Virallinen Maccitopicci

1,205 posts, 61 pages, 310,296 views

Avatar
#621 • • Edited Tuppu_ Guest



Oosny.

Tykkäät vaan kikkailla kokoajan wintoosas kanssa. Eipä oo hirveemmin ollut sille tarvetta ompun kanssa. Wink



No mitäs tähän sanois.. pah. eip tarvi sanoa mitään kun toinen mäkkikäyttäjä tekee sen mun puolesta ;)


Noi editorit ovat vähän huonoja settien taltioimiseen, koska sitten parin tunnin nauhoituksen jälkeen ne alkavat hieromaan piikkitiedostoa ja siihen menee taas 30-60min lisää aikaa (ainakin mun iBookilla). Toi Audacity on mun mielestä muutenkin täysin kelvoton.. Peak on siedettävä, mutta se tekee joskus ilkeitä korruptiota tiedostoihin ja on kuulemma pistänyt sileäksi kokonaisia kovalevyjäkin. Logicilla olen tehnyt audioeditit tähän asti, mutta nyt meinaan hommata tuon Soundtrack Pro:n.



On ne PC:t mustakin niin hirveän huonoja että ihan itkettää.
:hearts:


Mut sit jos ihan tosissaan jotain järkevää(ja mac myönteistä) postais tänne niin siisti kyllä toi Ipod Nano. Menis kyllä heti ostoslistalle jos olis varaa..



Niin, no eihän tänne ole pakko postata ollenkaan, jos ei ole mitään järkevää sanomista. :)

Oli tuossa päivällä kyllä aivan jumalattoman suuri kiusaus käydä laittamassa läppäri-topicissa kommentiks: "LOL :hah: , kun kuulemma jotain ongelmia oli ollut, mutta en viittiny ottaa osaa asiaan jossa minulla ei ole osaa eikä arpaa. :)

Ja tiedoksi, että tuossa ylempänä oli puhetta ilmaisista erittäin simppeleistä audiota tallentavista softista, joiden toimivuudella ei ole mitään tekemistä maccien toimivuuden tai applen omien softien toimivuuden kanssa.

Henk. koht. tuli ostettua tuo Soundtrack Pro jo alkukesästä ja toimii ainakin G5-koneilla hyvin ja korvaa mun käytössä täysin soundforgen. Audioeditori on hyvä ja mukana tuli gigatolkulla myös korkeatasoisia sampleja kattaen vähän kaikkia genrejä ja environmentteja. Nauhottelin livesettiä STP:llä kesällä myös ja hyvin toimi. Setille tuli mittaa jotain 2-3 tuntia. Taisipa olla vielä niin, että STP piirsi waven kuvan vielä samalla nauhoitusta tehtäessä. Jos ei piirtänyt, niin sen generoimiseen ei ainakaan mennyt kauan.
Avatar
#622 • • whuf. Guest


Niin, no eihän tänne ole pakko postata ollenkaan, jos ei ole mitään järkevää sanomista. :)



Juu no ihan alunperin piti tosta Nanosta jo heti sanoa, mutta kun törmää tommosiin teksteihin niin ei vaan voi sanoa muuta kun "LOL" :hah:
Pc puolella kaikki tuppaa aina ostamaan uusimman, halvimman ja spekseiltään "mageimman" tuotteen jonka toimivuudesta ei ole mitään takuita(ja usein ne bugaakin aika rankasti ennen kunnon päivityksiä). Sit lataavat sen masiinan täyteen kräkkejä ja waretettua softaa ja ihmettelee kun mikään ei toimi kunnolla. Siitä kun siirtyy Maciin ja ostettuun softaan on ero varmasti tosi huikea. Kun ei vaan ymmärretä että "rahalla saa ja ferrarilla pääsee". Mutta joo. Ihan turha puheenaihe.. ei tästä tulis muuta kun sotaa taas. Että piis. Mac on kova vehje oikeestikkin. Ihmetyttää vaan miks pitää kaikki muu haukkua suohon jos ei vaan osaa käyttää.

