JOULU TULEE - oletko valmis?

294 posts, 15 pages, 56,186 views

Caro²

#161 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Perkele.. Että pitikin nähdä tää topikki...

Alkaa nyt jo Pimpitys-käyrä nousta taivaisiin kun ajattelee niitä mukavia ja rauhallisia kauppareissuja isommissa, sekä pienemmissä marketeissa..
Joku perkeleen joulu-kikkeli-häpihäpi-witun-joyjoy-tonttulaulu raikaa kajareista.. rupee vaan ihan aidosti vituttamaan.

Puhumattakaan siitä, että ne tonttulaulut suolletaan joidenkin helevetin rusinarasioiden läpi, mikä on vielä omiaan lisäämään mukavuutta.

Ah.. ja sitten ne ihmiset. Tuntuu kun jokaselle olis työnnetty tilapäinen jääpuikko penaaliin; jääpuikko, joka pysyy juuri vaan sen kauppareissun ajan hanurissa. Karmeella kiireellä kaikki asiat, tönitään, ja survotaan. Tapellaan jostain vitun kinkusta ja, ah, "laatikoista"..

Sitten ne kauppatädit.. Niin mukavan rauhallisia ovatten, kuunneltuaan päivät pitkät niitä iloisia-, ja mielialaa kohottavia ralleja!

Hei tonttu-ukot hyppikäämme - rusinarasioiden päälle.

Kiitos näkemiin :angry:
#162 • • Hempp@ Guest
/me repeilee Caron avautumiselle. :D

Mutta nyt kun sitä tarkemmin miettii niin :crybaby:

Joulu tulee! :panic:
#163 • • Mimako Guest

Kuinka moni kehtaa olla ostamatta lähisukulaiselleen tai puolisolleen lahjaa, vaikka tällä jo olisi kaikki oikeasti tarpeellinen maan ja taivaan välillä? Kunka monta kertaa sitä artistin X viimevuotista joululevyä tuli kuunneltua vuoden aikana?

Minä kehtaan, ja olen aina kehdannut, olla ostamatta lähisukulaisista edes äidille koskaan kenenkään artistin joululevyä.

Jo kymmenisen vuotta sitten pyysin voimakkaasti sukulaisiltani, etteivät he lahjoittaisi mulle muuta kuin opiskelijalle tarpeellista tavaraa (lue: esim. kosteusvoiteita, levylahjakortteja tai rahaa). Koska pyyntö ei mennyt jakeluun, totesin pari vuotta sitten, etten jatkossa enää osta lahjoja kuin siskolle, veljelle, isälle ja äidille, enkä näin ollen voi ottaa lahjoja vastaan muilta kuin heiltä. Jo loppui mummon jostain myyjäisistä raahaamien paskahäkkyröiden hyysääminen :D

Olen työelämässä, joten mulla on varaa ostaa joululahjan kokoiset kapistukset itse itselleni tarpeen mukaan. Kodin hankinnat päätetään yhdessä, ja niitä on kivaa ostaa myöhästyneeksi joululahjaksi alesta.

Kuulostan ehkä tylyltä, mutta musta tuntui ennen, että hukun tarpeettomaan krääsään vaikka halusin säilyttää määräysvallan siitä, mitä kotiin kannan. Tällä systeemillä on paljon helpompi hengittää ja joulu on ihan okei juhla.
#164 • • Jukka I Guest

Kuulostan ehkä tylyltä, mutta musta tuntui ennen, että hukun tarpeettomaan krääsään vaikka halusin säilyttää määräysvallan siitä, mitä kotiin kannan. Tällä systeemillä on paljon helpompi hengittää ja joulu on ihan okei juhla.

Juuri tuollaista itsenäistä harkintaa ja uskallusta toimia pinttyneiden tapojen ja ympäristön odotusten vastaisesti kaivattaisiin mielestäni enemmänkin. Mitään tylyä ei ole terveessä järjenkäytössä, josta henkilön itsensä lisäksi hyötyvät hänen lähisukulaisensa ja luontokin pääsee hieman vähemmällä.
#165 • • ShapeShifter Guest
Ei jaksa enää kiinostaa ollenkaan koko *...anteeksi vaan joulukansalle.
Ainoa hyvä puoli on joulun jälkeinen alennusmyynti, josta saa halvat safkat ostettua.

tonttu+haulikko+minä=ei tonttua
Pukkeja tunnen ihan riittävästi muutenkin, ettei tartte jonkun ketun partajoosefin tulla inisemään.
#166 • • Tapi T Guest
Äiti ja Iskä huom!

9693.gif
#167 • • Bio Guest
Muistakaas ny kaikki olla kilttejä, ties vaikka ite pukkikin olis kirjautunut plattariin. Tai sit sil on joku palkattu tonttu salanimellä täällä..
#168 • • Mimako Guest

Juuri tuollaista itsenäistä harkintaa ja uskallusta toimia pinttyneiden tapojen ja ympäristön odotusten vastaisesti kaivattaisiin mielestäni enemmänkin. Mitään tylyä ei ole terveessä järjenkäytössä, josta henkilön itsensä lisäksi hyötyvät hänen lähisukulaisensa ja luontokin pääsee hieman vähemmällä.

Hyvä, että sä ja itse asiasssa jokunen muukin ymmärtää. Ja nyt mä lähden tästä topicista pois ja jos palaan, palaan vasta itsenäisyyspäivän jälkeen :)
#169 • • Menoviba Guest
Miten te jaksatte ottaa niin kauhean stressin siitä että joulu on niin kaupallinen, mainosmiehet tolloja, miksi sitä miksi tätä?

