Musiikkimaailman vituttavat trendit

444 posts, 23 pages, 174,447 views

MRC

Posts: 1,346

#181 • • Edited MRC Mindcore Crew DJ MRC/Skitzofrenik

lohikarme, 24.3.2009 10:17:
---
MRC, 24.3.2009 10:12:
---
lohikarme, 24.3.2009 10:04:
---
MRC, 24.3.2009 10:01:


---


No lähinnä viittasin tuohon musan yksitoikkoisuuteen.. ei tuo hollantisoundi ainakaan monipuolisuudella kukkoile :X


Joo onhan toi totta :) Samat kaavat toistuu biisistä toiseen. Mutta onko se välttämättä huono asia? Miksi muuttaa toimivaa kaavaa ?:) Itse olen aina tykänny sellasesta full oon soundista. Mennään eikä vaan meinata ja Hollantisoundi on aina ollu tosi full oon.
Mitä nyt Trancen taso on siel laskenu viimeisen 4 vuoden aikana todella paljon (tästäki tulee sanomista :) ) verratuna vuosien 00-05 tasoon . (Hoocee on edelleen Yyber full ooon ;)).

Minimal soundista jää mulle aina sellanen vajari fiilis " hei oliks tää tässä? Eihän se ees ehtiny alkaa"

--
HOUSE MUZIEK MAAKT JONGEREN KAPOT !
Every style of music has its own emotion. Hardcore is pure fury!

Arscavadance

Posts: 139

#182 • • Arscavadance

ezzy, 23.3.2009 12:31:
---
Arscavadance, 23.3.2009 12:10:
---


mua ei ainakaan haittaa sit yhtään mitä jostain radiosta tulee,
eikä mua pahemmin myöskää kiinnosta mitä perusyökerhoissa
soitetaan :P

+ mulle on myös ihan sama, että tuleeko konemusasta "liian
mainstreamia" tai että saadaanko jengiä käännytettyä sen
pariin.. koska ei sen musiikinkulutustottumuksia tai makua
muuta.

---


Mietippä asiaa näin, että jos konemusa mainstreamistuu. Se tarkoittaa automaattisesti sitä, että konemusa saa yhä enemmän muulle maintream kamalle tutuja piirteitä, joita yleisestikkin alkaa olla jo liikaa. Mitä jos oikeesti rupee tuleen vaan 3,5 minsasia biisejä ja Kelly Clarksonista tulee joku yleisvokalisti... Tuotajista tulee yhä ahneempia ja konemusa sulautuu mainstreamiin vahvemmin ja vahvemmin ja lopulta se hyvä jota meillä oli katoaa.

Tottakai aina on ne marginaalit, jotka pyrkii pysymään mahdollisimman kaukana valtavirrasta. Voi olla että jos tilanne oikeen pahaksi menee niin syntyy tosivahva counter movement... vois tulla jo nyt!

---


Näillä ei itseasiassa ole mitään merkitystä, jos ei seuraa mitä muut kuuntelee, vaan menee oman makunsa mukaan. Valtamedioiden seuraaminen ei ole mikään elinehto.




Totta se on viel toistaks oma valinta, mutta jos käykin niin, että valtamedia tuodaankin sulle. Esim joku sun ug-lempiartisti loikkaa sonyn leipiin ja sen jälkeen rupee tuottamaan sitä varmasti myyvää kamaa->basshunter:) Ja ei ees niin, että se siitä pitäis ite, mutta rahan vuoksi. Eihän sun oo pakko pitää siitä uudesta paskasta tai kuunnella sitä, mutta vituttaahan se et valtamedia syövyttää sitä soundia mistä oot pitänyt. Onhan se niinkin, että ei voi tietää mikä sen tulevaisuunden valtavirta konemusa soundi on voi olla että basshunterit katoaa jo tilalle tulee oikeesti jotain siistiä, epäilen vahvasti sitä. Mitä jos ei enää tulekaan musaa sun makuun?

--
Condo Tappaa!!

JasoX

Posts: 378

#183 • • JasoX Ruoska
Sitten pitää alkaa tekemään itse sitä musiikkia mistä pitää tietenkin =)

--
heartbeat will never fade

Avatar
#185 • • niomic Guest

Arscavadance, 24.3.2009 15:59:
---
ezzy, 23.3.2009 12:31:
---
Arscavadance, 23.3.2009 12:10:
---


mua ei ainakaan haittaa sit yhtään mitä jostain radiosta tulee,
eikä mua pahemmin myöskää kiinnosta mitä perusyökerhoissa
soitetaan :P

+ mulle on myös ihan sama, että tuleeko konemusasta "liian
mainstreamia" tai että saadaanko jengiä käännytettyä sen
pariin.. koska ei sen musiikinkulutustottumuksia tai makua
muuta.

---


Mietippä asiaa näin, että jos konemusa mainstreamistuu. Se tarkoittaa automaattisesti sitä, että konemusa saa yhä enemmän muulle maintream kamalle tutuja piirteitä, joita yleisestikkin alkaa olla jo liikaa. Mitä jos oikeesti rupee tuleen vaan 3,5 minsasia biisejä ja Kelly Clarksonista tulee joku yleisvokalisti... Tuotajista tulee yhä ahneempia ja konemusa sulautuu mainstreamiin vahvemmin ja vahvemmin ja lopulta se hyvä jota meillä oli katoaa.

Tottakai aina on ne marginaalit, jotka pyrkii pysymään mahdollisimman kaukana valtavirrasta. Voi olla että jos tilanne oikeen pahaksi menee niin syntyy tosivahva counter movement... vois tulla jo nyt!

---


Näillä ei itseasiassa ole mitään merkitystä, jos ei seuraa mitä muut kuuntelee, vaan menee oman makunsa mukaan. Valtamedioiden seuraaminen ei ole mikään elinehto.

---



Totta se on viel toistaks oma valinta, mutta jos käykin niin, että valtamedia tuodaankin sulle. Esim joku sun ug-lempiartisti loikkaa sonyn leipiin ja sen jälkeen rupee tuottamaan sitä varmasti myyvää kamaa->basshunter:) Ja ei ees niin, että se siitä pitäis ite, mutta rahan vuoksi. Eihän sun oo pakko pitää siitä uudesta paskasta tai kuunnella sitä, mutta vituttaahan se et valtamedia syövyttää sitä soundia mistä oot pitänyt. Onhan se niinkin, että ei voi tietää mikä sen tulevaisuunden valtavirta konemusa soundi on voi olla että basshunterit katoaa jo tilalle tulee oikeesti jotain siistiä, epäilen vahvasti sitä. Mitä jos ei enää tulekaan musaa sun makuun?



Ei se ainakaan mua lohduttais vaikka seuraavat isot mainstream-jutut ois just sitä mitä itse diggailee. Paria erikoistapausta lukuunottamatta, viihdyn huomattavasti paremmin aika pienissä piireissä ja väljemmissä bileissä. Mainstreami tuo usein mukanaan paljon enemmän seisoskelijoita, tungosta ja ylenpalttista fanittamista. Esim. Colors edustaa minulle monessa mielessä sellaisia bileitä ja mainstreamahtavaa skeneä, ettei ole pahemmin tullut heidän bileissä käytyä palautteet luettua ja kavereilta kuultua. Sama pätee myös muihinkin kuin elektronisen musiikin tapahtumiin. Ei mua nappaa mennä Tavastialle kuuntelee bändiä jos tiedän et mesta on aivan tukossa, vaikka olisikin mieluisa / kiintoisa bändi.

Monet valittavat tavallaan pioneerihengessä siitä kun oma bändi / genre kasvaa liian suosituksi, et bändi on pilattu. Joskus on bändikin pilattu, mutta ainakin omasta näkökulmasta useammin pilataan se pienemmän skenen fiilis, erikoisuus jne. Kyllä, sillä on mulle arvoa et voin helpommin kokea jonkun asian omakseni. On toki vielä joitain bändejä ja artisteja, joita menisin katsomaan vaikka olisikin kunnon tungos ja turistimeiningit tiedossa.
ValaX

Posts: 3,891

#186 • • ValaX
Entäs jos se sonylle loikkaava ug artisti sanelee ehdot että hän tekee mitä haluaa ja siihen suostutaan. Sillonhan mitään ongelmaa ei pitäisi olla.
whispering

Posts: 871

#188 • • whispering Super Juusto

MRC, 24.3.2009 10:36:
Joo onhan toi totta :) Samat kaavat toistuu biisistä toiseen. Mutta onko se välttämättä huono asia? Miksi muuttaa toimivaa kaavaa ?:) Itse olen aina tykänny sellasesta full oon soundista. Mennään eikä vaan meinata ja Hollantisoundi on aina ollu tosi full oon.



Hollanti HC on aina ollu vähän sellasta hiekkalaatikolla uhoilua Ranska HC:hen verrattuna :P
Avatar
#189 • • astaroth Guest

whispering, 24.3.2009 22:30:
Hollanti HC on aina ollu vähän sellasta hiekkalaatikolla uhoilua Ranska HC:hen verrattuna :P


näin ohimennen: eipä toi ranskamatskukaan oo mitenkään loistanut viime aikoina mitä tässä julkaisuja oon seurannu. iso osa pelkkiä tarpoliinibasarilla varustettuja, sisällöttömiä "kattokaa, meijän biisit onkin 40bpm nopeempia kuin teidän"-rallatuksia, joissa kohokohta on laittaa joku kiva 4-8 tahdin rumpufilli patternin päätteeksi.
m1kk3

Posts: 5,560

#190 • • Edited m1kk3 no-life

MRC, 24.3.2009 10:01:
Tää minimal/proge/yhden saundin nitku natku villitys :D Meikäläisen pää ei kestä sitä.

Edit
Tästä tulee varmaan sanomista :D


Ei ainakaan multa tuu, vaikka progediggari ite olenkin :) Onneks sentään nykyään viel löytyy joitakin deejiitä jotka soittaa _progea_ eikä tota rutkutusta. En nyt välttämättä just minimalia tarkota mut tätä nykymuodin mukaista tech-house-saundia mitä pukkaa joka tuutista kyllästymiseen asti.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Arscavadance

Posts: 139

#191 • • Arscavadance

niomic, 24.3.2009 18:37:
---
Arscavadance, 24.3.2009 15:59:
---
ezzy, 23.3.2009 12:31:
---
Arscavadance, 23.3.2009 12:10:
---


mua ei ainakaan haittaa sit yhtään mitä jostain radiosta tulee,
eikä mua pahemmin myöskää kiinnosta mitä perusyökerhoissa
soitetaan :P

+ mulle on myös ihan sama, että tuleeko konemusasta "liian
mainstreamia" tai että saadaanko jengiä käännytettyä sen
pariin.. koska ei sen musiikinkulutustottumuksia tai makua
muuta.

---


Mietippä asiaa näin, että jos konemusa mainstreamistuu. Se tarkoittaa automaattisesti sitä, että konemusa saa yhä enemmän muulle maintream kamalle tutuja piirteitä, joita yleisestikkin alkaa olla jo liikaa. Mitä jos oikeesti rupee tuleen vaan 3,5 minsasia biisejä ja Kelly Clarksonista tulee joku yleisvokalisti... Tuotajista tulee yhä ahneempia ja konemusa sulautuu mainstreamiin vahvemmin ja vahvemmin ja lopulta se hyvä jota meillä oli katoaa.

Tottakai aina on ne marginaalit, jotka pyrkii pysymään mahdollisimman kaukana valtavirrasta. Voi olla että jos tilanne oikeen pahaksi menee niin syntyy tosivahva counter movement... vois tulla jo nyt!

---


Näillä ei itseasiassa ole mitään merkitystä, jos ei seuraa mitä muut kuuntelee, vaan menee oman makunsa mukaan. Valtamedioiden seuraaminen ei ole mikään elinehto.

---



Totta se on viel toistaks oma valinta, mutta jos käykin niin, että valtamedia tuodaankin sulle. Esim joku sun ug-lempiartisti loikkaa sonyn leipiin ja sen jälkeen rupee tuottamaan sitä varmasti myyvää kamaa->basshunter:) Ja ei ees niin, että se siitä pitäis ite, mutta rahan vuoksi. Eihän sun oo pakko pitää siitä uudesta paskasta tai kuunnella sitä, mutta vituttaahan se et valtamedia syövyttää sitä soundia mistä oot pitänyt. Onhan se niinkin, että ei voi tietää mikä sen tulevaisuunden valtavirta konemusa soundi on voi olla että basshunterit katoaa jo tilalle tulee oikeesti jotain siistiä, epäilen vahvasti sitä. Mitä jos ei enää tulekaan musaa sun makuun?

---


Ei se ainakaan mua lohduttais vaikka seuraavat isot mainstream-jutut ois just sitä mitä itse diggailee. Paria erikoistapausta lukuunottamatta, viihdyn huomattavasti paremmin aika pienissä piireissä ja väljemmissä bileissä. Mainstreami tuo usein mukanaan paljon enemmän seisoskelijoita, tungosta ja ylenpalttista fanittamista. Esim. Colors edustaa minulle monessa mielessä sellaisia bileitä ja mainstreamahtavaa skeneä, ettei ole pahemmin tullut heidän bileissä käytyä palautteet luettua ja kavereilta kuultua. Sama pätee myös muihinkin kuin elektronisen musiikin tapahtumiin. Ei mua nappaa mennä Tavastialle kuuntelee bändiä jos tiedän et mesta on aivan tukossa, vaikka olisikin mieluisa / kiintoisa bändi.

Monet valittavat tavallaan pioneerihengessä siitä kun oma bändi / genre kasvaa liian suosituksi, et bändi on pilattu. Joskus on bändikin pilattu, mutta ainakin omasta näkökulmasta useammin pilataan se pienemmän skenen fiilis, erikoisuus jne. Kyllä, sillä on mulle arvoa et voin helpommin kokea jonkun asian omakseni. On toki vielä joitain bändejä ja artisteja, joita menisin katsomaan vaikka olisikin kunnon tungos ja turistimeiningit tiedossa.



Puhuin vähän niinku musiikista pelkästään. Mulle on olemassa hyvää ja huonoa musiikkia (Näin tosi kärjitetysti) riippumatta siitä, että kuinka paljon mainstream factoria on. Mutta kun se on niin, että sieltä valtavirta puolelta ei vaan tule mitään hyvää ja kaikki se "UG:mpi" musa, joka ottaa sieltä vaikutteita tuntuu saavan oikeen kunnon syövän. Tästä johtuen toivoisin, että sitä sulautumista ei tapahtuisi. Olen valmis hyväksymään sen, pääosin vain musiikissa, että jos joku tekee hyvän biisin valtamediaan, voin itse tukea kyseistä biisiä. Näin nyt ei ole kyllä käynyt... En voi kuitenkaan dissata biisiä vaan sen takia mikä sen levitys metodi on, mutta voin kyseenalaistaa ko. biisintekijän ja tuottajan agendat musiikin suhteen. En kyllä todellakaan pidä tästä ylikaupallisuuspolitiikasta, joka tuntuu vaan pahenevan tuolla valtamediassa. Mutta hyvä biisi on hyvä biisi.

Minulle tuo Colors edustaa samaa kuraa NRJ poolpartyjen kanssa. Jotain johon en mene, mutta silti tiedän sen olemassaolon. Promoottorit varmaa juhlivat sitä, että konemusa kaupallistuu ja lähenee mainstreamia. Saadaan helpommin lössiä mestoille ja kassakone sylkee sikareita...
Fiilis tosiaa tuppaa laskemaan sitämukaan, mitä enemmän valtavirtaa on sotkettu bileisin. Tungos tosiaan vituttaa ja känniääliöt heittää bisseä levarihin! Toisaalta en voi mennä sanomaan promoottoreille, että niiden pitää ottaa vahemmän jengiä paikalle, koska kyllä nekin haluaa tienata työllään, mainstream kekkeritkin ovat kovan duunin takana.

Musiikin merkitys bileissä on mielestäni laskenut ihan älyttömästi. Montaa ei enää kiinnosta kuka siellä tiskintakana hikoilee ja veivaa. Viina tuntuu tuovan enemmän porukkaa paikalle kuin hyvä line-up. Nykyään on tosi cool käydä konemusabileissä ja tää tuo tosiaa paikalle kaikki nayttäytyjät. Hallmarkista tuli bodari- ja pissistissilutkahelvetti jossain viidessä vuodessa. On se ihan vitun perseestä jos ei pintaa syvemmälle päästä bileissä enää. "It's all about the music!" ei pidä enää bileiden suhteen paikkaansa. Tosi on, että aina on ollut olemassa ne rave-kuteet ja ne on ollut vahva osa näille konemusabileille ikävää näyttäytymiskulttuuria, mutta ehkä niissä on enemmänkin kyse (ainakin pitäisi olla) huumorista.

--
Condo Tappaa!!

jakke

Posts: 120

#192 • • jakke shine fish / cordis / veezay

drifter, 21.3.2009 16:18:
1) Vanhoista kappaleista tehdään helvetin huonoja remixejä.

Älkääpä nyt ymmärtäkö tätä väärin, hyviäkin kyllä on, mutta esimerkiksi jonkun 70-luvun discobiisin kiukulla vääntäminen elektropörinänitkuksi menee jo hiukan yli. Ainahan remiksejä on tehty mutta viimeisten kolmen-neljän vuoden aikana ollaan menty aika mauttomiksi.


etenkin ne remixit, joissa sitä alkuperäisen biisin samplea/melodiaa on käytetty jossain täysin puun takana tulevassa suvannossa jonka jälkeen taas jatketaan biisin omalla nitkutuksella ihan kuin mitään ei ois tapahtunu. kuulostaa siltä ettei niitä oo ees yritetty laittaa sopimaan keskenään rakenteellisesti tai tyylillisesti mitenkään, tärkeintä et jengi tunnistaa tutun biisin ja sit voi jorata jotain yhdentekevää bassonhakkausta. yhtä vaivaton tyylikeino vesittää biisi kuin feikkinostatukset ja kliimaksin puuttuminen.

mitä helvettiä niinku.
mastream

Posts: 549

#193 • • mastream

Arscavadance, 25.3.2009 12:42:
---

Puhuin vähän niinku musiikista pelkästään. Mulle on olemassa hyvää ja huonoa musiikkia (Näin tosi kärjitetysti) riippumatta siitä, että kuinka paljon mainstream factoria on. Mutta kun se on niin, että sieltä valtavirta puolelta ei vaan tule mitään hyvää ja kaikki se "UG:mpi" musa, joka ottaa sieltä vaikutteita tuntuu saavan oikeen kunnon syövän. Tästä johtuen toivoisin, että sitä sulautumista ei tapahtuisi. Olen valmis hyväksymään sen, pääosin vain musiikissa, että jos joku tekee hyvän biisin valtamediaan, voin itse tukea kyseistä biisiä. Näin nyt ei ole kyllä käynyt... En voi kuitenkaan dissata biisiä vaan sen takia mikä sen levitys metodi on, mutta voin kyseenalaistaa ko. biisintekijän ja tuottajan agendat musiikin suhteen. En kyllä todellakaan pidä tästä ylikaupallisuuspolitiikasta, joka tuntuu vaan pahenevan tuolla valtamediassa. Mutta hyvä biisi on hyvä biisi.

Minulle tuo Colors edustaa samaa kuraa NRJ poolpartyjen kanssa. Jotain johon en mene, mutta silti tiedän sen olemassaolon. Promoottorit varmaa juhlivat sitä, että konemusa kaupallistuu ja lähenee mainstreamia. Saadaan helpommin lössiä mestoille ja kassakone sylkee sikareita...
Fiilis tosiaa tuppaa laskemaan sitämukaan, mitä enemmän valtavirtaa on sotkettu bileisin. Tungos tosiaan vituttaa ja känniääliöt heittää bisseä levarihin! Toisaalta en voi mennä sanomaan promoottoreille, että niiden pitää ottaa vahemmän jengiä paikalle, koska kyllä nekin haluaa tienata työllään, mainstream kekkeritkin ovat kovan duunin takana.

Musiikin merkitys bileissä on mielestäni laskenut ihan älyttömästi. Montaa ei enää kiinnosta kuka siellä tiskintakana hikoilee ja veivaa. Viina tuntuu tuovan enemmän porukkaa paikalle kuin hyvä line-up. Nykyään on tosi cool käydä konemusabileissä ja tää tuo tosiaa paikalle kaikki nayttäytyjät. Hallmarkista tuli bodari- ja pissistissilutkahelvetti jossain viidessä vuodessa. On se ihan vitun perseestä jos ei pintaa syvemmälle päästä bileissä enää. "It's all about the music!" ei pidä enää bileiden suhteen paikkaansa. Tosi on, että aina on ollut olemassa ne rave-kuteet ja ne on ollut vahva osa näille konemusabileille ikävää näyttäytymiskulttuuria, mutta ehkä niissä on enemmänkin kyse (ainakin pitäisi olla) huumorista.



Ihan asiaa puhut. Hyvä musa ja meininki, siinä on jo riittävästi määritteitä hyville bileille.

Mitä kuteisiin tulee, tollanen "rave" pukeutuminen taisi tosiaan olla aivan alkuaikoina enemmänkin vähän läppä (kuten jossain historiikissa joku muisteli: "flabassa saattoi lukea että hassuin homo palkitaan"), nykyään noita pukuleikkejä ei jaksa katsella, eivät edes yleensä näytä siistiltä.
thomas

Posts: 5,618

#194 • • thomas
joku sanoi hyvin toisella foorumilla:

"Nyt paskaa on lähinnä musa, jossa on hyvä soundi, muttei minkäänlaista ideaa, tunnelmaa tai koukkua. "

naulankantaan
Arscavadance

Posts: 139

#195 • • Arscavadance

thomas, 25.3.2009 18:58:
joku sanoi hyvin toisella foorumilla:

"Nyt paskaa on lähinnä musa, jossa on hyvä soundi, muttei minkäänlaista ideaa, tunnelmaa tai koukkua. "

naulankantaan



En voi mennä ihan allekirjoittamaan tota, mutta tossa on paljon perää.
Mielestäni suurin ongelma on bileet, koska ne sanelee nykyään liian vahvasti millasta musaa pitää tehdä!

Oon viime päivinä kuunnellu paljon Laurent Garnierin settejä ja niissä biiseissä on kyllä tunnelma kohdallaan, mutta jotku niistä seteistä on sitä uusinta ja cooleinta jazz-reggae-electro-dubstep sekoitusta josta nyt yritetään povaa sitä uutta juttua. Joku niistäkin on siistejä biisejä, mutta pidemmän päälle puuduttavia. Garnier on soittanu mm. Omar Sosaa, joka on oikeesti sieltä vispiläjazzin sielukkaimmasta päästä.

Niin ja sitten on Josh Wink sanokaa mitä sanotte, mutta mun mielesta, jos koukkua hakee biiseiltä niin tältä sällitä löytyy!

&feature=related tätä vois kuullella vaikka koko yön!

ja täs vaan on sitä jotakin, kun tää pääsee vauhtiin!

--
Condo Tappaa!!

Arscavadance

Posts: 139

#196 • • Arscavadance
Niin pitää viel lisätä tohon bileiden päätösvaltaan suhteessa musiikkiin, että nykyään musiikki on tosi lyhytikäistä. Dj:t soittaa kerran jonku nostattelu veisun ja sit jo venataan uutta remixiä.
Mulla on frendi, joka duunaa jonkin sortin suomi-psykeä ja se kerto, et esim. Venäjällä biisit on ihan kertakäyttökamaa. Artisti pyydetää soittamaan uudet biisit ja sitte seuraavalla keikalla pitä olla jo kokonaan uudet. Ennen sitä ei pyydetä uudelleen. Tämä on todella ikävää, jos tosiaan näin on.

Nyky bileet aiheuttaa sen, että tuottajilla on hirveä kiire nousta pintaan. Nopein tapa on tehdä remiksi jostain tunnetusta biisistä. Itse Tiesto on näin sanonut.

Itsehän en ole tähän koskaan sortunut*vink*
http://www.mediafire.com/?enygdwdduqh

--
Condo Tappaa!!

Meke

Posts: 2,083

#197 • • Meke GT Digital, BCN Records

Arscavadance, 25.3.2009 20:22:
Niin pitää viel lisätä tohon bileiden päätösvaltaan suhteessa musiikkiin, että nykyään musiikki on tosi lyhytikäistä. Dj:t soittaa kerran jonku nostattelu veisun ja sit jo venataan uutta remixiä.
Mulla on frendi, joka duunaa jonkin sortin suomi-psykeä ja se kerto, et esim. Venäjällä biisit on ihan kertakäyttökamaa. Artisti pyydetää soittamaan uudet biisit ja sitte seuraavalla keikalla pitä olla jo kokonaan uudet. Ennen sitä ei pyydetä uudelleen. Tämä on todella ikävää, jos tosiaan näin on.




Ei se "uusi" tarkoita että se on = hyvää. Harmi jos tälläiseen mennään. Kuljetaan pian siitä mistä on aita matalin...
Ihan kuin pop musiikin puolella.

Musiikin pitäisi olla kaikkea muuta kuin kertakäyttö tavaraa.

--
Ruboy Records, GT Digital, BCN Records, Burning Chrome Records, Sinthetic Digital, Electronica Exposed, Finrg Recordings, Audio Reanimation, Freeformaniacs, Ruffbeatz

Arscavadance

Posts: 139

#198 • • Arscavadance

Meke, 25.3.2009 20:32:
---
Arscavadance, 25.3.2009 20:22:
Niin pitää viel lisätä tohon bileiden päätösvaltaan suhteessa musiikkiin, että nykyään musiikki on tosi lyhytikäistä. Dj:t soittaa kerran jonku nostattelu veisun ja sit jo venataan uutta remixiä.
Mulla on frendi, joka duunaa jonkin sortin suomi-psykeä ja se kerto, et esim. Venäjällä biisit on ihan kertakäyttökamaa. Artisti pyydetää soittamaan uudet biisit ja sitte seuraavalla keikalla pitä olla jo kokonaan uudet. Ennen sitä ei pyydetä uudelleen. Tämä on todella ikävää, jos tosiaan näin on.

---



Ei se "uusi" tarkoita että se on = hyvää. Harmi jos tälläiseen mennään. Kuljetaan pian siitä mistä on aita matalin...
Ihan kuin pop musiikin puolella.

Musiikin pitäisi olla kaikkea muuta kuin kertakäyttö tavaraa.



Nimenomaan!

--
Condo Tappaa!!

Avatar
#199 • • astaroth Guest

Arscavadance, 25.3.2009 20:22:
Niin pitää viel lisätä tohon bileiden päätösvaltaan suhteessa musiikkiin, että nykyään musiikki on tosi lyhytikäistä.


edelleen yksi suosikki-quoteistani on stealth unitilta, kirjoittajana dixie. tekstissä puhutaan junkasta, mutta boldattu osuus kuvaa mielestäni erittäin hyvin suurta osaa tämän hetken konemusiikista ja pinnalla olevista artisteista:

2000-luku ja tuotantotekninen mullistus aiheutti mun mielestä sen, että biiseihin ei nähä niin paljon vaivaa ku joskus muinoin. kaiken saa tehtyy melko nopeesti tai huomattavasti nopeemmin. isolla osaa tuottajista päätavote vääntää hetken anthemi, jota fabio ja groove sitte soittaa ohjelmassaan hyvien läppien ohella. Musiikkia tulee nopeemmin ja sen käyttöaika on erittäin lyhyt. Hauskinta oli kuulla sillo, ku reason tuli ulos melko isoiltaki tuottajilta biisejä, jotka perustuu pitkälti reasonin dr-rex loopsampleihin sellaisenaan. ei mun mielestä eroa kauheesti siitä, että vääntää biisin dance ejaylla. sillähän ei käytännössä oo väliä millä ja miten tekee, mut vahvistaa sitä vaivannäkö pointtia.


esimerkiksi musiikki, jota itse aikaisemmin soittelin, meni siihen pisteeseen että kun ostit levykauppojen sivuilla capseilla hehkutetun julkaisun, niin tuntui kuin kerjäläiseltä jos vielä kuukauden päästä sitä soittelit.

päätin luopua koko seuraamistouhusta ja alkaa ostaa aikakauteen ja tyyliin katsomatta niitä pelkästään niitä biisejä, joita voin soitella hyvällä omatunnolla vielä vuosien päästä. monet kun noista tuskin edes tulee ikinä bileissä saamaan yleisesti sellaista kulutusta, että ketään muu paitsi kodin suurkuluttajat voisivat sanoa kuulleensa biisin puhki. tällöin musiikin ostaminen väheni rankalla kädellä, ja piti ruveta itse opettelemaan tuottamispuolta
FinnRaver

Posts: 240

#200 • • FinnRaver
Se et konemusasta aletaan vääntämään väkisin jotain villitystä? Siinä mis "reivit" oli muutamia vuosia sit takaperin "piripäiden hupia" niin alkaa tääkin touhu olemaan nykyisin pintaliitäjien arkea. Vertaa vaik Housenation X: The Legacy (2006) bibbaloita ja siel soinutta musiikkia tän päivän klubeihin ni aika pintaliitoa on... *sars*

--
Start to dance and we put you in the trance
~Scooter