Musiikkimaailman vituttavat trendit

444 posts, 23 pages, 174,576 views

Arscavadance

Posts: 139

#141 • • Arscavadance
Mystinen on se sana joka parhaiten kuvaa vanhaa trancea.. Se puuttuu nykyään melkeen kokonaa konemusiikista. Kaiken pitää nyt olla niin vitun Glam & Sexy. vituttaa suorastaan.

Nykyään ei vaan saa sellasii tunteita musasta irti ku ekaa kertaa joskus monta vuotta sitte jossain ala-asteella kuulin acid housea ja union-jackiä. Se kyllä pisti hiljaseks. Ei tienny miten siihen olis pitäny regoida. muistan vaan, että se oli todella mystistä jotain mitä ei oo koskaa kuullu aikasemmin. Jätti kyllä lähtemättömän jäljen :)

Lähimmäks sitä tunnetta oon nyt pääsy ku oon kuunnellu Vince Watsonia ja muita detroitin herroja, niiden uutta ja vanhaa kamaa..
jotenki aina tulee ne vanhat ajat mieleen kun kuutelin c-kasetteja faijan autossa. taisin joskus jopa kuunnella akun loppuun:)

Hyvä, että täältä löytyy muita vanhankaman kannattajia!

--
Condo Tappaa!!

Amnesia

Posts: 888

#142 • • Edited Amnesia

Arscavadance, 21.3.2009 01:31:
Mystinen on se sana joka parhaiten kuvaa vanhaa trancea.. Se puuttuu nykyään melkeen kokonaa konemusiikista. Kaiken pitää nyt olla niin vitun Glam & Sexy. vituttaa suorastaan.



Niinpä...Bonzai records, tällä levy-yhtiöllä oli ihan omanlaisensa, mystinen soundi. Blue Alphabet, Jones & Stephenson, Yves deRuyter, Philippe van Mullem, M.I.K.E jne...
Arscavadance

Posts: 139

#143 • • Arscavadance
Bonzailla on kyllä ollut hyvin veressä se vanha soundi. Nytyään ei bonzailla taida enää vanhat paukkua mitä oon jotain uusia kuullut ..on ollu aikas kuraa. Se M.I.K.E:n hitti Sunrise at Palamos. onnistuu vielläkin sytyttämään jotain sitä vanhaa koukutavaa siin viel on, vaikka se uuden tuotantotrancen leipiin menee...

Mitä nyt Psykeen tulee niin se menee ihan samaan kastiin nykytrancen kans meikän silmissä. Raha niillekin tuottajille maistuu. Pe on pitkäänsyk kärsiny inflaatiosta. Kaikki on olevinaa niin hengellisiä ja avautuneita. Vaikka samat vitun Ethnic Akai Sample Cd:t niilläkin on. ina löytyy sitä marginaalia kyllä, joille musa on muutakin ku Gossip Girliä ja Martineja... Nyt ei vaan oo tullu vastaa mitään mikä kiinnittäis huomion.. ja en oo kyllä etsimällä etsinykkään.

--
Condo Tappaa!!

Slim_Jim

Posts: 573

#144 • • Slim_Jim
Trance.nu:n arvostelut joista jokainen sisältää lauseen "....and the breakdown to die for!".
isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#145 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv

Arscavadance, 21.3.2009 01:59:

Mitä nyt Psykeen tulee niin se menee ihan samaan kastiin nykytrancen kans meikän silmissä. Raha niillekin tuottajille maistuu.



mä kyllästyin psykeen niihin aikoihin ku siitä tuli uus polkka!

esim. kaikki sähköskittaskazit tai joku liiman -ja pirinhuuruinen
180bpm darkpsykepolkka, hyi vittu..

--
dasinoaisnvs

dolphin dos

Posts: 174

#146 • • dolphin dos



Mitä vikaa kiksus on? Varsinki ku sitä kuulee nykyään aika vähän.... Housea (jokaisessa muodossaan) taas puskee ovista ja ikkunoista.



Hei hei hei, housekin voi olla kiksua :)
Käsitettä kiksu käytetään nykyään popimmassa merkityksessä, kun sitä liitetään mihin tahansa konemusaan. Melodia ei pelkästään tee musasta kiksua, vaan ne patternit. Esim joku bassline, mikä on niin monessa biisissä. Tai perus jeejee-soinnut.

