jaardi jaardi jaa...

114 posts, 6 pages, 16,586 views

#61 • • Elwira Guest

No huh tätä hullua maailmaa!! enpä kyl haluis suututtaa elwiiraa.. toivottavasti tykkäät tästä teinistä ees vähän.. :012:

Kyllä mä tykkään susta. :004: Mutta en tietenkään tykkää tuntemattomista jotka käy syyttä suotta päälle. Mä olen pieni kokoinen ja hei ihmiset voisitteko kuvitella että tämän kokoinen tyttö saisi joltakin muka katkaistua koiven tai muuten rikottua? Ehei! On mullakin ollut silmä mustana kun teininä leikkitappelin ystävieni kanssa mutta enmä turpaani ota tuntemattomalta ikinä. En vanhemmilta enkä nuorilta.
#62 • • Individual Guest

kyllä ne pienemmätkin osaa: kaksi n. 5-vuotiasta täysin tuntematonta poikaa huuteli mulle eilen että "vitun munaperse!" :/

noh, tilanne oli niin yllätyksellinen, että hyvät nauruthan siitä lähinnä sai. :)

Lasten suusta kuulee totuuden...:D

T:Tero
#63 • • Individual Guest

Kaks kunnon klubia,

Das Boot(kesäisin) ja http://www.clubtarget.net (normaali sesonki)

meidän jengi pyörittää molemmat.

Das Boot bileet kesäisin Kotkan Kantasatamassa on jotain sellaista, minkä toivoisin jokaisen klubbaajan pääsevän kokemaan...
Mahtava tunnelma meren äärellä, dj:t soittaa idyllisessä ravintola-aluksessa sisällä ja teltassa ulkoupuolella...

Ei sitä voi sanoin kuvata, mitä se voi parhaimmillaan olla...

#64 • • sniper Guest

Das Boot bileet kesäisin Kotkan Kantasatamassa on jotain sellaista, minkä toivoisin jokaisen klubbaajan pääsevän kokemaan...
Mahtava tunnelma meren äärellä, dj:t soittaa idyllisessä ravintola-aluksessa sisällä ja teltassa ulkoupuolella...

Ei sitä voi sanoin kuvata, mitä se voi parhaimmillaan olla...

Liittyy aiheeseen miten?
#65 • • Mrrshan Guest
Puolustautuminen väkivaltaisesti väkivaltaista hyökkääjää vastaan ei ole ainoastaan hyväksyttävää, vaan joissakin tilanteissa myös moraalisesti hyvä teko (kohtuuden rajoissa tietysti).

Erityisesti sellaisissa tilanteissa missä hyökkääjä(t) käy huvin vuoksi kimppuun. Jos uhri ottaa muutaman iskun ja lähtee karkuun, silloin hyökkääjä saa juuri sen mitä hän on hakemassa. Hän kokee onnistumisen elämyksen ja saattaa hyvinkin toistaa tekonsa (jos ei samalle niin jollekin muulle kohteelle) niin monta kertaa kunnes saa joltakulta "opetuksen".

Se että juoksisi karkuun vittuilevia teinejä tilanteessa joissa niillä ei ole fyysinen ylivoima... sellainen vituttaa pitkään. Ennemmin ottaisin mustan silmän ja pari revähdystä.
#66 • • Bikku Guest
Teinit vai lapset :D ? Enmä ainakaan enään teininä kehdannut/kehtaa tehdä mitään tommosta. haha.
#67 • • Taedium Guest
Imo:a...

lyöminen väärin? Karkuun juoksu oikea vaihtoehto?

Kyllä. Lyöminen on aina väärin. (Tapauksesta riippuen joskus vähemmän tuomittavaa, muttei koskaan hyväksyttävää.) Ja karkuun juoksu on monissa tapauksissa ihan hyvä ja oikea vaihtoehto. En Mixan tapausta tiedä, että miten sen auton kanssa ja muuten, että millaiset pakomahdollisuudet oli. Lisäksi kun en ollut paikalla, niin en tiedä millaista keskustelua käytiin. Olisiko siinä ollut mahdollista esmes huumorilla ja itseironialla päästä tappelusta.

Ja Elwiran tapauksessa se lumihangessa pyörittely olisi ollut opiksi ko. henkilöille. (Siis suurimpana siinä olisi ollut säikäyttäminen, ei väkivalta.) Ja annetuilla tiedoilla minusta näyttää ylireagoinnilta.