Mut täältä tähän :)


Ja tiedoksi, että tuossa ylempänä oli puhetta ilmaisista erittäin simppeleistä audiota tallentavista softista, joiden toimivuudella ei ole mitään tekemistä maccien toimivuuden tai applen omien softien toimivuuden kanssa.



Ok. Tiesin kyllä sen, mutta jos noi oli ne "vaihtoehdot" niin vähän huonosti menee. Että kyllä sitä kikkailua riittää Macci puolellakin.. hyvä esimerkki toi Miikan kirjotus siitä.


Henk. koht. tuli ostettua tuo Soundtrack Pro jo alkukesästä ja toimii ainakin G5-koneilla hyvin ja korvaa mun käytössä täysin soundforgen. Audioeditori on hyvä ja mukana tuli gigatolkulla myös korkeatasoisia sampleja kattaen vähän kaikkia genrejä ja environmentteja. Nauhottelin livesettiä STP:llä kesällä myös ja hyvin toimi. Setille tuli mittaa jotain 2-3 tuntia. Taisipa olla vielä niin, että STP piirsi waven kuvan vielä samalla nauhoitusta tehtäessä. Jos ei piirtänyt, niin sen generoimiseen ei ainakaan mennyt kauan.



Ihan kiva vehje toi Soundtrack Pro. Vertaus Sonyn SoundForgeen oli aika mukava uutinen koska se on todella hyvä softa. Samaa hintaluokkaakin vielä(SoundForge tosin piirun verran halvempi).
Avatar
#623 • • Tuppu_ Guest
Joo, se on selvä, että softatarjontaa ei ole macille yhtä paljon kuin windowsille, mutta yllättävän paljon softaa silti löytyy. Nuo ilmaiset audio editorit ovat todellakin hieman kökköjä, mutta muita yleiskäyttöisiä ilmaissoftia on pilvin pimein varsinkin juuri versiontracker.comissa. Se on ainakin selvinnyt mulle, että macilla voi tehdä kaikki muut jutut yhtä hyvin tai paremmin kuin windowsilla, paitsi pelien pelaamisen. Ja softatarjonta kyllä yllätti mut. Sitä on tarjolla ainakin 10x niin paljon kuin alunperin kuvittelin.

Ja tosiaan kyllä maceissakin omat kujeensa on ja ongelmia voi myös esiintyä, mutta niitä esiintyy harvemmin kuin windows-puolella. Esim. mulla on nyt ollut osx asennettuna vuoden siitä asti kun koneen ostin, eikä järjestelmä ole hidastunut lainkaan, vaikka kaikkea kilkettä on tullutkin asenneltua ja poisteltua. Keväällä kun tiger tuli, järjestelmä vieläpä nopeutui hieman kiitos ehkä osaksi sen, että g5-prossuja käytetään tehokkaammin.

Yks juttu, mitä windows-puolella ei tartte tehdä, on osx:n tiedostojen oikeuksien korjaaminen (suositeltava mutta ei pakollinen toimenpide) uusien ohjelmistojen ja päivitysten asentamisen jälkeen ja unix-hoitorutiinien ajaminen, mikä tulee yleensä tehtyä n. viikon tai kuukauden välein (jonka tosin voi automatisoida ja minä laiskana en ole vielä niin tehnyt). Rutiinien ajamiseen menee n. 10 sekunnista minuuttiin. Sensijaan windows-puolen kauan kestävää defragmentointia ei tarvitse ajaa, koska levyillä oleva tieto ei pirstoudu.

Ainoa varsinainen ongelma, mihin minä olen törmännyt macin kanssa oli tiettyjen pci-korttien kanssa ilmennyt boot-ongelma, joka ei varsinaisesti ollut edes itse macin vika, vaan käytettyjen korttien keskeinen yhteensopivuusjuttu. No, sain toimivan kortti-kombinaation selvitettyä ja homma toimii niinkuin pitääkin.
Avatar
#624 • • Miika Kuisma Guest
Joo, siis mun mielestä noi audioeditorit on ollu heikointa tarjontaa mäkille.. Wavelabin montage koostamista kaipais vielä, mahtaisko Sountrack Pro osata?

whuf.: Mä en ihan ymmärtäny tota sun heittoa kun en ottanut PC:hen kantaa mitenkään?
Avatar
#625 • • miikkah Guest

Ehdotuksia millä sais nauhoteltua dj-settejä?



