Katutaide-topic

367 posts, 19 pages, 275,033 views

pirpeli

Posts: 5,533

#101 • • pirpeli

Ana-5000, 20.5.2008 00:16:
-juttu-



Mun quottaaminen meni harakoille, niin teen sit tällee.

Elimäenkadun tapaus kertoo juuri siitä ikävästä ilmiöstä, että jotkut näistä "taiteilijoista" ja taiteilijoista eivät osaa lopettaa ajoissa, tai rajata tekemisiään.

Mutta osa tästä porukasta ei ole sotkijoita, se on täysin varmaa(jopa osa nuoremmasta päästä, ei ainoastaan valveutuneet nuoret aikuiset miehet ;) ). Ja tälle osalle pitäisi suoda mahdollisuus siihen hommaansa. tbo vastasi mun mielestä omassa postauksessan tuohon sun "KÄPSLOCK-TEKSTIIN" osuvasti, joten siihen en itse puutu(koska en ole graffitimaalari, vaikka kyllä kyseisen taidon haluaisin osata...).

Ogelissa pojille tosiaan annettiin mahdollisuus, ja he mokasivat sen, tai ainakin muutama heistä. Tosin yksi kundi tästä meidän porukastamme(4 poikaa) oli todella hyvä tekemisissään(graffitisketchit ja paperille piirretyt tägit olivat tyylikkäitä ja osuvia). Tämä samainen poika omisti hieman muita enemmän nöyryyttä ja oikean ja väärän tajua, ja hänelle, kyllä yhtenä neljästä!, olisin ainakin suonut tilaisuuden. Yksi neljästä ei olisi ollut huono aloitus saatettaessa näitä nuoria uusille urille. Mutta ei, ei mahdollisuutta, koska se on väärin ja laitonta!

Itse en ole mikään fanaattinen graffitin kannattaja, ja mielestäni töhryt(rumat ja joka paikan peittävät tägisotkut) ovat kamalia ja niiden tekijät pitäisi saattaa vastuuseen. Mutta kolikon kääntöpuolella on ne graffitiharrastajat, jotka haluaisivat vain tehdä sitä omaa hommaansa. Vaikka sitten laillisesti. Monelle tuosta voisi irrota jopa leipä(niinkuin tälle Ogelin nuorelle miehelle), mutta ei. Heidän pitäisi olla yhteiskunnan mukaan kouluja käyneitä taiteilijoita, jotta heille myönnettäisi ateljétilaan ja muihin resursseihin rahaa. Tokihan sitä voi tietysti kotona pienessä Kallion yksiössä tai iskän autotallissa maalailla ihan niin paljon kuin haluaa, mutta en näe tätäkään järkeväksi. Harrastus on harrastus, ja työ on työ. Tosin kuten tuossa sanoin, harrastuksesta voisi tulla myös mielenkiintoinen työ, jos nuori niin haluaa.

Laillisten graffitipaikkojen merkityksestä pitkällä aikavälillä töhrimisen loppumiseen ei kai tosiaan ole mitään tutkittua näyttöä. Mutta luulen tämän johtuvan siitä, että tätä työtä ei ole tehty tarpeeksi _pitkäjänteisesti_. Juuri suomalaisen yhteiskunnan lyhytnäköisyys ja "se on rumaa, joten se on laitonta ja väärin!"- mentaliteetti estää tuon merkityksen toteutumisen. Tärkeille asioille pitää antaa aikaa tapahtua, ei katsoa vuotta tai kahta eteenpäin ja todeta, että "eipä toimi ei, laki sanokoon siis soosoo".

