Pääsykokeet 2004

154 posts, 8 pages, 26,273 views

Avatar
#61 • • ipe Guest


Nyt on opiskelupaikka onnellisesti plakkarissa, pääsin paperivalinnasta TKK:lle elektroniikan ja sähkötekniikan koulutusohjelmaan :)



Katos perhanaa! Onnee paljon! :cool:
Avatar
#62 • • Keba Guest
No niin, ei mitään oo kuulunu, huomenna pitäis soitella, rasittavaa...En uskonut nyt sentään niin huono olevan koulussa, etten edes pääsykokeisiin pääsis. Yo-peiffit toki oli huonot, mutta lukion päättäri sentään ihan ok. Hajottavaa..

Ehkei kantsis koittaa hakea sellasiin, minne pääsee kymmenesosa tai vähemmän sisään..
Avatar
#63 • • Tapi T Guest
Mä olin tänään pääsykokeissa Laurea-AMK:ssa.
.
.
.
Hyvinkäällä. :012:


Ehkei kantsis koittaa hakea sellasiin, minne pääsee
kymmenesosa tai vähemmän sisään..


Älkää hyvät ihmiset miettikö näitä sisäänpääsyprosentteja kouluun pyrkiessänne. Ne ovat täysin epäolennaisia asioita sisäänpääsynne kannalta eikä niiden ajatteleminen vie teidän valmistelujanne eteenpäin millään tavalla.

Vaikka olisi A:n paperit, niin useisiin akateemisiin opinahjoihin on hyvät pääsymahdollisuudet, kunhan vain valmistautuu huolella. Huonot YO-paperit saanut kandidaatti joutuu vain tekemään enemmän duunia, kuin se kuuden laudaturin priimus.
Avatar
#64 • • dixoff Guest
Tilastoja TKK:n tämän vuoden paperivalinnoista (niistä, jotka pääsivät sisään ilman pääsykoetta):
http://www.hut.fi/Abi/haku/paperi03.htm

Noita pistemääriä katsellessa huomaa kyllä, että tietotekniikka ei tällä hetkellä ole oikein kovassa kurssissa.
Radarski

Posts: 182

#65 • • Radarski


Mä olin tänään pääsykokeissa Laurea-AMK:ssa.
.
.
.
Hyvinkäällä. :012:



Oli kuulemma suht helpot pääsykokeet. Kyll sä nyt sinne pääset. :)
Avatar
#66 • • Mr. Sinner Guest
Vihdoinki on pääsykokeet ohi. Nyt voi alottaa kesän :)
Avatar
#67 • • plink Guest
hain yhteishaussa Stadiaan rakennustekniikan linjalle ja pääsykokeet olis huomenna. itse kokeet vaikuttaa vanhojen valintakokeiden perusteella hyvin simppeleiltä, mutta alkupisteet ovat omalla kohdallani aika kehnot (köh köh, olis pitäny joskus lukiossa tehdä jotain...) imho valintaperusteet vaatisi vähä tarkistusta, sillä esim. itse kirjoitin pitkästä matematiikasta C:n, ja amis-matskan (joka kuulemma on samaa tasoa kuin yläastematikka) kolmosesta saa saman pistemäärän. :)
Avatar
#68 • • Kesämies Guest
Olikos kukaan tänään (5.6.03) kemian pääsykokeissa? Tuntui tuo pääsykoe ihan kohtuuhelpolta... Itse hain Helsinkiin ja Turkuun.
Avatar
#69 • • diezel Guest


hain yhteishaussa Stadiaan rakennustekniikan linjalle ja pääsykokeet olis huomenna. itse kokeet vaikuttaa vanhojen valintakokeiden perusteella hyvin simppeleiltä,



