jaardi jaardi jaa...

114 posts, 6 pages, 16,583 views

#1 • • Edited Elwira Guest
Tässä teille miettimistä. Ärsyttää kun yritätte vääristellä minua ja haukutte mun tekemisiä.Eli jatkakaa ilman minua. :D
#2 • • Edited Jukka I Guest

Mistä tämä johtuu?

1. näyttämisenhalu, laumasieluisuus, tarve kerätä pisteitä kavereilta
2. kyvyttömyys sietää erilaisuutta
3. huono itsetunto (liittyy edellisiin)
4. vapaa kasvatus, ei rajoja, eivät ole joutuneet vastaamaan tekosistaan

Osastoa 1-3 löytyy kyllä vähän joka ikäryhmästä, ei pelkästään teineistä. Mitä kohtaan 4 tulee, niin epäilemättä siirtyminen entisaikojen nahkavyö-kasvatuksesta nykyajan pleikkari-vanhemmuuteen alkaa pikkuhiljaa tuottaa hedelmää joidenkin yksilöiden kohdalla.
#3 • • Edited Teemu T Guest
#4 • • Necronomicon Guest
"porkkanapää"? :) ..sori..

Teinit on niin tyhmiä! :mad:
#5 • • Edited Elwira Guest

"porkkanapää"? :) ..sori..

Teinit on niin tyhmiä! :mad:

Muut lausahdukset:
" Me tehdään susta ja sun tukasta porkkanahyytelöä."
"Kato kun se heiluttaa tota rumaa kaulaliinaansa koko ajan."
"Tommonen pieni surkea pörröpää, josta ei ole mihinkään."
" Ruma pieni ankanpoikanen olet."

Aluksi Nauratti, mutta kun ne kamppas maahan niin sitten sain raivarit ja kävin päälle. Johtuen ihan mun kivusta jo aikaisemmin ja se että mun kipukynnys yltyi kaatumisen jälkeen siihen pisteeseen että sattui todella paljon ja mä en pienestä ujella koskaan. Joten annoin työille opetuksen.
#6 • • Necronomicon Guest
Ei oo onneks tullu omalle kohdalle tollasta mut varmaan palais hermot aivan varmasti! :mad:
Alkais "viidakkomies" :) heilua, vaikka en väkivaltaa kannatakkaan.
#7 • • Edited Elwira Guest
Tämä maailma alkaa oikeasti mennä todella huonoon suuntaan. Mä olen itse kasvattanut itseni ja tiedän silti sen että et saa kiusata vieraita ihmisiä taikka edes käydä päälle. On surkeaa liikkua tuolla kadulla yksin kun ei tiedä kuka hyökkää päälle ja mitä sitä sitten pystyy puolustelemaan itseään tämmöisessä tilanteessa jos on loukkantunut jo ennestään. Säälin mummuja ja pappoja joille aiheutetaan koko ajn pahaa vaikka raukat vain haluavat kävellä rauhassa raikkaassa ilmassa. Olen niin täynnä kaikkia saakelin teinejä joilla ei ole aivoja! Itse en ole väkivaltainen, paitsi silloin kun oloni on uhattu ja moni käy samaan aikaan kimppuun. Tilanne oli naurettava, mutta myös pelottavaa kun ei tiedä miten toiset reagoivat suuttuessaan. Hmmm... Hitto kun ei vanhemmat osaa pitää kuria enään lapsilleen.
#8 • • Edited MikkiHiiri Guest
Jostain kumman syystä mulle ei koskaan kukaa avaudu..
Johtuukohan siitä että joku joskus sanoi et näytän murhaajalta normaalisti :D
(hymyilen kyl aina, mutten tuntemattomille)

eiku joo, nyt muistin yhen jutun: kaaduin penskana (n.11v) pyörällä
asfaltille, liu'uin 5 metriä ja olin aika paskana. Noustessani ylös
katoin kun 70v mummot nauro mulle.. nous keskisormi silloin ylös.
Eli ei ne teinixit oo ainuita
#9 • • Edited Ezzy Guest

"Tommonen pieni surkea pörröpää, josta ei ole mihinkään."
...Joten annoin työille opetuksen.

hah! toivottavasti ottivat opikseen.

