jaardi jaardi jaa...

114 posts, 6 pages, 16,600 views

#41 • • qqq Guest

Aluksi Nauratti, mutta kun ne kamppas maahan niin sitten sain raivarit ja kävin päälle. Johtuen ihan mun kivusta jo aikaisemmin ja se että mun kipukynnys yltyi kaatumisen jälkeen siihen pisteeseen että sattui todella paljon ja mä en pienestä ujella koskaan. Joten annoin työille opetuksen.

Pistitkö oikein nenän poskelle vai tyydyitkö pyörittelemään vain hangessä?? :D
#42 • • Elwira Guest

Pistitkö oikein nenän poskelle vai tyydyitkö pyörittelemään vain hangessä?? :D

Se ei kuulu tähän asiaan. Mutta en pyöritellyt lumihangessa. Nenää poskelle en pistänyt mutta kaatajallani on silmä mustana. En ole väkivaltainen muutakun silloin jos tuntemattomat ahdistaa nurkkaan. Yhdeltä meni ilmat pihalle ja kolmas sai lumipesut.
#43 • • ---[-]--- Guest

Se ei kuulu tähän asiaan. Mutta en pyöritellyt lumihangessa. Nenää poskelle en pistänyt mutta kaatajallani on silmä mustana. En ole väkivaltainen muutakun silloin jos tuntemattomat ahdistaa nurkkaan. Yhdeltä meni ilmat pihalle ja kolmas sai lumipesut.

Samat ongelmat. Sun pitäis alkaa harrastaa joogaa. Se kun lisää kärsivällisyyttä ja itsehillintää;)
#44 • • Taedium Guest

Se ei kuulu tähän asiaan.

"Violence begets violence."

Mielestäni kuuluu. Lumihangessa pyörittely (eli enemmän säikäytys, kuin väkivalta) on ihan ok joissain tapauksissa, mikäli pyörittelyn kohde sitä itse vaatii. (Kuten tapauksessasi.)

Lumihangessa pyörittelyssä vaan ei kovin usein tule silmä kipeäksi.

Petyin. Luulin käytöstäsi paremmaksi.
#45 • • sniper Guest

Sun pitäis alkaa harrastaa joogaa. Se kun lisää kärsivällisyyttä ja itsehillintää;)

Eiköhän tää koko ongelma johdu just siitä, että kukaan ei tunnu laittavan rajoja näille teineille, vaan kaikki vaan tyytyy "nielemää" kaiken mitä teinit tekee. Jos joku ei pikkuhiljaa rupea lyömään jarrua näille teineille, ongelma varmaan räjähtää käsiin. Jos kukaan ei tee mitään, teinit luulee, että ne voi tehä ihan mitävaan, joutumatta edesvastuuseen.:mad:
#46 • • Elwira Guest

"Violence begets violence."

Mielestäni kuuluu. Lumihangessa pyörittely (eli enemmän säikäytys, kuin väkivalta) on ihan ok joissain tapauksissa, mikäli pyörittelyn kohde sitä itse vaatii. (Kuten tapauksessasi.)

Lumihangessa pyörittelyssä vaan ei kovin usein tule silmä kipeäksi.

Petyin. Luulin käytöstäsi paremmaksi.

Niin ja minäkö otan turpaani? Never! Mua ei ketään lyö. Mua potkittiin kun kaadettiin ensin eli en ota turpaani kun ei ole varaa olla poissa töistäkään joidenkin väkivaltaisten teinien takia. Turpaani en ota koskaan enään!
#47 • • Elwira Guest

Samat ongelmat. Sun pitäis alkaa harrastaa joogaa. Se kun lisää kärsivällisyyttä ja itsehillintää;)

Ei ole aikaa... Mutta on käynyt mielessäni. Olen kuitenkin sitä mieltä että jooga ei auta mun kohdalla varsinkaan siinä mielessä jos joku tuntematon käy päälle. Ottaisitko itse turpaasi?
#48 • • Technomaniac! Guest

Pitäkää provona tai nou, mutta itse äänestäisin kyllä, jos tulisi lakiehdotus luvanvaraisista raskauksista.

