Analogiset monosynat

121 posts, 7 pages, 37,830 views

Avatar
#81 • • Tuppu_ Guest

Välillä odotuskin palkitaan, niinkuin kävi Viruksen VST-softan kanssa, nyt se sitten vihdoin toimii, paskoja versioita ehti tulemaan yksitoista julkaisua ennen kuin se pelitti. :)



Tostahan voi olla montaa eri mieltä..Ei se kyllä vieläkään toimi lähellekään niinkuin pitäisi.Hyvä, että edes jollain toimii :)


Joo joillain ton virus vst:n kans on vieläkin ongelmia. Toisessa threadissa selitinkin hieman laajemmin. Minkään version kans ei kai arpit pysy syncassa (ei ongelma mulle, kun en käytä arppeja) ja automaatiot ei aina pelaa, ainakaan au-version kans logicissa tc:n käyttämän hieman kehnon wrapperin takia. Lisäksi kaikkien ulostulojen delay compensaatio ei pelaa oikein. Jos tuota plugaria käyttää vain yhtä kanavaa kerrallaan (täydellä polyfonialla ja efuilla), niin ongelmia ei juurikaan ole. Logicissakin automaation voi kiertää ohjaamalla midi cc:illä cutoffia ja muita. Ja joillain on ongelmia sen vst-version GUI:n kanssa. Mutta joo, virus ei oo analogimonosyna, ni päk ty aiheeseen...

En oo tiennyt tuosta vst-paneelista pulselle ja näköjään siitä on vasta tulossa mac au-versio. Näyttää ainakin screenshotin perusteella ihan ok:lta, jos se sitten toimii. Toivottavasti waldorf tekis pulsesta uudemman version vastaavalla ihan hardiskäyttöliittymällä. Itse olen kans waldorf-fani ja hyvä nähdä, että firma on taas pystyssä. MicroQ/Q-sarja on kans tosi hyvä, mutta soundin puolesta Pulse ja Microwave menee mun mielestä edelle. Q+ olis varmaan pätevä laite kans.
Avatar
#82 • • Happo Guest

Jep tosta väreilijöiden voimakkuudesta on puhuttu jo ohjekirjassakin, soundi muuttuu tosi radikaalisti voimakkutta muokatessa, mutta toisaalta pidän sitä hyvänäkin asiana, saa hyvin erityyppisiä saundeja ulos.


Joo tietenkin toi on vaan hyvä asia. Se tekee synasta entistä monipuolisemman. Sama temppu toimii muuten useimmilla muillakin synilla, jopa joillakin digisynilla kuten Alesis Ionilla (esim. Moog-filsun mallinnus toimii aivan kuten Pulsessa eli pienillä leveleillä soundi on paljon pehmeämpi ja ainakin mun korville mukavamman kuuloinen).
Avatar
#83 • • diskreet Guest
lolz, tällainen threadi on mennyt täysin ohi silmien! otetaanpas vähän retrospektistä tarkastelua kehiin; itsehän olin muistaakseni kauniin autereisena sunnuntai-iltapäivänä harjailemassa havuja ja muuta paskaa partsilta kun eräs nimeltämainitsematon bulk saapui pseudoyllättäen paikalle, valitteli krapulaa ja luopui MB33:staan :)

Siinä kun MAM oli vähän yhden tempun hevoinen



tän allekirjoitan oitis, mutta valekolkkioriilta kuitenkin erittäin kelpo temppu.

