Virallinen Maccitopicci

1,205 posts, 61 pages, 312,425 views

Avatar
#581 • • OSC8 Guest

Apple täräyttää: moninappinen hiiri! Eipä siihen kauaa sitten mennytkään...

MightyMouse
http://www.apple.com/mightymouse/



Jumaleissons kun on taas tyyli kohdallaan ja innovaatiota muille jaettavaks :happyroll:

Hittolainen, juuri tilasin logitechin langattoman hiiren läppärin kaveriks.. Nyt pitää kyllä harkita pidänkö tilauksen voimassa vai ostaisko tollasen.

Tuota mahtisonnihiirtä ei kuitenkaan tainnu saada langattomana? :sad:
Avatar
#582 • • Quu Guest
Langattomat hiiret yleisesti = saatanasta
Avatar
#583 • • Tuppu_ Guest

Langattomat hiiret yleisesti = saatanasta


Niin minäkin ajattelin ennenkuin ostin. Langaton näppis on kyllä saatanasta, sen voin myöntää. Mikään ei ole niin ärsyttävää, kuin että näppäimistön akut hiipuvat ja ei pysty kirjoittamaan ja sitten saa vaihdella niitä akkuja ja laittaa lataukseen. Sensijaan esim. tuossa mx1000-hiiressä kestää mulla akut yleensä ainakin viikon ja hiiressä on 3 pientä lediä kertomassa siitä, paljonko akkua on jäljellä ja ne ledit eivät ole pc-tyyliin äärimmäisen räikeästi esillä vaan tyylikkäästi. Näppäimistöä en ostaisi edelleenkään langattomana.
Avatar
#584 • • Loopy Guest

Näppäimistöä en ostaisi edelleenkään langattomana.


Hear hear. Mulla on tässä Puuceella käytössä Logitechin cordless desktop, josta näppis oli pakko heivata menemään ripeän patterikulutustahdin takia. Hiiri on pysynyt langattomana ja siihen oonkin ollut tyytyväinen.
Avatar
#585 • • gerry Guest

Näppäimistöä en ostaisi edelleenkään langattomana.


Hear hear. Mulla on tässä Puuceella käytössä Logitechin cordless desktop, josta näppis oli pakko heivata menemään ripeän patterikulutustahdin takia. Hiiri on pysynyt langattomana ja siihen oonkin ollut tyytyväinen.



Mjoo.... Itselläni langattomasta hiirestä virta hiipuu noin kahdessa viikossa kun taas näppikseen taisin vaihtaa pariston viimeksi puol vuotta sitten (ja näppis on ollut aktiivises käytös päivittäin).

Näköjään jotakin virrankulutuseroa noil on...
Avatar
#586 • • OSC8 Guest

Mjoo.... Itselläni langattomasta hiirestä virta hiipuu noin kahdessa viikossa kun taas näppikseen taisin vaihtaa pariston viimeksi puol vuotta sitten (ja näppis on ollut aktiivises käytös päivittäin).

Näköjään jotakin virrankulutuseroa noil on...



Joo itelläni oli aikanaan lähes sama homma logitechin näppis/hiiri-combon kanssa, ainut että hiiressäkin paristot kesti monta viikkoa.. Että todellakin eroja löytyy. Tai sit jengit on käyttäny jotain halpoja paristoja ;)

Niin taitaa toi steroidihiiri jäädä toistaseksi ostamatta kun ei oo Tiikeriä vielä tankissa.. :right:
Avatar
#587 • • cuusmo Guest

a) Missä on widescreen iBook. Edes se 14,1"
b) Missä on 12" iBookin Superdrive.

Ei mulla oikeastaan muuta valitettavaa oo. Ees toi SD:n puuttuminen ei saa mua olemaan tilaamatta tota iBookia.

Laskut sisään ja pikkunen pikalaina. iBook, here I Come!




