Musiikkimaailman vituttavat trendit

444 posts, 23 pages, 174,176 views

ezzy

Posts: 8,060

#161 • • ezzy Droid-pappa

Arscavadance, 23.3.2009 12:10:
---


mua ei ainakaan haittaa sit yhtään mitä jostain radiosta tulee,
eikä mua pahemmin myöskää kiinnosta mitä perusyökerhoissa
soitetaan :P

+ mulle on myös ihan sama, että tuleeko konemusasta "liian
mainstreamia" tai että saadaanko jengiä käännytettyä sen
pariin.. koska ei sen musiikinkulutustottumuksia tai makua
muuta.

---


Mietippä asiaa näin, että jos konemusa mainstreamistuu. Se tarkoittaa automaattisesti sitä, että konemusa saa yhä enemmän muulle maintream kamalle tutuja piirteitä, joita yleisestikkin alkaa olla jo liikaa. Mitä jos oikeesti rupee tuleen vaan 3,5 minsasia biisejä ja Kelly Clarksonista tulee joku yleisvokalisti... Tuotajista tulee yhä ahneempia ja konemusa sulautuu mainstreamiin vahvemmin ja vahvemmin ja lopulta se hyvä jota meillä oli katoaa.

Tottakai aina on ne marginaalit, jotka pyrkii pysymään mahdollisimman kaukana valtavirrasta. Voi olla että jos tilanne oikeen pahaksi menee niin syntyy tosivahva counter movement... vois tulla jo nyt!



Näillä ei itseasiassa ole mitään merkitystä, jos ei seuraa mitä muut kuuntelee, vaan menee oman makunsa mukaan. Valtamedioiden seuraaminen ei ole mikään elinehto.
Apo

Posts: 1,574

#162 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Arscavadance, 23.3.2009 12:10:

Tuotajista tulee yhä ahneempia ja konemusa sulautuu mainstreamiin vahvemmin ja vahvemmin ja lopulta se hyvä jota meillä oli katoaa.

ezzy, 23.3.2009 12:31:

Näillä ei itseasiassa ole mitään merkitystä, jos ei seuraa mitä muut kuuntelee, vaan menee oman makunsa mukaan. Valtamedioiden seuraaminen ei ole mikään elinehto.



Mun mielestä tommonen muutos (ug->mainstream) on päässyt jo tapahtumaan, ainakin sen perusteella että keskinkertaista elektronista jööttiä tulee aivan liikaa jolloin ne helmet katoavat massan painon alle.
ValaX

Posts: 3,891

#163 • • ValaX
Olen ollut havaitsevinani täällä välillä saman tyylistä valitusta kun aikoinaan sai kuulla alaan perehtymättömiltä tyyliin "10 minuuttia samaa jumputusta..." Tuntuu vähän oudolta, että toi on levinnyt nyt tännekkin. Tiedä sitten pitäisikö olla huolissaan tulevaisuudesta jos tämä suuntaus jatkuu, että minkälaista rillumarei musiikkia sitä pitäisi sitten soittaa*piis*
Apo

Posts: 1,574

#164 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

VaLa, 23.3.2009 17:39:
Olen ollut havaitsevinani täällä välillä saman tyylistä valitusta kun aikoinaan sai kuulla alaan perehtymättömiltä tyyliin "10 minuuttia samaa jumputusta..." Tuntuu vähän oudolta, että toi on levinnyt nyt tännekkin. Tiedä sitten pitäisikö olla huolissaan tulevaisuudesta jos tämä suuntaus jatkuu, että minkälaista rillumarei musiikkia sitä pitäisi sitten soittaa*piis*



Luetun ymmärtäminen on hyvä taito, eiköhän tässä keskustelussa ole tullut aika monenlaista mielipidettä ja aika harvassa kommentissa on ollut kyse puhtaasta sokeasta vastarinnasta.
Avatar
#165 • • astaroth Guest