Mä kuvittelin, että mä olen nähnyt jos jonkinlaista. Ehkä mä vaan haldaan tilanteet jotenkin niin hienosti, etten itekkään tajua. Tai sit mulla käy säkä, eikä mulle tuu ne daiju pimeenä kulkevat naputtelemaan. Mä olen jopa stevenä selvinnyt lähes kaikesta puhumalla. Harmitti silloin kun joutu jonkun kansallissosialistin kanssa pariksi, kun tiesi, että tänään tapellaan. Yksin oli mukavampaa, kun se asemalla dokaava nuorisolauma jotenkin vain minun läheisyydessä oli vähemmän agressiivinen. Ehkä mä olen kasvanut vaan pumpulissa.

Mua kyllä kypsyttää toi asenne, että jos joku vähän tönäsee johonkin suuntaan, niin se on oikeutus pistellä turpaan. Vaikka mä puhun paljon siitä karkuunjuoksemisesta, niin ei se nyt ole se ensimmäinen, mitä tulee tehdä. Se on siinä tilanteessa, kun ei enää puhella pärjää. Ja siitä ensimmäisestä huitasustakin riittää aikaa yleensä siihen toiseen niin paljon, että kerkee tekemään vaikka mitä muuta kuin lyödä.

Itsellä on ollut joitain tilanteita, jossa olisin voinut pistää turpaanlyöntikilpailun pystyyn, mutta toimin muutoin. Yhtään offensiivista liikettä en ole tehnyt, vaan olen tehnyt itsestäni sellaisen, että toisen ei tee mieli lyödä uudestaan. Ihan vaan sillä, että esmes lyönnin jälkeen ei näytä mitään kivun elettäkään, vaan alkaa hysteerisesti kikattamaan ja tuijottaa toista mielipuolisen näköisenä. Mutisten, että "hihii... nyt se no**ee... *** ... sen oli aikakin... alkaa alkaa..." (*** merkkaa tunnistamattomia mutinoita, ei kirosanoja.) Ei siinä kukaan itsesuojeluvaistolla varustettu enää halua lyödä. Karkuun on juossut.

Mietippä itse. Menet sivullisen ohikulkijan kanssa rähinöimään, josta et edes elein voi kuvitella millainen on. Ja kun se sitten huitasun jälkeen näyttää siltä, että lyönti ei edes sattunut ja käyttäytyy melko häiriintyneen näköisenä, niin onko sinulla pokkaa kokeilla onko hän oikeasti pihalla, vai pelleileekö?

Ja yksi mitä en ymmärrä. Onko kädet vain aseet? Nekö ei toimi kellään suojana? Jos joku nyt haluaa välttämättä lyödä, niin pari iskua käteen turhauttaa, eikä siitä jaksa jatkaa.

Stevenä olen joutunut turvautumaan väkivaltaan, silloin kun oli pari. Ja yhden ainoan kerran yksin ollessani, kun jouduin Ruoholahdessa polvella painamaan erään pummin olkapäätä rullaportaan kulmaa vasten, kun kaiffari oli minua reilusti päätä pidempi, enkä uskaltanut päästää kaveria pystyyn, kun mentiin portaita ylös ja hänet pihalle viskasin. Siinä se hetken uhosi, mutta itse en näyttänyt offensiiviselta siinä pihalla, vaan rauhoittelin, jolloin hän lähti kävelemään olkapäätänsä pidellen. Ehkä mulle sattuu vähemmän agressivisemmat pummitkin.
#68 • • dixoff Guest

Mä olen jopa stevenä selvinnyt lähes kaikesta puhumalla. Harmitti silloin kun joutu jonkun kansallissosialistin kanssa pariksi, kun tiesi, että tänään tapellaan.

Aiheeseen liittyen, nyt tuo stevarien harrastama pamputtaminen on päässyt jo otsikoihinkin: Hesarin uutinen
#69 • • Taedium Guest

stevarien harrastama pamputtaminen

Ja kuinka yleistä tuo onkaan. Välillä pelotti, kun näki miten joku oikein nautti aiheesta. (No eipä pamppua käytetty, mutta turpaanlyöntiä kyllä.)