Eikö se ole jokaisesta meistä itsestämme kiinni millainen Joulu on? Emmekö juuri me tee Joulusta Joulun? Ottakaa rennosti, älkää stressatko ja tahtokaa hyvää läheisillenne, tuntemattomillekin ja muistakaa hemmotella myös itseänne :)
#170 • • Jukka I Guest

Miten te jaksatte ottaa niin kauhean stressin siitä että joulu on niin kaupallinen, mainosmiehet tolloja, miksi sitä miksi tätä?

Aina yhtä mukavaa että kun täällä yrittää esittää (mielestään hyvin perusteltuja) kannanottoja erinäisiin ilmiöihin, eri mieltä olevat eivät vaivaudu kumoamaan esitettyjä argumentteja vaan ottavat helpoimman tien ulos ja kuittaavat koko homman juuri tähän tyyliin, jonkun tiukkapipon tai stressaantuneen ihmisen tilitykseksi.

Eikö se ole jokaisesta meistä itsestämme kiinni millainen Joulu on?

Ei täysin. Vaikka kuinka haluaisi uskoa omaan määräysvaltaansa, ei ympäristön vaikutusta voi kiistää. Kaikki eivät kykene vastustamaan mainstream-joulua vaikka sydämissään haluaisivat viettää täysin toisenlaista juhlaa. Lähipiirin odotukset ja perinteet velvoittavat, ei haluta tuottaa pettymyksiä ihmisille.
#171 • • Menoviba Guest

Aina yhtä mukavaa että kun täällä yrittää esittää (mielestään hyvin perusteltuja) kannanottoja erinäisiin ilmiöihin, eri mieltä olevat eivät vaivaudu kumoamaan esitettyjä argumentteja vaan ottavat helpoimman tien ulos ja kuittaavat koko homman juuri tähän tyyliin, jonkun tiukkapipon tai stressaantuneen ihmisen tilitykseksi.

En ole eri mieltä enkä väitä kenenkään kanssa, toin vain esille omalla tavalla oman kantani, yhtyen liian irtonaisesti omassa mielessäni muunmuassa Mimakon viesteihin. Tällä hetkellä ei tekstin ja ajatusten jäsentely ole ihan huippuluokkaa. Sorruin myös liian yleiseen kommentointiin aiempia viestejä tarkasti lukematta, koska turhan moni tästä samasta aiheesta palstan ulkopuollakin valittaa sen kummempia ajattelematta, ihan joka puolella. Vähiten haluan löytää tien ulos tai kuitata yhtään mitään, itse vihaan tälläistä toimintaa yli kaiken. Nyt luettuani myös sinun aiemmat viestit, voin kertoa ymmärtäväni syyt miksi ihmiset mahdollisesti stressaavat kuten minäkin ennen, mutta onnellisena en tänä päivänä enää sillä jouluani pilaa. Minä menin itseeni, ja sitä toivoisin muiltakin. Mietin miksi asiat ovat niinkuin ovat, miksi näin ja voisiko jokin olla toisin. Nyt on. Paremmin en osaa asiaa ilmaista, jos edes tietäisin mistä hitosta oikein kirjoistan ja se raivostuttaa. Pidänpä siis suuni kiinni ennenkuin keksin taas jotain fiksua sanottavaa.

Minä sitten tykkään tästä internet-viestinnästä, koskaan et voi tietää mitä edellinen kirjoittaja tarkoittaa ja vielä suuremmalla todennäköisyydellä oman viestisi lukija ymmärtää sinut väärin, joskus ehkä syystäkin :crybaby:
#172 • • Hempp@ Guest
Mää en jouluksi toivo muuta kuin lepoa ja rauhaa, iloista mieltä ja säätä lauhaa.

Ja kunhan vaan herkkuja löytyy, lahjat saa minun puolestani antaa vaikka naapurille.

Pitänee jouluna pamauttaa talosta sulake tai pari helkuttiin niin tulee rauhaisa joulu :)

*aaah, ne jouluherkut* :excellent:
#173 • • peepe Guest
En ole kyllä yhtään jouluihmisiä, en ota stressiä, en hössötä...Tärkeintä koko jutussa mun mielestä on se että ihmiset kokoontuu yhteen, perhe, sukulaiset, ystävät..vaikka eipä sekään ole mahdollista kaikille, edes jouluna :(
#174 • • Taedium Guest

joulu-kikkeli-häpihäpi-witun-joyjoy-tonttulaulu

:panic:

Niita en ole tana jouluna kuullutkaan. (Viela, koputtaan puuta itkunsekaisella raivolla.) Viime vuonna kuulin radiosta ensimmaiset joululaulut muistaakseni jo syys-loka vaihteessa. Pelottaa. Kohta se alkaa.

1.11. astuin tana vuonna ulos kampastani ja huomasin, etta siihen oli tuupattu jouluvalot. Ja ny ne pitaa niita valoja paalla siina mun ikkunan ulkopuolella. Tarttee paksummat verhot.
#175 • • murQla Guest
voi v***n joulu.... :crybaby:
#176 • • Hempp@ Guest
Tänään näin ekan joulumainoksen.
"Mainostaja Savo/Karjala-alueella! Tehosta joulusesonkiasi."
Ja se prkleen jouludingelidingelibiisi taustalla.

Mikään ei hajota tehokkaammin.
Ihme ettei juhannuksena aloiteta jo joulusesonkia.
#177 • • Lauri Leino Guest
en
#178 • • timppa^ Guest
Pari viikkoa sitten kuulin jo joululauluja Ikeassa. Mä en vihaa joulua, päin
vastoin, mutta toi on jo irstasta. :angry:
#179 • • tumpsi Guest

Mä en vihaa joulua, päin
vastoin...

Joulu vihaa sua? :rolleyes:
#180 • • timppa^ Guest

Mä en vihaa joulua, päin
vastoin...