Työtä pitää tehdä myös ihan joka tasolla, kotona, koulussa, nuorisotalossa, oppilaitoksissa. Kasvatuksellinen sopiva ote ja asenteisiin vaikuttaminen vaihtoehtoja tarjoamalla sekä ihan perinteinen järkevä keskustelu voisivat saada aikaan tuloksia. Ei nyt eikä huomenna, mutta joskus.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Viltsu

Posts: 2,010

#102 • • Viltsu noname

tbo, 20.5.2008 02:22:
---
Ana-5000, 19.5.2008 23:53:
Mainio esimerkki tästä löytyi aikoinaan Itä-Pasilasta: Messukeskuksessa oli joku ETYKiin liittyvä kokous back in -92. No, kaupungin sedät huomaski kauhukseen et eihän ne voi kuskaa vieraiden maiden diplomaatteja sellaisen betoniDDRgeton läpi ja hommas sinne läjän niitä töhrijöitä maalaamaan porraskuiluja että diplomaattimersun takapenkiltä näkyis jotain muutakin kuin harmaata betonia.



Vou!

Isot flashbackit..toi on JÄÄNY joltain Helsingin reissulta mieleen ISOSTI :)))) Siinä lapinpojalle lyötiin kyl silmille nättiä kaupunkimaisemaa.. <3

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

Jone

Posts: 8,258

#103 • • Jone Archibald Haddock

Viltsu, 20.5.2008 09:22:
Vou!

Isot flashbackit..toi on JÄÄNY joltain Helsingin reissulta mieleen ISOSTI :)))) Siinä lapinpojalle lyötiin kyl silmille nättiä kaupunkimaisemaa.. <3



Vanhaa kutinaa helpottamaan parit noista:

graf6.jpg

graf5.jpg
lohikarme

Posts: 1,730

#104 • • lohikarme RitariVittupää

Jone, 20.5.2008 09:52:
---
Viltsu, 20.5.2008 09:22:
Vou!

Isot flashbackit..toi on JÄÄNY joltain Helsingin reissulta mieleen ISOSTI :)))) Siinä lapinpojalle lyötiin kyl silmille nättiä kaupunkimaisemaa.. <3

---


Vanhaa kutinaa helpottamaan parit noista:

graf6.jpg

graf5.jpg



Eikös nää ollu itäpasilassa? Siellä oli myös sellanen hassu dinovauva-maalaus kirjaston juurella olevassa portaikossa.

--
Qualis artifex pereo

Juhgu

Posts: 7,921

#105 • • Edited Juhgu Virnistelijä

pirpeli, 20.5.2008 00:04:
---
Näin minä toivon. Toivon, että tälle harrastukselle saataisiin niitä laillisia paikkoja, jotta ne, jotka haluavat tehdä laillisuuksia laittomuuksien sijaan, voisivat näin tehdä.
- - annettaisi edes mahdollisuus. Ei kauhean paljon pyydetty.


Onkohan noi laittomasti taidettaan duunailevat hirveesti vaivautuneet etsimään mitään laillisia paikkoja? Muuan katutaideryhmä teki vappuna Lahdessa jalkakäytävään maalauksen, ja kyseinen jalkakäytävä oli ihan keskustassa. Ensiyrittämällä tuli vähän nihkeää suhtautumista, mutta olisikohan ollut toinen vai kolmas puhelinsoitto jolla löytyi kiinteistön omistaja, joka antoi mielellään luvan. Muitakin maalauspaikkoja ovat löytäneet, jotka ovat joko laillisia tai sellaisia että niiden maalaamisesta ei kukaan millään tavalla pahastu.

Voi tietty olla että Helsingissä on ihan eri meininki näiden kaikenmaailman stop töhryille -kampanjoiden kanssa :|

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Anselmi

Posts: 2,578

#106 • • Anselmi And sell me


pirpeli, 20.5.2008 00:04:

Näin minä toivon. Toivon, että tälle harrastukselle saataisiin niitä laillisia paikkoja, jotta ne, jotka haluavat tehdä laillisuuksia laittomuuksien sijaan, voisivat näin tehdä.
- - annettaisi edes mahdollisuus. Ei kauhean paljon pyydetty.