En tosin ole väkivallan kannattaja,
mutta toi ei varmana olisi jäänyt
kampitteluun seuraavalla kerralla.

Vältän baareja juuri tälläisen käyttäytymistrendin takia,
ihmisistä on tullut entistä riidanhaluisempia ja raakoja :(

Tönäisyistä jonossa tulee joukkotappeluita,
joihin muutamien yksilöiden on pakko laittaa nenänsä aivan turhaan
"koska veri kuohuu, kun näkee kahinointia"
Todella valitettavaa.

Tsemppiä Elvi :)
#10 • • medikki Guest

ihmisistä on tullut entistä riidanhaluisempia ja raakoja :(

enpä usko, että ihmisten väkivaltaisuus on muuttunut mihinkään suuntaan... se vain on enemmän tai vähemmän esillä lööppien yms. ansiosta.

tosin onhan noita joskus kuultu aivan järkyttäviä uutisia esim. siitä kuinka poliisi joutuu hillitsemään 100 päistä teinilaumaa counterstriken ( nettipeli, tiedoksi niille jotka ei tiedä ) takia.. usassahan tuokin sattui.

mut tuskin nykyään ihmiset on yhtään väkivaltaisempia kuin ennen. ei sellainen vain ole mahdollista :D
( tietysti minun mieli voi tehdä tepposet ja uskotella kaiken olevan niin PLURPLUR, mut... kyllä minä pärjään paremmin, jos ajattelen maailman positiivisena =)

kuningas alkoholi ja baarit( ei suoranaisesti, mutta alkoholin takia ) niitä tappeluiden keskittymiä yleensä on :(. itsekin vältän moisia paikkoja.
Bile/reivkulttuurin keskellä pyöriessä en onneksi _koskaan_ ( siinä ajassa mitä olen ollut, about 2-3v ) ole nähnyt ainoatakaan tappelua/nujakkaa/väkivaltaisuutta :D rispektiä ja kiitokset bilekansalle siitä :):)

ja teinien kasvatuksesta senverran, että ei se kuri/vapaakasvatus auta/vaikuta kovin väkivaltaisuuteen... yhteiskunta, kaveripiiri, mediat sitäkin enemmän.
ihminen on kokemuksiensa summa ja niinpä tuollaisia on hyvin vaikea johtaa syitä erillisiin käyttäytymismalleihin. jollekkulle on väkivaltaisuus voinut tulla juuri kurillisesta kasvatuksesta, jollekin kaverien vaikutuksesta ja joku on pelannut liikaa DOOMia :011:

elwiran tapauksessa on voinut olla jokin tällainen "jengi-tapahtuma".. 'kapinallisia' nuoria ilkkumassa ja osoittamassa yhteishenkeään. joukossahan se tyhmyys tiivistyy ( todettu juttu )

väsynyttä ranttaamista :p
#11 • • Edited Quu Guest

tosin onhan noita joskus kuultu aivan järkyttäviä uutisia esim. siitä kuinka poliisi joutuu hillitsemään 100 päistä teinilaumaa counterstriken ( nettipeli, tiedoksi niille jotka ei tiedä ) takia.. usassahan tuokin sattui.

Tietääkseni tuossa pelissä voittosaldot pyörivät jo useissa tuhansissa euroissa. Ei mikään ihme, että jotkut saattavat hermostua esim. huijareista.

disclaimer:
En ole peliä pelannut. Koneellani ei ole pystynyt pelaamaan mitään noin 3. vuoteen.
Minulla on elämä.
#12 • • Faini Guest
semmoset me teinit ollaan.... ;)
#13 • • Pinkki Guest

Mä sitten annoin tytöille kaikille 3 selkään kun piru se yksi pääsi karkuun.