Housea tulee ovista ja ikkunoista. True. Mut housea on tullut aina ja luultavasti sitä myös tulee samalla syötöllä. Nyt puhutaan kuitenkin aika isosta genrestä. Mun mielestä house on muutenkin helvetin hieno asia. Tää koko House-music on sytyttänyt mun sielun jo kauan sitten :) arvostan sitä sanomaa, mikä koko housessa oli siitä lähtien ku se syntyi. Neutraalia, ei kannanottoa sisältävää musiikkia, joka on vain ja ainoastaan musiikkia. Sielukasta tai minimaalia, deeppiä tai maximaalia.

Kun jo edellisessä postauksessa aloin puhua rytmistä, niin siitäkin vielä sen verran, et mua vituttaa elektro kaikista eniten. Tää musiikki on mun mielestä pisteessä A edelleen. Se ei oo lähtenyt mihinkään suuntaan. Se kuullostaa samalta vieläkin. Samplesamplesample, sit ne helvetin paksut bassopiiskat ja valot vilkkuu. Hyi saatana. Pariisissa sitäkin tulee ihan joka tuutista. No ei ihme se on elektron mekka.

Aloin miettiä yks päivä ihan tosissaan sitä, miks mä vihaan elektroa niin paljon. Justicen Cross levy on mun mielestä edelleen hyvä, mut en tiiä jaksaisinko livenä enää nähdä. Elektrosta puuttu mielenkiintoset biitit. Rummut ei merkkaa vittuakaan. Samaa jumputusta. Rytmin pitää kehittyä ja nostattaa fiiliksiä kuulijoissa. Sitä house/tekno on ollut kasarilta asti. No, minkäs sitä mahtaa aika pitkälti ne on junnuja jotka tota elektroa harrastaa. Pariisissa huomas selkeesti, pintaliitomestat ja fancy daftpunk-valopaikat täynnä nuorisoa. Houseklubeilla ikää olikin sitten enemmän.

Mut positiivistakin tulee mieleen: elektroninen musiikki aletaan hyväksyä pikkuhiljaa. Elektro on hyvä ponnahduslauta indierock-ihmisille. Dubstep taas sen aggressiivisuuden takia vie metalli-tyyppejä konemusan puolelle. Musiikkimaku kehittyy ja sit huomataan mistä ne todelliset vibat saadaan. Se tekee hommasta mielenkiintoista, kun omalla musiikkimaulla on semmonen oma ns. elämäkerta :) Sithän sitä välillä innostuu musiikista, jota ennen vihasi. Toki yleensä se menee vice versa. Tätä en oo ikinä uskaltanut julkisesti väittää eli luultavasti saan vihaa niskoilleni myös: elektro on indiepoppareitten halpa vaihtoehto.

Täytyy sanoa et tää on ihan helvetin hyvä topic! Loistava foorumi sylkeä paskan musiikin tuhoamia aivosoluja ulos. Meidän pitäis varmaan alkaa pitää Paskan Musiikin Terapiaa? :D

"My name is John and I hate Elton John.
*tap tap tap*
I've been clean for about 12 months now. No Elton anymore.
*tap tap tap*"

;)
Individual

Posts: 10,942

#147 • • Edited Individual HYPNO!
Ihan nopea välikommentti, että aika polkkaa toi nyky-voimakiksu. TJEU: Simon Patterson - Us
&feature=related

edit: tai noh melkein. Kova rallihan toi on ehdottomasti, mutta aika rankka välillä. Se yllätti.
gerry

Posts: 979

#149 • • gerry

phAntominE, 21.3.2009 10:36:
---


Mitä vikaa kiksus on? Varsinki ku sitä kuulee nykyään aika vähän.... Housea (jokaisessa muodossaan) taas puskee ovista ja ikkunoista.


---


Hei hei hei, housekin voi olla kiksua :)
Käsitettä kiksu käytetään nykyään popimmassa merkityksessä, kun sitä liitetään mihin tahansa konemusaan. Melodia ei pelkästään tee musasta kiksua, vaan ne patternit. Esim joku bassline, mikä on niin monessa biisissä. Tai perus jeejee-soinnut.