Ja ihan hassua oli lukea kommentti: "Poliisi on ollut ehkä liian varovainen tässä asiassa. Se ei välttämättä halua tietää" :001:

Just... Meillä oli esmes sellanen tapaus, että kaiffari rimpuili vastaan. No steissin poliisiasemalle on siitä metrotunnelistä hyvin lyhyt matka. Kaiffari riuhtasi ittensä irti ja juoksi päin tolppaa(!) (Hymähdin, vaikkei toisen onnettomuudelle saisikaan nauraa.) No oli ihan tokkurassa sen jälkeen ja kannoimme tyypin (+140kg) asemalle putkaan päin. Poliisit ottivat hältä henkkarit ja lähtivät taluttamaan putkaan päin. Putkan suulla (kun me seisoimme siinä pöydän vieressä allekirjoittamassa luovutusta) pummi heräili ja rupesi taas pistämään vastaan. Putkan ovi oli esteenä, joten en nähnyt mitä tapahtui, mutta putkan ovesta kuului hirveä pamaus, sen jälkeen seinästä ja penkistä kolinaa, sitten hiljaista ja poliisi tuli pois putkasta. Eikä poliisilta ollut edes tukka mennyt sekaisin. En arvaile mitä tapahtui. Päätelkää itse.

Moni pummi kyllä itse käytöksellään provosoi sitä turpaanlyöntiä. Siten en voi ihan noin suoraan kaikkia stevejä kansallissosialisteiksi haukkua, mutta moni kyllä ottaa pienenkin provon suurena. Jos pummilla on tiedossa, että siinä Sokoksen edessä tunnelissa seistessä, ohikulkijoille huudellessa ja alkkomahoolia nauttiessa ei tee ihan luvallisesti, niin mikä pistää hänet tulemaan samaan paikkaan seitsemännen kerran samana päivänä, tietäen, että olen pakotettu _taas_ kerran tulemaan ajamaan ulos? Ja joka kerta sama vinoilu ja pelleily. He pitävät hauskaa. Leikkii ilmeisesti rosvoo ja poliisii.
#70 • • Chipie Guest
Saimme kanssa oikein sydämellisen tervetulon treelle tässä aiemmin syksyllä:

Oltiin tytsyporukalla(4kpl) kävelemässä siinä tammerkosken sillan kohdalla, ilta oli juuri aluillaan..Sillalla käveli myös teinilauma,suurin osa poikia,muutama tyttö.
Yhtäkkiä ämmät alkaa kiljua meille että "mitä vittua te tuijotatte oikeen" (ei tietääksemme ihmeemmin tuijoteltu tai mitään), ja seuraavaksi tulee teinityttöjen söpöistä pinkeistä laukuista päähän. Laukuilla hakkaaminen ei riittänyt, vaan yksi seurueemme jäsen piti vielä kampata jäiseen maahan, niiden laukunlyöntien säestämänä.
Että mitä he***ttiä??!? IHme porukkaa,nyt toi kyseinen tapaus jo osittain huvittaa, mutta syvemmin ajatellen kyseiset tapaukset ovat äärimmäisen surullisia.Ja huolestuttavia.
Jos muutaman vuoden ikäero on noin huima(ei tullut itsellä mieleenkään alkaa 16veenä uhoamaan ventovieraille ja hakkaamaan laukuilla), niin mitä ihmettä tässä on oikein tapahtunut? Onko nykyajan vanhemmat niin surkeita vai onko nykynuoret jotain geenimutantteja? :)
Itse en, jos kakaroita joskus tulen saamaan, aio kirveelläkään sallia mitään vastaavaa käytöstä. Naurettavaa, että teinitytöillä on niin kova tarve olla "hyviä jätkiä" jätkien silmissä, ja osoittaa se väkivallan keinoin.
Ei voi mitään,mutta 15-17vuotiaat ovat maailman rasittavimpia tapauksia :(..

¤C
#71 • • Dj Vision Guest

Ja Elwiran tapauksessa se lumihangessa pyörittely olisi ollut opiksi ko. henkilöille. (Siis suurimpana siinä olisi ollut säikäyttäminen, ei väkivalta.) Ja annetuilla tiedoilla minusta näyttää ylireagoinnilta.

Ja Elwiran silloisen kunnon tietäen, en oleenkaan usko että tapaus oli ylireagointia.
Elwiralla ei varmasti ollut voimia pyörittää yhtä teiniä lumihangessa, yhdellä kädellä, ja sillä välin pidellä kolmea teiniä yhdellä kädellä odottamassa vuoroaan.
Niin, niitä päälle kävijöitähän oli neljä.