Minä annan. Jos joku kovasti lahjakas taiteilija haluaa tulla maalaamaan punamustan Felix the catin tai Social Distortion yhtyeen drinkkiä juova luuranko-logon huoneeni seinälle niin tervetuloa*hymy*.
Muitakin ideoita toki otetaan mielellään vastaan. Hienous ennen kaikkea. Mielusti otan jonkun komian ja nerokkaan kuvan valkoisia seiniäni koristamaan, mistään teksteistä en ole niinkään innostunut (bommaajat älkää vaivautuko*nauru*).

Sen verran trafiikkia kotoa löytyy että näkyvyyttäkin voin sille luvata, sekä sen että kukaan ei tule sotkemaan päälle ihan hetkeen.

--
sen pituinen se

Epailija

Posts: 5,636

#107 • • Epailija Physicist, 2nd class.

pirpeli, 20.5.2008 00:04:
Mutta annettaisi edes mahdollisuus. Ei kauhean paljon pyydetty.



Mahdollisuus mihin? Graffitien tekemiseen vai graffitien tekemiseen julkisille paikoille? Kuten Ana on jo sanonut, laillisia graffiteja voi tehdä kuka vain. Sen kuin hakee kaupasta mdf-levyä tai vaneria, heittää vähän pohjamaalia päälle ja antaa itseilmaisun käynnistyä. Vai tekeekö graffitista graffitin juuri se betoniseinä, johon se on maalattu? Onko kaupunkikuva ainoa kelvollinen "kangas" näille taiteilijoille? Jos on, niin kuinka monelle se laillinen seinä loppujen lopuksi riittäisi?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Dementation

Posts: 2,892

#108 • • Edited Dementation wednesday?

Epailija, 20.5.2008 12:17:
Mahdollisuus mihin? Graffitien tekemiseen vai graffitien tekemiseen julkisille paikoille? Kuten Ana on jo sanonut, laillisia graffiteja voi tehdä kuka vain. Sen kuin hakee kaupasta mdf-levyä tai vaneria, heittää vähän pohjamaalia päälle ja antaa itseilmaisun käynnistyä. Vai tekeekö graffitista graffitin juuri se betoniseinä, johon se on maalattu? Onko kaupunkikuva ainoa kelvollinen "kangas" näille taiteilijoille? Jos on, niin kuinka monelle se laillinen seinä loppujen lopuksi riittäisi?



Kerrotko mulle että löytyykö sun kotoa paikkaa/tilaa jossa voi spraymaalata vaikka 2x2 metristä kuvaa? Tai jopa 4x4 metristä kuvaa?

En ymmärrä miksi tää on niin iso juttu Suomessa, Euroopassa on varmasti kymmeniä ellei satoja kilometrejä luvalla maalattuja meluaitoja, seiniä sekä muureja ja ne taitaa olla enemmänkin turistinähtävyys kuin ongelma.

Joku tussilla nimmariaan sähkökaappiin kirjoittava idiootti on sit vähän eri asia, mutta imho katutaidetta kaipais moni Suomalainenkin harmaa möhkäle.

EDIT:

Tämä esimerkki on Turusta ja mielestäni toi betoniseinä on aika paljon hienompi tän kuvan kanssa kuin mitä se olis ilman
http://picasaweb.google.com/WhisperdShouts/TurkuFinland/photo#5189930544437422738

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Ozma

Posts: 867

#109 • • Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi
Eikohan noihinkin "hesari/aamulehtipropagandaan" saada toivottavasti muutosta, kun saadaan helvettiin ne vanhat paskat koko lehtitalosta. Toivottavasti, kuten myos eduskunnasta olisi kiva saada pois, jottei tarvitsisi olla jalleen aanestamatta ja todeta kuinka pain vittua kaikki toimii.

En tieda asiaa sen kummemmin, mutta JOS mina olisin katutaiteilija niin soittelisin kiinteistojen omistajille. Eika pida lannistua muutaman EI-sanan jalkeen.
Olisi valmiina paperilla jonkin sortin kuva mita meinaa tehda ja esittelee itsensa yms. Varmasti tulee parempi ja myonteinen vastaanotto, kuin TAHAN TASSA JA NYT vitut laillisuudesta ^_^

Toivon oikeasti, etta betonihelvetit saataisiin maalattua ja ihmiset tajuamaan kuinka paljon enemman varia naapurustoon tulee :)
Ozma

Posts: 867

#110 • • Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi

Dementation, 20.5.2008 12:21:
Kerrotko mulle että löytyykö sun kotoa paikkaa/tilaa jossa voi spraymaalata vaikka 2x2 metristä kuvaa? Tai jopa 4x4 metristä kuvaa?