Housea tulee ovista ja ikkunoista. True. Mut housea on tullut aina ja luultavasti sitä myös tulee samalla syötöllä. Nyt puhutaan kuitenkin aika isosta genrestä. Mun mielestä house on muutenkin helvetin hieno asia. Tää koko House-music on sytyttänyt mun sielun jo kauan sitten :) arvostan sitä sanomaa, mikä koko housessa oli siitä lähtien ku se syntyi. Neutraalia, ei kannanottoa sisältävää musiikkia, joka on vain ja ainoastaan musiikkia. Sielukasta tai minimaalia, deeppiä tai maximaalia.
;)



Mjoo, no oikees oot et sana Kiksu on jo vähä liiankin laaja käsite:) Itse käsitän kiksulla vieläkin Trancea mutta merkitys on nykyään laajempi.

Mut oikeesti, houseenki kyllästyy.... House on tullut kulman takaa ja nyt sitä on kaikkialla, niin poppibiisien taustois kun "kiksuun" sekoitettuna. Vielä 5 vuotta sitten oli genret vielä erillään toisistaan, oli rehellistä eurodancea, trancea jne mut ei niinkään housea... House on nykyään kuin mauste jota sekoitetaan joka soppaan JOSKIN se suurin vaihe varsinki popis taitaa olla jo ohi ja tuntuu et mennään minimaalimmppaan (Laydi Gagat ym).

Ja ei oo tosiaan tarkoitus nyt dissata housea, tyylikkäästi tehtynä se toimii buenos, mutta inflaation kärsimänä 95 prosenttia on täyttä paskaa (samoin kuten oli trancen kanssa kävi kun kiksua puski ovista ja ikkunoista).

Nykysuuntaus taitaaki olla semmoi hybridi missä ei oo mitään rajoja ja kaikki tyylejä sekoitetaan yhteen, joski sekään ei välttämättä oo huonoa. Tuntuu vaan et noita rehllisiä yhen genren biisejä ei enää vaan hirmuisesti ole.

--
by B.C.S

Takyon

Posts: 2,945

#150 • • Takyon Möwkö
"Not everyone understands house music, it's a spiritual thing, a body thing, a soul thing" *tanssittel*

Mut lady gala minimalia? Nigga please..

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

mastream

Posts: 549

#151 • • mastream

Arscavadance, 21.3.2009 01:00:
Niiku tuolla aiemmin todettiin. Se on tosiaan vittumaista, että jostakin tulee trendi... se taas vaan kertoo, että konemusasta on tullu yhä kaupallisempaa ja dj:t ja tuottajat ovat yhä raha orientoituneempia. Pahin pelko on se, että kymmenen vuoden sisällä kaikki tää on valtavirtaa... ja joku Holden soi nrg:llä...hope not.



Jos nrg:llä tarkoititkin NRJ:tä, niin suora kopio sen sivulta:

NRJ:n Viikonlopussa Tomi Dostinov
18-20 DJ Dosse. [Klubikalenteri, klubimaailman vaikuttajien haastatteluita. 20-22 Finnish Dance Chart. Ohjelmassa listataan Suomen kuluneen viikon 40 tanssituinta kappaletta klubeissa ja yökerhoissa. Listan kokoaa 90 Suomen huippu-DJ:tä! 22-24 NRJ@ The Club. Taukoamatonta klubimusiikkia parhailta kotimaisilta ja ulkomaisilta DJ:ltä!


Kuunnelkaapa kokeeksi, millaista siellä soitetaan. Jos tämä ei ole valtavirtaistumista ja trendeistymistä niin mikä sitten?

phAntominE, 21.3.2009 10:36:
---

Kun jo edellisessä postauksessa aloin puhua rytmistä, niin siitäkin vielä sen verran, et mua vituttaa elektro kaikista eniten. Tää musiikki on mun mielestä pisteessä A edelleen. Se ei oo lähtenyt mihinkään suuntaan. Se kuullostaa samalta vieläkin. Samplesamplesample, sit ne helvetin paksut bassopiiskat ja valot vilkkuu. Hyi saatana. Pariisissa sitäkin tulee ihan joka tuutista. No ei ihme se on elektron mekka.

