JOULU TULEE - oletko valmis?

294 posts, 15 pages, 56,123 views

#21 • • anqqa Guest
hngh, valitettava tosiasiahan tuo on. nyt ollaan lokakuun puolessa välissä enkä muista vielä nähneeni joulumainoksia kaupoissa, olenko sokea vai onko joulun alkamisajankohta myöhästyny viime vuosista? normaalistihan se jo neljäntenä vuodenaikana näillä main on alkanut?

no, kohta pääsee jälleen kyynärpäämöimään kauppoihin taistellen mummo-armadaa vastaan viimeisestä seinäkalenterista, mikä on pakko ostaa kun 5 aikaisempaakin vuotta sellaisen on isovanhemmille hankkinut. kuumeisesti mietitään minkä värisiä sukkia ei ole vielä sukulaisille hankkinut ja laskeskellaan ettei osta liian paljon halvempaa lahjaa mitä viime vuonna sai.

lopulta vihdoin kun 3 kuukautinen joulu on ohi, kirotaan kertyneitä kinkkuläskejä mitkä ollaan työllä ja vaivalla saatu ahmimalla pari viikkoa samoja sapuskoja, uusi vuosi, uudet kujeet.

onneksi suomessa ei vissiin olla yhtä pitkällä rahanahneiden ovilaulajien saralla, ymmärtääkseni? voisin kuvitella avaavani ovea yhtä innolla kuin pässiäisenä virpojien herättäessä puolilta päivin, odottakoon vain kun iskee hampaansa siihen valkosipulipippurikarkkiin minkä käärin suklaamakeisen papereihin, kjäh kjäh.

sen sijaan metsän retuuttaminen sisään on vahvasti tallella, sekä muutoin hienon puun piilottaminen häikäisevien valojen ja koristeiden alle. no, pääseehän siitä risukasasta jo juhannuksen tienoilla eroon..

vaikka onhan toki joulussa puolensakin, etenkin tänä vuonna kun ajottuu sopivasti keskelle viikkoa ja ottamalla maanantain ja perjantain lomaks saa pidettyä 1½ viikon loman =) ja muutoin synkeä talvi saa edes näennäisesti pirteämpää väriä jouluvaloineen, kunhan kaupoissa muistaa pitää kuulosuojaimia ettei napsahda pää helikellotsoin pärähtäessä viidettä kertaa raikaamaan.

vieläkö käydää läpi mielipiteitä perinteistä? ;)

yst.terv.nimim. 'provokatoorisen antoisaa työpäivää sinullekin'
#22 • • patis Guest
Joulu... pahaa ruokaa ja syyllisyydentuntoa kun ei jaksa ostaa kellekkää lahjoi ja sitte kuitenki ite saa niitä.

Lapsuudesta ihan mukavia muistoja, kuusenkoristelua ja lahjoja.

Nykyään taitaa ainoa hyvä asia minkä joulusta keksii olla loma.
#23 • • Tapi T Guest

pahaa ruokaa

Älä nyt hyvä mies tollasia puhu! Kyllähän kerran vuodessa pitää saada joulukinkkua, lipeäkalaa, lanttu-, porkkana- ja perunalaatikkoa kaiken muun loistavan lisäksi.
:)
#24 • • elok Guest

Älä nyt hyvä mies tollasia puhu! Kyllähän kerran vuodessa pitää saada joulukinkkua, lipeäkalaa, lanttu-, porkkana- ja perunalaatikkoa kaiken muun loistavan lisäksi.
:)

Eli siis pahaa ruokaa... :rolleyes:

Jouluna menee alas ainoastaan maksalaatikko (mitä nyt tulee syötyä muulloinkin...) ja kalkkuna. Ja muutenkin kun on tullut vanhemmaksi niin joulu on tullut vaan tylsemmäksi ja tylsemmäksi...
#25 • • Edited Tres Guest
Mitä pahaa joulu on teille tehnyt :mad:
jos teillä on joku ongelma niin se ei oo joulun
vika, joulu on syytön! umadani.gif
#26 • • plink Guest
joulu on hyvää aikaa dokailla. viime jouluna saatoin olla selvinpäin (en muista tarkalleen), joten tänä jouluna voisi sitten korjata asian.
#27 • • Jukka I Guest

syyllisyydentuntoa kun ei jaksa ostaa kellekkää lahjoi ja sitte kuitenki ite saa niitä.