Täysi midikontrolli löyty jo MAMistakin, mutta tässä koneessa se tuntuu vielä paremmalta, koska kontrolleja on kymmenittäin versus MAM:n noin kymmeneen.



setuppasin jossainvaiheessa logicciin cc-nauhotuksen tolle. mut enhän mä sitä sit lopulta mihinkään käyttänyt, kun 99% ajasta tulee vaan nauhoteltua itse knobeilla käänneltyjä pulautuksia. sen sijaan kiipparilla tota on erittäin lystiä soitella. instant nikke knatterton <3

Se mitä menetettiin oli MAM:ssa ollut särö, joka oli kyllä vähän hyödytön, joten sitä ei kaipaa ja sitä varten maailmassa on kitarapedaaleja ja muita leluja.



pöh, se rulez :---D ite en oo juurikaan lämmennyt noiden mb33-oscien säröttämiselle vaan lähinnä ulkoista signaalia on kiva pistää tohjoksi. mut oonko mä jotenkin hidas, tyhmä vai peräti vajaa kun en oo keksinyt miten ton sais sellaseks et se filtteröis suoraan sisääntulevaa signaalia, eikä niin et pitää tulla midiä sisään josta sit lykitään siihen signaaliin envelopea? vai onko moinen edes mahdollista?

jostain pitää aina purnata; pwm-säätö saa kanttiaallon kuulostamaan lähinnä sekavalta - ääriasenossa jopa lisää kummallisen viiveen nuotteihin - ja resonanssin+särön vääntely aikaansaa ehkä turhankin rajuja heittoja dynamiikassa. muuten tuo onkin aika lailla überloistava vehje.

en tiedä miks, mutta omaan korvaan subosc kuulostaa jopa paremmalta kun normioscit, joten mix-vipu on ollut kello seiskassa viimeset pari viikkoa _o/
¡ Previous post about a year ago !
Avatar
#84 • • Sirkus Guest

Sivuaa nyt tämä jotekin tätä aihetta...

Mikserin puolella onkin tästä jo jonkinlaista keskustelua, mutta onko täällä kenelläkään kokemuksia seuraavista laitteista:

MFB Synth Lite
MFB Synth 2
MFB Kult-502
Technosaurus Microcon II

Apuva ja kokemuksia kaipailisin... :confused:


Neljä vuotta vanhaan viestiin vastaus, mutta bongasin tämän aiheen kun googletin tietoa näistä vehkeistä...
MFB muuten julkaisee tän kevään aikana Synth III:n, joka eroaa edellisistä siten että se on käytännössä modulaarinen, jossa noi modulit on kiinteästi.
Itse tuli tilattua MFB:n 503, joka ensivaikutelmalta on varsin mehevä laite.
Analoginen basari kuulostaa ainakin mun korvaan suht hyvältä, vaikka en kyllä pahemmin muita rumpukoneita ole kuullut kuin demoina :sad:
Avatar
#85 • • roisto ratissa Guest


Itse tuli tilattua MFB:n 503, joka ensivaikutelmalta on varsin mehevä laite.
Analoginen basari kuulostaa ainakin mun korvaan suht hyvältä, vaikka en kyllä pahemmin muita rumpukoneita ole kuullut kuin demoina :sad:



en tiedä miks mutta jostain syystä saan aina kiksit kun katon tätä laitetta jallun kuvastosta:

http://www.thomann.de/fi/jomox_mbase_01.htm

"analog bass drum module" :hah: jotenkin vaan niin pervoa.. :hearts: sitä sais trigattuakin mikä on aika cool
Avatar
#86 • • aleksivirta Guest
Nyhä se alko, siis koksuharrastus - Eurorack-modulaarin kasailu.
Avatar
#87 • • roisto ratissa Guest

Nyhä se alko, siis koksuharrastus - Eurorack-modulaarin kasailu.



nonni, mistäs päästä alotit? mun pitäis alottaa filtteristä, se olis semmonen akuutti hankinta ja oon vaikka kuinka kauan haaveillu ms-20 filtteristä setupissa.
Avatar
#88 • • doc Guest

Nyhä se alko, siis koksuharrastus - Eurorack-modulaarin kasailu.



nonni, mistäs päästä alotit? mun pitäis alottaa filtteristä, se olis semmonen akuutti hankinta ja oon vaikka kuinka kauan haaveillu ms-20 filtteristä setupissa.



