JOULU TULEE - oletko valmis?

294 posts, 15 pages, 56,109 views

#41 • • Sari* Guest
joka vuos mitä isommaksi ja vanhemmaksi kasvan tuntuu joulu pelottavammalta.
en kestä sitä mitä telkkari tunkee silmieni eteen, mun jouluni kuluu parkuessa ja miettiessä miten paha paikka koko fu* planeetta on.
varsinkin se kun mietin niitä pieniä lapsia joilla ei ole äitiä ja isiä viettämässä joulua tai jotka on muuten vaan paskassa jamassa.
ja nyt vielä se että en asu enää kotona niin en tiedä tuntuuko joulu enää joululta kun aikasemmin lukitsin itseni lahjojen jaon jälkeen huoneeseeni kuuntelemaan joululauluja ja kelailemaan elämäni syntyjä syviä, ja nyt mulla ei oo huonetta enää porukoiden luona.
tai että olen kuitenkin viettänyt joulunpyhiä tässä pari vuotta kundin kainalossa jota ei kuitenkaan enää ole meikkiksen elämässä.

sniif.
:(
koska se joulu oikeen oli?
pelottava ajatus.
#43 • • anqqa Guest

Mitä pahaa joulu on teille tehnyt :mad:
jos teillä on joku ongelma niin se ei oo joulun
vika, joulu on syytön! umadani.gif

et kai vaan luule että tää tois sulle enemmän lahjoja? turha yrittää parantaa asemiaan tirkistelijätonttujen silmissä.. mikä on tehty on tehty
#44 • • yomanda Guest

Pinnallista. Syyskuun lopulla aletaan jo odottamaan joulua. ihmiset vetää kauhean stressin päälle, mix turhaan. Joulupäivät tuntuu tosi pitkille olla vaan himassa, mut ainakin yx ilta on ihan jeez vaan olla.

Voisin sanoa, että mulle tulee stressiä tollasesta kirjoituksesta..
xxxxxzzzzz ;) voi vittuzzz
ja tosta pinnallisestakin vois jotain sanoa... mutta.. heh .. :p

no asiasta oikeeseen.

Sitä mä en kyllä ymmärrä, miten ihmisillä (niillä jotka eivät joulua vietä, tai muuten siitä tykkää) tuntuu olevan hirveä tarve "haukkua" niitä jotka joulua haluavat viettää (samoin muut juhlapäivät).
Totta, joulu alkaa nykyään kaupallisella puolella ihan liian aikaisin.
Mutta miksi ottaa siitä turhaa stressiä. Hymy naamalle ja kaupungille, asiaan voi asennoitua toisinkin.
Aina voi kiertää ne hyllyt, jotka joulutavaroita jo pursuavat.
Silti tuntuu siltä, että ne jotka esim. joulua haukkuvat, ovat juuri niitä ihmisiä, jotka muutenki kulkee aina naama väärinpäin ja vittuuntuneena.Minkäs sille voi, toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä.. joku ei mistään..

Henkilökohtaisesti odotan joulua, en ota siitä mitään stressiä. Joulutavaroita rupean katselemaan vasta joulun alla.
Joulu on minulle rentoutumisen aikaa. Mikään ei ole mukavampaa kun saada kiireettömästi viettää aikaa perheen kanssa.
Maa on valkoinen ja rauha maassa..
:006:

(nyt voitte sitten haukkua tekopyhäksi ;))
#45 • • ricebowl Guest
Jos niin niin ainakin kivaa sellaista. Voiko antamisessa olla mitään väärää. Tai varsinkaan saamisessa ;)

Punaposkilla on oikeus innostua joulusta puol vuotta etuajassa ja muut hampuusit ja arbuusit voi viettää vaihtoehto joulujaan jeesusvapaissa hipoissa. Kunhan kaikilla on lämpöä syrämissä, says I! :004:
#46 • • Jukka I Guest

Mikään ei ole mukavampaa kun saada kiireettömästi viettää aikaa perheen kanssa. Maa on valkoinen ja rauha maassa.. :006:

Juuri tuossa on joulun ydin, omalla kohdallani ainakin. Kaupallinen hössötys vaan ei mielestäni sovi kovinkaan hyvin yhteen tuon hiljentymisen ja kiireettömyyden idean kanssa...