Tämmöiset tapaukset tulevat, ja tapahtuvat, todella nopeasti.
Yhtäkkiä huomaat olevasi nyrkkien keskellä. En usko että on olemassa mitään aina varmasti toimivaa väkivallatonta keinoa selvitä tälläisistä tapahtumista. Asiahan riippuu myös päällekävijästä/päällekävijöistä. EN tiedenkään ole väkivallan puolella. Mutta itseään on joskus pakko suojella.
#72 • • Edited Taedium Guest

Elwiran silloisen kunnon [...]

Taitaapi olla turha puhua aiheesta enää. Lisäinfoa kun tulee tipoittain. Aluksi ne kampitti. Sitten kampitti ja potki. Nyt kampitti, potki ja ilmeisemmin pystyynnousun ja raivarin aikana kävi vielä käsiksi? Phooh... unohdetaan tämä.

No tästä kuvauksesta kyllä vähän vähemmän miinusta. Joko Elwira oli äärettömän rohkea tai äärettömän tyhmä tilanteessa, jossa käsi paketissa ryhtyy neljän teinin kanssa tappelemaan.

Itse olen ollut tappelutilanteissa ja muissa monasti, mutta itse olen lyönyt toista ihmistä viimeeksi muistaakseni vuonna '97. (Vartijana joutui satuttamaan (en lyönyt ketään millään kertaakaan), mutta sekin vasten omaa tahtoa. Siksipä lopetinkin hommat.) Sekin oli, kun olin lukossa olevan porttikongin uumassa ja kaiffari edessäni oli sitä mieltä, että Taediumin ei tarvitse tänään kävellä kotiin. Tai oikeastaan kävellä yhtään mihinkään enää. Siksi en ymmärrä enkä käsitä miten joillekkin se väkivalta on noin helppo vaihtoehto.

Noh. Tapelkaa minkä huvittaa. Pidän siis itseäni jotenkin erikoisena tästä lähtien, kun ei ole ollut kiperissäkään tilanteissa tarvetta turpaanvetokilpailuihin.

Surullista vain imo on, että ihmiset pitävät sitä jotenkin oikeutettuna, jos joku käyttäytyy sinua kohtaan jollain tavalla. Ehkä mun tekstistä saa sen kuvan, että mä jäisin jotenkin nyrkkeilysäkiksi ja juoksen karkuun verissäni kun tilanne tulee. Ei se niin ole. Puhumalla pääsee pitkälle ja joskus harvoin kun se ilman luutilavuusprosentti alkaa nousemaan, niin silloinkin olen päässyt lyömättä tilanteesta. Ja itse turpaan ottamatta. Vuonna '92 sain turpaani oikein kunnolla. Sekin oli siksi, että itse ryhdyin takaisinlyöntiin. Molemmilla oli turvat ruvella. Kumpi voitti? Ei kumpikaan.

edit: Niin siis tuo kun vuonna '97 löin toista ihmistä, niin se oli yksi lyönti ja sen jälkeen jatkoin mahdollisimman häiriintyneen näköistä esittämistä, jolloin kaveri tuumi, että otanpa taka-askeleen varmuuden vuoksi. Ja siitä itselleni rakoa ja pois porttikongista ja karkuun. Mulle on aivan sama mitä se musta miettii. Ja oikeastaan en rupea itse häntä kouluttamaan muuhunkaan estääkseni hänen mahdollisia muita uhreja. Ei tuu mulle riittävästi bonuksia siitä. Vain miinuksia.
#73 • • Elwira Guest

Taitaapi olla turha puhua aiheesta enää. Lisäinfoa kun tulee tipoittain. Aluksi ne kampitti. Sitten kampitti ja potki. Nyt kampitti, potki ja ilmeisemmin pystyynnousun ja raivarin aikana kävi vielä käsiksi? Phooh... unohdetaan tämä.

No tästä kuvauksesta kyllä vähän vähemmän miinusta. Joko Elwira oli äärettömän rohkea tai äärettömän tyhmä tilanteessa, jossa käsi paketissa ryhtyy neljän teinin kanssa tappelemaan.