Sielta mista ne autonlaittajien tallipaikatkin :) Jos ei ole tilaa harrastaa, niin ei sita tilaa pida itselleen laittomasti ottaa. En makaan pystyta keskelle lahikatua autonkorjaamoa, koska haluan harrastaa tassa ja nyt. Nain niinkuin karjistettyna :D
Dementation

Posts: 2,892

#111 • • Dementation wednesday?

Ozma, 20.5.2008 13:10:
Sielta mista ne autonlaittajien tallipaikatkin :) Jos ei ole tilaa harrastaa, niin ei sita tilaa pida itselleen laittomasti ottaa. En makaan pystyta keskelle lahikatua autonkorjaamoa, koska haluan harrastaa tassa ja nyt. Nain niinkuin karjistettyna :D



Joo, mutta en mäkään ehdota sulle jos haluat tuunata autoja, että osta kaupasta läjä pikkuautoja tai että ota se auto olohuoneeseesi osa kerrallaan hissillä edestakas roudaten. Noin niinkuin kärjistettynä *vink*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Jussi Soro

Posts: 6,385

#112 • • Jussi Soro choon!

Dementation, 20.5.2008 12:21:
Tämä esimerkki on Turusta ja mielestäni toi betoniseinä on aika paljon hienompi tän kuvan kanssa kuin mitä se olis ilman
http://picasaweb.google.com/WhisperdShouts/TurkuFinland/photo#5189930544437422738


Toi on kyl IMO yks paskimpia luvallisia graffiteja joita oon nähny.

Uudenmaantullin sähkönjakokeskus taitaa olla toinen pitkän aikaa sitten maalattu paikka, ja se taas on ihan siisti.
Dementation

Posts: 2,892

#113 • • Dementation wednesday?

JussiS, 20.5.2008 13:14:
Toi on kyl IMO yks paskimpia luvallisia graffiteja joita oon nähny.

Uudenmaantullin sähkönjakokeskus taitaa olla toinen pitkän aikaa sitten maalattu paikka, ja se taas on ihan siisti.



En verrannutkaan tota graffittia muihin graffitteihin, vaan siihen että siinä ei olis kuvaa ollenkaan *vink*

Joo, Turussa on useita siististi maalattuja paikkoja ja monia kuvia jotka ei itseä miellytä, (muistaakseni muuan muassa aboavetus-arsnovan aidassa on jotain aiheeseen sopivia maalauksia) mutta pääpointti on se, että oli melkeen mikä tahansa hyvin tehty maalaus, niin se on siistimpi kuin tommonen harmaa elementtiseinä.

Vanhojen talojen värikkäät rappaukset ja upeat tiiliseinät on eri asia, en mä niitä haluais maalattaviksi, mutta tommoset rumat seinät, meluaidat jne, on musta tosi otollisia kohteita maalaukseen ja toivoisin että niitä luvallisesti annettaisiin maalattaviksi.

Toisin kuin Jone olen kuitenkin sitä mieltä että kyllä ne sen 5 - 20 vuotta säilyy, että ei niitä nyt heti seuraavana vuonna tarvii yli maalata.

Toki myös muuttuva seinä voisi olla hauska, että olis esim 12 kuvaa vierekkäin muurissa ja joka kuukausi aina järjestyksessä yksi maalattaisiin uusiksi. Eli jokainen 12 kuvasta olis siinä vuoden, mutta koko muuria ei tarvis maalata uudestaan, vaan joka kerta vaan 1/12 osa.