Ohuesti tähän liittyen - minkä laatuinen äänen sisääntulo i/powerbookeissa on vakiona? tarvitseeko äänittämistä varten käytännössä ulkoisen palikan?
Avatar
#626 • • whuf. Guest


whuf.: Mä en ihan ymmärtäny tota sun heittoa kun en ottanut PC:hen kantaa mitenkään?



Joo ethän sä ottanutkaan. Enkä sulle vastannutkaan. Käytin sun postausta vaan vastauksena kun menit kertomaan just tosta mitä sähläilyä voi olla..


Aika sähläystä Tuppu sullakin :) Mä en ole esim konfannut PC-konettani viimesen 3 vuoden sisällä oikeastaan kertaakaan(paitsi nettiä.. mut netin säätäminen ei liity koneeseen vaan paskaan isp:hen). Mut kaiken voi tehdä monella tapaa, eikä toi nyt vielä mitään pahan kuulosta konffaushäröilyä sullakaan ollut. Sellanen tietynlainen "sokeus" vaan monissa Macci käyttäjissä häiritsee. Ei nähdä mihin kävellään kun tuijotetaan omenoita. Hehe runollista sanaleikkiä.

"Dont get me wrong" - paljon parempi systeemi se Mac on kun Winkku, mut mulla ainakin tulee sellanen hylkimisreaktio kun ihmiset ei osaa puhua järkevästi ja avoimesti jostakin. Eli tän topikin takia en ole vielä omppukäyttäjä :D





(nojuu on täällä paljon järkevääkin läppää)
:heart:
Avatar
#627 • • timppa^ Guest

Ehdotuksia millä sais nauhoteltua dj-settejä?



Ohuesti tähän liittyen - minkä laatuinen äänen sisääntulo i/powerbookeissa on vakiona? tarvitseeko äänittämistä varten käytännössä ulkoisen palikan?



Yllättävän hyvä. Mä käytän powermacissa tällä hetkellä m-audion hajottua
tota ihan vakioäänipiiriä. Latenssi jotain huomaamatonta eikä mitään
laatuongelmia.
Avatar
#628 • • timppa^ Guest


whuf.: Mä en ihan ymmärtäny tota sun heittoa kun en ottanut PC:hen kantaa mitenkään?



Joo ethän sä ottanutkaan. Enkä sulle vastannutkaan. Käytin sun postausta vaan vastauksena kun menit kertomaan just tosta mitä sähläilyä voi olla..


Aika sähläystä Tuppu sullakin :) Mä en ole esim konfannut PC-konettani viimesen 3 vuoden sisällä oikeastaan kertaakaan(paitsi nettiä.. mut netin säätäminen ei liity koneeseen vaan paskaan isp:hen). Mut kaiken voi tehdä monella tapaa, eikä toi nyt vielä mitään pahan kuulosta konffaushäröilyä sullakaan ollut. Sellanen tietynlainen "sokeus" vaan monissa Macci käyttäjissä häiritsee. Ei nähdä mihin kävellään kun tuijotetaan omenoita. Hehe runollista sanaleikkiä.

"Dont get me wrong" - paljon parempi systeemi se Mac on kun Winkku, mut mulla ainakin tulee sellanen hylkimisreaktio kun ihmiset ei osaa puhua järkevästi ja avoimesti jostakin. Eli tän topikin takia en ole vielä omppukäyttäjä :D





(nojuu on täällä paljon järkevääkin läppää)
:heart:



Totuushan on, että täydellistä käyttöjärjestelmää/ympäristöä/arkkitehtuuria
ei ole olemassakaan, mut mä oon ainakin omakohtaisen kokemuksen
kautta todennu mäkin kanssa kohdattavat ongelmat paljon pienemmiksi
ja helpommiksi ratkaista ku PC:llä. Oon tän macin hankinnan myötä
päässyt keskittymään paljon enemmän olennaiseen. Nää keskusteluthan
on käyty jo miljoonaan kertaan että se siitä.
Avatar
#629 • • Miika Kuisma Guest

