 • • Taedium Guest

On se perkele kun pitää juopottelukin ohjelmoida. Ohjelmoikaa nyt samalla sitten alkoholismi ;)

Varo, sieltä tulee kohta tyyliin: if alcohol.level < 0.3% then Stobe.Lärviin | if stobe==0 then Nytkyn.Kramp ...
Avatar
#98 • • timppa^ Guest




On se perkele kun pitää juopottelukin ohjelmoida. Ohjelmoikaa nyt samalla sitten alkoholismi ;)



skipataan luokkamäärittelyt, se menee näin:

while (BOFH.Breathing == 1)
if (BOFH.Employer.Type == "Logistics Business")
while (BOFH.Sober == 1)
Tuoppi.Kumoa
}
}
}

edit: optimointia ;)
Avatar
#99 • • Bobsony Guest
(define (drink money)
(cond
((> money 0) (drink (- money price)))
(else ())))
Avatar
#100 • • plink Guest
vitu nördet, jätkät vetää perseet ja rupee koodaamaan. :)