Mutta kaikenkaikkiaan pointtini jonka haluan keskusteluun tuoda on se, että sotkeminen on perseestä, mutta kaipaisin Suomeen keski-eurooppalaista luvallisten seinien ja hienojen maalauksien kulttuuria. Toki olen niin paska jätkä että musta myös laiton kuva voi olla hieno jos se on oikeassa paikassa ja tyylikäs. Olen muutaman kerran jopa kironnut kun jokin hyvä oivallus on putsattu pois jostain tai sutattu yli.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Ozma

Posts: 867

#114 • • Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi

Dementation, 20.5.2008 13:14:
Joo, mutta en mäkään ehdota sulle jos haluat tuunata autoja, että osta kaupasta läjä pikkuautoja tai että ota se auto olohuoneeseesi osa kerrallaan hissillä edestakas roudaten. Noin niinkuin kärjistettynä *vink*


*sydän*
Epailija

Posts: 5,636

#115 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Dementation, 20.5.2008 12:21:
Kerrotko mulle että löytyykö sun kotoa paikkaa/tilaa jossa voi spraymaalata vaikka 2x2 metristä kuvaa? Tai jopa 4x4 metristä kuvaa?



Ai kokoko se graffitin sitten tekee? Kyllä mä sen ymmärrän, että kymmenen metrin betoniseinä antaa reilusti enemmän tilaa itseilmaisuun, mutta sama pätee kaikkeen kuvataiteeseen, enkä ole muiden kuin graffitiporukoiden valittavan. Jos ei pysty tekemään taidettaan myös pienempään tilaan, niin se on IMO enemmän itsestä kiinni kuin siitä, ettei yhteiskunta anna mahdollisuuksia toteuttaa itseään.

Niin ja kyllä mun kotiini saisi 2x2 metrisen teoksen seinälle mahtumaan, jos oikeasti sinne sellaisen haluaisin. Saisi muuten isommankin, mutta senhän ei varmaan tarvitse riittää. Jos haluan tehdä sadan neliömetrin piissin, niin tottakai yhteiskunnan pitää antaa mulle mahdollisuus tehdä se, eikö?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Timce

Posts: 5,381

#116 • • Timce

Dementation, 20.5.2008 12:21:
---
Epailija, 20.5.2008 12:17:
Mahdollisuus mihin? Graffitien tekemiseen vai graffitien tekemiseen julkisille paikoille? Kuten Ana on jo sanonut, laillisia graffiteja voi tehdä kuka vain. Sen kuin hakee kaupasta mdf-levyä tai vaneria, heittää vähän pohjamaalia päälle ja antaa itseilmaisun käynnistyä. Vai tekeekö graffitista graffitin juuri se betoniseinä, johon se on maalattu? Onko kaupunkikuva ainoa kelvollinen "kangas" näille taiteilijoille? Jos on, niin kuinka monelle se laillinen seinä loppujen lopuksi riittäisi?

---


Kerrotko mulle että löytyykö sun kotoa paikkaa/tilaa jossa voi spraymaalata vaikka 2x2 metristä kuvaa? Tai jopa 4x4 metristä kuvaa?



Minkä takia tilan pitää löytyä kotoa ja vielä kaiken lisäksi sisältä? Eihän noita kuviakaan kukaan sisällä maalaa, vaan ulkona.
Kamat ulos vaan jonnekin luonnonhelmaan ja maali ruiskumaan. Sen jälkeen kun taideteos on tehty, käyt ripustamassa sen haluaamaasi paikkaan, kuten taulun konsanaan.
Jos tulet toisiin aatoksiin "ateljeen" sopivuudesta, eikun raahaat taulun sopivivammille mestoille.
Löytää varmasti useamman silmäparin, kuin seinään maalattu versio ja kukkahattutäditkin taputtavat päälakeasi tyytyväisyydestä.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

thebbo

Posts: 346

#117 • • thebbo free spirit
lol.jpg

--
Vittu tähän on nyt tultu paljon spekulaatioit on kuultu vähän on tiedetty vitusti enemmän on luultu paskaa puhuttu huhuttu yksityiskohtiin juututtu, mut totuus puuttuu mikää ei edelleenkää oo muuttunu

BigBanana

Posts: 12

#118 • • BigBanana

BigBanana, 19.5.2008 18:50:

Sori nyt, jos otit itseesi, mutta tarkistapa oma asennoitumisesi tähän keskusteluun.