VaLa, 23.3.2009 17:39:
Olen ollut havaitsevinani täällä välillä saman tyylistä valitusta kun aikoinaan sai kuulla alaan perehtymättömiltä tyyliin "10 minuuttia samaa jumputusta..." Tuntuu vähän oudolta, että toi on levinnyt nyt tännekkin.


millaisen musiikin yhteydessä?

mahdoton ajatus, että musiikkimaut ei vaan synkkaa? täällä forumilla on kuitenkin aika helvetin laaja käyttäjäkunta. kyllä mullekin on olemassa konemusiikkia, josta voin käyttää sanaa "tylsä"
ValaX

Posts: 3,891

#166 • • ValaX
Tarkotin yleensäkin, ei pelkästään tässä keskustelussa. Onhan tota ollut havaittavissa muuallakin että musiikki on liian monotoomista bileissä. On kyllä tässäkin ollut niitä jotka valittaa, että nostatuksen jälkeen palataan heti nix naxiin. Mun mielestä on ihan tervetullutta vaihtelua että pidetään homma hanskassa eikä päästetä mopoa karkkaamaan käsistä nostatuksen jälkeen niin kuin yhdessä vaiheessa oli tapana. Mutta makuasiahan se on niin kuin astaroth tossa sanoi ja eikös täällä ollut tarkoituskin päästellä höyryjä pihalle. Niinhän mä juuri tein...
Avatar
#167 • • astaroth Guest

VaLa, 23.3.2009 18:25:
Mutta makuasiahan se on niin kuin astaroth tossa sanoi ja eikös täällä ollut tarkoituskin päästellä höyryjä pihalle. Niinhän mä juuri tein...


joo, ei hätiä. jatkakaa vaan!
ValaX

Posts: 3,891

#168 • • Edited ValaX

astaroth, 23.3.2009 18:32:
---
VaLa, 23.3.2009 18:25:
Mutta makuasiahan se on niin kuin astaroth tossa sanoi ja eikös täällä ollut tarkoituskin päästellä höyryjä pihalle. Niinhän mä juuri tein...

---

joo, ei hätiä. jatkakaa vaan!



Hyvä että alotit tämän keskustelun. Tää on ollut erittäin virkistävää luettavaa, vaikka erimielisyyksiäkin löytyy. Toivotavasti tämä keskustelu pysyy elossa vielä pitkään*piis*
thomas

Posts: 5,618

#169 • • Edited thomas

VaLa, 23.3.2009 18:40:
---
astaroth, 23.3.2009 18:32:
---
VaLa, 23.3.2009 18:25:

Hyvä että alotit tämän keskustelun. Tää on ollut erittäin virkistävää luettavaa, vaikka erimielisyyksiäkin löytyy. Toivotavasti tää pysyy elossa vielä pitkään*piis*



jos luottaa yhtään nykymusan tasoon niin ongelmaa ei varmaankaan tuu olemaan :)
Individual

Posts: 10,942

#171 • • Edited Individual HYPNO!
Onhan metallikin nykyään niin äitien kuin tyttärien, niin poikien kuin vaarien hupia. Ihqu Ari voittaa hevillä Idolsin, listakärjessä komeilee Bodomin ja Diablon kaltaisten bändien levyjä, eli heavy on valtavirtaistunut. (Toki Suomi on aina ollut metallimaa) Siltikin siinä on omat kompromissitomat äärisuuntansa ja pysyvät varmasti hamaan tappiin asti. En nyt ainakaan ole havaitsevinani bändien keskuudessa mitään yleistä pakoa "helpomman" kaman pariin. Eli vaikka konemusa valtavirtaistuu niin tuskin se muuttuu täysin formaattijuustoksi. Eikö teknoilu tuolla Euroopassa jo ole aikamoista kansanhuvia ja mitä tapahtuu? Musasta lähtee kaikki melodiat ja tilalle tulee narinat ja pörinät. Ei kuullosta oikein massoja kosiskelevalta tämä nitkurutkutus. Jos Suomessa suurimpiin kekkereihin saadaan ne 3000-4000 ihmistä saman katon alle, niin kyllä kait siitä on matkaa vielä helketisti noihin em. tuomiopäivän visioihin.
isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#172 • • isfnbojbbssn sdonvoinv

ezzy, 23.3.2009 12:31:
---
Arscavadance, 23.3.2009 12:10:
---

--clips--

---


Mietippä asiaa näin, että jos konemusa mainstreamistuu. Se tarkoittaa automaattisesti sitä, että konemusa saa yhä enemmän muulle maintream kamalle tutuja piirteitä, joita yleisestikkin alkaa olla jo liikaa. Mitä jos oikeesti rupee tuleen vaan 3,5 minsasia biisejä ja Kelly Clarksonista tulee joku yleisvokalisti... Tuotajista tulee yhä ahneempia ja konemusa sulautuu mainstreamiin vahvemmin ja vahvemmin ja lopulta se hyvä jota meillä oli katoaa.

Tottakai aina on ne marginaalit, jotka pyrkii pysymään mahdollisimman kaukana valtavirrasta. Voi olla että jos tilanne oikeen pahaksi menee niin syntyy tosivahva counter movement... vois tulla jo nyt!

---


Näillä ei itseasiassa ole mitään merkitystä, jos ei seuraa mitä muut kuuntelee, vaan menee oman makunsa mukaan. Valtamedioiden seuraaminen ei ole mikään elinehto.



my point exactly!

ja ei se konemusiikki mihkää kuole vaikka radiosta alkaiski
tulla jotai Kelly Clarksonin duunaamaa berliininitkua tai bileis
jotai Pokerfacea.. koska nykyaika on siitä hyvä, että aina
löytyy vaihtoehtoja jos vaan etsii ;)

--
dasinoaisnvs

mastream

Posts: 549

#173 • • mastream

kimonoid, 23.3.2009 19:17:
---


ja ei se konemusiikki mihkää kuole vaikka radiosta alkaiski
tulla jotai Kelly Clarksonin duunaamaa berliininitkua tai bileis
jotai Pokerfacea.. koska nykyaika on siitä hyvä, että aina
löytyy vaihtoehtoja jos vaan etsii ;)



No eihän se kuole ei, koska konemusa on tosiaan jo nyt valtavirtaa. Vähän popimpi houseklasari Infinity soi varmaan joka viikonloppu Seduloissa todella oksettavana remixinä jota jopa itse Guru Josh oli mukana tekemässä ja Antti Tuiskun ollessa suosittuna sen ankealla New York "tanssilevyllä" oli mukana teossa muutama täällä arvostettu artisti, jonka vuoksi varmaan pieni osa tämänkin foorumin käyttäjistä piti levystä: http://www.discogs.com/Antti-Tuisku-New-York/release/1582633.
NextAce

Posts: 2,505

#174 • • NextAce Alienated
Suurin osa suomalaisista muka "kovista" räppi heeboista. Naurattaa niiden yli-angstisuus ja "dramaattiset lyriikat"

--
-Alienation-

-----

Avatar
#175 • • Edited astaroth Guest

NextAce, 23.3.2009 23:29:
Suurin osa suomalaisista muka "kovista" räppi heeboista. Naurattaa niiden yli-angstisuus ja "dramaattiset lyriikat"


kaikkein eniten mua ehkä suomiräpissä vitutti väkisin väännetty finglish. monet hyvän pohjan omaavat biisit meni reisille ihan vain sen takia, että ei ymmärrä hevon helvettiäkään siitä mitä ukko räkii

siis ymmärtääkö joku edes oikeasti puoliakaan siitä mitä urbaanilegenda biiseissään sanoo, vai enkö mä vaan osaa suomea?



edit: "psuttukuttaäppikutta pistn gäpin sun äässiin!"
Avatar
#176 • • niomic Guest

NextAce, 23.3.2009 23:29:
Suurin osa suomalaisista muka "kovista" räppi heeboista. Naurattaa niiden yli-angstisuus ja "dramaattiset lyriikat"



Itseä on taas jo kymmenen vuotta+ vituttanut se, että niin monet suomalaiset eivät vaikuta kehtaavan räpätä tosissaan. Tällä tehdään vitusti läppäräppiä ja semmosta et läpällä sit oltiinki vähän muka hardcorempia, mut ei oikeesti kuitenkaan. Hyvä läppäräppi toki toimii :)

Vaikka en ole koskaan lämmennyt erikoisemmin Finteligenssille, olen kuitenkin aina kunnioittanut duoa siitä, että vääntävät hoppia ihan oikeena duunina ja intohimona ja uskovat omaan hommaansa.

Voitko muuten mainita pari tämmöistä suomalaista "kovaa räppiheeboa" :)? Ihan vaan et ymmärrän minkälaisista karikatyyreistä / pöllityistä stereotyypeistä tässä todennäköisesti puhutaan.
MRC

Posts: 1,346

#177 • • Edited MRC Mindcore Crew DJ MRC/Skitzofrenik
Tää minimal/proge/yhden saundin nitku natku villitys :D Meikäläisen pää ei kestä sitä.

Edit
Tästä tulee varmaan sanomista :D

--
HOUSE MUZIEK MAAKT JONGEREN KAPOT !
Every style of music has its own emotion. Hardcore is pure fury!

lohikarme

Posts: 1,730

#178 • • lohikarme RitariVittupää

MRC, 24.3.2009 10:01:
Tää minimal/proge/yhden saundin nitku natku villitys :D Meikäläisen pää ei kestä sitä.

Edit
Tästä tulee varmaan sanomista :D



Kieltämättä saattaa tulla hc-diggarille sanomista kommentista :X

--
Qualis artifex pereo

MRC

Posts: 1,346

#179 • • Edited MRC Mindcore Crew DJ MRC/Skitzofrenik

lohikarme, 24.3.2009 10:04:
---
MRC, 24.3.2009 10:01:
Tää minimal/proge/yhden saundin nitku natku villitys :D Meikäläisen pää ei kestä sitä.

Edit
Tästä tulee varmaan sanomista :D

---


Kieltämättä saattaa tulla hc-diggarille sanomista kommentista :X


Joo. Katellaan vaan kui paljon ;). Sana hoocee on monille kuolemansynti jolta pitää ihmisiä suojella :) Jos kuuntelet hooceeta et voi kuunnella mitään muuta(?) ja sit ku et voi kuunnella mitään muuta olet kapeakatseinen kusipää ? :D Melko reilua sanoisinko :)

--
HOUSE MUZIEK MAAKT JONGEREN KAPOT !
Every style of music has its own emotion. Hardcore is pure fury!

lohikarme

Posts: 1,730

#180 • • lohikarme RitariVittupää

MRC, 24.3.2009 10:12:
---
lohikarme, 24.3.2009 10:04:
---
MRC, 24.3.2009 10:01:
Tää minimal/proge/yhden saundin nitku natku villitys :D Meikäläisen pää ei kestä sitä.

Edit
Tästä tulee varmaan sanomista :D

---


Kieltämättä saattaa tulla hc-diggarille sanomista kommentista :X

---

Joo. Katellaan vaan kui paljon ;). Sana hoocee on monille kuolemansynti jolta pitää ihmisiä suojella :) Jos kuuntelet hooceeta et voi kuunnella mitään muuta(?) ja sit ku et voi kuunnella mitään muuta olet kapeakatseinen kusipää ? :D Melko reilua sanoisinko :)



No lähinnä viittasin tuohon musan yksitoikkoisuuteen.. ei tuo hollantisoundi ainakaan monipuolisuudella kukkoile :X

--
Qualis artifex pereo