Mikä sinusta tulee isona?

152 posts, 8 pages, 19,332 views

Avatar
#81 • • khatt Guest
Musta vois tulla se pieni mies joka laulaa radion sisällä tai sit se dude joka tarkastaa uuden lainsäädännön mukaisesti kaikki ircin viestit ennen kuin ne menee perille... :rolleyes:

Vakavasti harkiten moni ammatti olisi houkutteleva (mm. biiseillään elantonsa ansaitseva teknotuottaja jonka ei tarvi take no shit from nobody) mutta käytännössä toteutumassa on jo bitinnyplääjän ura. Tarkoituksena olisi kouluttaa itsensä sellaiseksi mofoksi, joka ei saa ensimmäisenä kenkää seuraavan laman aikana. Olen myös elätellyt epärealistisia suunnitelmia tehdä maisterin jälkeen jatko-opintoja, jos en heti pääse ansaitsemaan sikaliksaa.

Eräs kiinnostuksen kohde on myös kielet, mutta niihin erikoistuneet päätyvät yleensä ihmisläheisiin (hyi!) ammatteihin, joten taitaa jäädä harrastukseksi ainakin toistaiseksi.
Avatar
#82 • • Necronomicon Guest
Onkos kukaan nähny elokuvaa nimelta Juokse Lola - Lola Rennt (1998)?
Siinä kuvattiin muutaman vastaantulijan loppuelämä, aika mielenkiintoisesti...

Tuskin nakkikioskin myyjäkään tietää parikymppisenä et siitä tulee isona sellanen. :)
Itestäni tulee isona tod. näköisesti jonkun tehtaan remppamies&juoppo.
Ei tartte liikoja (toivottavasti) opiskella ja liksaa tulee tasaiseen tahtiin. Tehtailla on muutenkin ne kaikista KOVIMMAT jyyrät! :D :p
Avatar
#83 • • Encoder Guest
Jos mun haaveet toteutuu niin musta tulee diplomi-ins... eipäs, kun diplomijuoppohan se oli.
Avatar
#84 • • Bio Guest
Musta tulee bioanalyytikko tai sit jos jatkan opiskelua, niin terveystiedeiden maisteri..

Eli toisin sanoen laboratorio-alaa
Ante

Posts: 16

#85 • • Ante
Apurahamuusikko

Duunaa tusinamusiikkia tusinatähdille. Hänen julkaisujaan myydään huoltoasemien kasettihyllyissä edulliseen kahden euron hintaan.

Taiteilijahippi

Semmoinen parrakas luuviulu, joka herää Kallion asuntonsa puulattialta punaviinipullojen seasta puoliltapäivin, ja lähtee sit musta Marimekon kassi olalla heiluen jonnekin kahvilaan. Taiteilijahippi joko maalaa tai kirjoittaa kirjaa. Kumpikaan ei valmistu ikinä.

Kumileimaisin

Konttorissa työskentelevä paljasta päälaen kaljuaan ohimoilta kasvavilla suortuvilla suojeleva villapaitamies, joka on hereillä kahdeksasta neljään, ja joka kuuntelee muina aikoina muijansa nalkutusta.


Ei kuulosta kauhean houkuttelevalta...

Ekaks:

Reilu vuosi sitten skrivattua:
Topikista Mitä opiskelet?


Originally posted by Ante


Originally posted by Lïna:
mä taidan rupee panikoimaan pikku hiljaa ku mul ei ole minkäänlaisia tulevaisuudensuunnitelmia ton opiskelun suhteen.




Harvalla sitä varmaan on todellakaan hajua siitä mitä haluaa / osaa / uskoo osaavansa / voi / jne. tehdä Itsellänikin on yksi tutkinto (sähköinsinööri) takana ja toista olen lukemassa TKK:lla (Tietoliikennetekniikka). Pääaineena on tietoliikennetekniikan käyttäjäksekeinen tuotekehitys ja sivuaineena organisaation johtaminen. Molemmat ovat hyvin ei-teknisiä ja enemmän humaaneja suuntauksia verrattuna yleiseen kuvaan siitä miksi tekniikan alan opiskelu ymmärretään. Tähän soppan voisi vielä lisätä sen, että olen töissä tietoliikennealalla tekemässä hommia, joihin minulla ei ole koulutusta. Ihan mielenkiintoisia asioita duunissa on tullut tehtyä, vaikka ei se aina herkkua olekaan.