Joo joo, hankintaan vaan.. itellä ollu iböökki kohta kaks vuotta. emmä lähde sen enempää kehumaan.. kokeilkaa ite ne jotka ei viel oo.. mut sen sanon, et tämmönen koneen täytyy ollaki

*iBook G4 12", 30 Gb, 640 Mb jne..*
Avatar
#589 • • MikkiHiiri Guest

http://ptech.wsj.com/archive/ptech-20050804.html :)



"But the key feature of the Wireless Optical Mouse 5000 is the magnifier button. You just click this little button on the mouse's left side, and instantly a rectangular area around the cursor opens to magnify that portion of the screen below. The rest of the screen remains normal"

Ohhoh... Onpa mullistava toiminto.. :D
OSX:ssä tollanenkin löytyy, muttei hiirestä. Varmaan sen saa hiireenkin jollain apuohjelmalla.

"So, stop the presses: Microsoft has beaten Apple on hardware design, at least in this one case"

Onhan noi mikkisoftan hiiret kyllä hyviä, totta. Parasta mitä firma on koskaan tehnyt.
Avatar
#590 • • aleksivirta Guest
joo toi zoomi on vähän... ööh.

microsoftin vahvuus on imo aina ollut siinä "evolution, not revolution"-puolessa, ne ei oo sillä tavalla innovatiivinen firma ku apple jonka tuotteet on parhaimmillaan ällistyttäviä ja pahimmillaan ihan järkyttäviä floppeja, mutta ne tuntuu haldaavan semmosen tasasen tuotekehityksen pikku hiljaa parempaan suuntaan. TJEU win xp, yleisfiilis on aika sama ku w98/nt4:ssä eikä mitään kauheen mullistavaa oo tapahtunut mutta käyttis on oikeesti vakaa ja sillä pystyy tekee paljon.

pitää kyl päästä tyyppaa tota mighty mousea, ton arvostelun perusteelta vaikuttaa vaan sellaselta "hyvä idis mut ois voitu tehä paremminkin"-osastolta.
Avatar
#591 • • MikkiHiiri Guest

win xp, yleisfiilis on aika sama ku w98/nt4:ssä eikä mitään kauheen mullistavaa oo tapahtunut mutta käyttis on oikeesti vakaa ja sillä pystyy tekee paljon



Mun mielestä WinXP oli iso askel huonompaan ja epävakaampaan suuntaan Win2000:sta (mut parempaan suuntaan susikasista). Olikohan niin, että W2k on pelkästään 32bit ja WinXP:ssä myös 16bit-koodia mukana? Johtunee tuo XP:n enempi epävakaus myös siitä. WinXP toi myös aivan uudelle tasolle "käyttäjäystävälliset" (lue:järkyttävät) Wizardit, joista ei meinaa päässä kirveelläkään eroon.

Saas nähä mitä Vista tuo mukanaan, WinFS:stä on ainakin toistaseks turha uneksii. Onneks OSX:n supernopea haku on käytössä :) Finderiin kirjottaa "aif" niin kovalevyn 17000 sämpleä on käsissä alle 5 sekunnissa
Avatar
#592 • • timppa^ Guest
Anandtechinkään arvostelu ei hirveästi kehuskellut tuota mahtirottaa.
Avatar
#593 • • MikkiHiiri Guest

Anandtechinkään arvostelu ei hirveästi kehuskellut tuota mahtirottaa.