Juuri tuon ansiosta tämä jokavuotinen kulutusjuhla on niin voimissaan. Kaikki tuntevat velvollisuudekseen ostaa jotain, kun muutkin ostavat. Hyödyllistä tavaraa tai ei, se on sivuseikka. Aivan älytön oravanpyörä mielestäni.

Hommasta pääsee irti niin, että ilmoittaa kaikille osapuolille lopettavansa joululahjojen oston. Myöskin on syytä ilmoittaa, ettei jatkossa itse odota lahjoja. Tämän jälkeen jos joku jotain ostaa, niin sittenpähän ostaa, mutta se ei enää velvoita itseä mihinkään. :)

Tarkennetaan sen verran, ettei minulla mitään lahjoja vastaan yleisesti ole. En vain ymmärrä sitä hyödyttömän krääsän hamstraamista pelkän perinteen vuoksi, ellei tavaralla ole oikeasti käyttöä. Sitten hymyillään kuusen juurella että ai kun kivat villasukat, jotka vieraiden lähdettyä viskataan kaappiin niiden 25 muun villasukkaparin joukkoon. Ainoa taho, joka moisesta toiminnasta hyötyy ovat markkinamiehet.

pahaa ruokaa

Eipäs ole! :) Joulukinkkua parempaa safkaa ei olekaan...
#28 • • Sampson Guest
Mulle joulu on ollut melkein poikkeuksetta aika ihanaa aikaa. Silloin voi meidän koko perhe kokoontua yhteen. Ne on oikeastaan niitä harvoja aikoja kun nähdään toisiamme kun kaikilla on jo oma elämä. Silloin lapsena oli pääpaino lahjoilla mutta nyt on yhdessäolo ja mieletön syöminen vienyt voiton.

Viime joulu oli erityisen merkityksellinen. Äitini sairasti syöpää joka oli jo aika loppuvaiheilla ja kaikki tiesimme, että tämä oli äidin viimeinen joulu. Parempaa joulua ei ole ollut kuin viime joulu. Nyt on vähän tyhjä olo kyllä tänä vuonna järjestää mutta eiköhän me kaikki taas kokoonnuta yhteen ja syödä ja juoda hyvin. Kaikki näkee asiat omalla tavallaan ja joulu merkkaa mulle tätä.
#29 • • Te@ Guest
Tuskin maltan odottaa taas sitä ihanaa aatto iltaa.Se joulun fiilis on aivan mahtava,jotenki tulee aina ihanat lapsuus muistot mieleen.Koko perheen voimin joulua ollaan aina vietetty,ja syöty mahat täyteen kaikenmoisilla herkuilla moneen otteeseen.Just se yhdessäolo kaikessa rauhassa on mahtavinta.
#30 • • Lily Guest
Mun mielestä joulu on ihanaa aikaa...

Joulu on mulle yhdessä oloa ja rauhaa. Varsinkin muutamana viime jouluna on ollut ihanaa, kun olen voinut viettää mukavan jouluaaton sekä oman rakkaani että perheeni kanssa yhdessä. :004:
#31 • • Edited -Lootus- Guest
Joulupukkia en ole tavannut yli kymmeneen
vuoteen, eikä joulu muutenkaan juhlana
ole mieleeni.
Jostain kumman syystä huomaan olevani
surullinen jokaisena jouluna :(
#33 • • ipe Guest
Minulla ei sinänsä ole mitään joulua vastaan ja varsinkin safkat on parasta joulussa, mutta se että sitä aletaan hehkuttamaan yli 2 kuukautta aikaisemmin on täysin perseestä. En erityisemmin nauti yhdessäolosta perheen seurassa, enkä varsinkaan ymmärrä ihmisten pakonomaisia tarpeita hankkia röykkiöittäin lahjoja. Lapset ansaitsevat lahjansa jouluna, mutta mielestäni turhan krääsän ostaminen aikuisille on tyhmää. Useimmitenhan tilanne on sellainen että viime tingassa panikoidaan kun ei ole ostettu kaikille jotakin ja sitten hetken mielijohteesta ostetaan jotain uskomatonta paskaa jolla ei ole mitään käyttöä. Hyvä lahja on esimerkiksi mummon kutomat villasukat tai lapaset!