Voin sanoa, että huolimatta 25 vuoden iästäni minulla ei ole todellakaan "varmaa" käsitystä siitä mitä haluan tehdä. Olen kuullut sanottavan, että "tuossa iässä pitäisi olla jo selvää". Miksiköhän? Tuntuisi tosiaankin karmealta asettaa itselleen jonkinlainen polku, jota kulkee eteenpäin vaikka päätä seinään hakkaamalla. Kiinnostavia asioita tulee ja menee, aistit ja ajatukset valppaina ja vapaina sitä on varmaan parasta olla liikkeellä ja poimia talteen kaikki vähänkään kiinnostavat jutut elämästä.

Kokemuksen hyvin syvällä rintaäänellä voin vielä sanoa, että paniikki, tulevaisuutensa murehtiminen, turha pohtiminen, asioiden vertailu ja muu sellainen saattaa sinut varmuudella lukkiutuneeseen tilaan, jossa mikään ei enää onnistu. Duunia on tehtävä, jotta saa asua, safkaa ja muuta kivaa. Ilman duunia saa vain asua ja safkaa, ja tuo muuta kivaa mitä rahalla saa on kuitenkin aika paljon elämästä.



Onko ajatukset muuttuneet vuoden aikana? Kyllä vähän... Tai no, en tiedä mitä minusta isona tulee (muuta kuin paljon verta tai ruumis), mutta jotain siistiä tulen varmana tekemään. Ehkä mä valmistun joskus korkeakoulusta. Matkustan, opetan, autan apua tarvitsevia, tapaan uusia ihmisiä, taiteilen ja luon uutta, nautin uusista asioista, laitan parasta ruokaa, hankin koiran ja sellaista... elän onnellista elämää ;)
Avatar
#86 • • olliS Guest



oikeasti mun tulevaisuus ei siis kulu peräsuolitautien kiehtovassa maailmassa, vaan jollain aivan muulla erikoisalalla. (huono läppä)
Terveyskeskuslääkäriksihän mä en jää.. :rolleyes:


Vielä selvennyksenä Homegrovelle ja JZZ:lle :003: :003:
Avatar
#87 • • kent Guest
Kunhan tästä ensin valmistun viidessä vuodessa tradenomiksi, niin sitten alan kyllä välittömästi hyödyntämään koulutustani ja jatkaa roudarin/lamppujeesuksen hommia.
Koska täällä muut näyttävät,ainakin kohta nauttivan sikaliksaa, ni täytyy kai jonkun tasapainottaa ja tehdä paskahommia huonolla liksalla :)
Eipä silti, en nyt ihan heti hommaani pois vaihtaisi...
Avatar
#88 • • Genepool Guest
konferenssi- ja simultaanitulkki, toistaiseksi kielinä finska, svenska, engelska ja franska... jatkossa lisäksi ainakin espanja ja italia ja eu:n uusien jäsenmaiden myötä tod näk myös jokin eksoottisempi kieli :)
Avatar
#89 • • KarriN Guest
Toistaiseksi ei ole löytynyt mitään intohimoelämänuraa. :(
Tällä hetkellä opiskelen ammattikorkeassa tietojenkäsittelyä. Tarkempi suuntautuminen vielä auki.

-K
Avatar
#90 • • Jimmyfi Guest
hahaaa


meikästä tulee isona
A) työtön
B) prostituoitu
C) Uus JS16 x 100 (ilman js soundia)
D) pikkuslut:P


tai sitten ei yhtään mitään muutaku plattarisättiaddu:002:
Avatar
#91 • • Remotion Guest



oikeasti mun tulevaisuus ei siis kulu peräsuolitautien kiehtovassa maailmassa, vaan jollain aivan muulla erikoisalalla. (huono läppä)
Terveyskeskuslääkäriksihän mä en jää.. :rolleyes:



Saako Plattisaddiktit alennusta lobotomialeikkauksista? :) :p
Avatar
#92 • • Ben Matlock Guest
En tiedä mitä elämältäni haluan.

Haluan ekonomiksi.

Kuulin että ekonomit ovat ihmisiä jotka eivät tiedä mitä elämältään haluavat.
Avatar
#93 • • unknown Guest
musta tulee isona kirjastosetä (jolle ei vittuilla)..

mitä luultavammin musaosastolle
Avatar
#94 • • pinnie Guest


En tiedä mitä elämältäni haluan.

Haluan ekonomiksi.