No pitänee testauttaa silti heti kun mahd :)
Noi MS & LT megamuovimolot kun on aivan järkyttäviä omassa kädessä. Ehkä PC-puolen rassaajilla se ranne on tottunut enemmän meisselin vääntämiseen, niin Applen hiiret tuntuu sen takia liian epäergonomisilta.
Avatar
#594 • • Tuppu_ Guest
Microsoftin hiiristä en pidä lainkaan. Applen hiiret puolestaan ovat enemmänkin design näköä kuin käytön helppoutta tai ergonomisuutta. Logitechit ovat käyneet omaan käteen ihan hyvin. MX500 oli jo hyvä, mutta macciin ostin MX1000:n, kun se oli ostohetkellä paras malli (eikä silti kallis). Hieman voimakkaammat muotoilut kuin MX500:ssa ja muutenkin parempi. Riippuu tietty millainen käsi on ja millaiseen on tottunut. Applen oman perushiiren laitoin suosiolla ohjekirjojen kanssa pussiin. Sen verran avuton kapistus se oli. Tuo uusi mega hiiri varmasti on parempi, mutta ei innosta.
Avatar
#597 • • gerry Guest
Ihan näin aiheen vierestä tuli tässä ykspäivä mieleen kuinka montaa mäkkiä ollaankaan myyty Logicin ansioista....? Jo täällä plattarilla moni on siirtynyt mäkin pariin, puhumattakaan muusta maailmasta! Muistan kuinka moni Logicin käyttäjä aikoinaan kiros applen alimppaan helvettiin (ja ihmetteli Emagin toimintaa). Ja muutama sen aikainen applekapinallinen on nykyään onnellinen mäk omistaja;)

Joten... Oli varmaan aikoinaan Applen yksi fiksuimmista päätöksistä ostaa Emagic. Eipä ois yhtä montaa geefemma Cubasen avulla myyty mikäli apple ois steinbergin ostanut (mitenkään steinbergiä vähättelemättä).


Mielestäni kiitti Emagin, kiinnostus mäkkiä kohtaan on kaikkialla lisääntynyt ja mäk on saanut valtavaa huomiota ja bisnes käy lujaa... Tippuuhan noitten hinnatkin jo hurjaa vauhtia...

Jooh... jälkikäteen on näit hauskaa joskus pohtia:P
Avatar
#598 • • MikkiHiiri Guest

Ihan näin aiheen vierestä tuli tässä ykspäivä mieleen kuinka montaa mäkkiä ollaankaan myyty Logicin ansioista....? Jo täällä plattarilla moni on siirtynyt mäkin pariin, puhumattakaan muusta maailmasta! Muistan kuinka moni Logicin käyttäjä aikoinaan kiros applen alimppaan helvettiin (ja ihmetteli Emagin toimintaa). Ja muutama sen aikainen applekapinallinen on nykyään onnellinen mäk omistaja;)



Jälkeenpäin kun ajattelee, niin sama homma, kun kiksumaailmoissaan joskus ajatteli, että house helvettiin tältä planeetalta, ja kuinkas nyt onkaan: kasvanut "isommaksi" ja huomannut, että ompas sitä ollut tyhmä aiemmin ;)

Toisaalta mua OS9 ei kiinnostanut Macissa pätkääkään sen bugisuuden takia, Win 2k oli huomattavasti kehittyneempi (paitsi käyttöliittymältään). OS X 10.2 alkoi olemaan sitä mistä olin unelmoinut ja 10.3 oli eka käyttis Macissa joka kiinnosti. Se sai lopulta kääntymään, kun huomasin kuinka paska ympäristö Windows onkaan. BTW, käännytin just yhen Macistin lisää. Huomas vaan että ei oo aikaa ammattimuusikkona jauhaa Windowsin ongelmien kanssa musiikin teon sijasta (eikä mulla aikaa tulla joka päivä auttamaan;p ).
Avatar
#599 • • Loopy Guest

käännytin just yhen Macistin lisää.


Mulla nuppiluku on jotain kahden ja kolmen välillä.

Pian käy vaan niin, että nuo käännytetyt ehtivät hommaamaan koneensa ennen minua.

iBook on kuitenkin jo tilattu. Toimitusta odotellessa. :)
Avatar
#600 • • OSC8 Guest
Voi olla että tää on "old newz" muille, mutta mä bongasin tän vasta nyt:

LAME mp3-enkoodaus suoraan iTunesista!