Aiempina vuosina on yleensä selvitty joulusta menemällä baariin. Viime joulun vietin töissä: aattona 14.00 - 22.00. Joulupäivänä 7.00 - 15.00. Tapanina 14.00 - 22.00, joten hieman meni ohi koko joulu ja hyvä niin!

Tuleva joulu onkin sitten eri juttu. Esikoisemme syntymän laskettu aika on nimittäin jossain välillä 23-26. joulukuuta. Voin sanoa tällä kertaa odotan joulua innolla!
#34 • • HardS Guest
Joulu uudessa kaupungissa? pelottavaa..

Taidan siltikin matkustaa Saloon vanhempien luo. Ei o mutsin jouluruokia voittanutta :) eikä sit unohdeta niitä lahjokaan..

Joulut on kyl ollu tavallaan aika tylsää aikaa,jostain syystä. Ei sitä jaksa päivää pidempään kotona jumittaa.

Joulupukkia en ole tavannut yli kymmeneen
vuoteen, eikä joulu muutenkaan juhlana
ole mieleeni.
Jostain kumman syystä huomaan olevani
surullinen jokaisena jouluna :(

Mut ne tapaamiset sitä ennen onkin ikimuistettavia ;) Jos nyt olis erilainen joulu :) tuun käymään.. ja mul on muutama kiva idea..
#35 • • Tapi T Guest

Rakas joulupukki. Tänä vuonna toivon lahjaksi...

Jos tähän leikkiin lähetään, niin mulle nämä: :D

Bmw X5 4,6is

SeaRay 340 Sundancer

Mutta koska minäkään en näitä tule saamaan, niin tuothan minulle lahjaksi säkillisen lottokuponkeja.:rolleyes:
#37 • • Tapi T Guest
Toivottavasti joulupukki myös vastaa toiveisiin, jotta lande-autolla kulkevat puristi-wannabeet voivat katsella uuden autoni perävaloja.
:D :D :D
#38 • • m1kko Guest
YOlu on varmasti yksi vuoden niistä päivistä, jolloin aika kuluu ihan triplahitaasti...täytynee varmaan yrittää nukkua alkuiltaan asti:o niin ja ne joulupyhät muutenki...hohhoijjaa...
#39 • • Felis Guest

Mitä pahaa joulu on teille tehnyt :mad:
jos teillä on joku ongelma niin se ei oo joulun
vika, joulu on syytön! umadani.gif

Word! Joulu on ihan jees, suomalainenkin sitten kun sitä ei ole pariin vuoteen viettänyt. Joulussa parasta on se, että sitä vietetään melkein joka puolella maailmaa, vaikka kristittyjä eivät olisikaan. Mun parhaat joulujuhlat top 2 pitää sisällään uima-allasbileet reggaen tahdissa kenialaisessa kylässä ja toisaalta shoppausbileet Orchard Streetillä Singaporessa.
#40 • • Taedium Guest

jos teillä on joku ongelma niin se ei oo joulun vika,

Jos mulla on ongelma joulun kanssa, niin Suomessa on mielipidevapaus. Minun mielipide on, että joulu on tapa pitää kansa hiljaisena antamalla "Väärän Kuninkaan Päivä" käyttöön. Ja taas talonpojat on tyytyväisiä vuoden.

Mä en tarvii dokaamiseen syytä. Muuten joulun traditiot on mulle joko kaupallista sontaa tai uskonnollista hössötystä. Kummastakaan en pidä. Kaupallinen musiikki taas on oikein loistavaa.

...No oikeastaan Vappuhan on lähempänä Väärän Kuninkaan Päivää, mutta Vappua ei yritetä kietoa mihinkään hienoon paperiin, vaan rehellisesti annetaan olla dokauspäivä.

Hauskempi se on dokata kun 500 000 muuta dokaa Stadissa samaan aikaan.

Älköön kukaan ostako mulle joululahjaa tahi syntymäpäivälahjaa. Mä olen syntynyt jo. Niin Nassikan Jessekin legendan mukaan.