Aloin miettiä yks päivä ihan tosissaan sitä, miks mä vihaan elektroa niin paljon. Justicen Cross levy on mun mielestä edelleen hyvä, mut en tiiä jaksaisinko livenä enää nähdä. Elektrosta puuttu mielenkiintoset biitit. Rummut ei merkkaa vittuakaan. Samaa jumputusta. Rytmin pitää kehittyä ja nostattaa fiiliksiä kuulijoissa. Sitä house/tekno on ollut kasarilta asti. No, minkäs sitä mahtaa aika pitkälti ne on junnuja jotka tota elektroa harrastaa. Pariisissa huomas selkeesti, pintaliitomestat ja fancy daftpunk-valopaikat täynnä nuorisoa. Houseklubeilla ikää olikin sitten enemmän.

Mut positiivistakin tulee mieleen: elektroninen musiikki aletaan hyväksyä pikkuhiljaa. Elektro on hyvä ponnahduslauta indierock-ihmisille. Dubstep taas sen aggressiivisuuden takia vie metalli-tyyppejä konemusan puolelle. Musiikkimaku kehittyy ja sit huomataan mistä ne todelliset vibat saadaan. Se tekee hommasta mielenkiintoista, kun omalla musiikkimaulla on semmonen oma ns. elämäkerta :) Sithän sitä välillä innostuu musiikista, jota ennen vihasi. Toki yleensä se menee vice versa. Tätä en oo ikinä uskaltanut julkisesti väittää eli luultavasti saan vihaa niskoilleni myös: elektro on indiepoppareitten halpa vaihtoehto.



Muuten ihan mielenkiintoista asiaa puhut, mutta koitetaas kuitenkin muistaa, että oikea elektro on ihan eri juttu kuin tuo Justicen ja muiden vetämä, Daft Punkin vanavesissä hienoisesti kulkeva trendi-/pörinä-/whateverhouse :)

Ja tosta musamaun kehittymisestä: Eihän se ole kuin omille kintuille kusemista, että väkisin koettaa fiilistellä jotain kiksua tai polkkaa vaikka sisimmässään ei enää välitä kyseisestä musasta yhtään. Joo, ennen upposi, nykyään moni entisistä suosikeista kuulostaa tylsältä ja uusi materiaali ei herätä kiinnostusta. Joillekin tälläisen myöntäminen saattaa olla ylitsepääsemätöntä, mutta mikäs siinä jos on niin onnellinen.
Arscavadance

Posts: 139

#152 • • Arscavadance

mastream, 21.3.2009 12:41:
---
Arscavadance, 21.3.2009 01:00:
Niiku tuolla aiemmin todettiin. Se on tosiaan vittumaista, että jostakin tulee trendi... se taas vaan kertoo, että konemusasta on tullu yhä kaupallisempaa ja dj:t ja tuottajat ovat yhä raha orientoituneempia. Pahin pelko on se, että kymmenen vuoden sisällä kaikki tää on valtavirtaa... ja joku Holden soi nrg:llä...hope not.
---


Jos nrg:llä tarkoititkin NRJ:tä, niin suora kopio sen sivulta:

NRJ:n Viikonlopussa Tomi Dostinov
18-20 DJ Dosse. [Klubikalenteri, klubimaailman vaikuttajien haastatteluita. 20-22 Finnish Dance Chart. Ohjelmassa listataan Suomen kuluneen viikon 40 tanssituinta kappaletta klubeissa ja yökerhoissa. Listan kokoaa 90 Suomen huippu-DJ:tä! 22-24 NRJ@ The Club. Taukoamatonta klubimusiikkia parhailta kotimaisilta ja ulkomaisilta DJ:ltä!


Kuunnelkaapa kokeeksi, millaista siellä soitetaan. Jos tämä ei ole valtavirtaistumista ja trendeistymistä niin mikä sitten?


---

Joo meinasin Nrj:tä en vaan osannu kirjoittaa oikein. Kyl toi Finnish Dance Chart on mulle tuttu mut se on aika vaaraton ollu toistaseks. Nyky euro hömppää ja kaikkein huomionkipeimpien dj:den biisejä siel on veivattu. Ei multa yöunet viel minkää K-systemin takia mee. En oo viel uskoani menettänyt... Lähinnä meinasin, että jos niille oikeille päivittäis soittolistoille kipuaa joku mun oikeesti arvostama artisti, niin ostan lipun roviolle. Runen - Calabria oli oikeesti hyvä biisi joskus mutta, kun se destination calabria tuli vitutti ihan homona. Vitun siisti syödä kebabia ja jotku karvakädet fiilistele vieressä mersua ja sitä biisiä.