Tästä olisi kiinnostavaa kuulla käytännön kokemuksia. Itsellänikin on ollut suunnitelmissa eurorack-modulaarin kokoaminen jo pitkään, mutta jostain syystä en ole vielä löytänyt itseäni tyydyttävää moduulikokonaisuutta. (Lisäksi modulaariin kuluva käteisen suunnaton määrä ahdistaa hiukan.) Hankalaa on myös se, että moduuleja ei pääse testaamaan missään ennen ostopäätöstä. Itselläni on joka tapauksessa lähtökohtana modulaarin suuntaaminen aluksi lähinnä monimutkaisempaan audion käsittelyyn. Eli filttereitä, bbd jne. riittävän kattavan/mielenkiintoisen CV-kontrollin ohjastamana. Oskillaattoreita lisäilen tarpeen mukaan myöhemmissä vaiheissa.
Avatar
#89 • • näköradiomies Guest
ms-20sessä on kyllä ihan hemmetin loistava filtterisektio<3
Avatar
#90 • • aleksivirta Guest

nonni, mistäs päästä alotit? mun pitäis alottaa filtteristä, se olis semmonen akuutti hankinta ja oon vaikka kuinka kauan haaveillu ms-20 filtteristä setupissa.



Analogue Solutionsin MS20-filsaa (SY02 tai joku tommonen) on haukuttu hyvin lähellä esikuvaansa olevaks, oot varmaan jo törmännytkin tohon?

Mulla on nyt tilanne se että 6U DIY-kotelo on melkein valmiina ja parit ekat utilitymoduulit kiinni ja toiminnassa:

monsterkid.jpg

Doepferia kokonaan eka satsi: external input (signaalipreamppi + env follower ulkoisille signaaleille), lowpass gate (Buchla-tyyliin valovastuksilla duunattu filtteri + VCA), ja sit rivi passiivimultipleja ja mikseri logaritmisilla potikoilla. Testailin pikaisesti tota kasaillessa vaan vetää läppäriltä tesnoa filsan läpi (env followeri moduloimaan cutoffia), ja hiton rankka saundihan siitä syntyi - hyvä valinta ekaks filtteriks omaan makuun. Pitää leikkiä lisää kunhan saa kotelon valmiiks ja himaan asti.

Ennakkotilauksessa ekaks VCO:ks mulla on Livewiren AFG (http://www.livewire-synthesizers.com/) ja kaikenlaista muuta tullut jo suunniteltua, saas nähdä miten käy.

Mulla on siis vähän eri lähtökohdat kuin doc:illa, eli oon suunnitellut tosta astetta perinteisempää äänigeneraattoria / synaa jota voisi vaikka MIDI/CV-konvertterin läpi soitellakin, ja sit mahdollisesti laajentaa enemmän sellasen "tekee patchattuna kummallisia saundeja itsekseen"-tyyppisen systeemin suuntaan jos sattuu olemaan tilaa ja varaa joskus. Jos saan haalittua tohon vähän lisää moduleita kevään mittaan niin tota voi kyllä tulla testailemaankin jos on kiinnostunut.
Avatar
#92 • • roisto ratissa Guest
mitenkäs muuten noiden powereiden kanssa ootte tehny? kokonainen räkki suplyineen vai ite rakentaan? ihan aluksi vois rakentaa johonkin puukoteloon sellasen minimaalisen setupin, eli akuuteimmat 1 tai 2 unittia.
Avatar
#93 • • aleksivirta Guest
Mul kävi tosiaan niin että toi vanha keskusradiovahvis jonka sain ilmaseks oli just sopivasti Eurorack-standardia (mitä noi Doepfer, ASol/ASys, Livewire, Plan B, etc käyttää) joten siitä sai pienellä modauksella fiksun kotelon. Poistelin sit sen Doepfer DIY kitin josta löyty noi virranjakopiirilevyt ja virtalähde, ne vaan kiinni koteloon ja piuhat paikasta toiseen. Hyvin toimii.

