Katutaide-topic

367 posts, 19 pages, 274,886 views

Jone

Posts: 8,258

#261 • • Jone Archibald Haddock

Anselmi, 1.10.2008 13:54:
Tästä olen 100% samaa mieltä. Tässä oikeastaan kiteytyy kaikista oleellisin. Se mistä me nyt väännetään (aika turhaan) on se mitä kuvia sinne pitäis maalata.Toivottavasti mahdollisimman paljon erillaisia ja erityylisiä. Täysin laidasta laitaan ja kaikkea siltä väliltä. Näin jokainen pääsisi näkemään sellaisia kuvia jotka itselle kolahtaa, mutta myös itselle uusia ja erillaisia tyylejä. Tämä kirjavuus myös pitäisi huolen siitä ettei mitään liikaa niin että rupeaisi joku tietty tyylisuunta ketuttaan. Samalla jengi vois nimenomaan oppia uusista tyyleistä
ja oppia ehkä vähän kerrallaan ymmärtämään esim. noita kirjaimia tai sitten nerokkaasti sijoitettua hedelmäkulhoja.



Co-signed.
tbo

Posts: 935

#262 • • tbo budhisattva

Anselmi, 1.10.2008 09:34:
. Siltikin kaipaisin kovasti myös katutaidetta ja juuri sellaista
joista kaikki saisi irti jotain. Se olisi hienoa ja toivottavasti jonain päivänä mahdollista.



Ei ole olemassa taidetta "josta kaikki saisi irti jotain", eikä mun silmissäni edes pidä olla. Taide ja sen muoto, sisälto tai teemat on aina enemmän tai vähemmän mielipidekysymys, ja suurimmat ja merkittävimmät duunit on useimmiten ollu niitä jotka on saanu aikaa isoimman myrskyn vesilasissa - paavit maalaili Michelangelon alastomilta homppelipojilta kikkelit piiloon, tai harva tajua vieläkään Marcel Duchampin Lähdettä vaikka se valkattiin viime vuossadan merkittävimmäks taideteokseks, unohtamatta jotain Andre Serranon Piss Christia tai Teemu Mäen sitä yhtä videota. Taiteen ehkä se kaikkein tärkein funktio on aina ollu kyseenalaistaa vallitseva status quo ja herättää kysymyksiä ja keskustelua. Tässä kohtaa graffiti toteuttaa taiteen syvintä olemusta - siinä tekin ihmettelette mitä ihmeen taiteellista tollasessa aakkosmeressä oikein on. Ikävä kyllä, on vain spedeä vaatia katutaidetta josta kaikki diggaa kun ei ole olemassa taidetta josta kaikki diggaa.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

tbo

Posts: 935

#263 • • tbo budhisattva

Umbala, 1.10.2008 12:33:

No entäs kakan levittäminen seinälle? Nätteihin ympyröihin tjms?



http://home.sprynet.com/~mindweb/artshit.jpg

Piero Manzoni: Taiteilijan paskaa, 1961. Taidehistoriallisesti erittäin merkittävä teos, käsitetaiteen ja minimalismin merkkipaaluja.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

mastream

Posts: 549

#264 • • mastream

Anselmi, 1.10.2008 13:27:
---
Kuten esim. Dj:t miksaa raidoista oman näköisen miksauksen ja parhaimmillaan tekee aivan uudennäköisen teoksen kuten esim. Eddy Satan joka loi ihan uuden genren FreeJazz*lmao*



Free jazz on kyllä vuosikymmeniä vanha genre...ellei sitten tässä nimenomaan ole kirjoitusasulla merkitystä, jollon FreeJazz voi olla jotain ihan omaa luokkaansa :D
Anselmi

Posts: 2,578

#265 • • Edited Anselmi And sell me

tbo, 2.10.2008 02:28:
Ei ole olemassa taidetta "josta kaikki saisi irti jotain", eikä mun silmissäni edes pidä olla.


Ikävä kyllä, on vain spedeä vaatia katutaidetta josta kaikki diggaa kun ei ole olemassa taidetta josta kaikki diggaa.


En puhunut diggaamisesta vaan siitä että aiheuttaa mahdollisimman monelle mahdollisimman isoja tunnetiloja, inspiraatiota jne. Olen kyllä hyvin tietoinen siitä että taiteen ainut tehtävä ei ole miellyttää, eikä niin pitäisi ollakkaan. Myös esim. inho ja pelko kuuluu tuohon listaan.

--
sen pituinen se

Anselmi

Posts: 2,578

#266 • • Anselmi And sell me

mastream, 2.10.2008 03:22:
Free jazz on kyllä vuosikymmeniä vanha genre...ellei sitten tässä nimenomaan ole kirjoitusasulla merkitystä, jollon FreeJazz voi olla jotain ihan omaa luokkaansa :D


Tell it to the Satan*nauru*

--
sen pituinen se

Umbala

Posts: 769

#267 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

tbo, 2.10.2008 02:40:

Piero Manzoni: Taiteilijan paskaa, 1961. Taidehistoriallisesti erittäin merkittävä teos, käsitetaiteen ja minimalismin merkkipaaluja.