--
Condo Tappaa!!

ValaX

Posts: 3,891

#153 • • ValaX
Mun mielestä siinä ei ole mitään pahaa jos soittolistalle pääsee hyvääkin musiikkia. Päin vastoin mä odotan sitä hetkeä kun radiota pystyisi kuuntelemaan ilman sen suurempia tuskia, tällä hetkellähän sehän ei ole mahdollista. Ainut ohjelmä mitä radiosta kuuntelen on tiistain tanssi-ilta.
Avatar
#154 • • astaroth Guest

VaLa, 21.3.2009 13:22:
Mun mielestä siinä ei ole mitään pahaa jos soittolistalle pääsee hyvääkin musiikkia. Päin vastoin mä odotan sitä hetkeä kun radiota pystyisi kuuntelemaan ilman sen suurempia tuskia, tällä hetkellähän sehän ei ole mahdollista.


se mitä ihmiset pelkäävätkin, on varmaankin se, että miten kauan se hyvä musiikki on hyvää, kun siitä tulee massoille suunnattua. kasvavilla musiikkimarkkinoilla massoille suunnatun musiikin pitää olla yksinkertaista ja helposti omaksuttavaa.

kun miettii miten vaikkapa hip hopin on käynyt viimeisen 20 vuoden aikana, niin jumala meitä auttakoon. hyvät artistit ja biisit eivät tässä tilanteessa välttämättä häviä kokonaan eetteristä, mutta se tulee hautautumaan järjettömän paskavuoren sekaan, jossa sinulla on päivää kohden yksi mieleisesi biisi / artisti ja sitä kohden soittolistoilla on 5000 basshunterin innovatiivisuuteen verrattavaa artistia

trendit voivat muuttua, mutta se ei tule tekemään massa-matista yhtään musiikillisesti älykkäämpää tai sivistyneempää
SamHard

Posts: 2,098

#155 • • Edited SamHard
Pitää vielä postata aiheeseen liittyen sellainen fakta, että
ne parhaat biisit/bändit mitkä päätynyt omaan
levyhyllyyn on helvetin kaukana mistään top listoista!
Joskus on sattunut mainitsemaan normibaarissa asiasta
niin on siitä tullut vastausta ja kritiikkiä siitä, että
elänkö pää laatikossa.. ei sit jaksa käydä väittelemään kun
se on turhaa, mutta se kuka elää pää siinä boksissa ottamatta
sitä pois ja katsomasta sen ulkopuolelle voidaan olla montaa
mieltä=) Täh etsä muka tykkää NRJ radion musasta tai MTV
musasta mitä sä sit muka kuuntelet jotain ihme outoa musaa
vai. Joop.. jos ottas yhen kaljan vielä*justjoo**nauru*
(siinä tyypillinen esimerkki dialogi baarissa)
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#156 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

astaroth, 21.3.2009 13:35:
---
se mitä ihmiset pelkäävätkin, on varmaankin se, että miten kauan se hyvä musiikki on hyvää, kun siitä tulee massoille suunnattua. kasvavilla musiikkimarkkinoilla massoille suunnatun musiikin pitää olla yksinkertaista ja helposti omaksuttavaa.

kun miettii miten vaikkapa hip hopin on käynyt viimeisen 20 vuoden aikana, niin jumala meitä auttakoon. hyvät artistit ja biisit eivät tässä tilanteessa välttämättä häviä kokonaan eetteristä, mutta se tulee hautautumaan järjettömän paskavuoren sekaan, jossa sinulla on päivää kohden yksi mieleisesi biisi / artisti ja sitä kohden soittolistoilla on 5000 basshunterin innovatiivisuuteen verrattavaa artistia.

trendit voivat muuttua, mutta se ei tule tekemään massa-matista yhtään musiikillisesti älykkäämpää tai sivistyneempää



Juurikin näin. Ei minullakaan sinänsä olisi mitään sitä vastaan jos joku minua miellyttävä kappale eksyisi nrj/kiss fm soittolistoille, mutta hyvin hyvin harvoin niin käy. Se on tosiaan fakta, että massoille suunnatun musiikin pitää olla yksinkertaista ja helposti omaksuttavaa (massamuottiin ylituotettua).

