--
Originally posted by Tapi T
Itse aloitan maanantaina pänttäämisen kauppakorkeakoulun pääsykokeisiin. Tarkoitus on päästä Helsinkiin, mutta hätätapauksessa Turunkin koulu käy.
Mulla oli erittäin Turkuvastainen asenne keväällä 2001. Hain siis stadin kauppikseen, ja vannoin etten varmastikaan muuta Turkuun ja että lähetän hakupaperit vaan nyt varmuuden vuoksi.
No, en sitten päässyt Helsinkiin, ja olin ihan rikki siksi että mun pitäs muuttaa Turkuun. Onneks äiti sai mut sit tajuumaan et mä olen kuitenkin oikeesti päässyt kauppakorkeaan eikä mun elämäni lopu siihen et asun pari vuotta Turussa. No, olinkin sitten koulun alkaessa tosi innostunut siitä että pääsin opiskelemaan. Ja samoin ajattelen vieläkin, vaikka itse Turussa ei tule oltua kuin 2-3 päivää viikosta. Opiskelut pystyy aika hyvin järkkäämään niin et luennoilla ei tarvi olla vaan voi mennä suoraan tenttiin.
Tenteistä läpipääsyn vaikeus riippuu tosi paljon aineesta. Ja aineen opetuksen taso riippuu opettajista tosi paljon, on hyviä kursseja joilla vaaditaan sopivasti, ja on niitä joista saa 3ov muutaman tunnin opiskelulla. Mulla on tarkoitus valmistua vuoden 2004 jouluna tai viimeistään 2005 keväällä, eli maksimissaan neljässä vuodessa (josta aion viettää puoli vuotta vaihdossa ensi syksynä).
Mun kaltaisia stadin ja Turun väliä viikoittain matkustavia ihmisiä on mun tuttavapiirissä melkein 10. Selkeesti huomaa et niiden kans synkkaa parhaiten. Turkulaiset koulukaverit, no, ne on ihan ok silloin kun niitä näkee. En mä hirveesti jaksa koulun bileissä käydä, se on sellaista basic-haalarimeininkii.
Muutama vinkki pääsykokeisiin:
+Lue kaverisi kanssa yhdessä jos mahdollista.
+Muista säilyttää normaali elämä. Siis käy bileissä tavalliseen tapaan.
+Luo rutiini. Eli joka päivä vaikka kasilta ylös, aamupala, sitten lukemaan jne.
+Päätä että pääset. Luo mielikuva siitä että menet ensimmäisenä päivänä "kouluun".
--