:D huonostikäyttäytyvät teinit sietääkin saada selkäänsä joskus. Mulla on aikoinaa moneenki otteesee nimenomaa tuntemattomat mimmit käyny ilman sen näkyvämpää syytä kimppuun. Mulla tosin oli niihin aikoihin huomattavasti parempi pinna, ja se ei kumma kyllä menny kertaakaan - mikä oikeastaan vain harmittaa jälkeenpäin (olisivat sietäneet saada selkäänsä nekin). Sen kummempaa syytä tapahtumiin en ikinä keksiny, paitsi että joku naamassa kai ärsytti.
#14 • • DjClubDaHouse Guest

Että on jouduttu hillitsemään porukkaa, jotka pelaa Countteria rahasta.. Onhan se hyvä geimi, muttei nyt tollasen arvonen.
#15 • • DjClubDaHouse Guest

semmoset me teinit ollaan.... ;)

Soittelen eli spinnailet siis Kotkassa päin. Onkos siellä kunnon clubeja mis spinnailla, interested ?:)
#16 • • Tapi T Guest

Mä sitten annoin tytöille kaikille 3 selkään kun piru se yksi pääsi karkuun.

Oikein! Henk.koht. yks suurimpia vitutuksen aiheuttajia ovat nykyään huonosti kasvatetut kakarat, jotka kuvittelevat saavansa tehdä mitä tahansa. Eikö noille perkeleen kakaroille opeteta kotona, että mitä saa tehdä ja mitä ei? Mä en ois ainakaan pienenä edes uskaltanut käydä aukomaan kenellekään tolla tavalla, päällekäymisestä puhumattakaan!

Mun mielestä lapset ovat aika samanlaisia kuin lemmikit; molemmat käyvät "kouluttamattomina" ajan mittaan todella hankaliksi.

Kun minä olin pieni, niin mulla oli kyllä tarkat rajat mitä sain tehdä ja mitä en. Tukkapöllyä tuli ajoittain ja Koivuniemen Herrakin kävi meillä joskus. Viimeistään kymmeneltä piti tulla kotiin, hampaat oli pestävä aamuin illoin, lautanen piti syödä aina tyhjäksi, ei saanut kiroilla ja käsketyt asiat piti tehdä mukisematta... Kasvatuksen tuloksena on pikkuhiljaa kehittynyt kohtelias, mallikelpoinen ja kaikin puolin säntillinen kansalainen.
:D

Ps. Toivottavasti sä et saa syytettä pahoinpitelystä. :D
#17 • • Edited Tres Guest

4. vapaa kasvatus, ei rajoja, eivät ole joutuneet vastaamaan tekosistaan

Osastoa 1-3 löytyy kyllä vähän joka ikäryhmästä, ei pelkästään teineistä. Mitä kohtaan 4 tulee, niin epäilemättä siirtyminen entisaikojen nahkavyö-kasvatuksesta nykyajan pleikkari-vanhemmuuteen alkaa pikkuhiljaa tuottaa hedelmää joidenkin yksilöiden kohdalla.

Taas käsitteet iloisesti sekaisin.

Se, että lapsille ei aseteta mitään rajoja ja että he eivät joudu
kantamaan vastuuta EI ole vapaata kasvatusta,
se on kasvattamatta jättämistä. Vapaa kasvatus, jota mm. omat
vanhempani suosivat, tarkoittaa sitä että lapselle annetaan
tietty vapaus, mutta samalla myös vastuu, toki niin että
vanhemmat ovat jatkuvasti tarvittaessa tukena ja läsnä
lapsen elämässä. Vapaata kasvatusta ei siis ole se,
että lapsi jätetään oman onnensa nojaan pelaamaan
pleikkaria tai katsomaan tv:tä: usein tuntuukin siltä, että jotkut
pitävät heitteillejättöä samana asiana kuin vapaa kasvatus :012:

Väkivalta ja lapsen lyöminen ei koskaan ole hyvä kasvatusmalli,
ei edes väkivallalla uhkailu, sillä tässähän lapsille annettaisiin
ongelmiin ratkaisuksi juuri väkivaltainen toimintamalli
sosiaalisemman ratkaisutavan asemesta.
#18 • • Taedium Guest
AUUU!! Elwiralla ei käy säkä. :( Ekaks rekka päälle ja sit jotku räkänokat ilkkumassa. Sympatiani.

Blackoutin Mutu teoreema tuntui melko paikkaansapitävältä. Mutu pohjalta voin sanoa tuon pitävän paikkaansa. Joita vahvistaa nimenomaan tuo neljännen kohdan ja teemutin ilmaisema kasvatusmetodi. Ilman rajoja lapsi on turvaton. Turvattomuuden tunne voi purkautua väkivaltana. Nurkkaan ajettu kettukin hyökkää.