Itse olen ollut tappelutilanteissa ja muissa monasti, mutta itse olen lyönyt toista ihmistä viimeeksi muistaakseni vuonna '97. (Vartijana joutui satuttamaan (en lyönyt ketään millään kertaakaan), mutta sekin vasten omaa tahtoa. Siksipä lopetinkin hommat.) Sekin oli, kun olin lukossa olevan porttikongin uumassa ja kaiffari edessäni oli sitä mieltä, että Taediumin ei tarvitse tänään kävellä kotiin. Tai oikeastaan kävellä yhtään mihinkään enää. Siksi en ymmärrä enkä käsitä miten joillekkin se väkivalta on noin helppo vaihtoehto.

Noh. Tapelkaa minkä huvittaa. Pidän siis itseäni jotenkin erikoisena tästä lähtien, kun ei ole ollut kiperissäkään tilanteissa tarvetta turpaanvetokilpailuihin.

Surullista vain imo on, että ihmiset pitävät sitä jotenkin oikeutettuna, jos joku käyttäytyy sinua kohtaan jollain tavalla. Ehkä mun tekstistä saa sen kuvan, että mä jäisin jotenkin nyrkkeilysäkiksi ja juoksen karkuun verissäni kun tilanne tulee. Ei se niin ole. Puhumalla pääsee pitkälle ja joskus harvoin kun se ilman luutilavuusprosentti alkaa nousemaan, niin silloinkin olen päässyt lyömättä tilanteesta. Ja itse turpaan ottamatta. Vuonna '92 sain turpaani oikein kunnolla. Sekin oli siksi, että itse ryhdyin takaisinlyöntiin. Molemmilla oli turvat ruvella. Kumpi voitti? Ei kumpikaan.

edit: Niin siis tuo kun vuonna '97 löin toista ihmistä, niin se oli yksi lyönti ja sen jälkeen jatkoin mahdollisimman häiriintyneen näköistä esittämistä, jolloin kaveri tuumi, että otanpa taka-askeleen varmuuden vuoksi. Ja siitä itselleni rakoa ja pois porttikongista ja karkuun. Mulle on aivan sama mitä se musta miettii. Ja oikeastaan en rupea itse häntä kouluttamaan muuhunkaan estääkseni hänen mahdollisia muita uhreja. Ei tuu mulle riittävästi bonuksia siitä. Vain miinuksia.

Itse olet tyhmä. Älä käy haukkumaan. Mulla mitään kättä paketissa ole. Ne on tulehtuneet olkapäistä. Joidenkin mielestä on oikein puolustautua ja toiset juoksee karkuun ja toiset tekee mitä lystää mä silti teen mitä teen. Menikö jakeluun? :D Tämä on topikki jossa olisin halunnut kuulla muidenkin kokemuksia teinien päällekäymisestä ym. ET SEMMOSTA!!!!! Kertokaa omia kokemuksianne. EI OLLUT TARKOITUKSENA PUIDA MITÄ OLISIN JA MITÄ EN SAANUT TEHDÄ PRKL!!! Omia kokemuksia peliin ja älä ruoki mua enään. KIITOS!!!!!!!!!!!
#74 • • Tapi T Guest

tuo stevarien harrastama pamputtaminen on päässyt jo otsikoihinkin: Hesarin uutinen

En ihmettele yhtään. Kaikki mun tuntemat stevarit ovat puoli-sadistisia wannabe-poliiseja, joilla seisoo aina kun saavat pukea varustevyön päälleen ja pousata appelsiinit kainaloissa mahdollisimman keskeisellä paikalla.
:rolleyes:
#75 • • Edited Taedium Guest

Itse olet tyhmä. [...]

Peace. :)

Tarkoitukseni ei ollut haukkua. Ilmaisin, että imo asia on joko tai, mutta en osoittanut kumpaa mieltä olen. En siihen kykenisikään annetuilla tiedoilla. Mistä päättelit, että mielipiteeni olisi ollut siinä tyhmyyden puolella, eikä rohkeuden?

(Pahoittelen, että käytin sanamuotoa "käsi paketissa", vaikka oikeampi termi olisi ollut esmes "käden liikerata, sekä voima oli onnettomuudesta aiheutuneen tulehduksen vuoksi rajallinen".)