Heh, jotenkin ei ihan järkyttävästi yllätä tämän teoksen olemassaolo.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Jussi ja kuokka

Posts: 28

#268 • • Jussi ja kuokka

Umbala, 1.10.2008 13:41:
---
Jussi ja kuokka, 1.10.2008 13:24:
---
Umbala, 1.10.2008 12:13:

Hmm, no entäs jos se "taide" loukkaa osaa katsojista, mutta sille löytyy kuitenkin kannattajansa. Pitäisikö se saada julkaista julkisella paikalla?

---


Muakin loukkaa aika iso osa mainoksista, ja se kuinka niissä esinellistetään ihmisiä, ja siltä niitä näkyy julkisella paikalla. Pitäiskö kaikki joka saattaa loukata jotain kieltää, ja korvata se masennuksenharmaalla. Vai olisiko hieman kehittävämpää pyrkiä suvaitsemaan sellaisia asioita, joista ei itse välttämättä diggaa.

---

Mä en missään nimessä ole valmis kieltämään kaikkea loukkaavaa materiaalia. Mutta yritätkö sä sanoa, että Jonen pitäis opetella sietämään "kissataidetta", tummaihoisten rasistista, lihavien lihavuutta pillkkaavaa yms taidetta? Ja siis mä meinaan nyt nimenomaan sitä jokapäiväistä kaupunkikuvaa missä me eletään, en niitä seiniä metsänkeskellä mille saa mun puolesta maalata mitä vaan.



Sitä mä yritän sanoa, että kaupunkikuva, ja se ympäristössä missä me eletään on täynnä, sellaisia asioita jotka loukkaavat joitain ihmisiä. Se että kaupunkikuvasta on tehty sellainen, että vain ostamisen aktin avulla voit saavuttaa jotain loukkaa joitain ihmisiä. Myös harmaa seinä loukkaa, tai saattaa loukata jotain ihmisryhmää.

Se että suvaitsee mainoksia/harmautta/graffitia elinympäristössään ei tietenkään tarkoita sitä että kaikkea tarvitsisi hyväksyä, ja antaa niille tilaa esim. kaupunkien keskustoista, tai ylipäätään mistään muualtakaan. Avainsanana tässä vois olla vaikka suhteellisuudentaju. Kaikkea ei voi, eikä missään tapauksessa tarvitsekaan suvaita. Mä henkilökohtaisesti en hyväksy rasistista kiihottamista jotain ihmisryhmää kohtaan. Enkä eläinsilpomisvideoiden tekemistä / näyttämistä taiteen nimissä julkisilla paikoilla.
Umbala

Posts: 769

#269 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

Jussi ja kuokka, 2.10.2008 15:44:

Avainsanana tässä vois olla vaikka suhteellisuudentaju. Kaikkea ei voi, eikä missään tapauksessa tarvitsekaan suvaita. Mä henkilökohtaisesti en hyväksy rasistista kiihottamista jotain ihmisryhmää kohtaan. Enkä eläinsilpomisvideoiden tekemistä / näyttämistä taiteen nimissä julkisilla paikoilla.


Hyvä ollaan siis aika samoilla linjoilla. Mun ongelmani on vaan se, että kun sanotaan kaikki, se tarkoittaa mulle kaikki ja tällöin juurikin se suhteellisuudentaju lentää ulos ikkunasta. Eipä siitä sen kumempia.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Juhgu

Posts: 7,921

#274 • • Juhgu Virnistelijä
:D

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Jone

Posts: 8,258

#275 • • Jone Archibald Haddock

m_a, 27.10.2008 19:53:
Salon Seudun Kristillisdemokraattien graffittikilpailu

http://www.salonkd.info/GRAFFITIKILPAILU.php

*totaalirepeäminen*



Melkein itkin verta kun kuulin tosta viime viikolla. Tää on nyt sitä kun "ymmärretään" vaikkei yhtään ymmärretä. Ei kai siinä muuta. Sanattomaksi vetää.
Avatar
#277 • • Edited Reivaaja Guest

Anselmi, 27.10.2008 19:59:
---
m_a, 27.10.2008 19:53:
Salon Seudun Kristillisdemokraattien graffittikilpailu

http://www.salonkd.info/GRAFFITIKILPAILU.php

*totaalirepeäminen*

---

*lmao* hiton herttaista et mitä tahansa "coolia" uskikset yrittää perässä tehdä, niin
tulos on aina... no katsokaa noita kuvia:D


Toi on puhasta sarkasmia ja siksi se ei musta ole edes kovin hauskaa. Toi on kyllä kantaa ottavaa katutaidetta.

Jos uskis löytää kakastaan Jeesuksen, on se merkki Jumalalta, mutta jos uskis löytää kakan päästä kodittoman, hän toivoo kodittoman löytävän Jeesuksen. Uskovaiset kun eivät kakkaa kadulle.
ValaX

Posts: 3,891

#278 • • ValaX
Graffitit on syntiä...