Jep, multa löytyy tuo MB33 mk2. Se on niin loistava kone että olen pitkään ajatellut ostaa toisen samanlaisen sen seuraksi. Onhan tuo kyllä aika yksinkertainen syna. Perus 303 säätöjen lisäksi löytyy vain tuo sub-oskilaattori, särkijä ja PWM envelopella.
Waldorfin Pulsekin multa löytyy ja se on paljon paljon monipuolisempi. Myös soundiltaan aika mainio, erityisesti bassoissa. Pulse olisi lähes täydellinen monosyna jos siinä olisi parempi käyttöliittymä. Kyllähän nykyinenkin menettelee ja PC-editori auttaa tossa aika paljon.
MFB Synth 2 on ollut ostolistalla myös, mutta toi SA:n Neptunekin kiinnostaisi. Vermonan MARSia mietin joskus, mutta siinä näyttää olevan kummallisia rajoituksia, mm. oskilaattorien tasoja ei voi säätää eikä pulssin leveyttä muuttaa tai moduloida, ja muutenkin laitteesta puuttuu paljon featureita mitkä MFB:stä ja Neptunesta löytyvät.
Oon miettinyt myös että pitäiskö sittenkin hankkia oikea modulaarinen syna esim. Doepferilta. Siinä olis tyyliä. :D Thomannilla on myynnissä kaksi versiota suhteellisen edullisesti:
Mini (943e) ja
Basic (1490e).
Noissahan on se hyvä puoli että niitä voi ajan myötä laajentaa lähes rajattomasti ja rakentaa niistä mieleisensä lisäämällä tai poistamalla
moduuleja. Esimerkiksi erilaisia filttereitä löytyy paljon: Moog, TB, WASP, SSM2044 ja uusimpana moduuli josta löytyy legendaarisen Oberheim Matrix-12/Xpander filtterimoodit + paljon paljon muuta (~30 moodia). Kaikki siis 100% analogisia kopioita alkuperäisistä. Filttereiden lisäksi löytyy iso valikoima erilaisia waveshapereita, modulaattoreita yms. Jos jaksaisi niin tohon voisi melko helposti myös itse väsätä uusia moduleja!
Tämä otsikko on jo sinällänsä aika laaja, eikä sitä varmaan kannata lähteä laajentamaan. Ehdotan että tehdään tämän lisäksi oma threadi noille uusille analogisille polysynille (Andromeda, SE:n Omega 8, JoMoX SunSyn jne)... Onko tuon Andromedan hintaa muuten laskettu?? Ihmettelin kun Into-Luthmannilla mainostavat sitä alle kolmella tonnilla vaikka heillä on yleensä (kuvastoissaan) ryöstöhinnat. ;)
Edit: HeMussa A6:n hinta vain 2850e!!