Yhtään lahjaa en osta, enkä tahdo saadakaan. :mad:
294 posts, 15 pages, 56,194 views
Yhtään lahjaa en osta, enkä tahdo saadakaan. :mad:
NYT ON LOKAKUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vittu lukkoa joka joulutopikille! :mad:
NYT ON LOKAKUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vittu lukkoa joka joulutopikille! :mad:
Mä en ymmärrä mitä joillain ihmisillä on joulua vastaan?
Itseäni ainakin häiritsee kaupallisuuden saama murskavoitto siitä, mitä joulu joskus oli. Taitavien markkinamiesten tyrkyttämä ja lammasmaisen valtaväestön mukisematta nielemä ajatus siitä, ettei hyvää joulua voi viettää ilman röykkiöittäin uusimpia leluja/listahittejä/vedenkeittimiä/muuta perkeleen tarpeellista.
Kuinka moni kehtaa olla ostamatta lähisukulaiselleen tai puolisolleen lahjaa, vaikka tällä jo olisi kaikki oikeasti tarpeellinen maan ja taivaan välillä? Kunka monta kertaa sitä artistin X viimevuotista joululevyä tuli kuunneltua vuoden aikana?
Joulun pitäisi mielestäni olla rauhoittumisen ja yhdessäolon aikaa, ei sairaalloisen kulutushysterian ja materiankaipuun vuotuinen huipennus tai yksi stressiprojekti muiden joukossa.
Ei Joulu ole sen enempää kaupallistunut kuin yhteiskunta muutenkaan.
Nämähän ovat jokaisen päätettävissä, senkun sovit sukulaisten ja puolison kanssa, ettei lahjoja ostella.. Jokaisen oma valinta, eikä sen vuoksi pidä tuomita muita ihmisiä, jotka haluavat lähimmäisiä muistaa lahjoilla.
Ei kaupallisuus myöskään poista Joulusta sitä rauhoittumisen ja yhdessäolon aikaa.