JOULU TULEE - oletko valmis?

294 posts, 15 pages, 53,346 views

Avatar
#181 • • jagip Guest
pienenä oli kyllä parasta se kun sai aina niitä lahjapiiloja ettiä, ja aina kun löysi jostain lahjoja niin niitä paketteja piti puristella ja kolistella että sais jotain hajua että mitä ne sisälsi. niitä ei tietenkään pitäny mennä avaamaan paitsi justiinsa senverran että ois ehkä nähny lahjan sisälle, mutta teippejä ei kannattanut avata :)

toinen kova sana oli aina jouluna se että mimmonen kalenteri oli, jos oli sellanen perinteinen saksalainen suklaakalenteri jonka suklaa maistuu ihan paperiliimapuikoilta niin siitä piti osata ottaa suklaat pois niin ettei kukaan huomaa :)

nykyään toi joulu on enemmänkin sitä että on sitä ruokaa. viimeeksi olin baarissa aaton ja joulupäivän kavereiden kanssa. ei oikein tuo juhla itteä kiinnosta.
Avatar
#182 • • tumpsi Guest


ITE OOT!
Avatar
#183 • • Bio Guest
se olis sit kuukaus viel.. en oo edes ajatellukaan viel mitä ostan ihmisille lahjaks. ja niitä palautuksia ei tullu, kele.
Avatar
#184 • • Hugo Guest

se olis sit kuukaus viel..


Katos vaan... Kylläpäs se aika rientää. Joitain lahjaideoita onneks on vielä jäljellä ja jokusen lahjan oon ostanut jo. Vain kaikkein kilteimmät saavat (lahjan) tänä jouluna. ;)
Avatar
#185 • • Timce Guest
BRING IT ON!

Pari viime joulua oli vähän hiljaisia joululahjojen (oston) suhteen, joten tänä vuonna piti "pelastaa" tilanne ja ostaa vähän paremmat lahjat. (porukoille) 2 lippuu Helmut Lottin konserttiin... :panic: :scared:
Avatar
#187 • • snt Guest
Härre gyyd minkälainen ilmaispostinivaska kolahti luukusta eteisen lattialle! Pystyin jo keittiöön asti kuulemaan joulukellojen kilkatuksen, nyt näkyy punasta :)
Avatar
#188 • • Daniel Braun Guest
Edelleenkin en pysty käsittämään yhtä asiaan...
Miks hittossa markettit tms aloittavat niiden perkeleen joululaulujen soittamisen pari kolme kuukautta ennen joulua?
Eiks joulukuu riittäis niiden soittoon?
Vituttaa käydä kaupassa kun jo marraskuun alussa kuuluvat joululaulut kovaäänisistä ja joulukoristehyllyt tulevat vastaan heti kun kaupan ovesta astuu sisään...

BTW: nyt kun ensimmäistä kertaa pitkään aikaan en ole raflassa soittelemassa levyjä pikkujouluporukoille tms olen huomannut sen että miten paljon mukavampaa on oikeesti suunnitella joulujuttuja tms.
Toisaalta, nyt kun ekaa kertaa näkee millainen on joulunalusaika huonekaluliikkeessä niin kyl käy houkuttelemaan levyjen soitto humalaisille tonttuhatuille... :D
Avatar
#189 • • Emil Guest
Olen ehkä tylsä, mutta muistuttaisin jälleen kerran että joulu oli alunperin saksalainen pakanajuhla, josta kansa joutui taistelemaan kirkkoa vastaan saadakseen jatkaa perinnettä. Lopulta kirkko esitti Jeesuksen syntymää juhlittavan silloin, jolloin pakanallinen perinne ei jatkunut ja kansa sai silti pitää keskitalven juhlansa.

En itse jaksa juhlia joulua, koska se on yksi vuoden turhimmista juhlista. Ihmiset ryntäilevät koko joulukuun edes takaisin mielessään pakottava tarve ostaa lahjoja läheisille ja muille tutuille siltä varalta että sattuvat saamaan heiltä lahjoja. Joulukortit, oi antakaa mun kaikki kestää. Ensin lähetetään kortti ja jos ei saadakaan korttia takaisin näytetään pitkää naamaa ja puheväleihin palataan vasta pääsiäisen jälkeen.