Kuulin että ekonomit ovat ihmisiä jotka eivät tiedä mitä elämältään haluavat.



Haluat ekonomiksi ja sun nimi on BEN MATLOCK :D
Avatar
#95 • • Mrrshan Guest
Jos ei tiedä mitä haluaa niin ainahan voi vertailla eri alojen työllisyystilannetta, palkkoja, opiskelun vaativuutta yms.
Avatar
#96 • • ---[-]--- Guest



Voin sanoa, että huolimatta 25 vuoden iästäni minulla ei ole todellakaan "varmaa" käsitystä siitä mitä haluan tehdä. Olen kuullut sanottavan, että "tuossa iässä pitäisi olla jo selvää". Miksiköhän? Tuntuisi tosiaankin karmealta asettaa itselleen jonkinlainen polku, jota kulkee eteenpäin vaikka päätä seinään hakkaamalla. Kiinnostavia asioita tulee ja menee, aistit ja ajatukset valppaina ja vapaina sitä on varmaan parasta olla liikkeellä ja poimia talteen kaikki vähänkään kiinnostavat jutut elämästä.



Sama juttu. Tosin nyt olen saanut jonkinasteisen kipinän yhteen ammattiin. Olen yhtä vanha kuin sinä, mutta meitä on muitakin. Sailas esm haluaa opiskelijat tutkintoihin nopeammin. Yksi ongelma opiskelujen venähtämiseen on juuri kun ei tiedä mitä tekisi. Lisäksi Sailas haluaa opiskelijat suoraan yliopistoihin yms., mutta kun mun mielestä meillä on ihan selkeesti liikaa ylioppilaita. Kauheella kiireellä pitää valmistuu joksikin ja sit pakotetaan tekee vääriä valintoja. Mun mielestä koulunkäynti-ikä tulis nostaa kahdeksaan ikävuoteen, jotta lapsella olisi enemmän aikaa olla lapsi ja etsiä todellisia kiinnostuksen kohteita. Tosin kehityssuunta on tässäkin aivan toinen. Koulunkäynti-ikää halutaan aikaistaa ennemmin vuodella. Koulujärjestelmä vaatis muutenkin todellisen uudistuksen.
Avatar
#97 • • kontaktor Guest
Ruma, röyhkeä, lihava ja luotaantyöntävä. Beware!!
Avatar
#98 • • opri Guest
mikä musta tulee isona.. vaikee sanoo
olen mielestäni jo "iso" ja olen hankkinut ammatin, josta pidän. Ammattia harjoittaessa olen kuitenkin huomannut saavani siitä liian vähän liksaa ja arvostusta. En ehkä ollut ajatellut naivina nuorena, että niilläkin asioilla tulisi olemaan arvoa. Silti olen valmis kouluttautumaan toiseen ammattiin, tekemään töitä kouluun pääsemiseksi.. Alat eivät liity toisiinsa kovinkaan selvästi, mutta koen että olen kummassakin hommassa "omalla alalla".

Niin ja nyt tietenkin täytyy paljastaa, että olen ohjaustoiminnan artenomi (eli vähän kuin toimintaterapeuttin ja käsityöopen välimuoto) ja poliisiksi pyrin.. syksyllä jäin pisteen päähän:D

Olen ajatellut opiskella pitkin elämääni, olen kiinnostunut monista asioista. Tällähetkellä mietin että olisi kiva ohjata kuntosalilla erilaisia jumppia, spinningia.. pysyis samalla kunnossa ja sais liksaa.

Kaikkein vaikeintahan on ottaa itseensä niskasta kii ja tehdä asioille jotain. Jokainen on oman elämänsä seppä.
Avatar
#99 • • Mikko Guest


Ammattia harjoittaessa olen kuitenkin huomannut saavani siitä liian vähän liksaa ja arvostusta...

...ja poliisiksi pyrin.. syksyllä jäin pisteen päähän:D ...



ja poliisitko sitten ei saa liian vähää liksaa & ole työssään aliarvostettuja.. :rolleyes:
Avatar
#100 • • opri Guest
tiedetään.. mut sitä on tosi hankala selittää millaisia ongelmia tuossa toisessa työssä on. Suurin ja selkein.. kovin moni työnantaja ei tiedä mitä ohjaustoiminnan artenomi tekee ja on aika raskasta mainostaa omaa koulutustaan yms. Ja etenemismahdollisuudet on aika olemattomat.:(