Muah!
Luin aluks et "luvanvaraisista raiskauksista"
Pikkasen meinas silmät tippuu päästä :)
Pitäis varmaan käydä silmälääkärillä...
Nomut asiaan...eli mun mielestä on sinänsä aika hassuu, että kuka tahansa saa tehdä niin paljon kakaroita kun haluaa, mut jos aikoo adoptoida lapsen ni sun taustas selvitetään totaalisesti ja hyvä ettei pistetä mielentilatutkimukseen...
Onhan se tietty hyvä, että Jammusedät ei pääse adoptoimaan, mutta toisaalta moni hyväkskäyttää myös omaa lastaan(insesti).
#49 • • ---[-]--- Guest

Ei ole aikaa... Mutta on käynyt mielessäni. Olen kuitenkin sitä mieltä että jooga ei auta mun kohdalla varsinkaan siinä mielessä jos joku tuntematon käy päälle. Ottaisitko itse turpaasi?

Tuskin ainakaan fyysistä väkivaltaa. Ihminen voi puolustaa itseään todella pitkälle. Mulle sattus hauska tapaus tos muutama kk sitten. Mun autoon oli murtauduttu. Se ei ollut vielä mitään. Autosta oli tosin väännetty ohjaustanko paskaksi, et autolla ei voinut ajaa. Sitten kun ihmettelin ratti kädessä auton ulkopuolella, ni kaks tyyppii tuli vittuilee. No annoin heidän sitten vittuilla rauhassa.Sitten mua lyötiin....ei siinä mitään, mut siinä vaiheessa ku mun silmälasit meni paskaks uuden lyönnin johdosta, sekosin täysin. Alkoholilla tosin oli osuutta asiaan, mut en välttämättä olisi siihenkään reagoinut, jos olisin ollut selvinpäin. Jooga taas auttaa siinä, et pystyy sulattelemaan noit asioita ees jollain tasolla. Toiv. nyt et kuitenkaan menettänyt yöuniasi tapauksen johdosta. Sympatiat on täysin sun puolella.
#50 • • Taedium Guest
Originally posted by Elwira - Originally answered by Taedium

Niin ja minäkö otan turpaani? Never! Mua ei ketään lyö. - Vaihtoehdot tilanteessasi olivat: Lyöt turpaan; et saa itse turpaan. Et lyö turpaan; otat itse turpaan.

Hassua. Itselläni on yleensä useampiakin vaihtoehtoja vastaavissa tilanteissa.

Mua potkittiin kun kaadettiin ensin - Tämähän on lieventävä asianhaara. Mutta ei oikeutus lyömään takaisin. Imho.

Turpaani en ota koskaan enään! - Hyvä! Väkivalta ei kannata koskaan.

mua lyötiin....ei siinä mitään, mut siinä vaiheessa ku mun silmälasit meni paskaks uuden lyönnin johdosta,

Se ettet heti turvautunut väkivaltaan, vaikka itse iskun otitkin vastaan on hyvä asia. Kuitenkaan itse en jäisi uhriksi odottamaan seuraavaa lyöntiä. Miten tilanne jatkui sen ensimmäisen lyönnin jälkeen? Kestikö hetken vai tuliko heti perään? Tokihan kaikilla jossain vaiheessa pinna menee ja jos heti perään tulee uutta lyöntiä, niin ymmärrän tilanteen kyllä. Ja ehkä vielä siinä tapauksessa, että olit oman auton vieressä, jolloin paikalta karkuun lähteminen olisi jättänyt auton heidän armoilleen. Ja vielä heidän ajattelemättomuus lieventävänä asianhaarana. Sinulle isku kasvoihin, lasit rikki, siru silmään, elinikäinen vamma ja heille lasku - ois voinu käydä niin.

Vaan en kummassakaan tapauksessa pidä kummankaan toiminnasta (annetuilla tiedoilla). Kumpikaan ei vaikuttanut olevan aivan nurkkaan ahdistettuja ja vaihtoehto karkuun juokseminen on näköjään tyystin hukkunut. Mihin ihmeeseen sitä ylpeyttä tarvii? Jos on nurkkaan ahdistettu eikä pakotietä, niin sen verran hyväksyn väkivaltaa, että tekee tilaa pakoreittiä varten. Tai jos väkivalta jää ainoaksi keinoksi suojata itseään tai jotain muuta suuremmalta väkivallalta.
#51 • • qqq Guest

Se ettet heti turvautunut väkivaltaan, vaikka itse iskun otitkin vastaan on hyvä asia. Kuitenkaan itse en jäisi uhriksi odottamaan seuraavaa lyöntiä. Miten tilanne jatkui sen ensimmäisen lyönnin jälkeen? Kestikö hetken vai tuliko heti perään? Tokihan kaikilla jossain vaiheessa pinna menee ja jos heti perään tulee uutta lyöntiä, niin ymmärrän tilanteen kyllä. Ja ehkä vielä siinä tapauksessa, että olit oman auton vieressä, jolloin paikalta karkuun lähteminen olisi jättänyt auton heidän armoilleen. Ja vielä heidän ajattelemättomuus lieventävänä asianhaarana. Sinulle isku kasvoihin, lasit rikki, siru silmään, elinikäinen vamma ja heille lasku - ois voinu käydä niin.

Vaan en kummassakaan tapauksessa pidä kummankaan toiminnasta (annetuilla tiedoilla). Kumpikaan ei vaikuttanut olevan aivan nurkkaan ahdistettuja ja vaihtoehto karkuun juokseminen on näköjään tyystin hukkunut. Mihin ihmeeseen sitä ylpeyttä tarvii? Jos on nurkkaan ahdistettu eikä pakotietä, niin sen verran hyväksyn väkivaltaa, että tekee tilaa pakoreittiä varten. Tai jos väkivalta jää ainoaksi keinoksi suojata itseään tai jotain muuta suuremmalta väkivallalta.

Oletko tosissas? lyöminen väärin? Karkuun juoksu oikea vaihtoehto? :confused: Vitut! Ihan oikein toimittu. Saivatpahan opetuksen. Eivät varmasti niin helposti auo päätään enää.
#52 • • Elwira Guest

Tuskin ainakaan fyysistä väkivaltaa. Ihminen voi puolustaa itseään todella pitkälle. Mulle sattus hauska tapaus tos muutama kk sitten. Mun autoon oli murtauduttu. Se ei ollut vielä mitään. Autosta oli tosin väännetty ohjaustanko paskaksi, et autolla ei voinut ajaa. Sitten kun ihmettelin ratti kädessä auton ulkopuolella, ni kaks tyyppii tuli vittuilee. No annoin heidän sitten vittuilla rauhassa.Sitten mua lyötiin....ei siinä mitään, mut siinä vaiheessa ku mun silmälasit meni paskaks uuden lyönnin johdosta, sekosin täysin. Alkoholilla tosin oli osuutta asiaan, mut en välttämättä olisi siihenkään reagoinut, jos olisin ollut selvinpäin. Jooga taas auttaa siinä, et pystyy sulattelemaan noit asioita ees jollain tasolla. Toiv. nyt et kuitenkaan menettänyt yöuniasi tapauksen johdosta. Sympatiat on täysin sun puolella.

Mä olen menettänyt yö uneni jo kolari päivästä lähtien. Sattuu joka paikkaan ei saa unta ja vielä mustelmat tekee pahaa. Eli älä alota! Olen valmiiksi kiukkuinen jo kun jotkut ipanat hyökkäilee päälle ihan kun ei muutenkin olisi jo paikat paskana! MUA ÄRSYTTÄÄ KUN EN OLE TYÖKYKYINEN!!!!!!!!!!! Ja sitten että mulle tuotetaan pahaa! Eli olenko ansainnut kaiken tämän? EN! Nyt menen rauhottumaan... Moikka!!!!!! :mad:
Apo

#53 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Nenää poskelle en pistänyt mutta kaatajallani on silmä mustana. En ole väkivaltainen muutakun silloin jos tuntemattomat ahdistaa nurkkaan. Yhdeltä meni ilmat pihalle ja kolmas sai lumipesut.

Samassa tilanteessa, jos hyökkääjät tosiaan kävisivät päälle, toimisin varmaan samoin (siis jos hyökkääjät olisivat omaa kokoluokkaani, 15v tyttöjä tuskin voisin lyödä), mutta onneksi kummallekkaan osapuolelle ei tullut kuitenkaan pahempia vammoja. Suomen lakien takia itseäni ainakin pelottaa tappelutilanteessa enemmän se mitä toiselle osapuolelle tapahtuu jos lyön päähän, kuin se mitä vammoja itselle tulee (mustelmat ok, pysyvät vammat ei). Tähän saakka ovat keskustelutaidot riittäneet, mutta ainakin tämän keskustelun ja omien kokemusten pohjalta tulevaisuus näyttää synkältä.

Originally posted by enzyn

ittelle suurin järkytys oli ehkä se, että kaikki ympärillä oli niin välinpitämättömiä, enkä mä ollu yhtään tottunu sellaseen aggressiiviseen käytökseen vaikka koko ikänä olen helsingin keskustan katuja kolunnut...

Originally posted by ilkka

nuori mies sai yli sata tikkii päähän,ja rikkinäisen nenän+miuta luita murtunut, tais olla jopa koomassa pari päivää,pahaa jälkee kuitenkin tuli

Originally posted by upee

frendi koitti selvittää olleensa vain huolissaan ko. jätkän voinnista ja kotiin selviämisestä, johon tuo em. järjen jättiläinen vastasi nyrkillä kasvoihin huitaisten. tällöin frendini läpsäytti tätä n. 15 vuotiasta kundia isällisesti avokämmenellä ja teroitti edelleen aikomuksenaan olleen vain jätkän voinnin tarkastaminen, joka johti lopulta siihen, että nuorimies huusi ystävänsä apuun, jotka kättä pitempää heilutellen innokkaasti paikalle riensivät. frendi pakeni takavasemmalle tyttöystävänsä autoon, jonka oven jenginuoret ystävällisesti potkaisivat sisään.

Ikävintä noissa nykyisissä agressiivisissa purkauksissa näyttäisi olevan, että minkäänlaisia herrasmiessääntöjä ei tunnu enää olevan käytössä. Joukolla käydään uhrin päälle, maassaolevaa saa potkia päähän, pullolla saa viillellä ja aseita käytetään silloin kun eivät kädet enää riitä (mutta onneksi ampuma-aseet ovat vielä pysyneet käyttämättöminä). Metrossa tai Satasessa taisi olla tällä viikolla juttu 1900-luvun alkupuolella helsingissä olleista ilkivallantekijäryhmistä jotka tyytyivät siihen että pistivät uhria kerran tai pari ja saivat siitä tyydytyksensä. Enää tuollaisesta taitaa olla turha unelmoida.

Pari vuotta sitten tuli mentyä hietsun juhannusteknokekkereissä tutun kanssa yhteen teinitappeluun väliin. Siinä kaksi tyttöä haastoi riitaa keskenään, toinen pahemmin humalassa ja nenä poskella. Muuten tilanne olisi ollut hallittavissa, mutta kun menimme väliin niin tyttöjen taustajoukot meinasivat käydä meidän päälle "Mitä vittua, haluuks turpaan" asenteella. Siinä vaiheessa tuli todettua että laumassa tyhmyys tiivistyy ja turhaan me nahkaamme vaarannamme. Kävimme hakemassa lähistölle olleet poliisit paikalle jotka hoitivat homman sitten hyvin loppuun.

Jos Tunnelissa pitäisi mennä tappeluun väliin (eikä muita keinoja olisi), niin ne ympärillä hengaavat jengien oloiset laumat pelottaisivat aika paljon. Se ettei ilkivallantekijöillä ole mitään sääntöjä/tapoja ja se, että Suomen laki rankaisee jos menee tappeluun väliin ja käyttää liian tehokkaita keinoja tappelun keskeyttämiseen, tekee tappeluihin puuttumisesta vähän turhan vaarallista; parempi jonkun toisen nahka kuin oma. Tiedän että vaikka olen harrastanut itsepuolustuslajeja seitsemän vuotta, niin en pysty takamaan ettenkö hallitsemattomassa tilanteessa käyttäisi liian kovia keinoja.