Miten ihmiset jaksavat stressata moisen takia? :(

Ja vielä siitä syystä että vapahtaja syntyi sinä päivänä. hah. Ja joka joulu kirkko muistaa muistuttaa minkä takia sitä joulua oikein juhlitaan *vrn*
Avatar
#190 • • Salla Guest
OLEN VALMIS!
kivaa kun tulee joulu taas. Lumestakin tuli heti joulufiilikset (loska taas vähensi fiilistelyä huomattavasti).
Kyllä mun mielestä ihmisillä pitää olla oikeus ja lupa ja mikälie nauttia juhlapyhistä kukin omalla tyylillään.
Meillä on ens vloppuna kunnon pikkujoulut lahjoineen ja joulukoristeineen yms :) ja sitten pitäiskin kaikki joululahjat jo ostaa :panic: kauhee rahareikä!! ei taaskaan oo ehtiny ajoissa saamaan mitää sillä rintamalla aikaan. Pitäis aloittaa jo seuraavan vuoden lahjojen hankinta heti joulun jälkeisistä alennusmyynneistä niin tulis halvemmaks kun nykyisellä tyylillä.
Avatar
#191 • • Menoviba Guest
Nyt alan ymmärtää miksi kaupat alkavat joulumyynnin jo niin aikaisin. Minä tekisin jouluostokset ja järjestelyt mieluiten vaikka kesällä, jolloin saisin vain kaivaa 23. päivä rensselit esille. Hanki tai tee tässä nyt parissa viikossa ajatuksella varustettu, tarpeellinen lahja usealle ihmiselle kaiken muun menon välissä. Voih, miksei meillä miehillä ole organisointikykyä ja järjestelmällisyyttä, kaukonäköisyydestä puhumattakaan...
Caro²

Posts: 5,301

#192 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Kyllä taas meinas helvetti perse revetä kun käveli yks päivä lappeen Rannan keskustan kävelykadunpätkän läpitte..

Olin menossa ihan tyytyväisenä erääseen hotelliin LOAS:n asukaskokoukseen tms, ja ei perkele ku siihen kävelykadulle pääs, niin johan sieltä raikaa jotain vitun yli-ilosia jouluralleja paskoista kuulutuselementeistä pihalle.. Häpihäpi joyjoy.. olisvat edes soittaneet ilosta haussia, mutta ei..

Siinä sitten kiroillaan se 50metrin matka siinä kävelykadulla ja yritetään manata meteorisadetta niiden tolppien niskaan jossa kajarit oli..

mutta ei.. arvatkaa vaan mikä oli kaikkein vittumaisinta..

Olin kävelemässä perkele väärään hotelliin! Siinä vaiheessa kun erheeni huomasin.. ja ei kun takasin.. saman vitun kävelykadun läpi..

Kyllä oli jo sen verran heikko olo että teki mieli juosta.. tai edes piiloutua pizzeriaan.. siellä tosin olisvat varmaan soittanu turkkilaisia joululauluja! Suomalaisista saa sentään selvää, ja niitä voi kirota jollakin muulla kielellä ku arabialla.
Avatar
#193 • • Edited Loopy Guest
meni jo.
Avatar
#194 • • Hugo Guest

Voih, miksei meillä miehillä ole organisointikykyä ja järjestelmällisyyttä, kaukonäköisyydestä puhumattakaan...


Kyllä on, mutta se ei aina toimi, tai toimii sitten vähän "pienemmällä liekillä".

Jälleen kerran lahjojen hankinta tuli aloitettua aikasin, mutta siihen se on jäänyt. Ehkäpä pari seuraavaa viikonloppua tulee vietettyä kaupoissa.. Noei. Stockmannille joku sunnuntai n 19:00 jälkeen ja randomilla ottaa eri osastaoilta jotain mukaan ;) Joulumieltä \o/
Avatar
#195 • • Elohopea Guest
Olen TÄYSIN VALMIS!!!....valmiiksi jo ihan valmis...ei liene turheempaa juhlaa!!! :angry:
Avatar
#196 • • snt Guest

Härre gyyd minkälainen ilmaispostinivaska kolahti luukusta eteisen lattialle!


Voi saisse ja loppua ei näy! Nivaskat vaan kasvaa päivittäin :/
Avatar
#197 • • jouni a Guest
Välillä winampin playlistille eksyy joulu-biisien poppis versioita. Kivasti valmistelee joulumieltä. :hearts:

Huippua kohden tunnelma alkaa sitten virittäytyä aaton aatosta eteenpäin.

Joskus joulu on päässyt livahtamaan ohi lähes huomaamatta, ilman mitään sen kummallisempia korostuneita
fiiliksiä. Toisinaan taas joka töötistä pursuava yliampuva joulutuuba on latistanut tunnelman jo ennakkoon. Onneksi enää en kuuntele paljoa radiota, lue kaikkia joulumainoksia ja vietä ylettömästi aikaa jouluostoksilla
kauppakeskuksissa :roll:
Avatar
#198 • • LindaGP Guest
Olen saanut jopa 2 lahjaa hankittua: Tomi-poikasellemme ensi kesäksi kuulosuojaimet, että voidaan mennä katsomaan kun isi ajaa kilpaa; ja miehelleni Leatherman Waven. Onneksi en ole kuullut juurikaan muita joululauluja missään paitsi ne mitä kuoromme on harjoitellut. Tänään olisi konertti Lapinjärven kirkossa.
Ante

Posts: 16

#199 • • Ante
Ha ha, olen jo antanut ensimmäiset joululahjani. Mitä turhaa sitä odottaa jouluaattoon. Tulee vaan liikaa hässäkkää yhdelle päivälle. Vielä vois pari lahjaa ostaa ja sit lopuilla rahoilla lahjoa itsensä.
Avatar
#200 • • Juki54 Guest

Välillä winampin playlistille eksyy joulu-biisien poppis versioita. Kivasti valmistelee joulumieltä. :hearts:



puke.gif