Otit :)) Voi mikä lapsi.

Jone, 19.5.2008 19:53:
Yli neljäkymmentä pelkästään mulle kohdennettua kysymysmerkkiä saivat täällä päässä aikaa melkoisen lollahduksen ja ei, en kyl pystynyt edes lukemaan koko kirjoitusta kun jo alussa se oli niin uskomattoman väsyttävää tavaraa.



Ha ha :)) Laskitko ihan? En jaksais tarkistaa, ei nimittäin yhtä paljon kiinnosta, mutta taisit laskea. Etitkö pelkät kysymysmerkit lukematta tekstiä? No ok, onhan se hyvä alku, että oppii tunnistamaan välimerkit. Seuraavaksi voit harjotella vaneriseiniis piirtämään sen merkin ja sitten, kun vielä seuraavat kymmenen vuotta opettelet graffitia voit ehkä maalata sen merkin betoniin. Mikä ihmeen graffiti ??????

Ne kysymykset eivät olleet pelkästään sulle. Ylikorostunut itsetietoisuusko sieltä taas huutelee?

Mä kun luulin, että sä haluut keskustella katutaiteesta ja yritin kohtuu ystävällisesti sulle ilmaista, että sä et välttämättä edes puhu katutaiteesta ja sun motiivit katutaiteesta puhumiseen on jossain itsensätyrkytyksessä, paremminkin itsetyydytyksessä. Piti toi JONE-graffakin tohon pamauttaa tietysti. "Mä en hae siinä mitään famea". Mutta näköjään teit nyt kaikille selväksi, ettet sä katutaiteesta osaakaan puhua. Noi mun kysymykset tossa edellä, ne on ihan johdonmukaisia kysymyksiä, mitä ns. laillistetusta katutaiteesta (mikä siis ei ole edes enää sitä originaalia katutaidetta) ja varsinkin graffitista ja sen valtiollisesta hallitsemisesta puhuminen edellyttää kysyttäväksi ja huom: myös vastattavaksi! Olit neljä sivua käynyt keskustelua hallitsematta perusteita aiheelles ja sitten kun ne tulee nekun eteen hermostut. Sähän juuri pari sivua sitten onanoit ilmoittamalla kaikille, että sun käymissä keskusteluissa on aina samat elementit, joihin olet kyllästynyt vastaamaan. Mutta nyt kun muutama tyyppi ampuu sua ihan jollain muulla, niin sä et enää osaa vastata vaan alat latelemaan törkeyksiä. Kunnon Spede!! Just tollanen samanlainen kansansankari, joka ei saanut rahoitusta sille paskalleen. Edustat samaa sarjaa tosin mitään spedelinkoa tai aaltovoimalaa sulta on turha odottaa keksimäksi.

Jone, 19.5.2008 19:53:
Kiitti ja moro, Banaaniveijari - ei oo pelkoa et vastailisin sun juttuihisi.

Aloittaisitko vaikka ton juttusi zoomailun siitä, että se Ecko ei todellakaan oikeasti käynyt siellä Air Force Onen kyljellä ja etenisit siitä sitten pikkuhiljaa takaisin todelliseen maailmaan? Joidenkin sun kaltaisten aitopäiden pitäis vissiin impata vähän vähemmän sitä Aleksin mainitsemaa liimaa.

http://www.wired.com/techbiz/media/news/2006/04/70718



Totta vitussa Banaaniveijari, ainakaan en ole tollanen LELU ja Juniori-Spede :))
Täällä kun tuntuu nää perseeseentyöntöjututkin olevan arkipäivää, niin ehkä säkin kaipaisit söpöön LELUperseesees vähän käyrää? Mun tertusta riittää kyllä sullekin vaikka ootkin tollasta särkyvää sorttia näemmä. Ollaan oikein varovaisia sitte. Äläkä vaan vastaa mun juttuihin. Ettet vaan vahingossa keskustelis itse aiheesta.