Tos on ulkonen muuntaja joka tiputtaa jännitteen valmiiks sit sisäselle virtalähteelle, se ei oo ihan niin kätevä ratkasu noin logistiikan kannalta ku et ois sisäinen rengassydänmuuntaja. Mut toisaalta jos hankin tohon sen jousikaiun niin ei tuu ainakaan sit mitään magneettista häiriöö kotelon sisäl niin paljoo jos jousen saa sovitettuu kotelon sisään.

mod1-small.jpg

mod3-small.jpg

Tossa ei oo nyt kaikkia moduuleit mitä nyt on (tohon on tullu lisää ainakin ASysin VCO + ADSR + VCA ja Harvestmanin Polivoks VCF) mutta ei oo digikameraa atm nurkissa et vois päivittää. Ai niin, ja ostin myös Kentonin MIDI-CV-konvertterin, hyvin pelittää ja siinä on yks LFO:kin ensihätään. AFG pykii vieläkin, mut ilmeisesti ois kesäkuun aikana luvassa. Sit jossain vaiheessa se jousikaiku, LFOt ja toinen envelope niin aletaan olla jo hyväl mallilla.
Avatar
#95 • • aleksivirta Guest

Aleksi ---> Tarvetta tämmöiselle Doepferin moduulille? ;)



kas siistiä, vois oikeesti muuten kiinnostaakin mutta

1) tila: oottelen edelleen ennakkotilaamaani AFG:ta (http://www.livewire-synthesizers.com/) joka tulee viemään tosta kotelosta hitosti tilaa, pitää miettii aika tarkkaan mitä haluu viel sit ettei tarvii alkaa kasaa toista koteloa...
2) prioriteetit: haluu lisää modulaatiolähteitä seuraavaks
3) raha: nyt on köyhää ja seuraavat palkat menee kaikkeen muuhun turhaan

:D

ilmottelen jos mieli muuttuu, mutta näyttää suomenmaalta löytyvän läjä muitakin doepfernörttejä... pistä muusikoiden.netiin kans ilmo?
Avatar
#97 • • Ryvon DJ Guest
Joo, kattelin kans tota. Eiks too oo myynnissä jo? Ainakin Thomannilla oli listattuna, en tiiä sitten onko vaan ennakkoläppä.

EDIT lisä: on se niin muree pikkunen monsteri toi:)
Avatar
#98 • • Kalle Karvanen Guest

Joo, kattelin kans tota. Eiks too oo myynnissä jo? Ainakin Thomannilla oli listattuna, en tiiä sitten onko vaan ennakkoläppä.

EDIT lisä: on se niin muree pikkunen monsteri toi:)



Kannattaa mailata sinne ja kysyä koska niillä oikeasti on se siellä kaupassa. Sivuilleen Thomann listaa noi rojut ajoissa, esim. Tribute Edition versio keikkui sivuilla varmaan puoli vuotta ennen kuin oli oikeasti saatavilla. Ilmeisesti (optimistinen) tieto tulee valmistajilta ja sitten kun joku kusee niin toimitukset myöhästyy.
Avatar
#99 • • aleksivirta Guest
En oikeen tiiä miks mutta en edelleenkää lämpee LP:stä kauheemmin. As in, kyl sellasen ottaisin ihan mielelläni ja löytäisin paljonkin käyttöä, mut ei oo semmonen "oho wau pakko saada"-vekotus muutaman pikaisen testailun perusteella.

Noh, mielipiteet, persereiät, jne. ja pitää kyllä disclaimerina taas myöntää että oon enemmän Arppi- kuin Moogimiehiä noin yleisesti. Mutta kyllä vanhempi orkkis-Mini silti kovasti lämmittää sydäntä sen verran mitä kaverilla soitellut ja ruuvaillut :happyroll: Ehkä noi uudet ei vaan kuulosta tarpeeks paskoilta...
Avatar
#100 • • dj daniel Guest
Hommasin tällaisen:

Spectral Audio Protone
- filsu on tyyppiä "naukuva"
- Lfo on varsin taipuisa, menee aina 3,8 kHz:n asti :)




http://kyamk.fi/~mk4hehi/protone.mp3 <- tässä x0xb0x ohjaa ProTonea

img1224rh0.jpg

sa.JPG