En ole yhtenäkään vuonna ottanut stressiä joulun kaupallisesta hullunmyllystä, sillä eihän siihen ole mikään pakko mennä itse mukaan. Aina voi kuitenkin pohtia sitä, kuinka suuri merkitys sillä materialla oikeastaan onkaan nykyihmisen joulussa. Kuinka monelle riittäisi pelkkä yhdessäolo ja rauhoittuminen ilman ainoatakaan lahjaa?
#47 • • Edited hujades Guest
En jaksa odottaa että punkkuglögit ilmestyvät alkon hyllyille. Sen tiputtaminen alkaa jo kauan ennen joulua, mutta kuitenkin se tuo sellaista jouluisaa tunnelmaa aina.

Joulusta en osaa stressata.

Sitten se jouluaatto... ja se ateria. "Mahan venyttäminen" on alettu jo vähintään puoli viikkoa ennen jouluaattoa, tietysti. Miten muuten sitä jaksaisi syödä kuin pohjaton sitä mahtavaa jouluruokaa joka aiheuttaa niitä ruokaorgasmeja. njam njam...

Eli parasta joulussa:

- jouluateria perheen kanssa
- punkkuglögi kavereiden kanssa

vielä siihen lisäksi:

- keskiyön joulukirkko, en tiedä miten muualla mutta meidän seudulla joulukirkko on joka vuonna ollut täyteen ahdettu. Ja hämmästyttävintä siinä on että suuri osa osallitujista on paikallisia nuoria. Toiset hieman enemmän humaltuneena kuin toiset. Eivät tietenkään ihan kaikki. Eräänlainen traditio siitä on tullut. Mutta hauska sellainen. Mukavaa on joka joulu törmätä sellaisiinkin kavereihin ketä on saattanut nähdä viimeksi edellisenä jouluna-
#48 • • unik Guest
::

Joulu... hyi helvetti se tosiaan lähestyy taas.
Itselläni ei ole mitään syytä juhlia joulua millään tavalla. En ole saanut, enkä itse ole ostanut joululahjoja moneen vuoteen. Enkä yli kymmeneen vuoteen oli joulua juhlinut, viimeiset 6vuotta olen duunissa ollut jouluna. Kaikki ne inhoittavat joulupyhät, jouluaatto mukaan lukien. Samalla tavalla taitaa mennä tämäkin joulu, pääsee hyvin piiloon/ karkuun koko naurettavaa juhlaa.
Ja ne jouluruuat... herkkuja muka? Maksalaatikko, porkkanalaatikko, rosolli, karjalanpaisti, kinkku yms... hyi helvetti!
Että semmoista, rauhallista joulun odotusta.

::
#49 • • Tapi T Guest

Tai varsinkaan saamisessa

on siistii ku saa
#50 • • anqqa Guest
rauhallista aikaa perheen kanssa.. jep, se pari päivää mikä on kuukauden stressaamisen ja ahertamisen tulos, ei oo sen arvosta ;) etenkään jos ei alunperinkään suurempaa intoa viettää rauhallista aikaa perheen kanssa.

ja ne koristelut.. *kylmiä väreitä* minkä ihmeen takia.. sama koskee pässiäistä ja muita koristelujuhlia. perustellaanko sitä tunnelman luomisella? tosin eiköhän oma koristekammo johdu ihan siitä että kammoaa sitä minkä takia koristellaan :) en silti voi sietää joululauluja kaupoissa, tai muualla.
#51 • • pie Guest
parasta joulussa on kun saa pitää lomaa pari päivää - olla tekemättä mitään.
#52 • • hujades Guest

.
ja ne koristelut.. perustellaanko sitä tunnelman luomisella?

kyllä, sillähän sitä perustellaan.
#53 • • Edited Elwira Guest
Minäääääää rakastan maksalaatikkoa ja lanttulaatikkoa ja porkkanalaatikkoa.... Kasvisyöjä kun en ole niiiiiiiiiiiiiiin kinkkua jami! Lahjoista en ole koskaan välittänyt... En ole aina saanutkaan yhtäkään lahjaa. Itse ostan jotain pientä kivaa läheisille. Meidän perheessä lahjat eivät ole tärkeitä vaan lepo ja kun usein ei tavata niin joulupöydässä käydään kiivasta keskustelua tapahtuneista. Nautitaan toistemme seurasta :)
Puolassa taas jos jouluni vietän niin yökkö... siellä syödään kalaa ja kaiken maailman hyytelöä. Siellä en ruuasta nauti, mutta sukulaisten seurasta kyllä... ja siitä että siellä ei ole niin kylmä kuin täällä. Luntakin on vaan vähän.

Jouluna saa levätä. Se on minulle tärkeintä. Uhhuh! Miten paljon tekstiä. :D
#54 • • Pan Guest

Enpä vietä Jessen synttäreitä kun en ole kristitty.