Liimaa en ole ikinä impannut ja vaikka olisinkin se tuskin on sun juttus siitä huomautella, kun et näytä muutenkaan olevan kiinnostunut mun jutuista. Paitsi, että oot sittenkin. Vedä nyt joku linjaus edes! Mut sitä vastoin mä oon ihan tosissaan huolestunut sun tulevaisuudesta, jos et ala oppimaan pitämään suutas pienemmällä. Nimittäin ihan kaikki näistä tyypeistä, jotka ei todellakaan duunaa graffitia jonkun toimistoduunin ja pimulle lässytyksen välissä, ei kattele tollasta urpoa kovin montaa sekuntia ennen kuin menee nenähommiks. Siinä tosiaan saattaa lähtee röökit kannut ja fyffet sellasille ogkingeille, että saattasit nokanvaluttamisen ja itkuntuhertamisen lomassa tuntee jopa ylpeyttä (jälleen), että oot päässyt tapaamaan sellasia tyyppejä mistä nykyisin luet vaan lehdistäs muna kourassa. Mutta muista toki mainita samalla, että mitä ja miten paljon ne saa "paskoa" sun sateenkaarilähiötäs. Itse oon sen verran rauhan miehiä, että tyydyn vaan leluttamaan sun wäkkis ihan jo silläkin, että sitä ei estä edes poliisi tai vartiointiliike, koska sä maalaat vaan laillisia. Kerro vaan mitkä ja missä on sun juttujas niin poiketaan. Berliiniin asti en viitsi vaivautua lelun takia, jäät siellä paikallisten huoleks ja todennäkösesti huoraks myös. Jos sä jotain hyväksyntää haluat graffitille, sä et ole oikea ihminen siitä puhumaan, koska ne todelliset "ongelmatapaukset", jotka duunaa sitä aitoo juttua, ne ei sunlaisen urpon juttuja komppaa. Joten se on ihan vitun sama johtajille, että saako joku palkkaa saava lelu harrastustiloja, koska niiden silmissä ongelma eli katutaide on edelleen siellä kadulla ja Jone jossain hyödyttömässä tehtaassa viemässä tilaa rahasampoilta ja satuttamassa itseään.

Ai se AF1 olikin läppää :D Tai niin ne väittää. Tais jäädä uskon asiaks. No eitherway, sitä parempaa taidetta, hahah.

Epailija, 19.5.2008 21:00:
Akateeminen tutkintoko asiantuntijan tekee? Onko judomestarin turha esiintyä oman lajinsa asiantuntijana, jos kirjahyllystä ei löydy judoväikkäriä? Takaisiko tohtorinhattu raksa-alalta neljän vuoden akateemisen opiskelun jälkeen paremmat tiedot kuin 20 vuotta rehellistä työtä? Mitä on se konkreettinen työ, jota Jonen pitäisi mielestäsi vielä tehdä voidakseen kutsua itseään edes jonkinasteiseksi asiantuntijaksi? Myönnät, että Jone voi olla asiaa tunteva, mutta ei asiantuntija; mikä on se suuri ero, joka syntyy näiden asioiden välille yhdyssanan muodostamisen myötä? Löytyykö Suomesta ketään, joka voisi sinun mielestäsi kutsua itseään tämän alan asiantuntijaksi?



Tämä oli se oleellisin juttu, minkä löysit? Miten nämä sun läpät liittyvät tähän topikkiin? Onko tää Jone sitten graffitin oma judomestari?




Jone, 19.5.2008 21:54:

Rikokseen yllyttäminen on muuten rikos itsessään.



Haha mikä lelu!
Avatar
#120 • • gnomex Guest
Tästä keskustelusta saa aina päivän naurut *nauru* LISÄÄ LISÄÄ! *lmao*