Vastaisuudessakin tulen kyllä yrittämään parhaani tuollaisten tilanteiden estämiseksi ja/tai lopettamiseksi, mutta tiettyyn rajaan saakka. Eli tsemppiä vaan ja kun alkaa tuntua turvattomalta ja lait kieltävät itsepuolustusaseet, rankaisevat itsepuolustustaitojen käytöstä niin suosittelen hankkimaan itsepuolustuseläimen, sen käytöstä kun tuntuu tulevan pienimmät rangaistukset lakituvassa nykyisin. Aina voi vedota siihen että eläin ahdistui uhkaavasti tilanteesta ja sekosi. (loppuun hymiö ilmaisemaan sarkasmia ja turhautumista nykyiseen tilanteeseen)
#54 • • Jény Guest
No huh tätä hullua maailmaa!! enpä kyl haluis suututtaa elwiiraa.. toivottavasti tykkäät tästä teinistä ees vähän.. :012:
#55 • • Faini Guest

No huh tätä hullua maailmaa!! enpä kyl haluis suututtaa elwiiraa.. toivottavasti tykkäät tästä teinistä ees vähän.. :012:

mä voin tykätä sust!! ;) :D
#56 • • hattis Guest
Itse en ole noin päällekäyviin tapauksiin törmännyt, huonökäytöksisiin kylläkin..

Mielestäni kuitenkin tilanteisiin löytyy AINA muukin vaihtoehto kun pyöritellä niitä penskoja lumihangessa. tai iskeä ilmoja pihalle.

*piis*
#57 • • Funkatronik Guest

Pakoon juokseminen toimii kyllä yksittäistapauksissa silloin tällöin mutta ei sitä pakoon voi ikuisestikaan juosta. Jos vaikka sua hakataan koulussa koko ajan niin pitäisikö sitten pysyä poissa koulusta? Itse en ainakaan ole huomannut että väkivallan pakeneminen toisi juuri koskaan mitään helpotusta; jos juokset karkuun niin se rähinöitsijä vetää sitten jotain muuta turpaan jos ei sinua. Jos vaihtoehtoina on verinen nenä jollain elämänsä pilanneella nuorisorikollisella tai naama tohjona, murtuneet kylkiluut jne. jollain viattomalla niin valitsen kyllä ensimmäisen vaihtoehdon asian moraalisuutta kummemmin miettimättä.

Väkivallan vastustamisen väkivalllalla minä ainakin pystyn perustelemaan samalla tavalla kuin kiinalaiset buddhalaismunkit aikoinaan, joiden ei periaatteessa pitäisi tehdä mitään väkivaltaista. Jonkun muun tahon pyrkiessä tuottamaan väkivaltaa munkit kieltäytyivät ottamasta sitä vastaan mutta koska se energia piti suunnata jonnekin niin he suuntasivat sen takaisin sen alkuperäisiin aiheuttajiin. Joku tarkemmin asiaan perehtynyt osaa selittää asian varmasti hienommin sanankääntein. Kristillinen tapa vain kääntää toinen poski ei oikein toimi reaalimaailmassa.
#58 • • J Raninen Guest

Itse en ole noin päällekäyviin tapauksiin törmännyt
Mielestäni kuitenkin tilanteisiin löytyy AINA muukin vaihtoehto kun pyöritellä niitä penskoja lumihangessa. tai iskeä ilmoja pihalle.

Nimenomaan näin. On hyvä selitellä vaihtoehdoista mutu-pohjalta. Todellisuus on vähän toinen, kun joku käy raivopäänä tai 0-ÄO:lla päälle.
Ei siitä väkivallasta tartte pitää, joskus sitä vaan ei ole muuta toimivaa vaihtoehtoa. Paino sanalla joskus/harvoin. Ite oon tähän mennessä pärjänny ilman, mutta se ei sulje pois sitä, ettenkö vois jotakuta pysäyttää kunnon moukulla.
#59 • • sniper Guest
Joskus vaihtoehdot on vaan: lyö tai tule lyödyksi. En kannata mitenkään väkivaltaa, mutta jos antaa kuvan, että saa lyödä, sitä saa olla kokoajan juoksemassa karkuun.
#60 • • Edited Vesa Guest
...