No teinien uhittelut jää itselläni melko pieneksi, mutta mitä olen nähnyt heidän toimintaansa, niin väkivaltaisempaa ja tuhoisampaa se on, kuin mitä 10v sitten. Vaan myös säikkyvät helpommin. Ei kovinkaan paljoa tarvitse näyttää tappeluun ryhtyvänsä, kun jo into loppuu. (Hidas, itsevarma kävely kohden kulmat kurtussa on hyvä keino, ainakin itselläni.)

Kaikki mun tuntemat stevarit ovat puoli-sadistisia wannabe-poliiseja,

Jep. Suurin osa onkin. Moni steve on myös opiskelija, joka haluaa työn, jossa mahdollisimman epämääräiset työajat. (Kuten itse olin.) Vaan ne yleensä menee sitten sinne toimistoja kiertelemään yms., eikä ole niin tyhmiä, kuin itse, että ihan kentälle seisoskelemaan.
#76 • • ---[-]--- Guest

En Mixan tapausta tiedä,

Voin kertoo sulle toisen tapauksen. Tää mun frendi, jonka oon ottanut esille jo muutamaan otteeseen. Hän on pienenä omassa perheessä kokenut väkivaltaa, koulussa koulukiusattu, sitten tarkkis ja potkuja kehoon joka välkkä, sitten lastenkoti ja lisää väkivaltaa...nyt hän on itse väkivaltainen.

Kun väkivalta on opetettu näin syvälle ihmisen psyykkeeseen, on erittäin varauksella kuviteltava ihmistä toimimaan väkivallattomasti. Vankila ei ainakaan ole auttanut. Mun mielestä vaan surullinen tarina, et maailma ei ole oikeudenmukainen. Mun mielestä paras lääke tähän on todella rauhallinen ympäristö, jossa ei koe ahdistuvansa. (ja siis tää frendi on muuten ihan tavallinen sosiaalinen, ystävällinen, urheilullinen tyyppi)
#77 • • ---[-]--- Guest

Mä olen menettänyt yö uneni jo kolari päivästä lähtien. Sattuu joka paikkaan ei saa unta ja vielä mustelmat tekee pahaa. Eli älä alota! Olen valmiiksi kiukkuinen jo kun jotkut ipanat hyökkäilee päälle ihan kun ei muutenkin olisi jo paikat paskana! MUA ÄRSYTTÄÄ KUN EN OLE TYÖKYKYINEN!!!!!!!!!!! Ja sitten että mulle tuotetaan pahaa! Eli olenko ansainnut kaiken tämän? EN! Nyt menen rauhottumaan... Moikka!!!!!! :mad:

Joko rauhoittunut??? :)
#78 • • ---[-]--- Guest

Peace. :)

Tarkoitukseni ei ollut haukkua. Ilmaisin, että imo asia on joko tai, mutta en osoittanut kumpaa mieltä olen. En siihen kykenisikään annetuilla tiedoilla. Mistä päättelit, että mielipiteeni olisi ollut siinä tyhmyyden puolella, eikä rohkeuden?

Ymmärtämättömyys kunniaan;)
#79 • • Elwira Guest

Joko rauhoittunut??? :)

Mä? Rauhottunut? Mä rauhotun jo n. minuutin jälkeen yleensä. Eli juu määä olen relaaaaa tytsii kyl juu! :D :cool:
#80 • • Dj Vision Guest

Itse olen ollut tappelutilanteissa ja muissa monasti, mutta itse olen lyönyt toista ihmistä viimeeksi muistaakseni vuonna '97. (Vartijana joutui satuttamaan (en lyönyt ketään millään kertaakaan), mutta sekin vasten omaa tahtoa. Siksipä lopetinkin hommat.) Sekin oli, kun olin lukossa olevan porttikongin uumassa ja kaiffari edessäni oli sitä mieltä, että Taediumin ei tarvitse tänään kävellä kotiin.

Niin, olet ottanut yhteen yhden (1) ihmisen kanssa, yritä kuvitella kun päällekävijöitä on neljä. (4)
Tuskin siinä antiviolence taktiikka enään puree...
Haluan vieläkin sanoa että en mäkäkään ole lyömisen kannalla yleisesti puhuen, valitettavasti joskus ei ole muita vaihto-ehtoja. Jos Kerrot mulle tavan selviytyä neljän ''sarvi''päisen käsistä, lupaan sitä noudattaa.
En vaan itse keksi siihen mitään muita tapoja kuin viidakon lait.