Mä en ole esim konfannut PC-konettani viimesen 3 vuoden sisällä oikeastaan kertaakaan(paitsi nettiä.. mut netin säätäminen ei liity koneeseen vaan paskaan isp:hen). Mut kaiken voi tehdä monella tapaa, eikä toi nyt vielä mitään pahan kuulosta konffaushäröilyä sullakaan ollut. Sellanen tietynlainen "sokeus" vaan monissa Macci käyttäjissä häiritsee. Ei nähdä mihin kävellään kun tuijotetaan omenoita. Hehe runollista sanaleikkiä.


Mua ei kukaan pääse ainakaan moittimaan sokeudesta, koska mulla on ollut PC jo silloin kun 4Mhz 8086 oli tykein prossu :) Omena on ollut rinnalla vuodesta 1998, mutta OS X julkaisuun asti se oli vaivana, sittemmin ilona.

Ton PC:n kanssa saa jotain pientä ylläpidoksi laskettavaa toimenpidettä tehdä kerran viikossa kun omppuun ei ole tarvinut juuri koskeakaan. Pelkästään noi tietoturvashitit on mun mielestä riittävä syy heittää windows roskiin.. Linux on ihan kiva, mutta muusikolle siitä ei ole paljoa iloa. Onkos täällä kukaan vielä asentanut OS X:ää PC:lle?

PS. Just tossa kerran juteltiin oluen ääressä, että mistä johtuu ettei mäkille noita viruksia oikein ole.. tultiin seuraavanlaiseen johtopäätökseen. Siihen mennessä kun tämä iivöl koodari on päässyt X:n sisään sen verran että kykenisi siihen viruksen kirjoittamaan, hän on todennäköisesti jo niin rakastunut omenaansa, ettei halua sitä millään pöpöllä myrkyttää :laugh:
Avatar
#630 • • whuf. Guest


Pelkästään noi tietoturvashitit on mun mielestä riittävä syy heittää windows roskiin.. Linux on ihan kiva, mutta muusikolle siitä ei ole paljoa iloa.



Mutta eikös ne tietoturvashitit ole ihan arkipäivää Maceissakin. Pahimpina varmaankin nuo verkkomadot jotka siis leviää myös maccejen kautta. Eli ei välttämättä varsinaisesti -niille-.. mut onks se sit kivaa että oman koneen kautta kulkee kiljoona matoa ympäri maailmaa. Palomuurithan niissäkin on oltava(eikö vain?) ja virustorjuntaa suositellaan.

Maccejen viirukset on harvinaisia sen takia että Macci maksaa liikaa eikä niitä ole tarpeeksi paljon kattavan viirusleviämiskannan saavuttamiseksi. "Tauti" ei siis leviä vaikka sellaisen kehittäisikin. Monissa muissakin käyttöjärjestelmissä sama homma, että ei se OSX niin ihmeellinen siltäkään osalta ole. Mutta totta se että Macille löytyy paremmin esimerkiks musasoftaa kun vaikka Linuxille tai Unixeille.. ja vielä oikeesti tosi hyviä softia.
Avatar
#631 • • ken-guru Guest



Mutta eikös ne tietoturvashitit ole ihan arkipäivää Maceissakin. Pahimpina varmaankin nuo verkkomadot jotka siis leviää myös maccejen kautta. Eli ei välttämättä varsinaisesti -niille-.. mut onks se sit kivaa että oman koneen kautta kulkee kiljoona matoa ympäri maailmaa. Palomuurithan niissäkin on oltava(eikö vain?) ja virustorjuntaa suositellaan.



Wrong. Verkkomadot ovat täysin platform-riippuvaisia elikkä wintoosamaailmassa ne madot leviää.

Kyllä mäkistä löytyy palomuurit kuten nykyaikaisesta koneesta pitääkin löytyä. Mäkin palomuuri on muuten helppo käyttää.


Maccejen viirukset on harvinaisia sen takia että Macci maksaa liikaa eikä niitä ole tarpeeksi paljon kattavan viirusleviämiskannan saavuttamiseksi. "Tauti" ei siis leviä vaikka sellaisen kehittäisikin. Monissa muissakin käyttöjärjestelmissä sama homma, että ei se OSX niin ihmeellinen siltäkään osalta ole. Mutta totta se että Macille löytyy paremmin esimerkiks musasoftaa kun vaikka Linuxille tai Unixeille.. ja vielä oikeesti tosi hyviä softia.



Tää on se perinteisin kommentti kysymykseen, miksi mäkille ei ole viruksia. Mutta tämä perustelu ei oikein pidä vettä; nopeana esimerkkinä Apache. Maailmalla ylivoimaisesti suosituin www-serveri jolle löytyy vähemmän haavoittuvuuksia kuin IIS:lle (mikkisoftan tuote).

Mikkisoftan tuotteet ovat pitkän kehitystyön tuloksia. Kehitystyön, jossa ei olla tajuttu monikäyttäjämaailmaa ja sen aiheuttamia tietoturvariskejä. Tietoturvaa ei voi lapioida softaan jälkikäteen. Tietoturvan pitää tulla ohjelmiston kehitysprosessista. Uskoisin että nykyään tuo on huomattu myös mikkisoftalla (hienot julistukset turvallisuuden parantamiseksi jne) mutta you can't polish a turd :-)
Avatar
#632 • • Tuppu_ Guest
Virus-skannereita ei tartte käyttää ja riittää, että osx:n oma palomuuri on laitettu päälle. Jo pelkästään se, että root user on defaulttina pois päältä takaa sen, että mikään virus ei voi tuhota tai tehdä järjestelmätiedostoille suoraan mitään (ainakin näin olen ymmärtänyt). Ainoa mitä voi tapahtua on se, että käyttäjän oman kansion sisältö voi tuhoutua, jos joku virus pääsee valloilleen ja siihen tarvitsee kuitenkin käyttäjän itse antaa salasana, jotta komento voidaan suorittaa. Hyvä vaan, että macit ovat toistaiseksi pienemmän porukan käytössä, niin virukset eivät ole yleistyneet. Ja vaikka applen käyttiksestä pitääkin maksaa, on se pikemminkin samassa leirissä kuin linux, eli microsoftia vastaan, joten microsoftin softille viruksia kehittävät vain kokevat varmasti applen olevan ikäänkuin samalla asialla, joten ei omia kannata ampua. Tietty linux on vielä erikseen, kun se on täysin ilmainen, mutta jotain tota rataa kuitenkin.

Tietoturvashitit eivät ole maceissa arkipäivää. Toki käyttikseen ja softiin tulee tietoturvapäivityksiäkin, mutta ne ovat laadultaan pienempimuotoisia korjauksia. Eriasia nuo windowsin korjaukset, missä korjataan jo sellaisiakin aukkoja, joita hakkerit ovat ehtineet hyödyntää. Ja jos mac-kone on kytketty verkkoon niin tietenkin siellä portissa käy haistelemassa jos jonkinlaisia matoja ja ne laitetaan vain eteenpäin, että ei kiitos tänne. Pääasia, että eivät tartu macciin.

Kuka suosittelee virustorjuntaa macille, Symantec kenties? Haluavat vain saada myytyään tuotetta jolla ei tee yhtään mitään, koska viruksia ei ole. :D Jossain vanhemmassa järjestelmässä (taisi olla os9) esiintyi pari virusta, mutta osx:ssä niitä ei ole.

Ja se väittämä, että macci maksaa liikaa on ihan höpön pöpöä. Kannattaa katsoa ensin niitä koneen tietoja ja tutkia tarkkaan mitä tulee mukana ja miten se kone on kasattu ja miten se toimii. Sikäli yhdyn tähän, että g4-kannettavat ovat jälkijunassa uusia intel-prossuja odotellessa, mutta g5-koneet ovat ihan oikein hinnoiteltuja. Ja eikä kannata verrata 1-prossuista peltikoteloon kasattua pc-konetta tuplaprossuiseen g5-macciin, jossa on järeä virtalähde, 9 automaattisäätyvää tuuletinta ja 3mm vahva täysalumiininen painava kotelo. Ja mukana tulee vielä näppäimistö, hiiri ja aito käyttöjärjestelmä + iLife ohjelmisto. Ja mikä tärkeintä, kone on testattu toimivaksi, joten aikaa ei kulu siihen kikkailuun, mitä pc-konetta rakentaessa tuntemattomista osista voi tapahtua, vaan kone on heti valmis vaativaankin ammattikäyttöön. Ja kun vielä tiedetään, kuinka helposti asiat voivat mennä mönkään musahommien kannalta, eli äänikortti ei olekaan emolevyn kanssa yhteensopiva jne...

Ja sen voin sanoa, että vaikka macciin siirryinkin, niin ajatteluni ei ole muuttunut pätkääkään. Ainoastaan pääsin selville, että macit ovat hyviä laitteita. Ja en mene ostamaan jotain laitetta vain sen takia, että siinä lukee apple pinnassa. Esim. mighty mousea en hanki missään nimessä. Minikin on hieman epäilyttävä rakenteeltaan ja uusista 12" kannettavista kiehuu kovalevyjä rikki.

Jep, päk ty wörk... :)
Avatar
#633 • • R24 Guest
Olen tän jo aikaisemminkin sanonut:
Kun asensin powerbookiin Norton Antiviruksen, niin se löysi +15 makrovirusta. Kaikissa meidän duunin sadassa mäkissä on antivirus softa. Exelin makrovirukset ei tee mitään mäkille mutta on vaarallisia pc koneissa. Mäkillä ne ainoastaan tartuttaa kaikki exel filet ja jos niitä sitten lähettää pc käyttäjälle niin ne on sitten kusessa.

Eli jos olet tekemisissä exel & word filejen kanssa ja joudut jakamaan niitä pc käyttäjien kanssa, niin antivirus softa ei ole turha hankinta.
Avatar
#634 • • MikkiHiiri Guest

Maccejen viirukset on harvinaisia sen takia että Macci maksaa liikaa eikä niitä ole tarpeeksi paljon kattavan viirusleviämiskannan saavuttamiseksi. "Tauti" ei siis leviä vaikka sellaisen kehittäisikin.



Totta tuokin. Mut isompi kiitos kuuluu pitkälti unix-pohjalle, jossa mitään järjestelmän tihutöitä ei pääse tekemään ilman admin salasanaa (pätee myös linuxiin). Unixien tiedostojärjestelmä pohjautuu suoraan käyttöoikeuksiin, Windowsissa ne on vaan päälleliimattu lisä, eikä esim järjestelmää ole normaalisti suojattu mitenkään ulkopuolisilta tihulaisilta. Tauti ei täytä viruksen määritelmää, jos se ei pysty leviämään ja tuhoamaan käyttäjän "tahtomatta".

Onhan noita vakavia tietoturva-aukkoja ollut OSX:lläkin ja tulee olemaan. Bugitonta softaa ei ole olemassakaan, paitsi joku helloworld.c ehkä.
Avatar
#635 • • :t:c: : : Guest
Kyl sekin on jo mäkin saastuttamista, et ees ottaa jotain word tai excel filuja käyttöön. hyi hyi.


^^
Avatar
#636 • • Tuppu_ Guest
Niin siis eihän ne varsinaisesti mitään mac-viruksia ole, jos ne eivät tee mitään macille, mutta tyhmää jos tollaisia kuitenkin esiintyy. Entäs voiko noita makroviruksia edes saada, jos ei lataile netistä jotain saastunutta excel- tai word-fileä? Itse käytän wordia ja exceliä kyllä ja joskus pitää avata koulun windows-koneella file, jonka olen tehnyt omalla koneellani. En lataile mitään .doc tai .xls fileitä netistä koneelleni.
Avatar
#637 • • gerry Guest