Oli kyllä järjettömän helpot ne valintakokeet..
että kai painottuu juuri alkupisteisiin toi sisäänpääsy tai mistä tietää minkälaisia muut hakijat oli..
Avatar
#70 • • phanatic Guest
Huu... maanantaina kansainvälisen politiikan ja keskiviikkona aluetieteen pääsykokeet Tampereen yliopistossa.
Oon päntännyt helmikuun lopusta alkaen eli ainakaan lukemisen vähyydestä ei ole kiinni. Perhana kun nyt tärppäisi..
Avatar
#71 • • Mr. Sinner Guest
Kävin tos äsken kattoo piirustus- ja suunnittelukokeen pisteet arkkitehtipuolelle ja huonosti meni :( Pitää kai valittaa mut ei ne pisteet silti taida riittävästi nousta et sisään pääsis:007:
Ens vuonna uudestaan
Avatar
#72 • • Mikco Guest
Eilen oli sit Kauppakorkeakoulun pääsykokeet ja ei kovin kaksisesti menny.
Pitää mitä suuremmalla todennäköisyydellä yrittää ensi vuonna uudestaan.

Harmillista sinänsä :I
Avatar
#73 • • Peter Skogberg Guest
Te arkkitehdinalut: Jos viitsisitte vähän valottaa, että mitä aineita lukiossa tarvitsee/kannattaa opiskella jos pyrkii arkkitehdiksi? Ja kuinka vaikeata sinne on päästä / minkälaisia numeroita edellämainituista aineista tulisi saada? Ja sitten: Eikös se 'kuvaamataidon osaaminen' tarkoita arkkitehdeille geometristen kuvioiden kuin Mona Lisojen piirtämistä? Olen meinaan kohtalaisen hyvä ja tarkka geokuvioissa ja melkoisen huono maalaamisessa...

Ja lääketieteellinen: Onko sinne pääsyn vaikeus ylihehkutettua (lue: tarvitseeko pitkän matematiikan, kemian, fysiikan, biologian olla 9 tai 10, vai riittääkö 7-9, lukiossa / kirjoituksissa)?
Avatar
#74 • • Samuel Guest



Ja lääketieteellinen: Onko sinne pääsyn vaikeus ylihehkutettua (lue: tarvitseeko pitkän matematiikan, kemian, fysiikan, biologian olla 9 tai 10, vai riittääkö 7-9, lukiossa / kirjoituksissa)?


ei tietenkään, riittää kun osaa pääsykokeissa:)
vakavasti puhuen en tiedä, mutta kun tonne o sisään päässyt ei tarvitse ainakaan päivääkään enää miettiä fysiikkaa eikä matikkaa ja hyvin vähän myös kemiaa
Avatar
#75 • • D.Dekker Guest
jees oli kanssa HKKKn pääsykokeet eilen...
Muuten tuntu helpolta kokeelta mutta matikka tais mennä aika päin vi***a

mutta nyt alkaa kesä ja dokaaminen :)
Avatar
#76 • • Edited Mr. Sinner Guest


Te arkkitehdinalut: Jos viitsisitte vähän valottaa, että mitä aineita lukiossa tarvitsee/kannattaa opiskella jos pyrkii arkkitehdiksi? Ja kuinka vaikeata sinne on päästä / minkälaisia numeroita edellämainituista aineista tulisi saada? Ja sitten: Eikös se 'kuvaamataidon osaaminen' tarkoita arkkitehdeille geometristen kuvioiden kuin Mona Lisojen piirtämistä? Olen meinaan kohtalaisen hyvä ja tarkka geokuvioissa ja melkoisen huono maalaamisessa...

Ja lääketieteellinen: Onko sinne pääsyn vaikeus ylihehkutettua (lue: tarvitseeko pitkän matematiikan, kemian, fysiikan, biologian olla 9 tai 10, vai riittääkö 7-9, lukiossa / kirjoituksissa)?



No täl hetkel ei näytä siltä et olisin mikään arkkitehdinalku, mut enköhän pysty silti tähän pari vastausta tarjoo. Fiksuinta on tietenki ottaa lukios paljon kuviksen kurssei. Kaikest voi olla hyötyy oli se sitten valokuvausta, kokeilevaa kuvanilmasuu tai muotoiluu tms.