Raittiudella ei ole mitään tekemistä tämän kanssa? :003:

kurillisesta kasvatuksesta, jollekin kaverien vaikutuksesta ja joku on pelannut liikaa DOOMia

Jos vanhemmat ottaisivat vastuuta lapsista, mitä nykypäivän hulttiovanhemmat eivät tee, ei se Doomikaan vaikuttaisi niin. (Pitäkää provona tai nou, mutta itse äänestäisin kyllä, jos tulisi lakiehdotus luvanvaraisista raskauksista.) Itse pelasin pikkupoikana Doomin (Ja Wolfenstein 3D:n ja Spear Of Destinyn ja...) tatuoinneiksi silmäluomien taa. En uskaltaisi edes lyödä ketään. Varsinkaan päähän. Pelkäisin tekoni vaikutuksia. Vanhemmat antoivat minun pelata, mutta myös osoittivat rajat irl. He kertoivat mitä saa tehdä ja mitä ei. Virheet osoitettiin välittömästi ja niin, että sen sitten muistaa. Olen itse elävä todiste siitä, että kuria ylläpitävät vanhemmat ajavat tietokonepelien vaikutusten yli. (Tai sitten mä vaan muuten vaan pelkään väkivaltaa livenä.)

Koulussa sitten itse henkilökohtaisesti näki (yläasteaikaan) kun vanhempien huoli opettajien kurinpidosta nousi tapetille. Vanhemmat halusivat, että he kasvattavat lapsensa itse, eikä opettajien tarvitse sitä tehdä. Opettaja ei saanut edes ohjata olkapäällä kättä pitäen oppilasta ulos luokasta. Arvatkaa millanen kuri oli? Vaikka itse en käyttäytynyt mallikkasti aina, niin tuo oppilaiden vanhempien ajama linja heikensi _minulle_ annettavaa opetusta. Jos haluavat, että lapsensa elävät kuin pellossa niin ei tarvitse tehdä sitä _minun_ koulussa.

Intissä sama juttu. Meillä oli melko löysä kuri siihen verrattuna, mitä olin muilta kuullut. Ihmettelinkin, kuinka niillä resursseilla alijohtajat saivat pidettyä kurin. Vaan puolivälissä inttiä tuli varusmiesjohtajillekkin uudet säännöt. Aamusin ei saa huutaa yms. Ai niin, ja henkilökohtaisesti ei saa huutaa kenellekkään... :rolleyes: Uudet alokkaat kun tuli ja niitä touhuja katselin, kun alokas heittää tohvelilla varusmiesjohtajaa, jonka ainoa keino saada ko. alokas kuriin on kirjoittaa kompanjan päälikölle ilmoitus aiheesta. Naurettavaa pelleilyä. Liika kuri (kuten Suomen laki on menossa) on pahasta, mutta liian vähän kuria on myös häiritsevä. Ei pitäisi aina niitä häiriköitä hyysätä kunnollisten ihmisten kustannuksella.

Väkivalta ja lapsen lyöminen ei koskaan ole hyvä kasvatusmalli,

Ko. tapauksessa imo oli teinixien kannalta edullisempaa, että koulutuksen teki Elwira, jonka uskon olevan henkilö, joka ei ylimääräistä turpaanmätkimistä harrasta. Jossain vaiheessa teinix, jolle ei olla rajoja näytetty menee sitten jollekkin tonyhalmeelle uhittelemaan. Ja ohhoh, vakuutusyhtiössä ihmetellään että millaiset korvaukset tulee maksaa niellystä lumilapiosta.
#19 • • liisa Guest
Minä olin nuorena just tollanen teinityttö! Mut mulla oli niin vikkelät jalat että pääsin aina karkuun!
#20 • • Homegrove Guest
Olen havainnut että vittuileville räkänokille kunnon avautuminen runsain ärräpäin ja uhkaavalla asenteella auttaa aina. Pitää vaan olla vakuuttava.

Lyömine ei kyllä ole huono vaihtoehto. :001: