Umbala, 1.10.2008 13:41:
---
Jussi ja kuokka, 1.10.2008 13:24:
---
Umbala, 1.10.2008 12:13:
Hmm, no entäs jos se "taide" loukkaa osaa katsojista, mutta sille löytyy kuitenkin kannattajansa. Pitäisikö se saada julkaista julkisella paikalla?
---
Muakin loukkaa aika iso osa mainoksista, ja se kuinka niissä esinellistetään ihmisiä, ja siltä niitä näkyy julkisella paikalla. Pitäiskö kaikki joka saattaa loukata jotain kieltää, ja korvata se masennuksenharmaalla. Vai olisiko hieman kehittävämpää pyrkiä suvaitsemaan sellaisia asioita, joista ei itse välttämättä diggaa.
---
Mä en missään nimessä ole valmis kieltämään kaikkea loukkaavaa materiaalia. Mutta yritätkö sä sanoa, että Jonen pitäis opetella sietämään "kissataidetta", tummaihoisten rasistista, lihavien lihavuutta pillkkaavaa yms taidetta? Ja siis mä meinaan nyt nimenomaan sitä jokapäiväistä kaupunkikuvaa missä me eletään, en niitä seiniä metsänkeskellä mille saa mun puolesta maalata mitä vaan.
Sitä mä yritän sanoa, että kaupunkikuva, ja se ympäristössä missä me eletään on täynnä, sellaisia asioita jotka loukkaavat joitain ihmisiä. Se että kaupunkikuvasta on tehty sellainen, että vain ostamisen aktin avulla voit saavuttaa jotain loukkaa joitain ihmisiä. Myös harmaa seinä loukkaa, tai saattaa loukata jotain ihmisryhmää.
Se että suvaitsee mainoksia/harmautta/graffitia elinympäristössään ei tietenkään tarkoita sitä että kaikkea tarvitsisi hyväksyä, ja antaa niille tilaa esim. kaupunkien keskustoista, tai ylipäätään mistään muualtakaan. Avainsanana tässä vois olla vaikka suhteellisuudentaju. Kaikkea ei voi, eikä missään tapauksessa tarvitsekaan suvaita. Mä henkilökohtaisesti en hyväksy rasistista kiihottamista jotain ihmisryhmää kohtaan. Enkä eläinsilpomisvideoiden tekemistä / näyttämistä taiteen nimissä julkisilla paikoilla.