Sitten toinen must on pitkä matikka. Helpottaa erittäin paljon matikan kokeessa ja jokanen piste on tärkee. Eikä tässä tarvi mikään huippu osaajakaan olla. Ittelläni oli pitkän matikan keskiarvo jotain päälle 6 lukiosta ja ylppäreistä B. Sain muistaakseni 22/36 tuolta arkkitehtuuriosaston matikankokeesta. Lyhyelläki matikal pärjää, sillä nois kokeis keskitytään pääsasiallisesti suhteellisen helppoihin tasogeometrian tehtäviin ja kolmiulotteisten kappaleitten mittailuihin. Kantsii kattoo noita vanhoja matikankokeita niin näkee mistä niissä on kyse.

Kuvistaidoista taas on vähän hankalampi sanoo. Tehtäviä varten pitää osaa vähäsen melkein kaikkee. Piirustus ja maalaustehtäviä varten pitäis osata käyttää lyijykyniä, vesivärejä ja puuvärikyniä. Lisäks on hyvä et osaa käyttää 1 ja 2 pakopisteen perspektiiviä, osaa tehdä erilaisia luonto näkymiä ja hallitsee kaupunkinäkymien piirtämisen. Askartelutehtävii varten en nyt oikein osaa antaa mitään hyvii ohjeita. Tätäkin varten kantsii käydä läpi vanhoja pääsykokeita niin näkee mitä kaikkee voi tulla kokeissa eteen.

Sisään pääseminen on kohtuulisen vaikeeta. Jos nyt oikein muistan lukuja niin hakijoista pääsee sisään noin 10% ja harvemmin pääsee sisään heti ekalla hakukerralla.
Radarski

Posts: 182

#77 • • Radarski
Tänään varmaan saa tietää et pääsiks AMK:hon, mut mistä?

TTK:lta saa tietää huomenna.

"DI- ja arkkitehtikoulutuksen yhteisvalinnan tulokset julkaistaan verkossa perjantaina 4.7.2003. "

lähde:http://www.hut.fi
Avatar
#78 • • Tapi T Guest


Tänään varmaan saa tietää et pääsiks AMK:hon, mut mistä?


Kai sieltä tulee kirje himaan?
Radarski

Posts: 182

#79 • • Edited Radarski



Kai sieltä tulee kirje himaan?



Murossa näyttää olevan jo threadi, siitä kuka on päässy sisään.
Kait ne on soittanu johkin, mut kyllä varmaan niitten netissäkin
pitäis olla?
Täytyy selaa niitä lappusia himassa, jos niissä ois joku puhelinnumero.

muro on siis http://www.muropaketti.com ,jos joku ei tienny

tosin stadiassa ja evtekissä ei näkyny mitään...

Tällästä bongasin http://domino.hamk.fi/valitut03.nsf?OpenDatabase&Start=1&Count=150&Expand=2

"Valtakunnallinen yhteishaku:
Saimme Opetushallitukselta 3.7.2003 aamulla tiedon, että ammattikorkeakoulujen yhteishakujärjestelmän valinta-ajoissa on nyt huomattu niin laajasti vaikuttava virhe, että valinta-ajot joudutaan tekemään uudestaan. Tälläkin sivulla aiemmin näkyneisiin valittujen listoihin voi siis tulla muutoksia. Julkaisemme tiedot valituista välittömästi, kun tilanne selviää. Pahoittelemme tapahtunutta. "
Radarski

Posts: 182

#80 • • Edited Radarski
Buahah pääsin Lappeenrannan Tekniseen Yliopistoon :D..
(joo se ei ollu mulla ykkösenä vaan tokana vaihtoehtona..)
mut mut silti.. se pääsykoe meinaan meni ihan päin pers....

Täytyy viel kattoo jos pääsin johonkin AMK:hon

Kait siel lappeenrannassa on jotain mestoja missä levyjä
voi pyöritellä? ;) *wink* *wink*