Vähän pistää naurattamman aina tuttujen kommentit, että "miten sä voit kuunnella tota yksinkertaista tum tum tum musiikkia jossa harvoin edes lauletaan". *Huokaus*, kyllä se soittolista hittimusiikki on loppujen lopuksi pajon yksinkertaisempaa ja kaavamaista kuin se "tum tum tum" musiikki, sulla ei vain ole korvia kuulemaan elektronisen musiikin monimuotoisuutta ja kaikkia niitä elementtejä, joita biisin rakentamiseen on käytetty. Tästä seuraa sellainen hölmistynyt ilme, että keskustelua on ihan turha viedä sen pidemmälle, koska ymmärrystä ei kuitenkaan löydy.

Ja Nas:ia lainatakseni "Hip Hop is dead", pitää kyllä hyvin pitkälle paikkaansa. Tällä vuosituhannella on ilmestynyt vain kourallinen oikeasti hyviä hoppijulkaisuja, kun taas vaikkapa 90-97 niitä tuli kuin sieniä sateella.

Radioo kuuntelen päivittäin töissä ajellessani. Kanavat pyörii rotaatiolla järjestyksessä Basso, Groove FM ja Rock, riippuen mistä sattuu tulemaan juuri sillä hetkellä hyvää musaa. Siinä onkin ainoat kanavat joita pystyy kuuntelemaan, kun ei kuule samoja (paskoja) biisjä kymmeniä kertoja päivässä. Niin ja tulehaan yle x:ltä maanantaisin Mestarisoundi ja tiistaisin tanssi-ilta.
drifter

Posts: 834

#157 • • drifter RoadMonkey | K1

Takyon, 21.3.2009 12:34:
"Not everyone understands house music, it's a spiritual thing, a body thing, a soul thing" *tanssittel*

Mut lady gala minimalia? Nigga please..


In the beginning there was jack... *tanssittel*

Meinasit varmaankin tätä Lady Gagaa etkä sitä hottista ysäriartistia Galaa? Ite muistan sen aina vrt. Queen - Radio Gaga *nauru*

Mä en nyt ihan kaikkia edellisiä postauksia lukenut läpi, joten sori jos näistä on väännetty kättä jo aikaisemmin. Tällä hetkellä minua henk. koht eniten vituttaa oikeastaan kolme asiaa:



1) Vanhoista kappaleista tehdään helvetin huonoja remixejä.

Älkääpä nyt ymmärtäkö tätä väärin, hyviäkin kyllä on, mutta esimerkiksi jonkun 70-luvun discobiisin kiukulla vääntäminen elektropörinänitkuksi menee jo hiukan yli. Ainahan remiksejä on tehty mutta viimeisten kolmen-neljän vuoden aikana ollaan menty aika mauttomiksi.


2) Muiden musiikkityylien dissaaminen.

Olen mielestäni aika avoin kaikelle musiikille ja pyrin löytämään musiikista yleensä jotain hyvää, jos sitä ei ole, niin sitä ei ole mutta se on asia erikseen. Henkilön lokeroiminen hänen kuuntelemansa musiikin perusteella on aika ahdasmielistä. It's a two way road, m8s. *plur*


3) Useassa viime aikoina ilmestyneessä musavideossa on pääosassa tissit ( nyt tuli se "tissit mainittu o/", sori ).

Väittäisin että omistan suhteellisen laajan kokoelman musiikkivideoita (ja ainahan meillä on youtube...) ja tuntuu että ohjaajat/tuottajat eivät vain enää viitsi ideoida uusia asioita. Tai ehkäpä se on se mitä levy-yhtiö haluaa, sillä kuluttajat haluavat nähdä kuumia misuja pikku pikku bikineissä, yeah.