Ei joulu ole OIKEASTI Jeesuksen syntymäpäivä. Kristityt vain varastivat skandi pakanoiden jul/yule juhlan ja muuttivat sen omiin tarkoitusperiin sopivaksi.
Joten minä ainakin itse vietän joulua niin kuin sitä kuulluukin viettää: syöden, juoden ja viettäen aikaa perheeni kanssa.

Niin ja loppuun perinteistä dissausta joulun kaupallisuudesta etc.
#55 • • Edited Reijo Perniö Guest
Joulu on kyl mun mielestä ihan kivaa aikaa, voi vaan chillaa ja pursua kaikkee mamman herkkui himas.. ja sit ähkyssä kiroilla ahneuttaan :( .

Tää kaiken maailman jouluhössötys on kyl turhaa, varsinkin jos sen aloittaa jo kuukausia ennen ( Kuten pari fredalla asuvaa täti-ystävääni, jotka aloittanee joulutorttujen teon, perunalaatikon imellytyksen ja joulukuusen hakemisen jo elokuussa :001: ?!)
#56 • • Edited Mimako Guest

(---) mamman herkkui himas.. (---) täti-ystävääni, jotka aloittanee joulutorttujen teon, perunalaatikon imellytyksen ja joulukuusen hakemisen jo elokuussa :001: ?!)

Niin, jouluhan on keski-ikäisten naisten kosto maailmalle. Auta armias, jos marttyyriämmä ei saa ties mitä kälyisestä juuttikankaasta tehtyä tonttuliinaa silitettyä ajoissa hienolle design-pöydälle tai jos saunan lauteiden välejä ei saa jynssättyä hammasharjalla ajoissa...

...niin sitten ei kukaan saa alkaa syödä muuten valmista jouluruokaa ennen aattoyötä, ja tytärtä siitä syytetään.

"Joulumieli" on mulle kirosana. Ja "autuaampaa antaa kuin saada" kuulostaa kans aika pahalta, kun kuulee aikuisten sukulaisten selittelevän, miksi joku selvästi vasta aattoaamuna ostettu hirvityslahja on "tosi sun näköinen". Siitä on autuus kuulkaa kaukana. Mitä järkeä aikuisten on ostaa toisilleen lahjoja?

Kirosana on Joulumaakin btw, siinä vasta biisi.

Mutta oikeastaan ihan hyvä että jouluasioista saa alkaa valittaa näin aikaisin, niin ehkä itse pyhät sujuvat paremmin.
#57 • • funkyboy Guest
Mä haluaisin viettää joulun rauhallisesti tyttöystäväni kanssa kahdestaan, syöden hyviä safkoja ja relata. Toivottavasti mulla on jouluna sen verran sukan varressa et saan ostettua lahjat kaikille läheisilleni.
#58 • • -=aave=- Guest

Mä haluaisin viettää joulun rauhallisesti tyttöystäväni kanssa kahdestaan, syöden hyviä safkoja ja relata. Toivottavasti mulla on jouluna sen verran sukan varressa et saan ostettua lahjat kaikille läheisilleni.

Toivomuksena samanlainen joulu!:)
#59 • • kilobitti Guest
Joulu on ihan kuningas-aikaa, kyseessä on omassa perheessä se
juhla jolloin poikkeuksetta kaikilla on hyvä fiilis, ja meidän
perheessä on kivaa. Koko perhe pistää vähän juhlavampaa
päälle, syödään jouluisasti (=sikana), ja sit avataan lahjoja.
Jostain syystä koko miun perhe arvostaa em. juhlaa, jolloin esim.
pienet erimielisyydet kaikkoaa kokonaan, ja koko illan fiilis on tod
levollinen.

Toisaaltaa ns. kaupallinen joulu, joka iskee heti kesän jälken
joulu-alejen muodossa, inhottaa kybällä. Viimeistään
marraskuussa jokainen itseään kunnioittava kauppakeskus
soittaa iki-ihania hissi-versioita white christmasista. Ah, kuinka
haluisinkaan joskus vallata Stockan äänikeskuksen ja soittaa
marraskuiselle jouluyleisölle jotain esim. Mr. Bunglen California-
levyltä.

-kb

ps. Taediumille: Jeesus oli kyllä, se on käsittääkseni aika
aukottomasti todistettu. Äijän merkityksestä voidaan sitten
keskustella toisella tasolla...tai sitten ei.
#60 • • elok Guest

ps. Taediumille: Jeesus oli kyllä, se on käsittääkseni aika
aukottomasti todistettu.

/* Off topic */

Tästä saadaan vielä hyvä keskustelu aikaiseksi!:p

/* Off topic */