Pc puolella kaikki tuppaa aina ostamaan uusimman, halvimman ja spekseiltään "mageimman" tuotteen jonka toimivuudesta ei ole mitään takuita(ja usein ne bugaakin aika rankasti ennen kunnon päivityksiä). Sit lataavat sen masiinan täyteen kräkkejä ja waretettua softaa ja ihmettelee kun mikään ei toimi kunnolla. Siitä kun siirtyy Maciin ja ostettuun softaan on ero varmasti tosi huikea. Kun ei vaan ymmärretä että "rahalla saa ja ferrarilla pääsee". Mutta joo. Ihan turha puheenaihe.. ei tästä tulis muuta kun sotaa taas. Että piis. Mac on kova vehje oikeestikkin. Ihmetyttää vaan miks pitää kaikki muu haukkua suohon jos ei vaan osaa käyttää.

Mut täältä tähän :)



Siis tuota juu. Pakko myöntää että olen kanssasi samoilla linjoilla.. Itsellänikin PC musakäyttöön konffattuna ilman nettiä/waresoftia toimii todella vakaasti enkä muista koska sitä oon viimeksi joutunut säätää... Niin, enkä windows päivityksiä oo pitkihin aikoihain hakennu (miks päivittää kun kaikki toimii eikä hämminkiä ole) jotka saattavat tuoda uusia ongelmia. Vain ajurit sekä musasoftat pidän ajan tasalla.


Tuntuu et toi mäkki on allaraund käytössä taas omaa galaxia.. Taustalla voi pyöriä netti, irc gallu sekä montaa muuta sovellusta itse musiikkisoftan päällä ja kaikki skulaa...

PC:llähän moinen ei onnistu... Kuukausittain ilmestyy uusia spywareita sekä viruksia jotka hidastaa koneen toimintaa..
Avatar
#638 • • P.Korhonen Guest


Tuntuu et toi mäkki on allaraund käytössä taas omaa galaxia.. Taustalla voi pyöriä netti, irc gallu sekä montaa muuta sovellusta itse musiikkisoftan päällä ja kaikki skulaa...

PC:llähän moinen ei onnistu... Kuukausittain ilmestyy uusia spywareita sekä viruksia jotka hidastaa koneen toimintaa..



Hohhoijjakkaa. :sleepy:
Avatar
#639 • • MikkiHiiri Guest


Tuntuu et toi mäkki on allaraund käytössä taas omaa galaxia.. Taustalla voi pyöriä netti, irc gallu sekä montaa muuta sovellusta itse musiikkisoftan päällä ja kaikki skulaa...

PC:llähän moinen ei onnistu... Kuukausittain ilmestyy uusia spywareita sekä viruksia jotka hidastaa koneen toimintaa..



Hohhoijjakkaa. :sleepy:



Tohon ylempään viitaten: Unix-käyttikset kestää kyllä ihan saatanan paljon raskaampia kuormia kuin Windows. Koneella voi vielä tehdäkin jotain (vaikka musiikkia), vaikka taustaprosessit ahmasis 90% tehoista. Jos vielä jotain Mac vs PC, niin Macissa ei tartte pelleillä irqqujen ja i/o-porttien kanssa. Niiden kanssa PC:ssä tuntuu olevan ongelmia usein enemmän kuin tarpeeksi.
Avatar
#640 • • gerry Guest


Tuntuu et toi mäkki on allaraund käytössä taas omaa galaxia.. Taustalla voi pyöriä netti, irc gallu sekä montaa muuta sovellusta itse musiikkisoftan päällä ja kaikki skulaa...

PC:llähän moinen ei onnistu... Kuukausittain ilmestyy uusia spywareita sekä viruksia jotka hidastaa koneen toimintaa..



Hohhoijjakkaa. :sleepy:



no herra on hyvä ja saa tulla näyttämään miten saan koneen toimimaan idioottivarmasti windowsilla jossa pyörii 100 sovellusta palomuurin kera plus musasoftat pääl vakaasti kaatuilematta tai niin ettei käyttö tahmene!

Sais nurkista pois pyörimästä tuon nettikoneen:)