Ja taas, ainahan on ollut "paljastavia" videoita mutta kun kahdessa kolmesta videosta on "laulamassa" tyttö joka kelpaisi koska vain victoria's secretin malliksi niin johan alkaa nuorella ujolla nörttipojalla posket kuumottamaan



All in all, se nyt on jokaisen oma juttu mistä tykkää ja mistä ei, jos nrj tai mtv ei oo sun juttu niin telkku ja radio kiinni, problem solved!

Nettiradioita pitäisi löytyä tyydyttämään lähes jokaisen musiikinkaipuu ja jos nyt tuntuu että vaikka kuinka etsii eikä hyvää musiikkia vaan löydy, on siinä hyvä tekosyy ostaa parit soittimet ja tehdä omaa juttuaan.

Yhdestä asiasta kuitenkin pitäisin kiinni; musiikkia voi tehdä sydämmestä, mutta jos siitä joku maksaa ei kannata kieltäytyä.

--
If its dry, smoke it.
If its wet, drink it.
If it moves, screw it.
If it doesnt move, load it into the truck.

ValaX

Posts: 3,891

#158 • • ValaX
Tarkoitin että suurempi yleisö alkaisi pitämään klubi-musasta, jolloin sitä voitaisiin laittaa sellaisenaan soittolistoihin, ilman että siitä täytyy tehdä helppoa. Sitten tulee taas tämä että jotkut radio editit on mielestäni silkkaa raiskausta ja niitä kunnon versioita ei taas asemat suostu piituuksien puolesta soittamaan. Toisaalta taas mun mielestä täma musiikki on parhaimmillaan miksauksissa ja jotkut versiot saattavat ola sellasenaan yksin jopa hieman puuduttavia introineen ja outroineen. Että tarkemmin kun kun miettii, niin mikä tässä nyt olisi sitten se ratkaisu?

Ehkä bileitä voitaisiin ainakin järjestää monipuolisemmin jos musiikin suosio kavaisi? Nyt ainakin mun mielestä tuntuu siltä, että kaikki mielenkiintoset kemut ovat Helsingissä. Mutta niin kuin tuolla jossain aikaisemmin sanoin, niin kai se on vaan ruvettava sitte matkustamaan enemmän...
isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#159 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv

drifter, 21.3.2009 16:18:
---

All in all, se nyt on jokaisen oma juttu mistä tykkää ja mistä ei, jos nrj tai mtv ei oo sun juttu niin telkku ja radio kiinni, problem solved!

Nettiradioita pitäisi löytyä tyydyttämään lähes jokaisen musiikinkaipuu ..



nimenomaan! olin just aikeissa sanoa samaa.

mua ei ainakaan haittaa sit yhtään mitä jostain radiosta tulee,
eikä mua pahemmin myöskää kiinnosta mitä perusyökerhoissa
soitetaan :P

+ mulle on myös ihan sama, että tuleeko konemusasta "liian
mainstreamia" tai että saadaanko jengiä käännytettyä sen
pariin.. koska ei sen musiikinkulutustottumuksia tai makua
muuta.

--
dasinoaisnvs

Arscavadance

Posts: 139

#160 • • Arscavadance



mua ei ainakaan haittaa sit yhtään mitä jostain radiosta tulee,
eikä mua pahemmin myöskää kiinnosta mitä perusyökerhoissa
soitetaan :P

+ mulle on myös ihan sama, että tuleeko konemusasta "liian
mainstreamia" tai että saadaanko jengiä käännytettyä sen
pariin.. koska ei sen musiikinkulutustottumuksia tai makua
muuta.



Mietippä asiaa näin, että jos konemusa mainstreamistuu. Se tarkoittaa automaattisesti sitä, että konemusa saa yhä enemmän muulle maintream kamalle tutuja piirteitä, joita yleisestikkin alkaa olla jo liikaa. Mitä jos oikeesti rupee tuleen vaan 3,5 minsasia biisejä ja Kelly Clarksonista tulee joku yleisvokalisti... Tuotajista tulee yhä ahneempia ja konemusa sulautuu mainstreamiin vahvemmin ja vahvemmin ja lopulta se hyvä jota meillä oli katoaa.

Tottakai aina on ne marginaalit, jotka pyrkii pysymään mahdollisimman kaukana valtavirrasta. Voi olla että jos tilanne oikeen pahaksi menee niin syntyy tosivahva counter movement... vois tulla jo nyt!

--
Condo Tappaa!!